Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1401/2045 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on ne haamutehtäbät joista ei edes saa pisteitä?

https://valmennuskeskus.fi/uutiset/tallainen-oli-amk-valintakoe-kevaall…

Ne on tehtäviä joita testataan hakijoilla tulevaisuuden kokeita varten kun amk hakua kehitetään. On myös jotenkin huomioitu kokeen suorituksessa/alimmissa pisteissä millä osion pääsee läpi tms.

Eli pahimmassa tapauksessa ihminen keskittyy kokeessa tehtäviin, joista ei saa pisteitä sisäänpääsyä varten?

Niimpä.. tosi reilu peli? Ja mielestäni ajassa ei kyllä oltu tarpeeksi huomioitu tätä, mulla tuli joka alueessa kiire enkä ehtinyt kaikkiin tehtäviin edes vastata ja mahdollisesti oon käyttänyt paljon aikaa niihin, joista en saanut pisteitä (jotka olis oikein) ja sit ehkä jääny varsinaisiin tehtäviin vastaamatta ajanpuutteen takia??

Vierailija
1402/2045 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siinä ei oo kyllä yhtää liikkunu sijat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2045 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kokeessa kerrottu, mitkä tehtävät oli niitä ns. haamutehtäviä ja mitkä ei?

1404/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin paikan vastaan sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin.

Ymmärsinkö oikein että minun ei tarvitse toimittaa ammattitutkintotodistusta koululle koska se näkyy opintopolussa?

Vierailija
1405/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku auttaa ku oon vähä pihalla, tää koskee opiskelija-asuntoa 😅 mua pyydetään lähettämään opiskelutodistusta tai hyväksymisilmoitusta että saisin opiskelija-asunnon, mistä nuo oikein löytää? Kelpaako se "onneksi olkoon" -sähköposti? Hirvee idiootti olo nyt

Vierailija
1406/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on ne haamutehtäbät joista ei edes saa pisteitä?

https://valmennuskeskus.fi/uutiset/tallainen-oli-amk-valintakoe-kevaall…

Ne on tehtäviä joita testataan hakijoilla tulevaisuuden kokeita varten kun amk hakua kehitetään. On myös jotenkin huomioitu kokeen suorituksessa/alimmissa pisteissä millä osion pääsee läpi tms.

Eli pahimmassa tapauksessa ihminen keskittyy kokeessa tehtäviin, joista ei saa pisteitä sisäänpääsyä varten?

Niimpä.. tosi reilu peli? Ja mielestäni ajassa ei kyllä oltu tarpeeksi huomioitu tätä, mulla tuli joka alueessa kiire enkä ehtinyt kaikkiin tehtäviin edes vastata ja mahdollisesti oon käyttänyt paljon aikaa niihin, joista en saanut pisteitä (jotka olis oikein) ja sit ehkä jääny varsinaisiin tehtäviin vastaamatta ajanpuutteen takia??

Valintakoevalinta on siis kuin arpajaisiin olisi osallistunut .

Vierailija
1407/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokeessa kerrottu, mitkä tehtävät oli niitä ns. haamutehtäviä ja mitkä ei?

Tuolla linkatussa jutussa sanotaan ettei hakijat pysty päätelemään mitkä tehtävät on haamutehtäviä. Eli on tuurista kiinni, oletko onnistunut tekemään ne varsinaiset tehtävät oikein vai keskittynyt osaksi turhiin.

Vierailija
1408/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tietoa (arvausta) miltä varasijalta voisi vielä päästä Arcadan tradenomiin? Olin 16. ja sit 12.

Vierailija
1409/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku auttaa ku oon vähä pihalla, tää koskee opiskelija-asuntoa 😅 mua pyydetään lähettämään opiskelutodistusta tai hyväksymisilmoitusta että saisin opiskelija-asunnon, mistä nuo oikein löytää? Kelpaako se "onneksi olkoon" -sähköposti? Hirvee idiootti olo nyt

Opiskelutodistuksen saa oppilaitoksen kansliasta kun on ensin ilmoittautunut opiskelijaksi . Tuossahan sanotaan, että myös hyväksymiskirje kelpaa eli sen mukaan tuo oppilaitoksen sähköposti olisi ok. voithan varmistaa asian vielä soittamalla sinne asuntosysteemiin.

Vierailija
1410/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla linkatussa jutussa sanotaan ettei hakijat pysty päätelemään mitkä tehtävät on haamutehtäviä. Eli on tuurista kiinni, oletko onnistunut tekemään ne varsinaiset tehtävät oikein vai keskittynyt osaksi turhiin.

Toki sama ongelma on kaikilla kun aikaa tehtävien tekemiseen on rajallisesti, mutta kyllähän tässä täytyy olla vähän tuuriakin .

Vierailija
1411/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei oo merkattu mitenkään eli hakijat ei voi niitä varmuudella tietää. Näitä voi vähän yrittää päätellä kun usein ne ovat luonteeltaan haastavampia mielestäni verrattavissa yo kokeiden jokereihin ainakin osa.

"Valintakokeen jokaisessa osiossa on myös mukana tehtäviä, joita testataan tulevaisuuden kokeita varten. Näitä tehtäviä ei pisteytetä tai osoiteta erikseen, mutta tehtävien suorittaminen on huomioitu kunkin osion suoritusajassa."

Vierailija
1412/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miks täällä enää edes päivittäin pyörin, kun olen varasijalla 48. LAB tradenomi verkko-opintoihin 🤦 ehkä vain haluaisin sisimmässäni ihmeen tapahtuvan 😆

Vierailija
1413/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa, mutta kuulemma vielä mahkuja

Vierailija
1414/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut Vipusta toimimaan? Itselläni eilen aamulla hetken toimi. Muuten ei.

Vierailija
1415/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppuuu kirjoitti:

Otin paikan vastaan sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin.

Ymmärsinkö oikein että minun ei tarvitse toimittaa ammattitutkintotodistusta koululle koska se näkyy opintopolussa?

Joo ei tarvii! Sulla olisi ollut ehdollinen hyväksyntä, jos pitäisi.

Onnea opiskelupaikasta!

Vierailija
1416/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos ehtii vastata kaikkiin tehtäviin, on ainakin vähemmän, jos lainkaan, tuurista kiinni kokeessa pärjääminen. Jos aika loppuu kesken joka osiossa, on toki tuurilla paljon vaikutusta noiden testitehtävien vuoksi.

Vierailija
1417/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jos ehtii vastata kaikkiin tehtäviin, on ainakin vähemmän, jos lainkaan, tuurista kiinni kokeessa pärjääminen. Jos aika loppuu kesken joka osiossa, on toki tuurilla paljon vaikutusta noiden testitehtävien vuoksi.

Aika harva kyllä kehuu ehtineensä hyvin tehdä kaikki tehtävät.

Vierailija
1418/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miks täällä enää edes päivittäin pyörin, kun olen varasijalla 48. LAB tradenomi verkko-opintoihin 🤦 ehkä vain haluaisin sisimmässäni ihmeen tapahtuvan 😆

Itse samalle linjalle olin ensin varasijalla 25., nyt 19. Saa nähdä :D Toiseen hakuun nyt varasijalla 8., oli alunperin 9. Oispa jo perjantai..

Vierailija
1419/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut Vipusta toimimaan? Itselläni eilen aamulla hetken toimi. Muuten ei.

Ei toimi, ärsyttävää.. Olisi kiva tietää paljonko paikkoja vielä vastaanottamatta eli onko vielä jotain mahdollisuuksia vai pitääkö jo luopua toivosta.

Vierailija
1420/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 19. ensikertalainen, liikkuukoha varasijat tällä viikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi