Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1/2045 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haki ensisijaisesti terveydenhoitajaksi Kemiin. Se oli ykköskohde viime vuonnakin, mutta varasijoille jäin. En ollut valmistautunut kokeeseen ollenkaan, menin kyllä ajatuksella että opiskelupaikka aukeaa jos aukeaa.

Ostin alkuvuodesta valmennuskurssin ja toivottavasti sen voimalla kokeet menisivät paremmin.

Vierailija
2/2045 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kulttuurituottajaksi. Tulee lyhyt koe, kun siinä on vain kolme osa-aluetta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2045 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kulttuurituottajaksi. Tulee lyhyt koe, kun siinä on vain kolme osa-aluetta. :)

Lyhyt koe ja pitkä työttömyys.

Vierailija
4/2045 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt koe ja pitkä työttömyys.

Yli 80 % tutkinnon suorittaneista on töissä. Enkä minäkään mikään 18-vuotias abi ole.

Vierailija
5/2045 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutiksi Metropoliaan, toiskertalaisena. Vaikea päästä. :(

Vierailija
6/2045 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku milloin esim. viime vuonna alkoi ensimmäiset todistusvalinnan tulokset tippua? Ei jaksaisi opintopolkua seurata.

Vierailija
7/2045 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geronomiksi hain. Hommasin myös valmennuskurssin ja oon ihan hermona enkun ja matikan takia. Päätöksentekotaidotkin tuntuu kinkkisiltä. Äidinkieli, eettiset taidot ja tunneäly on mulla mennyt ihan hyvin. Mutta pelkään, ettei vaan älli riitä. Matikkaa olen laskenut ennen tätä noin 25 vuotta sitten, eli on aika iso kertausurakka työn alla. Ja enkkuakin luulin osaavani, mutta kyllä on joutunut tippua korkealta noiden luetun ymmärtämisten kans!

Joka tapauksessa, tsemppiä meille kaikille!
N46

Vierailija
8/2045 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs keskustelua pystyyn! Millä fiiliksillä tyypit odottelee lähestyvää valintakoetta? Ootteko ottaneet kenties jotain valmennuskurssia vai muulla tavoin harjoitellut? Monesko hakukerta tämä on teille?

Vierailija
9/2045 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistetääs keskustelua pystyyn! Millä fiiliksillä tyypit odottelee lähestyvää valintakoetta? Ootteko ottaneet kenties jotain valmennuskurssia vai muulla tavoin harjoitellut? Monesko hakukerta tämä on teille?

Minä odotan kieltämättä kauhunsekaisin tuntein :D valmennuskurssin ostin alkuvuoden puolella, välillä sen ansiosta on itsevarma olo mutta samalla pelottava!

No, yrittänyttä ei laiteta, luotan siihen että osaan ja olenpahan ainakin yrittänyt. Jos en kouluun pääse valintakokeen kautta, haen polkuopintoihin. Olen siis ei-ensikertalainen, ei välttämättä auta että saat hyvät pisteet.

Tämä on siis toinen hakukerta, viime vuonna hain ajatuksella että pääsen kouluun jos pääsen, teen töitä jos ovet opintoihin ei aukea. En valmistautunut vuosi sitten mitenkään, mutta koe meni ihan kohtalaisesti.

- ap

Vierailija
10/2045 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto- ja viestintätekniikkaan hain, insinööriksi ja tradenomiksi. Valmennuskurssia olen tehnyt helmikuun alusta asti ja siitä on ollut paljon hyötyä kyllä. Olen ei-ensikertalainen, joten mahdollisuudet päästä on pienet. Ensimmäistä kertaa olen nyt tällä kierroksella hakemassa, syksyllä sitten uusiksi jollei nyt tärppää.

Vierailija
11/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tradenomiksi. Tänään oli valintakokeet ja tuntuipa vaikealta.

Pari vuotta sitten oli helpommat kokeet.

Vierailija
12/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole vain korkeakouluun.

Eikä siinä mitään pahaa ole - taso on syytä pitää korkeana - kyllä myös suorittavan portaan työtä tarvitaan.

Vierailija
13/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyl vaikee koe! En oo ensikertalais kiintiössä(kandi tutkinto) ja ikinä en oo ollu amkin kokeessa. Etenkin enkun vaikeus yllätti, vaikka käytän kieltä paljon. Hurjaa vauhtia sai tehä koko kokeen, mutta ei jäänyt vastaamatta muutakun semmosia, mihin en oikeesti osannut vastata.

Matikka oli itelle haastavin, mutta luulisin saaneeni tarpeeksi oikein. Karsin sieltä itelle vaikeempia pois, että aika riittäisi laskemaan ne mitä omasta mielestäni osasin. Olin tehny harjotuksena kolme aikasemman vuoden(tosin ennen tätä uudistusta) matikan-osuutta ja ne oli kyl itelle huomattavasti helpompia.

Hain sairaanhoitajaksi. Saapi nähä... pakko vaan luottaa, että koe oli muillekkin haastava ja pisteiden keskiarvo mukautuu siihen.

Vierailija
14/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten muka AMK valintakokeisiin pitää käydä joku valmennuskurssi. Helpoin korkeakoulupääsykoe mitä maasta löytyy. :D

Vierailija
15/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten muka AMK valintakokeisiin pitää käydä joku valmennuskurssi. Helpoin korkeakoulupääsykoe mitä maasta löytyy. :D

Ilmeisesti et ole käynyt koko kokeessa. Jos et ole hakemassa tai sinulla ei ole otsikkoon vastaavaa kommenttia, poistu. Täällä halutaan keskustella ihan aiheesta.

Vierailija
16/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain mutta päätin että en mene pääsykokeisiin tällä kertaa ja mietin vielä vuoden verran mitä haluan. Olen ei-ensikertalainen jonka aiempi ala ei työllistä enää, työelämässä olen kyllä ja tällä hetkellä ihan kivassa paikassakin. Hain myös viime keväänä ja sain melkein täydet pisteet kokeesta ja jäin varasijalle - nämä mahdollisuudet sisäänpääsyyn tuntuvat aivan kohtuuttomilta.

Vierailija
17/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rima noussut.

Vierailija
18/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe oli muuten ihan tehtävissä mutta aika kyllä loppui kesken. Lähes joka osiossa jäi joku tehtävä tekemättä aikarajan takia. Erittäin hyvä paineensietokykytesti 😆 Ja enkussa osassa tehtävistä vaikeita sanoja..

Vierailija
19/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkussa ja äikässä loppui mullakin aika, viimeset 5min luin vaan pikavauhtia kysymykset ka vastailin sen kummemmin miettimättä.

Matikka oli jälleen kerran (hain viime vuonnakin) helppo, valmennuskurssilla käydään läpi hyvin paljon vaikeampia tehtäviä!

Ei-ensikertalaisena vaikea päästä suosittuihin kouluihin, viime vuonnakin jäin 0,1 pisteen päähän varasijalle 6.

Ja tuloksista: viime kesänä tulivat juhannusviikolla, odottaisin samaa nytkin.

Vierailija
20/2045 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ite käyny valmennuskurssia ja tämmösenä 31veenä väitän, että ne oli huomattavasti harvinaisempia sillon kun ite hain opiskelemaan ekaa kertaa 2011.

Sairaanhoitajil ei oo niin korkeet pisterajat, niin pistän toivoni siihen sisäänpääsyn suhteen. Harmi kun ei oo enää haastattelua/motivaatiokirjettä yms.

Kiva kuulla, että jo juhannusviikolla saattaisi tietää tuloksia.