Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua. Kiitos teidän kaikkien solvaajien.
Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.
No, kerropa lisää. Mihin pääset helppoon, turvattuun, hyväpalkkaiseen duuniin ilman mitään sen alan kokemusta? Ei nimittäin kuulosta millään tavalla uskottavalta. Wolt? [/quot
No kerron. Mulla on markkinoinnin tutkinto ja yhdistin nyt nämä kaksi ja nyt on jo kahteen eri lääkefirmaan sovittu töitä. Eli kaikki terveydenhuollon väline, - tekniikka ym firmat ottavat mielellään hoitoalan ihmisiä. Ja noita firmojahan on ja paljon. Lääkefirmat, myös isot kansalliset firmat työllistää. On terveydenhuoltoon liittyviä hankkeita, projekteja ym. joihin etsitään alan ihmisiä. Voi kyllä töitä löytyy!! Mielelläni olisin tehnyt kliinistä työtä eli potilastyötä, mutta niinkuin kerroin, tämä suoranainen haukkuminen ja solvaus riittää. Tässä ei raha ratkaissut vaan ihmisten asenne.
Ja noita paikkoja löytyy satoja vai tuhansia, kaikille irtisanoituneille? Varmaankin yhden tai kahden käden sormilla laskettavissa, ne paikat, joita saatavilla?
Missä tuo kirjoittaja väitti että noita paikkoja olisi satoja tai tuhansia? Ei missään. Vastasi vaan omasta puolestaan kysymykseen. Ei hän voi muiden puolesta vastata.
Koska kysymys oli, että minne ne kaikki kymmenet tuhannet menevät.
- eri
No minne nyt ylipäätään ihmiset menee töihin? Tuskinpa mihinkään yhteen ja samaan paikkaan kaikki. Kuka minnekin. Miten yksinkertaisen tyhmä sä oikein oot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika pitkälle hoitajien puolella tässä, mutta en ymmärrä, miten vaikeaa on vastata ihan yksinkertaiseen kysymykseen. 9 sivua nyt kierrelty ja kaarreltu eikä taida olla yhtäkään esimerkkiä.
No minäpä vastaan aloituksen kysymykseen: Ei ajattele.
Niin mihin te sitten olette menossa? Mikä on helppo työ josta saa pitkälti yli 3000€/kk palkkaa ja johon pääsee ilman koulutusta, osaamista tai kokemusta? Ja sellainen työ, että niitä on tuhansia ja tuhansia avoimena osaamattomille, kouluttamattomille, kokemattomille iäkkäille henkilöille?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että hoitajat eivät kouluttautuisi uudelle allalle? Yksikään hoitaja ei kuvittele pääsevänsä ilman koulutusta toiselle alalle.
Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että 50-vuotias vastavalmistunut ex-hoitsu ilman mitään kyseisen alan työkokemusta olisi millään tavalla kelvollinen palkattavaksi? Lähes kaikilla aloilla on enemmän työnhakijoita kuin töitä. Silloin ei todellakaan valita osaamatonta, kokematonta, vanhaa ihmistä huonolla asenteella.
50-v ei ole vanha, ja paljon nuorempiakin on alaa vaihtamassa. Miksi luulet että alaa vaihtavilla hoitsuilla olisi huono asenne?
Kuinka pihalla te olettekaan. Et ole kuullut ikäsyrjinnästä työmarkkinoilla, jota jopa nelikymppiset jo kohtaavat?
Jos samaa työpaikkaa hakee nuori, samoilla papereilla kuin 50-v, mitä luulet kumpi heistä useimmiten palkataan?
Eiks hoitajat laiteta duuniin heti kun ne ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi? Siellä sairaalalla kun on paikkoja auki...
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä argumentteja:
”Hoitajana olen aivan puhki!” Olen minäkin puhki, olen töissä aivan eri alalla. Kiirettä on ja duunia enemmän kuin ehtii hoitaa. Tunnen olevani välillä poikki työn määrästä, mutta eikö se ole työn tarkoituskin? Olen itse kiitollinen että töitä riittää, ja stressin tunne on lopulta omasta pääkopasta kiinni. Stressinhallintaa vaan enemmän.
”Olemme sentään vastuussa ihmishengestä!” Miksi nostatte itseänne jalustalle? Jokaisesta ammatista saisi leivottua sen tärkeimmän ja arvokkaimman. Työnne ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin vaikka roskakuskin työ.
Hae sinäkin hoitajaksi, niin ei tarvitse olla näin katkera ja kateellinen- saat iiiiison palka, helpon työn ja vähän vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat tuntuvat ottavan kovasti itseensä jokaisen kriittisen viestin. Onkohan vähän niinkuin vanha sananlasku sanoo: Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Hoitajat ovat ammattilaisia, mutta kuitenkin vain yksi ammattiryhmä muiden joukossa.
Uskon, että ihmiset haluavat tehdä ja tekevät yleensäkin työnsä hyvin. Myös hoitajat. Mutta eivät he mitään ihmeidentekijöitä ole.Eivätköhän ne fiksut, osaavat ja vastuulliset hoitajat ole ihan hiljaa ja pysyttele tuosta Tehyn ja Superin mekkaloimisesta sivussa. Se heikoin aines sitten huutaa pää märkänä.
Joo, eli 25% hoitajista, kaikki kriittisten alojenhoitajat, kuten teho ja leikkaussali. Kyllä sinuna miettisin jatkossa, että enpä mene potilaaksi sairaalaan, kun se heikoin aines on siellä töissä. Ei kannata mennä.
Minä en muutenkaan käy julkisella puolella hoidettavana. Eihän siellä edes suostuta hoitamaan minunlaisiani keski-ikäisiä miehiä. Julkinen terveydenhoito on tarkoitettu naisille, lapsille, vanhuksille ja ulkomaalaisille.
Tässä tiivistyykin hoitajahullun syvin ongelma: hän on VALKOINEN LIHAASYÄVÄ KESKI-IKÄINEN HETEROMIÄS.
Maailma on jo ajanut ohitse, mutta MIÄS uhmakkaasti taistelee sitä vastaan.
Kaikki on huonosti ja syyllisiä ovat:
- su vakit
- fe makot
- hoitajaämmätYmmärrän, että sinulla on kurjaa, kun nykymaailmassa ei pärjää vain sillä, että on MIÄS. Ettäs kehtaavat naisvaltaisella alalla vaatia oikeuksia. Olisivat turvat kiinni ja painuisivat synnyttämään 🤭
no se valkoinen lihaasyävä keski-ikäinen heteromies kuitenkin maksaa hoitajien palkat, vaikka ei itse hoitoa saakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika pitkälle hoitajien puolella tässä, mutta en ymmärrä, miten vaikeaa on vastata ihan yksinkertaiseen kysymykseen. 9 sivua nyt kierrelty ja kaarreltu eikä taida olla yhtäkään esimerkkiä.
No minäpä vastaan aloituksen kysymykseen: Ei ajattele.
Niin mihin te sitten olette menossa? Mikä on helppo työ josta saa pitkälti yli 3000€/kk palkkaa ja johon pääsee ilman koulutusta, osaamista tai kokemusta? Ja sellainen työ, että niitä on tuhansia ja tuhansia avoimena osaamattomille, kouluttamattomille, kokemattomille iäkkäille henkilöille?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että hoitajat eivät kouluttautuisi uudelle allalle? Yksikään hoitaja ei kuvittele pääsevänsä ilman koulutusta toiselle alalle.
Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että 50-vuotias vastavalmistunut ex-hoitsu ilman mitään kyseisen alan työkokemusta olisi millään tavalla kelvollinen palkattavaksi? Lähes kaikilla aloilla on enemmän työnhakijoita kuin töitä. Silloin ei todellakaan valita osaamatonta, kokematonta, vanhaa ihmistä huonolla asenteella.
50-v ei ole vanha, ja paljon nuorempiakin on alaa vaihtamassa. Miksi luulet että alaa vaihtavilla hoitsuilla olisi huono asenne?
Kuinka pihalla te olettekaan. Et ole kuullut ikäsyrjinnästä työmarkkinoilla, jota jopa nelikymppiset jo kohtaavat?
Jos samaa työpaikkaa hakee nuori, samoilla papereilla kuin 50-v, mitä luulet kumpi heistä useimmiten palkataan?
Ongelma ei ole ikä, vaan se että kyseessä on ex-hoitsu jonka jokainen työnantaja tajuaa olevan myrkkyä työilmapiirille
Vierailija kirjoitti:
Mä olen menossa salkunhoitajaksi. Aikaisempi 2700€ hoitajanpalkka tuplaantuu. Menee vähän ohi kysymyksestä, kun en ole irtisanoutumassa joukkoirtisanomisten yhteydessä ja minulla on runsaasti muuta koulutusta, mutta vastaan silti. Hoitajapulan myötä kärsii paitsi hoitajien määrä, myös laatu. Ne lähtee, joilla on kysyntää muuallakin. Jäljelle jää lähinnä av-mammamentaliteelilla varustetut. Harmittaa varsinkin niiden puolesta, joilla ei ole varaa maksaa hoidostaan yksityisellä.
Jokainen älyllinen olento tietää, että pelkkä sairaanhoitajatausta ei riitä tuohon sinun alanvaihtoosi. Elit kuulut marginaaliryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat tuntuvat ottavan kovasti itseensä jokaisen kriittisen viestin. Onkohan vähän niinkuin vanha sananlasku sanoo: Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Hoitajat ovat ammattilaisia, mutta kuitenkin vain yksi ammattiryhmä muiden joukossa.
Uskon, että ihmiset haluavat tehdä ja tekevät yleensäkin työnsä hyvin. Myös hoitajat. Mutta eivät he mitään ihmeidentekijöitä ole.Eivätköhän ne fiksut, osaavat ja vastuulliset hoitajat ole ihan hiljaa ja pysyttele tuosta Tehyn ja Superin mekkaloimisesta sivussa. Se heikoin aines sitten huutaa pää märkänä.
Joo, eli 25% hoitajista, kaikki kriittisten alojenhoitajat, kuten teho ja leikkaussali. Kyllä sinuna miettisin jatkossa, että enpä mene potilaaksi sairaalaan, kun se heikoin aines on siellä töissä. Ei kannata mennä.
Minä en muutenkaan käy julkisella puolella hoidettavana. Eihän siellä edes suostuta hoitamaan minunlaisiani keski-ikäisiä miehiä. Julkinen terveydenhoito on tarkoitettu naisille, lapsille, vanhuksille ja ulkomaalaisille.
Yksityinen ei edelleen auta sinua jos sairastut vakavasti. Esim kaikki akuutti kirurgia, tehohoito ja intensiiviset syöpähoidot ovat julkisella. Siinä vaiheessa kun syöt liikaa lenkkimakkaraa ja rasvaklöntti tukkii aivoverisuonesi, vaihtoehtosi ovat joko a. Päätyä julkiselle b. Kuolla pois.
Siihen nähden, että kritisoit terveydenhuoltoa, olet aivan kujalla sen toiminnoista.
mitä eroa noilla on muuten kuin a) vaihtoehtoon pitää jonottaa kauemmin
Väittäisin, että kun "ottaa ohraleipä", erikoissairaanhoidossa asiat hoidetaan kyllä hyvin ja tehokkaasti. Leikkaussaleissa pelastetaan porukkaa päivittäin.
Julkisen ongelma on lähinnä se, että sinne erikoissairaanhoitoon ei meinaa millään päästä, ennenkuin tosiaan on se pää kainalossa.
Omat toimistotöitä tekevät tuttuni ovat burniksessa. Tervetuloa vaan. Palkka 2700.
Vierailija kirjoitti:
”Hoitajana olen aivan puhki!” Olen minäkin puhki, olen töissä aivan eri alalla. Kiirettä on ja duunia enemmän kuin ehtii hoitaa. Tunnen olevani välillä poikki työn määrästä, mutta eikö se ole työn tarkoituskin? Olen itse kiitollinen että töitä riittää, ja stressin tunne on lopulta omasta pääkopasta kiinni. Stressinhallintaa vaan enemmän.
”Olemme sentään vastuussa ihmishengestä!” Miksi nostatte itseänne jalustalle? Jokaisesta ammatista saisi leivottua sen tärkeimmän ja arvokkaimman. Työnne ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin vaikka roskakuskin työ.
Yksinäinen ,työtön? ainakin henkisesti.Elämäänsä kyllästynyt,.kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mitäs jos siivoojat olisi pois sairaalasta pari kuukautta ja vaatisi 4000€ palkkaa? Mitä sitten tapahtuisi?
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä vingut. Sinä saat rauhassa irtisanoutua,lakkoilla kuten roskakuskikin, mutta hoitaja kuin näin tekee, niin säädetään laki, jolla molemmat kielletään. Se ero on sinulla ja hoitajalla. Mutta kun olet näin kateellinen, niin lähde ihmeessä hoitsuksi- saat hyvän palkan ja vastuuttoman työn ja varmanttöpaikan- vaikka et haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tiivistyykin hoitajahullun syvin ongelma: hän on VALKOINEN LIHAASYÄVÄ KESKI-IKÄINEN HETEROMIÄS.
Maailma on jo ajanut ohitse, mutta MIÄS uhmakkaasti taistelee sitä vastaan.
Kaikki on huonosti ja syyllisiä ovat:
- su vakit
- fe makot
- hoitajaämmätYmmärrän, että sinulla on kurjaa, kun nykymaailmassa ei pärjää vain sillä, että on MIÄS. Ettäs kehtaavat naisvaltaisella alalla vaatia oikeuksia. Olisivat turvat kiinni ja painuisivat synnyttämään 🤭
no se valkoinen lihaasyävä keski-ikäinen heteromies kuitenkin maksaa hoitajien palkat, vaikka ei itse hoitoa saakaan
Eli osuin oikeaan.
Ne sinun parjaamat "hoitajaämmät" eivät päätä sitä pääseekö se lihaa syövä heteromies hoitoon vai ei, eli aggressiosi on nyt ihan väärään suuntaan osoitettu. Eikä sinun pitäisi olla vihainen lääkäreille tai päättäjille?
Ellei sitten tämä hoitoon pääsemättömyys johdu työtaistelutoimista?
Siinä tapauksessa ymmärrän turhautumisesi. En itsekään nauti tästä tilanteesta, että potilaat jäävät vaille hoitoa ja kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen ei edelleen auta sinua jos sairastut vakavasti. Esim kaikki akuutti kirurgia, tehohoito ja intensiiviset syöpähoidot ovat julkisella. Siinä vaiheessa kun syöt liikaa lenkkimakkaraa ja rasvaklöntti tukkii aivoverisuonesi, vaihtoehtosi ovat joko a. Päätyä julkiselle b. Kuolla pois.
Siihen nähden, että kritisoit terveydenhuoltoa, olet aivan kujalla sen toiminnoista.
Väittäisin, että kun "ottaa ohraleipä", erikoissairaanhoidossa asiat hoidetaan kyllä hyvin ja tehokkaasti. Leikkaussaleissa pelastetaan porukkaa päivittäin.
Julkisen ongelma on lähinnä se, että sinne erikoissairaanhoitoon ei meinaa millään päästä, ennenkuin tosiaan on se pää kainalossa.
Sinne on vaikea päästä, koska hoitajapula on sulkenut osastoja ja leikkaussaleja jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti on ketjun hoitajilla varaa pitää sapattivuotta ja lähteä opiskelemaan uutta alaa, vaikka reilu 2k e netto ei riitä nytkään elämiseen. Mitäpä luulette, kuinka monella opiskelijalla on kahden tonnin nettotulot?
Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalankaa... Ensinnäkin jokaisella hoitajalla on eri tilanne, jollekin yksinhuoltajalle palkka ei riitä, mut vaikkapa perinnön saaneella ja parempituloisen miehen vaimona riittää. Toisekseen, kyse on fiiliksestä, että koetko palkan olevan oikeudenmukainen. Voi saada pienempää palkkaa, JOS ei tarvitse olla vastuussa ihmishengistä.
Tunnen useamman hoitajan, jotka ovat aivan puhki, ja kokevat törkeänä kettuiluna sen, että kun tulee lupausten lunastuksen aika, niin niihin vastataan pakkolailla. Se osuu niin kipeästi että mieluummin on valmis leipäjonoon.
Suomessa tapahtuu vuodessa arviolta 700-1700 kuolemaan johtanutta hoitovirhettä, kuinka moni hoitaja näistä on laitettu vastuuseen?
Lopeta jo tuo ihmishengistä hokeminen, se ei ole sinun vastuullasi juridisesti, jos et ole tahallasi/tietoisesti sitä aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että Meikkuun pitäisi päästä, kun on känsä varpaassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on periaatteesta. Ystäväni, joka on ollut korona-ajan etulinjassa teholla, on aivan puhki. Hänelle tekisi hyvää olla vaikka puoli vuotta tekemättä mitään, saisi voimia kerättyä. Hänellä on myös toinen koulutus, voi hakea sen alan paikkoja, sitten kun on palautunut.
Paljastan yhden asian: myös muilla aloilla ihmiset ovat puhki. Korona on näkynyt muuallakin ja työn paineet ja vaatimukset ovat kovat. Varsinkin, jos olet aloittelava alanvaihtaja. Mutta tsemppiä uusiin juttuihin!
Harvalla muulla alalla on työskennelty maskissa ja suojapuvussa kuten teholla. Ja oltu vastuussa muista. Ei varsinkaan nämä "ylemmät asiantuntijat" jotka vaan ovat laiskotelleet etätöissä kotonaan.
t. ei-hoitaja
"Laiskotelleet etätöissä"? Veikkaanpa, ettei palkka juoksisi, jos näin olisi, eikä tulosta syntyisi.
T. Yksi niistä ns. "ylemmistä asiantuntijoista", joka tekee edelleen etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, mihin nämä kaikki irtisanoutujat aikovat työllistyä? Joku just valitti julkisesti ettei reilun kahden tonnin nettopalkalla tahdo tulla toimeen.
Oma yritys pystyyn lvi-alalta tai muuta teknistä. Paperimieheksi. Rahoitusalalta voisi jotain kaivaa. Ja tietysti lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti on ketjun hoitajilla varaa pitää sapattivuotta ja lähteä opiskelemaan uutta alaa, vaikka reilu 2k e netto ei riitä nytkään elämiseen. Mitäpä luulette, kuinka monella opiskelijalla on kahden tonnin nettotulot?
Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalankaa... Ensinnäkin jokaisella hoitajalla on eri tilanne, jollekin yksinhuoltajalle palkka ei riitä, mut vaikkapa perinnön saaneella ja parempituloisen miehen vaimona riittää. Toisekseen, kyse on fiiliksestä, että koetko palkan olevan oikeudenmukainen. Voi saada pienempää palkkaa, JOS ei tarvitse olla vastuussa ihmishengistä.
Tunnen useamman hoitajan, jotka ovat aivan puhki, ja kokevat törkeänä kettuiluna sen, että kun tulee lupausten lunastuksen aika, niin niihin vastataan pakkolailla. Se osuu niin kipeästi että mieluummin on valmis leipäjonoon.
Suomessa tapahtuu vuodessa arviolta 700-1700 kuolemaan johtanutta hoitovirhettä, kuinka moni hoitaja näistä on laitettu vastuuseen?
Lopeta jo tuo ihmishengistä hokeminen, se ei ole sinun vastuullasi juridisesti, jos et ole tahallasi/tietoisesti sitä aiheuttanut.
Lopeta itse, kun et selvästikkään mistään mitään tiedä.
Taisi osua liian lähelle totuutta 🤭
Vai oletko muka keski-ikäinen vegaani ruskea bi-miäs?