AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ole liikkuneet, vilkaisin opintopolusta moniko on ottanut paikan vastaan ja vielä siellä olisi muutamia jäljellä. Tuskin enää ihmeitä tapahtuu ennen yliopistojen tuloksia ja heinäkuuta.
Mistä tämän näkee?
Taisi tarkoittaa vipusta.
Joo vipusta tarkoitin, sieltä näkee vastaanottaneet.
Onko kellään kokemusta siirtohausta? Hain ja pääsinkin sairaanhoitajaopintoihin, mutta nyt alkanut toinen sote-ala kiinnostamaan🙈 toki koulun aloitan ja käyn ensimmäisen vuoden kunnialla. Mutta pähkin että jos edelleen halajan tälle toiselle alalle vielä keväällä, onko siirtohaku sitten minkälainen? Eikös valintakokeiden kautta haeta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta siirtohausta? Hain ja pääsinkin sairaanhoitajaopintoihin, mutta nyt alkanut toinen sote-ala kiinnostamaan🙈 toki koulun aloitan ja käyn ensimmäisen vuoden kunnialla. Mutta pähkin että jos edelleen halajan tälle toiselle alalle vielä keväällä, onko siirtohaku sitten minkälainen? Eikös valintakokeiden kautta haeta?
Mikä toinen ala olisi? :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen varasijalla 27 tietojenkäsittelyn tradenomiksi ensikertalaisena. Paikkoja on 75. Vois uskaltaa jo toivoa :D
Paljon pisteitä kokeesta?
Vierailija kirjoitti:
Joo vipusta tarkoitin, sieltä näkee vastaanottaneet.
Laittaisitko linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toinen ala olisi? :)
Sosionomi
Kävin kattoo tuolta vipuksesta että moniko ottanu paikan vastaan nii oli vaan tyhjäkohta. Meinaako ettei kukaa oo ottanu paikkaa vastaan vai voiko olla ettei vaa merkata?
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattoo tuolta vipuksesta että moniko ottanu paikan vastaan nii oli vaan tyhjäkohta. Meinaako ettei kukaa oo ottanu paikkaa vastaan vai voiko olla ettei vaa merkata?
Kukaan ei ole ottanut vastaan. Vain ensisijaisia toiveita voi toistaiseksi ottaa vastaan.
Onkohan tuo vipusen paikan vastaanottaneet ihan oikein? Sairaanhoitaja metropolia monimuoto lukee että paikkoja 60 ja paikan vastaanottaneet 60. Minut on sinne hyväksytty mutta en ole vielä ottanut paikkaa vastaan koska olen jonossa vielä ylempään toiveeseen.
Amppuliina kirjoitti:
Onkohan tuo vipusen paikan vastaanottaneet ihan oikein? Sairaanhoitaja metropolia monimuoto lukee että paikkoja 60 ja paikan vastaanottaneet 60. Minut on sinne hyväksytty mutta en ole vielä ottanut paikkaa vastaan koska olen jonossa vielä ylempään toiveeseen.
Katsothan varmasti 2022 syksyn yhteishakutuloksia? Ja kannattaa olla tarkkana tuon Vipusen kanssa, koska vaikka painat 2022 syksyn yhteishakukohtaa, niin se avaakin "ensin" kevään yhteishaun tulokset. Eli sun pitää vaan mennä alaspäin sitä listaa, että tullaan 2022 syksyn tuloksiin.
Tuo sairaanhoitaja metropolia monimuoto näyttäisi tällä hetkellä siltä, että 30 ihmistä on vastaanottanut paikan. 90 paikkaa avoinna kaikenkaikkiaan. Toivotaan, että pääset!
Olen laittanut itselleni säännön että korkeintaan kerran päivässä käyn katsomassa Opintopolusta onko varasijat nousseet. Luultavasti en pääse (varasija 30., monimuoto). Varaudun suunnittelemaan uutta koetta syksyksi. Itse en voi hakea todistuksilla koska ne ovat niin vanhoja. Kelpaavat siis AMK-kelpoisuuteen, mutta en ole mukana todistushaussa.
Harmittaa, mutta suunta on vaan ylöspäin, eli paremmat pisteet kokeesta. Koe oli kyllä osittain todella haastava. Joillekin se on ollut viestien perusteella helppo, onnea heille, ja onnea tasapuolisesti kaikille opiskelupaikan saaneille!
Englannista kommentoin, mulla se oli suurin jännityksen aihe, eli tuleeko edes se 0.5p. Muuten laskeskelinkin että johonkin pääsen, tosi kiva et pääsin siihen ekaan toiveeseen. Mut heikolla englannilla oli se taktiikka että bongasin kysymyksen mistä tuli hyvä intuitio että saatan tietää vastauksen. (0.7p oikea, 0.15 väärä). Laskin sitten että jos toiseen epävarmaan kysymykseen vastaan niin tulee vähintään 0.55p jos toinen on oikein, näin lisäsin todennäköisyyttä. Näköjään ainakin toinen oli oikein :)
Vierailija kirjoitti:
Englannista kommentoin, mulla se oli suurin jännityksen aihe, eli tuleeko edes se 0.5p. Muuten laskeskelinkin että johonkin pääsen, tosi kiva et pääsin siihen ekaan toiveeseen. Mut heikolla englannilla oli se taktiikka että bongasin kysymyksen mistä tuli hyvä intuitio että saatan tietää vastauksen. (0.7p oikea, 0.15 väärä). Laskin sitten että jos toiseen epävarmaan kysymykseen vastaan niin tulee vähintään 0.55p jos toinen on oikein, näin lisäsin todennäköisyyttä. Näköjään ainakin toinen oli oikein :)
Haamukysymyksiä en ees ajatellut siinä tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Amppuliina kirjoitti:
Katsothan varmasti 2022 syksyn yhteishakutuloksia? Ja kannattaa olla tarkkana tuon Vipusen kanssa, koska vaikka painat 2022 syksyn yhteishakukohtaa, niin se avaakin "ensin" kevään yhteishaun tulokset. Eli sun pitää vaan mennä alaspäin sitä listaa, että tullaan 2022 syksyn tuloksiin.
Tuo sairaanhoitaja metropolia monimuoto näyttäisi tällä hetkellä siltä, että 30 ihmistä on vastaanottanut paikan. 90 paikkaa avoinna kaikenkaikkiaan. Toivotaan, että pääset!
Kaiken järjen mukaan pääsen tuohon sairaanhoitajaksi koska siinä lukee hyväksytty ja odottaa vielä ylempiä toiveita joissa olen jonossa sijoilla 45 ja 60 joten niihin ei mitään toivoa.
Milloinkohan pääsen hyväksymään tuon?
Amppuliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amppuliina kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan pääsen tuohon sairaanhoitajaksi koska siinä lukee hyväksytty ja odottaa vielä ylempiä toiveita joissa olen jonossa sijoilla 45 ja 60 joten niihin ei mitään toivoa.
Milloinkohan pääsen hyväksymään tuon?
Viikon tai kahden päästä, kun kaikki tulokset (kaikille) ovat tulleet.
Mitenköhän paljon toimintaterapeutti jono liikkuu? Ymmärtääkseni on suosittu ala....
Täällä kyselty vinkkejä miten treenata englannin osioon: lukekaa. Lukemalla sanavarasto laajenee ja luetun ymmärtäminen myös. Oppii huomaamattaan lauserakenteita, mikä voi auttaa lauseiden järjestystehtävissä. Samalla lukunopeus kasvaa. Sama vinkki pätee myös suomen kielen osioon. Kun lukee (pitkiä tekstejä, kirjoja ym) riittävästi, lukunopeus kehittyy. Kun lukee nopeammin, pystyy kokeessakin lukemaan nopeammin ja aikaa riittää enemmän. Lukea voi vaikka joka ilta nukkumaan mennessä, lounastauolla, julkisissa kulkuvälineissä, telkkarin katselun sijaan jne.
Kannattaa ehkä myös harkita kokeisiin valmistautuessa kännykän/somen käytön vähentämistä, se syö keskittymiskykyä. Siksi ehkä suosittelen tavallisia kirjoja e-kirjojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän paljon toimintaterapeutti jono liikkuu? Ymmärtääkseni on suosittu ala....
Samaa mietin sosionomista ja muutkin sote alat kiinnostaa.
Mistä tämän näkee?