Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
61/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin ensin helpoimmista tehtävistä jotten alkujännityksessä saa enemmän paineita vaikeiden osioiden kohdalla. Järjestys oli siis tunneäly - eettinen - päättelykyky - äikkä - matikka - enkku.

Äikän olisin muuten tehnyt ennen enkkua, mutta aloin miettimään etten halua kahta luetunymmärtämistä peräkkäin. Etenkin, kun viime vuonna mulla oli äidinkielen osio hylätty... :D toivottavasti nyt meni paremmin, ainakin hyvillä fiiliksillä olen. Enkku oli mielestäni yllättävän helppo vrt. viime vuoteen/valmennuskurssiin. Mutta matematiikka yllätti, mutta jospa se meni OKsti.

Äikässä ja enkussa aika ei tosiaan meinannut riittää! Sain vauhdilla tehdä pari viimeistä kysymystä, jotta aikarajan sisällä saisin vastattua.

Vierailija
62/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoinen koe! Päättelykyky ja matikka meni ok! Äikässä ja enkussa loppui aika kesken. Englannissa jäi paljon tyhjäksi kun ei uskaltanut vastata varmaksi. Enkku siis ratkaisee meneekö ees koko koe läpi 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että koe meni hyvin. Kysymykset oli haastavia - Jos rupesi jännityksessä ja aikapaineessa äkkiä vastamaan niin saattoi vastata väärin, lähinnä kun vastausvaihtoehdot niin saman tyyppisiä että piti kunnolla keskittyä mitä kysymyksellä haetaan.

Vierailija
64/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni koe oli vaikea, vaikka valmistauduin valmennuskurssin avulla.

Vierailija
65/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku loukkaantui kokeen teon järjestyksestä tai mitkä osiot koin helpoksi/haastavaksi. Ihan mielenkiinnosta perusteluja haluaisin.

- 61

Vierailija
66/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa laittoiko joku tämän aamun eli 1.6

aamun kokeessa yhteen enkun kohtaan vastaukseksi "reflect"? Itse vastasin vaan 2 kohtaan enkussa ja nyt pelottaa että vastasin väärin ja enkusta tulee hylätty...

Vierailija
67/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa mennä matikka hylätyksi.. Oon yrittäny treenailla, mutta :D No jaa.

Vierailija
68/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna. Oon harjotellu matikkaa kuukauden putkeen ja tuntuu, et on suht hyvin hallinassa, mut silti jännittää, et jos se osio onki tosi hankala. Päättelyosio kanssa on semmonen mistä oon vähän huolissani.

Vierailija
69/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut osiot tuntui menevän ihan ok, mutta enkku oli aivan hirveä 😫 Jäi semmonen fiilis että hylkyhän sieltä taitaa tulla, kun en osannut mihinkään vastata.. Tammikuusta asti harjoitellut valintakokeisiin, joten kyllä hieman turhauttaa jos nyt tosiaan enkun takia koko koe hylätään.

Vierailija
70/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tuu toista välivuotta.. Jos edes yhtä opiskelupaikoista tarjotaan, otan sen! En haluu tätä koetta uudestaan!

Vierailija
71/2045 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se heart rake ___ oikea vastaus monitoring? Enkku oli kyllä tosi vaikea

Vierailija
72/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi AMK koe enkku....

Kuka niitä osaa? Moni ketkä lukee paljon englantia, käyttää sitä työssään ja lukevat asia enkkua(ei mitä novelleja) sanoivat enkun olleen super vaikea. Haluisin tietää ketä varten ne tekstit on valittu?

Montakohan prosenttia kokeista hylätään juuri Englannin takia, ja kuinka monta taitavaa osaajaa jää sen takia pois koulusta? Ei auta että saat muista täydet jos enkku tulee hylättynä takaisin...

PS. Marraskuussa sain just 0.5p ja siten hyväksytyn.

Vierailija
73/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi AMK koe enkku....

Kuka niitä osaa? Moni ketkä lukee paljon englantia, käyttää sitä työssään ja lukevat asia enkkua(ei mitä novelleja) sanoivat enkun olleen super vaikea. Haluisin tietää ketä varten ne tekstit on valittu?

Montakohan prosenttia kokeista hylätään juuri Englannin takia, ja kuinka monta taitavaa osaajaa jää sen takia pois koulusta? Ei auta että saat muista täydet jos enkku tulee hylättynä takaisin...

Onko se enkku yhtä vaikeaa itse opinnoissa? Vaikea uskoa, että kätilö/sh saati fyssari tarttisi tuon tason englantia työssään.... Insinöörit ovat oma lukunsa, heidän työrintama on todennäköisemmin laajempi

Vierailija
74/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään valintakoe, jännittää ja pelottaa ihan älyttömästi! En oo koskaan ollut matikassa hyvä ja vaikka oon yrittänyt lukea, tuntuu että mikään ei riitä. Jos edes menis läpi.

Harmittaa kun ei oo ollut varaa noihin valmennuskursseihin ja muihin, näemmä suurin osa käynyt D: Jos kumminkin tarjottaisiin opiskelupaikkaa.

Vierailija
75/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanu luettua läheskään tarpeeksi, tuun päivitteleen kun oma vuoro on ohi.

Vierailija
76/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin eniten matemaattis-luonnontieteellistä, mutta se oli yllättävän helppo. Englanti saattaa olla se, mikä kaataa koko kokeen, aivan käsittämättömän vaikea. Jätin päättelykyvyn viimeiseksi, koska ajattelin sen olevan suht' helppo, mutta juuri siinä vaiheessa alkoi porukka lähteä kauhealla hälinällä. Huoneen ovet jätettiin auki ja meteli oli aivan kauhea. Meni sitten ajatukset täysin solmuun.

Ilmeisesti se täysi hiljaisuus on aika venyvä käsite.

Vierailija
77/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän saksan lukija täällä hei. Ketuttaa englannin kielen rönsyilevä sanasto. Katsotaanpa vaikka sanaa tutkimus Google translatesta. Saksaksi: Forschung. Thats it. Englanniksi: research ja 14 synonyymiä! Ja sitten enkun kokeessa on varmasti pelkästään noita (Google translaten) yleisyysluokituksen mukaan harvinaisimpia sanoja. Aargh 😅

Vierailija
78/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi AMK koe enkku....

Onko se enkku yhtä vaikeaa itse opinnoissa? Vaikea uskoa, että kätilö/sh saati fyssari tarttisi tuon tason englantia työssään.... Insinöörit ovat oma lukunsa, heidän työrintama on todennäköisemmin laajempi

Ei ole. Olen polkuopiskelija ja suorittanut jo tutkintoenglannin. Sillä kurssilla lähinnä harjoiteltiin oman alan sanastoa esitelmän ja työhakemuksen muodossa.

AMK-valintakokeen englannin osio on aivan liian vaikea. Se sopisi paremmin osioksi "koulutuksen opetuskieli englanti", mutta ei siihenkään olisi oikeanlainen, sillä se pohjimmiltaan testaa harvinaisten ja vaikeiden synonyymien hallintaa. Kokelas saattaa ymmärtää lukemansa riittävän hyvin, mutta ei tunne vastausvaihtoehtojen sanastoa.

Vierailija
79/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jäätävä stressi matikkaosiosta. Olen siis tänään vasta menossa kokeeseen. Voisiko joku kertoa oliko verrantoja tai prosenttilaskuja kokeessa?

Vierailija
80/2045 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on menoa! Koe klo 14:00. Ehtii vielä vähän kertailla, pääsen onneksi paikalle tutun kyydillä. Hävettää, jos en taaskaan pääse opiskelemaan. Toivottavasti muistan ottaa kaiken tarvittavan mukaan, eikä maha mene sekaisin siellä kokeessa. Onnea kaikille.