AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Vipusta toimimaan? Itselläni eilen aamulla hetken toimi. Muuten ei.
Ei toimi, ärsyttävää.. Olisi kiva tietää paljonko paikkoja vielä vastaanottamatta eli onko vielä jotain mahdollisuuksia vai pitääkö jo luopua toivosta.
Joo tosi ärsyttävää Voisi katsoa onko vielä toivoa, vai turhaako miettii. Olen varasijalla 1., mutta suosittu ala/koulut ja ei-ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Vipusta toimimaan? Itselläni eilen aamulla hetken toimi. Muuten ei.
Ei toimi, ärsyttävää.. Olisi kiva tietää paljonko paikkoja vielä vastaanottamatta eli onko vielä jotain mahdollisuuksia vai pitääkö jo luopua toivosta.
Joo tosi ärsyttävää Voisi katsoa onko vielä toivoa, vai turhaako miettii. Olen varasijalla 1., mutta suosittu ala/koulut ja ei-ensikertalainen.
Lisäys, nyt toimii!
Vierailija kirjoitti:
Varasija 19. ensikertalainen, liikkuukoha varasijat tällä viikolla.
15 päivä mennessä pitää tarjotut paikat ottaa tai jättää. Tuskin mitään suuria määriä kumminkaan enää vapautuu. Vipusesta, mikäli se toimii, voi katsoa hakukohteittaan moniko on ottanut jo paikan vastaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasija 19. ensikertalainen, liikkuukoha varasijat tällä viikolla.
15 päivä mennessä pitää tarjotut paikat ottaa tai jättää. Tuskin mitään suuria määriä kumminkaan enää vapautuu. Vipusesta, mikäli se toimii, voi katsoa hakukohteittaan moniko on ottanut jo paikan vastaan .
Varasijoilla paikan saaneilla on toki se 7 päivää aikaa ilmoittaa siitä ottakko paikan vai ei.
Tässä vaiheessa kannattaa katsoa löytyykö la sähausta itselle sopivaa koulutusta. esim HAMK https://www.hamk.fi/2022/akkilahdolla-syksyksi-opiskelemaan-loyda-miele…
En ihan ymmärrä tuota vipusta. Paikkoja on 28 ja 30 on jo ottanut paikan vastaan ja edelleen haku kesken koska olen varasijalla. Miten voi olla mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tuota vipusta. Paikkoja on 28 ja 30 on jo ottanut paikan vastaan ja edelleen haku kesken koska olen varasijalla. Miten voi olla mahdollista?
Katsotko syksyn 2022 kohdalta?
Onko opintopolku päivittynyt tänään?
Amppuuu kirjoitti:
Otin paikan vastaan sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin.
Ymmärsinkö oikein että minun ei tarvitse toimittaa ammattitutkintotodistusta koululle koska se näkyy opintopolussa?
Onnea! Saanko tiedustella mihin oppilaitokseen pääsit? 😊 mulla alkaa myös sh-opinnot monimuotona.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyllä kiinnostaa. Itselläni ei oo mitään tapahtunu vklp jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyllä kiinnostaa. Itselläni ei oo mitään tapahtunu vklp jälkeen.
On päivittynyt.
Onko Vipusen päivittyvissä luvuissa mukana myös ne, jotka on ottaneet paikan alustavasti vastaan, mutta jonottavat vielä ylempiin hakutoiveisiin? Vai vaan ne, jotka on sitovasti vastaanottaneet tarjotun paikan eikä enää jonottele muualle?
Ei ensikertalaisena hakijana monimuoto-opintoihin nuo varasijat ei liiku juurikaan. Hakukohtessani varasija on noussut kaksi pykälää ylöspäin. Luovun nyt toivosta ja yritän ensi vuonna uudelleen. Täytyy todellakin päästä vähintään varasijalle 1, että opiskelupaikan voisi saada varasijalta ei ensikertalaisena monimuotoon. Ensi vuonna taidan testin vuoksi laittaa myös päiväopinnot hakukohteeksi, koska niissä isommat sisäänottomäärät.
Vierailija kirjoitti:
Ne on hyvinkin todennäköisesti niitä, jotka ovat ottaneet paikan vastaan, mutta ruksineet jonottavansa myös ylempään hakukohteeseensa(jos etenevät jonossaan siihen).
Ite nyt sh:ksi 4.varasijalla todistusvalinnalla ja vielä on paikkoja vapaana vipusen mukaan. Jännittääää!
Ois saanu liikkua nuo varasijat 🙈
Sisään pääsee 110 ja olen sitten tulosten julkistamisen liikkunut neljä varasijaa. 84/110 täytetty, mutta kyllä usko meinaa hiipua tällä tahdilla. Ensikertalainen ja varasija alle kymmenen.
Näkeekö ne osiokohtaiset pisteet nyt siis jostain? 😇
Opiskelupaikka otettu vastaan ja ensikertalaisuus menetetty 😃 tradenomiks pääsin
Täysin tuurista kiinni oletko käyttänyt paljonkin aikaa haamutehtäviin vai et. Tehtävistä ei tiedä mitkä ovat oikeita ja mitkä haamutehtäviä. Sinänsä epäreilua ja tuurista tosiaan kiinni. Ei se aika todennäköisesti riitä useimmilla siihen, että tekisi kaikki tehtävät täysillä ja moni käyttää liikaa aikaa noihin haamutehtäviin. Ne saattavat jopa olla haastavempia kuin "normaalit" tehtävät, mutta sitähän sinä et tiedä.
Jotkut ovat sanoneet, että ovat "aistineet" tai intuituutio on sanonut jonkin tehtävän olleen haamutehtävä ja ovat skipanneet ne. Joskus tärppää ja joskus ei. Tuurista siis kiinni. Onhan se normaaleista tehtävistä pois jos käytät sen vaikkapa 5min tai jopa 10min haamutehtäviin. Niissä sitten tulee enemmän kiire ja kiireessä tekee helposti virheitä vaikka tehtävät olisivatkin "helppoja"