Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku keksinyt, miten saisi kauppojen lapsiperheparkit

Vierailija
06.10.2006 |

pidettyä lapsiperheiden käytössä? Ärsyttää suunnattomasti kolmen alle 4-vuotiaan kanssa kaupassa käydessä, kun lapsiperheparkeista puolet on niiden käytössä, joilla ei ole lapsia (mukana)!

Kauppa ja pysäköinninvalvonta ei asiaan ymmärrettävästi puutu, mutta mitä voisin tehdä. Opastanko lapseni sotkemaan nämä autot " vahingossa" jäätelöllä, laitanko ystävällisen lapun auton tuulilasiin...?

Auttakaa pliis! Hermot menee!!!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä en ole AP, joten tuntuuko susta, että kovinkin moni täällä palstalla on maksullinen nainen?

Ja kiva, jos tiedät, missä asun. Siten tiedät, että sieltä nuorisokodista on aika pitkä matka tänne sivistyneiden ihmisten luo, joten sulla ei taida bussirahat riittää...

Mä en oikeesti jaksa, että täällä jotkut teinit purkaa raivoaan.

Kauniita unia, kyllä se iäm myötä USEIMMITEN helpottaa.

Vierailija
42/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata toiselle kohderyhmälle. Maksaako se nyt jotain, jos kerran elämässään ottaisi jonkun toisen huomioon?

Te paskan jauhajat taidatte olla niitä, jotka työntelevät käsilaukkuaan ostoskärryjen lastenistuimessa, niin etteivät lapsiperheet varmasti saisi hyödyntää heille tarkoitettua vempainta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on ikinä ennen pärjätty kun ei ole ollut lapsiparkkeja ja muksuja on ollut useampi? Hieno keksintö on tietty mut mistä tiedätte (ette varmaan jokaisen auton kuskia näe) mitkä autot on perheellisten autoja? Tai kenellä on ne muksut mukana?

Vierailija
44/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiertää jonkun Cittarin parkkipaikkaa etsien sopivaa paikka autolle. Jos on kapeita paikkoja vapaana niin niissä on vieruskaverit parkkeerannu lähes viivalle tms. ettei auto mahdu tai ei ainakaan ovia saa auki.

Kauppojen pitäis tehdä niin että laittais nuo lapsiperhepaikat vähän kauemmaksi ovesta. Siis kysehän on siitä, että lapsiperheet tarvii leveitä paikkoja, ei siitä, että ne haluaa ajaa oven eteen. Eli silloin nää idiootit ajais kapeisiin paikkoihin oven eteen ja lapsiperheille jäis leveät paikat kauempana.

Mua ei rassaa kävely vaikka parkkipaikan toisesta päästä (lapsi kärryissä, eli siis kärrypaikka pitäis olla lapsipaikkojen vieressä), vaan se että pääsenkö laittamaan lapsen takaisin istuimeen niin ettei viereinen auto kolhiinnu jne.

Jos väliä on liian vähän tms. niin jään odottelemaan viereisen auton omistajaa. Myös lapsipaikoilla ja varokoonkin jos siihen tulee joku mäyräkoiraa ulkoiluttava ilman lapsia! Siis kun nämä parkkeeraavat idiootit eivät tajua lapsipaikkoja ollenkaan vaan kahteen ruutuun on välillä tungettu kolme autoa! Olepa siinä sitten se joka oikeasti tarvitsisi tilaa avata oven ja laittaa lapsi istuimeen. Tilaa 20cm, että hyvä jos itse mahdut siitä välistä ujuttautumaan autoon...

Vierailija
45/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen, että viereisessä autossa ei ole turvaistuimia tai jostain muusta voi päätellä, että joku lapseton on tyrkännyt micransa parkkiin lapsiperheparkkiin, en viiti paljon vaivaa sen eteen nähdä, että naapuriautoon kärryt ei osu. Omastani pidän huolen.

Meidän " lähikaupassa" nuo lapsiperheparkit ei ole edes lähellä ovia tms. joten en voi käsittää, miksi joku lapseton haluaa ehdottomasti sinne parkkeerata.

Vierailija:

Mä ainakin pysäköin autoni siihen, jos se vaan sattuu olemaan vapaana ja sopii hyvin kohdalle.

Terv. yks lapseton

Vierailija
46/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen alle 5v. lapsen kanssa kaupassa olisi kyllä kiva kun siinä lapsiparkissa ei olisi jonkun nuoren juipin autoa. Ei niin etteikö liikunta tekisi lapsillekkin hyvää vaan siksi että kolmen lapsen luotsaaminen turvallisesti pitempi matka parkkihallissa on aina iso asia. Myöskin ahtaassa paikassa lasten ulos saaminen ja sisään saaminen niin että ei kolhisi naapuriautoa on hankalaa. Tällöin kyllä ottaa päähän jos huomaa että ne lapsiparkit on varannut joku lapseton.

Vierailija
47/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi valta, niin lopettaisin KAIKKI lapsiperhepaikat kokonaan parkkipaikoilta.

Olen aiemminkin huomannut, että näille mammoille ei voi antaa mitään " oikeuksia" , sillä he eivät ota niitä ilolla vastaan, vaan nipottavat, jopa heittäytyvät hulluiksi...!:(

Oma kokemukseni lapsiperhe-parkeista:

-Niitä käyttää 95% lapsiperheet, ei voi olla niin vakavaa, jos joku muukin niihin joskus pysäköi...?

-Useimmiten näille paikoille pysäköi joku muu ei ruuhka-aikaan, jolloin paikkoja on vapaana joka tapauksessa.

-Monilla vanhemmilla ihmisillä voi olla aivan samoja ongelmia kun " lapsiperheillä" , -->esim. autosta nouseminen/autoon meneminen tuottaa vaikeuksia normaaleilla parkipaikoilla jonkin sairauden/vamman vuoksi. Tämä vamma ei välttämättä ole sellainen että oikeuttaa inva-paikkaan, tai se voi oireilla vain ajoittain. Mielestäni tälläisellä ihmisellä on oikeus ajaa leveämpään parkkiruutuun.

Mielestäni nämä parkkipaikat tulisi siirtää kauemmas, tällöin ongelmia ei tulisi, ja jos se joku mummo parkkeeraa leveämpää ruuttun, ei tulisi näin paljon pahaa verta. Itseäni ei myöskään häiritse, jos paikat ovat varattuja (hyvin harvoin ovat kaikki) sillä silloin teen niinkuin " ennen vanhaan" tehtiin, eli ajan parkkialueen reunalle, jossa on tilaa ja PALJON, voi ajaa autonsa vaikka poikittain kolmeen ruutuun, eikä se haittaa ketään...;)

ja lopuksi vielä toivotan onnea kaikille niille, jotka tahallaan naarmuttavat muiden autoja; varsinkin isompien markettien (uskoisin myös pienempin kauppojen...) pihoissa on valvontakamerat. Ei ole vaikea selvittää kuka autoja naarmuttaa, ja se että auto on " laittomasti" pysäköity lapsiparkkiin, EI ole mikään syy vandalisoida tätä autoa...!!! Ja jokainen jonka auton naarmuntunutta pintaa on pitänyt korjata, tietää paljonko se maksaa... Ei todellakaan ole halpaa lystiä. Joten onnea vaan mammat, älkää ihmetelkö kun teille rapsahtaa monen sadan euron lasku...

Vierailija
48/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanon suoraan jos näen lapsettomien parkkeeraavan lapsiparkkiin. kyllä NORMAALIT ihmiset uskovat.

Omassa kaupassa minulla (ja monilla muilla lapsiperheillä) on toinenkin onglema liittyen lasten kanssa kaupassa käyntiin. minulla on kaksi alle kolmevuotiasta, joiden kanssa on välillä pakko käydä kaupassa. ainoa keino on ottaa auto kärryt.

" ilokseni" huomasin keväällä että S-marketin autokärryihin oli tullut vaatimus PALAUTTAA kärry ykkös kerrokseen.

laitoin tavaratalon johtajalle palautetta, mutta tuo kyltti on ja pysyy...

kyllä ihmettelen kaupan ajatusta siitä, että kahden pienen lapsen kanssa asioiva joutuu ravaamaan parkkihallin ja ykköskerroksen väliä kaupassa asioidessaan, mutta yksin kauppareissulla oleva keski-ikäinen saa ilman muuta viedä sen YHDEN ruokakassin alas ja jättää kärryn sinne. Vai pitäisikö minun jättää lapset autoon siksi ajaksi kun lähden kärryä palauttamaan..?

Tämä on mielestä vartijoiden törkeää laiskuutta!! meidän perhe kantaa tuohon kyseiseen markettiin kuukaudessa noin 600 euroa. eipä tunnu heilauttavan asenteita lapsiperheitä kohtaan...

Ratkaisuni tähän asti on ollut se että vien lapset ja ostokset p-halliin ja jätän ne kärryt sinne. ja jos joku vartijaääliö tunee naputtaa, niin osaan varmasti antaa takaisin ;)

Vierailija
49/49 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä " maalla" ei ookkaan noin isoja marketteja. en tiedä kuin pitkän aikaa siellä menee niitä palauttaessa. Lapset oottaa nätisti ku saavat vaikka leipäpalat käteensä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme