Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
101/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän koe ei ollut mielestäni liian vaikea, mutta haastava. Kaikkein haastavinta itselleni oli matematiikka ja erityisesti verrannot, mutta nekin saa treenattua seuraaviin kokeisiin. Tällä kertaa menin ihan kylmilteen harjoittelematta. Muut peruslaskut uskon menneen ihan hyvin. Englanti ja äidinkieli eivät olleet erityisen vaikeita, mutta suurin paine ja stressi tulee ajasta, tai sen vähyydestä. Se vaan hujahtaa ohi. Tekstit ovat pitkiä. 

Vierailija
102/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin muuten valintakokeen tulokset tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa munki matikkaosiossa ollu verrantoo. 😩 Mut just tuli useempi just sitä tyyppiä mitä en osaa hirveen hyvin. Huono tuuri. :/

Vierailija
104/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei keillä oli se tuoli tehtävä (huoneessa ainakin yksi tuoli yms) mitä saitte vastaukseksi? Entä se laatikko tehtävä missä pieni keskikokoinen ja iso kuljetettiin eri paikkoihin?

Vierailija
105/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä vaikeaa. Kurssista pääse helposti läpi, jos viitsii käydä tunneilla.

Vierailija
106/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, taisin taas mokata matikan osion. Muuten tuntui menevän ihan hyvin, pari päättelytehtävistä ja äikästä saattoi tosin myös mennä väärin, koska tein vähän kiireessä (kyyti pois paikkakunnalta).

Ja nolotti aivan järkkynä, mulla yhessä vaiheessa alko ulisemaan vatsa! En tajunnut edes olevani nälkäinen niin yritin vaan rauhottaa ääntelyä vedellä. Enkä oo mikään jatkuva syömäri, joten miksi just valintakokeessa?! D:

Jos en valintakokeella pääse minnekään haluamistani kohteista, mulla on onneksi yksi, jonne pääsisin opintopolun mukaan todistuksella. Toivottavasti ei oo vaan virhe systeemissä, haluun opiskelemaan, vaikka ei olis just se ykkös ala..

Vierailija
107/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki oli tänään valintakokeessa ja miten meni? Olin tänään siinä valintakokeessa ja melkein kuolin😩 vaikka on aina ollut hyvä matiikssa, mutta tänään mun pää ei yhtään toiminut ja aika ei riittänyt vasta nyt pystyn miettimään miten lasketaan siitä verotonta hinta, mutta siinä kokeessa en millä tavalla pystynyt laskemaan siitä ja vastasin väärin😩 olin kolmas kertaa siinä valintakokeessa.

Matikka mulla se suurin vahvuus ja pettymys myös, ihan ok kuitenkin, taisi 3 kysymystä jäädä vastaamatta ja sama ettei vaan pää toiminut, erittäin tärkeä asia oisi ollut että on hyvä energiataso siinä kokeessa eikä liikaa stressaa, no mulla nuo ei toteutunut. Matikassa näytti riittävän että on ne perusasiat hallussa, mutta ne pitää tulla selkäytimestä kun aikaa on muutama minuutti per tehtävä

En muista oikein kysymyksiä, mut ainakin silloin jos kysymys että loppuhinta on 1000 ja alv 24%, niin helpoin tapa on että jakaa sen 1000 1.24:llä. Tuossa helpotti kun oli niitä vastausvaihtoehtoja

Vierailija
108/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikein tiedä mitä pitäisi osata tehdä että olisi helpompi hengittää.

Vierailija
109/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei keillä oli se tuoli tehtävä (huoneessa ainakin yksi tuoli yms) mitä saitte vastaukseksi? Entä se laatikko tehtävä missä pieni keskikokoinen ja iso kuljetettiin eri paikkoihin?

Tää tuolijuttu oli mulla tiistaina mutta en enää muista yhtään mihin vastaukseen sitten lopulta päädyin. Sai kyllä mun aivot ihan solmuun! Olisinkohan veikannu että siellä on ainaki yks punanen ja muovinen tuoli?

Vierailija
110/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyvin muista tuilitehtävää, mut laatikkotehtävössä ensin näytti liian helpolta ja vastasin jotain, onneksi kerkisin lopussa tarkastelemaan ja huomasin että olin lukenut väärin kysymyksen, kerkisin omasta mielestäni ratkaisemaan en nyt varmasti muista että mikä oli vastaus ja niissä kysymyksissä voi olla pieniä eroja niin että sun ja mun oikea vastaus voi olla erilainen. Mut mulla taisi olla että pieni laatikko Helsinkiin ja oisko joku Timo ollut kuskina

Vierailija
111/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hyvin muista tuilitehtävää, mut laatikkotehtävössä ensin näytti liian helpolta ja vastasin jotain, onneksi kerkisin lopussa tarkastelemaan ja huomasin että olin lukenut väärin kysymyksen, kerkisin omasta mielestäni ratkaisemaan en nyt varmasti muista että mikä oli vastaus ja niissä kysymyksissä voi olla pieniä eroja niin että sun ja mun oikea vastaus voi olla erilainen. Mut mulla taisi olla että pieni laatikko Helsinkiin ja oisko joku Timo ollut kuskina

Näköjään vähän kirjoitusvirheitä tuli, huono näkö ja kännykkä..

Vierailija
112/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vielä jakako kysymyksiä ja vastauksia, kun huomennakin on vielä kokeita.

Vierailija
113/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt vielä jakako kysymyksiä ja vastauksia, kun huomennakin on vielä kokeita.

Vastauksista ainakaan ei hyödy ketään, kysymyksiä on pieniä eroja, joiltakin kysytään että paljon on 1+2 ja toiselta 1+3, sama vaikeustaso mutta oikea vastaus on eri

Vierailija
114/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki oli tänään valintakokeessa ja miten meni? Olin tänään siinä valintakokeessa ja melkein kuolin😩 vaikka on aina ollut hyvä matiikssa, mutta tänään mun pää ei yhtään toiminut ja aika ei riittänyt vasta nyt pystyn miettimään miten lasketaan siitä verotonta hinta, mutta siinä kokeessa en millä tavalla pystynyt laskemaan siitä ja vastasin väärin😩 olin kolmas kertaa siinä valintakokeessa.

Matikka mulla se suurin vahvuus ja pettymys myös, ihan ok kuitenkin, taisi 3 kysymystä jäädä vastaamatta ja sama ettei vaan pää toiminut, erittäin tärkeä asia oisi ollut että on hyvä energiataso siinä kokeessa eikä liikaa stressaa, no mulla nuo ei toteutunut. Matikassa näytti riittävän että on ne perusasiat hallussa, mutta ne pitää tulla selkäytimestä kun aikaa on muutama minuutti per tehtävä

En muista oikein kysymyksiä, mut ainakin silloin jos kysymys että loppuhinta on 1000 ja alv 24%, niin helpoin tapa on että jakaa sen 1000 1.24:llä. Tuossa helpotti kun oli niitä vastausvaihtoehtoja

Lisään että kiireessä voi olla vaikea laskea paperilla se jakolasku, mut vastausvaihtoehdoista voi jo sen todennäköisen arvata ja päässä tarkistaa sen, eli lisää siihen sen 24% ja koska vaihtoehdoissa oli suuria eroja niin huoletti pysty sen 24% ajatella että noin 25% eli neljäsosa lisää

Vierailija
115/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneälyssä jäin yllättävän paljon miettimään kuvaa, jossa oli kaksi naista. Vasemmanpuoleinen jotenkin kädet pystyssä ja oikeanpuoleisella naisella tunne oli mielestäni pelko. Mutta mikä se vasemmanpuoleisen naisen tunne oli? Ihme jutut jää mieleen :D

Vierailija
116/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rajojarikkovaksi mennyt tuo nykymaailma eli tarvitaaan monipuolista osaamista ja tietämystä koska aatteet ovat niin siraploiituneet.

Vierailija
117/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rajojarikkovaksi mennyt tuo nykymaailma eli tarvitaaan monipuolista osaamista ja tietämystä koska aatteet ovat niin siraploiituneet.

SIttten mun pitäisi osaavan ihmisenä kertoa hänelle mitä hän haluaa kuulla.

Vierailija
118/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ollla prinsessa vai hirviö. Tai jotain siltä väliiltä. Sankari vai viholllinen.

Vierailija
119/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ollla prinsessa vai hirviö. Tai jotain siltä väliiltä. Sankari vai viholllinen.

Sankarille maksetaan palkka ja viholllinen saa palkkansa sitten kertomuksen yöhemmässä vaiheessa jotta jaksaa seurata tarinan jännittävään loppuun saaakka.

Vierailija
120/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sankarille maksetaan palkka ja viholllinen saa palkkansa sitten kertomuksen yöhemmässä vaiheessa jotta jaksaa seurata tarinan jännittävään loppuun saaakka.

Kyllä nykypäivänä on hyvin herätty siiihen että ihmiset joilla on oikeasti elämänkokemusta synkimmissäkin vesisssä niin auttaa nuoria ja se on arvokasta työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme