Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep no bruttopalkkani on lähihoitajana 2056€ ja lisiä sain juuri kolmelta viikolta bruttona 255€. Että näin. Tämä on se realiteetti OIKEASTI. Olen Attendolla töissä ja teen vuorotyötä.
Mä olen kulttuurialalla ja kunnalla töissä. Tienaan bruttona satasen enemmän kuin sinä. Mulla on kuitenkin takataskussa korkeakoulututkinto. Että ette te nyt ainoita ole jotka on palkkakuopassa. Mä en saa edes lisiä tuohon päälle ja pakko on tuolla palkalla vaan pärjätä.
Sinäkin voit vapaasti irtisanoutua ja vaatia parempaa palkkaa jos et ole tyytyväinen. Ketään ei voi pakottaa vasten omaa tahtoaan tekemään tiettyä työtä tietyllä palkalla.
Vähän niin kuin hoitajat! Eiku...
Ei muuta kun hoitajat vaan vaikka SAPia opettelemaan, niin että osaatte myös sitä järjestelmää kehittää ja sitten muitakin siinä neuvoa, niin siitä se ura urkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajat tietoisia, että jos on AMK-koulutus niin ei niitä aikaisempia opintoja hyväksytä uuteen AMK-tutkintoon kuin tuoreimpia. 10 vuotta on raja. Silti jää 2-3 vuotta suurimmalla osalla hyväksiluetuista opiskeltavaa.
Kun opiskelette työttömänä niin siinäkin on raja kuinka monta vuotta voi opiskella joten kiire tulee opinnoissa ja sen lisäksi tuskin saisitte työvoimahallinnolta lupaa opiskella työttömänä kun oman alanne töitä on vapaana. Toki omin kustannuksin, ei työttömänä, voi opiskella mihin sattuu pääsemään eli samoin tuin kuin peruskoulusta päässeet.
Säälittävää miten ammattiliittonne ei ole ajatellut lakkoaseenne terävyyttä ja mihin tukalaan tilanteeseen teidät on asetettu. Olisitte vaatineet koulutuksen lisäämistä ja uusia virkoja. Siten painetta olisi vähentynyt sekä suurin osa kansasta olisi puolellanne. Nyt teitte todella ison virheliikkeen.
Viesti vaan Valviraan ja oikeuksien poisto. Näppärää. Ei joudu hoitotöihin.
Ne saa takaisinkin heti kun haluaa.
Et silti saa opiskella paitsi jos kustannat kaiken itse. Joten hauskaa loppuelämää vain työttömänä.
Toimeentulotuella voi opiskella.
Opintolainaa on haettava ennen perustoimeentulotuen hakemista.
Ei, jos on jo aiemmin opiskellut ja käyttänyt tukikuukautensa.
Huono homma, jos tukikuukaudet on käytetty, koska hoitaja tuskin saa työkkäristä lupaa opiskeluun, koska hoitajilla riittää töitä.
Edelleenkin oli kyse toimeentulotuesta, se ei kuulu työkkärille pätkääkään.
Kela on eri mieltä:
"Toimeentulotuella ei voi pidempiaikaisesti opiskella, vaan Kelasta ohjataan ensisijaisiin etuuksiin kuten työttömyysturvaan."
Hyvin nää hoitsut vetää. Tulevaisuudesuunnitelmia tehdään ottamatta asioista selvää. Kela ei todellakaan maksele toimeentulotukea opiskeluun. Lopun pari-kolme kuukautta voit saada jotta valmistut, mutta siihen se jää. Et todellakaan opiskele uutta alaa toimaria nostellen. Kela kehottaa menemään työkkäriin ja työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle, koska hoitajalla on jo tutkinto alalta, jolla on töitä tarjolla. Joten ne opiskelut todellakin rahoitetaan a) joko jäljellä olevilla opintotukikuukausilla tai b) omilla rahoilla.
Eipä ole sinun ongelmaai. Hirveä pelko sinulla kuitenkin on, että a) hoitajat irtisanoutuu b) vaihtaa alaa, kun jauhat, jauhat jajauhat.
Täällä yritetään vain neuvoa kun nähdään mihin hulluuteen liitot ovat teidät saaneet. Täällä moni tietää nykyisen työttömyyspolitiikan ja työmarkkinoiden tilanteen. Se ei todellakaan ole niin ruusuinen kuin moni hoitaja luulee. Ne ajat meni aikoja sitten ohitse. Lakeja ja ehtoja on tiukennettu ja työt ovat todella tiukassa. Itse hoitajana pitäisin kiinni työpaikastani ja jos se tuntuu liian hankalalta niin etsisin ensin muuta työtä tai opiskelisin lisää enkä irtisanoutuisi.
Kyllä hoitoa löytyy ja jos ei muualta niin yksityiseltä puolelta. Itse käytän enemmän yksityistä terveydenhuoltoa kuin julkista enkä ole edes hyväpalkkainen vaikka maksankin sen itse. En pelkää, etten saa hoitoa. Viime vuonna esimerkiksi lihotin yksityisiä terveysalan toimijoita noin 12 000 eurolla ja suurin summa tuosta oli ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa mm. isohko leikkaus.
Älkää tulko sitten valittamaan kun perutte hoito-oikeutenne ja otatte loparit. Se on kylmää kyytiä sen jälkeen sillä epäilen, että moni laitetaan karenssin uhalla hoitolaitoksiin töihin olipa oikeutta hoitaa tai ei. Nytkin siellä toimii huonolla palkalla ihmisiä, joilla ei edes ole terveydenhuollon opintoja alla.
Mitä ihmettä meuhkaat täällä jos käytät yksityisiä terveyspalveluita. Eihän tämä asia koske sinua ollenkaan.
Minähän en meuhkaa vaan sinä kun sinulta loppuu patit puolustaa näkemystäsi, joka on väärä. Ajattele hyvä ihminen jo järjellä ja ota asioista selvää! Tiedätkö sananlaskun aasista?
Itse kuulostat aika aasilta nyt.
Aika onnetonta on tuo vuoropuhelusi.
Onko yksittäinen kommentti vuoropuhelua?
Yksittäinen?????😆😅☝👍😅😁😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep no bruttopalkkani on lähihoitajana 2056€ ja lisiä sain juuri kolmelta viikolta bruttona 255€. Että näin. Tämä on se realiteetti OIKEASTI. Olen Attendolla töissä ja teen vuorotyötä.
Mä olen kulttuurialalla ja kunnalla töissä. Tienaan bruttona satasen enemmän kuin sinä. Mulla on kuitenkin takataskussa korkeakoulututkinto. Että ette te nyt ainoita ole jotka on palkkakuopassa. Mä en saa edes lisiä tuohon päälle ja pakko on tuolla palkalla vaan pärjätä.
Sinäkin voit vapaasti irtisanoutua ja vaatia parempaa palkkaa jos et ole tyytyväinen. Ketään ei voi pakottaa vasten omaa tahtoaan tekemään tiettyä työtä tietyllä palkalla.
En ole tuo jolle vastasit, mutta miten vaikeaa on ymmärtää, että suurin osa ihmisistä nauttii työstään ja on erittäin tyytyväisiä siitä, että heillä edes se on ja että heille maksetaan siitä. Ja tajuavat, että palkkaa voi maksaa vain sen verran mihin työnantajalla on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Liitto ei tule asiaa ratkaisemaan.
Liittoa ei taida lopultakaan edes tarvita. Hoitajat ottavat asian ihan omiin käsiinsä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kyllä hoitajilla korkeampi palkka saisi olla, mutten tiedä millä rahoilla sekin pitäisi maksaa. Siitä huolimatta, hohhoijaa minkälaisia perusteluja on kuulunut liitolta ym. niin aika säälittävää meininkiä. Ihan tulee sellainen olo, että onko alalla oikeasti noin vähä-älyistä porukkaa. Ja alkaa jo epäilyttää, että pitäisikö sittenkään maksaa yhtään enempää. Itsekeskeistä.
Palstan hoitajahullu pskatrolli on kuin rikkinäinen radio. Loppupeleissä kyse on siitä, että sinä projisoit oman itsesi tähän hoitajavihaan, mitä syljet täällä aamusta iltaan eli olet siis tyhmä, yksinkertainen, itsekäs...ihan peeuspsykologiaa, jota opetetaan vaikkapa lukiossa. Tietäisit tämån, jos olisit käynyt.
Olen itse asiassa maisteri, joten ehkä itse projisoit, kun oletat etten ole akateeminen..? Eihän eri mieltä voi muuten olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja, mutta irtisanouduin juuri 3400 (brutto) kkpalkkaisesta vakkarityöstä halutulla ja kilpaillulla alalla, koska paloin loppuun.
Myös kuusi muuta kollegaa ovat ottaneet loparit parin vuoden sisään.
Osa on onnellisena työttöminä ja osa löytäny muuta työtä, mä taas otan vastaan työn, jossa brutto on paljo pienempi ja en malta odottaa!
Ei haittaa yhtään tienata satoja euroja vähemmän, kun työaika normalisoituu eikä tarvi tehä ylitöitä ja ei ole järkyttävä paine!
Eiköhän hoitajat aattele samoin, olisin ite ennemmin minimipalkalla onnellinen kun hyvällä onneton.Miksi sitten vaaditte lisää palkkaa ettekä tekijöitä? Nyt ei oikein avaudu tämä.
Kuinkahan paljon rautalankaa tämän vääntämiseen oikein tarvitaan?
Vielä kerran, niitä tekijöitä on turha vaatia, kun niitä EI OLE! Parempi palkka houkuttelisi lisää tekijöitä. Avautuiko nyt?
Mistä ihmeen graalin maljasta sinä luulet, että se raha otetaan? Sitä ei vain ole ja väistämättä se johtaa kustannuksien karsimiseen joka johtaa työntekijöiden vähentämiseen eli kiire vain lisääntyy.
Kun työoloja parannetaan alkaa ala kiinnostaa. Palkan nosto rajusti ei ole oikea ratkaisu eikä kestävä tie. Yhtälö ei vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajat tietoisia, että jos on AMK-koulutus niin ei niitä aikaisempia opintoja hyväksytä uuteen AMK-tutkintoon kuin tuoreimpia. 10 vuotta on raja. Silti jää 2-3 vuotta suurimmalla osalla hyväksiluetuista opiskeltavaa.
Kun opiskelette työttömänä niin siinäkin on raja kuinka monta vuotta voi opiskella joten kiire tulee opinnoissa ja sen lisäksi tuskin saisitte työvoimahallinnolta lupaa opiskella työttömänä kun oman alanne töitä on vapaana. Toki omin kustannuksin, ei työttömänä, voi opiskella mihin sattuu pääsemään eli samoin tuin kuin peruskoulusta päässeet.
Säälittävää miten ammattiliittonne ei ole ajatellut lakkoaseenne terävyyttä ja mihin tukalaan tilanteeseen teidät on asetettu. Olisitte vaatineet koulutuksen lisäämistä ja uusia virkoja. Siten painetta olisi vähentynyt sekä suurin osa kansasta olisi puolellanne. Nyt teitte todella ison virheliikkeen.
Et silti saa opiskella paitsi jos kustannat kaiken itse. Joten hauskaa loppuelämää vain työttömänä.
Huono homma, jos tukikuukaudet on käytetty, koska hoitaja tuskin saa työkkäristä lupaa opiskeluun, koska hoitajilla riittää töitä.
Kela on eri mieltä:
"Toimeentulotuella ei voi pidempiaikaisesti opiskella, vaan Kelasta ohjataan ensisijaisiin etuuksiin kuten työttömyysturvaan."
Hyvin nää hoitsut vetää. Tulevaisuudesuunnitelmia tehdään ottamatta asioista selvää. Kela ei todellakaan maksele toimeentulotukea opiskeluun. Lopun pari-kolme kuukautta voit saada jotta valmistut, mutta siihen se jää. Et todellakaan opiskele uutta alaa toimaria nostellen. Kela kehottaa menemään työkkäriin ja työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle, koska hoitajalla on jo tutkinto alalta, jolla on töitä tarjolla. Joten ne opiskelut todellakin rahoitetaan a) joko jäljellä olevilla opintotukikuukausilla tai b) omilla rahoilla.
Eipä ole sinun ongelmaai. Hirveä pelko sinulla kuitenkin on, että a) hoitajat irtisanoutuu b) vaihtaa alaa, kun jauhat, jauhat jajauhat.
Onhan se nyt hyvä oikaista kirjoittajien harhaluulo esim. siitä että toimeentulotuella voi opiskella uuden ammatin. Ettei kukaan nyt sen varaan laske ja irtisanoudu vakitöistä. Se voi olla paha paikka vaikkapa perheelliselle.
Jaa, no itse opiskelin nimenomaan toimeentulotuella ammatin.
Älä nyt viitti valehdella.
t. kelatäti joka laskee toimeentulotukia.
Vai että ihan kelatäti....just joo.
Älkää antako liiton hämätä - he tekevät tässä asiassa palveluksen valtiolle.
Älkää myöskään antako palstan lobbarien hämätä - he luovat sekaannusta, tavallaan ajavat samaa asiaa kuin liitto, ja estävät sen tajuamisen että tarkoitus on vain pelata aikaa. Pitkittää pakkolakiin asti.
Liitosta on ehkä kiva, tai se ei voi muuta, kun kovistella mutta realismi siitä puuttuu. Ehkä pakkolaista puhuvat eivät anna liitolle vaihtoehtoa. Te hoitajat ette tietäisi sitä. Valtio ajaa järjestelmän muutosta. Näin suurissa asioissa valtio sanelee eräät asiat, ei liitto, vaikka liitto joutuu palkkansa eteen näyttelemäänkin.
Miettikää, kuinka paljon teillä olisi rahaa, jos jäsenmaksunne liitolle olisivat yhteisellä tilillä. Sillä palkkaisitte vaikka armeijan parhaimpia lakimiehiä. Mutta nyt liitto vetää jatkuvasti pidemmän korren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kyllä hoitajilla korkeampi palkka saisi olla, mutten tiedä millä rahoilla sekin pitäisi maksaa. Siitä huolimatta, hohhoijaa minkälaisia perusteluja on kuulunut liitolta ym. niin aika säälittävää meininkiä. Ihan tulee sellainen olo, että onko alalla oikeasti noin vähä-älyistä porukkaa. Ja alkaa jo epäilyttää, että pitäisikö sittenkään maksaa yhtään enempää. Itsekeskeistä.
Palstan hoitajahullu pskatrolli on kuin rikkinäinen radio. Loppupeleissä kyse on siitä, että sinä projisoit oman itsesi tähän hoitajavihaan, mitä syljet täällä aamusta iltaan eli olet siis tyhmä, yksinkertainen, itsekäs...ihan peeuspsykologiaa, jota opetetaan vaikkapa lukiossa. Tietäisit tämån, jos olisit käynyt.
Olipa häiriintynyt viesti. Kuvitteletko oikeasti, että täällä kirjoittaa vain yksi henkilö teidän hoitajien lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on eri mieltä:
Täällä yritetään vain neuvoa kun nähdään mihin hulluuteen liitot ovat teidät saaneet. Täällä moni tietää nykyisen työttömyyspolitiikan ja työmarkkinoiden tilanteen. Se ei todellakaan ole niin ruusuinen kuin moni hoitaja luulee. Ne ajat meni aikoja sitten ohitse. Lakeja ja ehtoja on tiukennettu ja työt ovat todella tiukassa. Itse hoitajana pitäisin kiinni työpaikastani ja jos se tuntuu liian hankalalta niin etsisin ensin muuta työtä tai opiskelisin lisää enkä irtisanoutuisi.
Kyllä hoitoa löytyy ja jos ei muualta niin yksityiseltä puolelta. Itse käytän enemmän yksityistä terveydenhuoltoa kuin julkista enkä ole edes hyväpalkkainen vaikka maksankin sen itse. En pelkää, etten saa hoitoa. Viime vuonna esimerkiksi lihotin yksityisiä terveysalan toimijoita noin 12 000 eurolla ja suurin summa tuosta oli ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa mm. isohko leikkaus.
Älkää tulko sitten valittamaan kun perutte hoito-oikeutenne ja otatte loparit. Se on kylmää kyytiä sen jälkeen sillä epäilen, että moni laitetaan karenssin uhalla hoitolaitoksiin töihin olipa oikeutta hoitaa tai ei. Nytkin siellä toimii huonolla palkalla ihmisiä, joilla ei edes ole terveydenhuollon opintoja alla.
Mitä ihmettä meuhkaat täällä jos käytät yksityisiä terveyspalveluita. Eihän tämä asia koske sinua ollenkaan.
Minähän en meuhkaa vaan sinä kun sinulta loppuu patit puolustaa näkemystäsi, joka on väärä. Ajattele hyvä ihminen jo järjellä ja ota asioista selvää! Tiedätkö sananlaskun aasista?
Itse kuulostat aika aasilta nyt.
Aika onnetonta on tuo vuoropuhelusi.
Onko yksittäinen kommentti vuoropuhelua?
Yksittäinen?????😆😅☝👍😅😁😅
Kyllä, se todellakin oli yksittäinen kommentti eri henkilöltä! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ne insinöörit muutenkin tuntuvat olevan hoitajien pahimpia vihollisia. Mitä pahaa he ovat teille tehneet? Se, että kuvittelette heidän saavan jättipalkkaa, on omaa harhaanne eikä heidän vikansa.
Ne insinöörit ovat noiden hoitajien miehiä. Joita kadehtivat ja vihaavat. Erikoisia parissuhteita.
Ne insinöörimiehet myöskin elättävät niitä ex-hoitajia, jotka etsivät itseään uudelleenkouluttautumalla. Olkaa kiitollisia älkääkä valittako!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja, mutta irtisanouduin juuri 3400 (brutto) kkpalkkaisesta vakkarityöstä halutulla ja kilpaillulla alalla, koska paloin loppuun.
Myös kuusi muuta kollegaa ovat ottaneet loparit parin vuoden sisään.
Osa on onnellisena työttöminä ja osa löytäny muuta työtä, mä taas otan vastaan työn, jossa brutto on paljo pienempi ja en malta odottaa!
Ei haittaa yhtään tienata satoja euroja vähemmän, kun työaika normalisoituu eikä tarvi tehä ylitöitä ja ei ole järkyttävä paine!
Eiköhän hoitajat aattele samoin, olisin ite ennemmin minimipalkalla onnellinen kun hyvällä onneton.Miksi sitten vaaditte lisää palkkaa ettekä tekijöitä? Nyt ei oikein avaudu tämä.
Kuinkahan paljon rautalankaa tämän vääntämiseen oikein tarvitaan?
Vielä kerran, niitä tekijöitä on turha vaatia, kun niitä EI OLE! Parempi palkka houkuttelisi lisää tekijöitä. Avautuiko nyt?
Mistä ihmeen graalin maljasta sinä luulet, että se raha otetaan? Sitä ei vain ole ja väistämättä se johtaa kustannuksien karsimiseen joka johtaa työntekijöiden vähentämiseen eli kiire vain lisääntyy.
Kun työoloja parannetaan alkaa ala kiinnostaa. Palkan nosto rajusti ei ole oikea ratkaisu eikä kestävä tie. Yhtälö ei vaan toimi.
Ei ala, eikä onnistu. Kunnon korvaus auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta miten vaikeaa on ymmärtää, että suurin osa ihmisistä nauttii työstään ja on erittäin tyytyväisiä siitä, että heillä edes se on ja että heille maksetaan siitä. Ja tajuavat, että palkkaa voi maksaa vain sen verran mihin työnantajalla on varaa.
No mutta jos he ovat tyytyväisiä niin asiahan on heidän osaltaan sitten kunnossa! Tulkitsin tuon kommentin sitten väärin. Sehän on toki hieno asia jos on mahdollisuus tehdä työtä josta oikeasti pitää, ja saa siitä sellaisen palkan johon on tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Ensin huudellaan että mitäs menitte hotajiksi, alanvalintakysymys.
Nyt huudellaan, että mitäs luulette muuta tekevänne.
Sitten huudellaan, eträ hoitsut on laiskoja pskja jotka sietääkin lähteä.
Sitten huudellaan, että kyllä teidät vielä hoitotyöhön takasin pakotetaan.
Pikkasen on öyhöjen tunteet kaaoksessa. :D
Öyhöt päästelee aivotuhnuja.
Liitto toimii nyt diplomaattisesti (palvelee kahta tahoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on eri mieltä:
Voi muru, hoitaja rahoittaa opintonsa tekemällä keikkaa. Hoitajapulan jatkuessa niitä kyllä riittää.
Tuo muruttelu alkaa olla aika kulunutta.
Mutta onhan se nyt ihan hemmetin hölmöä, että irtisanoutuu hoitoalalta koska vihaa sitä ja sitten päätyy takaisin töihin hoitoalalle, kuten tässä sinun suunnitelmassasi.
Mutta muruseni, minun suunnitelmassani olen irtisanoutunut ja alkanut opiskella. Opiskelun rahoitan tekemällä rahakkaita vuoroja vuokrafirman kautta, silloin kun haluan ja vain niin monta, kuin haluan. Ymmärrätkö eron? Teen siis töitä omilla ehdoillani päästäkseni tavoitteeseeni, eli uuteen ammattiin. En suinkaan vihaa hoitotyötä, vihaan niitä olosuhteita, joissa vakituiset hoitajat joutuvat sitä tekemään. Ja niitä olosuhteita voi muuttaa helpottamalla hoitajapulaa.
Tämäkin on alan etu. Saa tehdä töitä silloin, kun huvittaa, rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Miksi tämä jatkuva valitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on eri mieltä:
Onhan se nyt hyvä oikaista kirjoittajien harhaluulo esim. siitä että toimeentulotuella voi opiskella uuden ammatin. Ettei kukaan nyt sen varaan laske ja irtisanoudu vakitöistä. Se voi olla paha paikka vaikkapa perheelliselle.
Jaa, no itse opiskelin nimenomaan toimeentulotuella ammatin.
Vai että ihan kelatäti....just joo.
No kerropa miten toimeentulotuella voisi opiskella tutkinnon. Eli eläisit tt-tuella vähintään 3 vuotta. Miten onnistuisit siinä, sillä tt-tukea ei saa jos on oikeutettu mihinkään muuhun tukeen. Eli koska työttömänä olisit oikeutettu työttömyystukeen, et saisi tt-tukea. Joten sitten olisit työtön, jolloin sinut määrättäisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen opiskellut sairaanhoitajan töiden ohella ylemmän tutkinnon ja sain ensimmäisen paikan, jota hain toiselta alalta. Aloitan työt ensi kuun alussa ja peruspalkka on 1000 e enemmän kuin hoitajana. Moni bisnes liippaa nykyisin jollain tavalla terveydenhuoltoa ja esimerkiksi IT-alalla on paljon puljuja, jotka arvostaa sitä, että henkilö on ollut terveydenhuoltoalalla kliinisessä työssä ja osaa tuoda loppukäyttäjän näkemystä tuotekehitykseen.
Ei hoitajat siis luule työllistyvänsä hoitajan tutkinnolla muihin töihin, vaan omista työkavereistani varmaan 1/3 osaa opiskelee parhaillaan uutta tutkintoa ja alat vaihtelevat levyseppähitsaajasta hammaslääkäriin.
Missä välissä te oikein opiskelette kun koko ajan hoette kuinka kiire on ja kuinka koko ajan pitää olla töissä, koska muuten ei tienaa mitään ja koska työnantaja vaatii.
Eli hoitajana ei siis oikeasti olekaan mikään kovin raskasta jos noin iso osa jaksaa vielä perheen ja työn lisäksi opiskella uutta ammattiakin. Lepposaa hommaa ilmeisesti.