Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut muka saa töitä???

Vierailija
20.04.2022 |

Tosiaan olen maannut 6 vuotta kotoa ja cv ammottaa tyhjyyttä. Kun katselen läpi työhakemuksia kaikissa vaaditaan että on sosiaalinen, ulospäin suuntautunut, sitten pitäisi osata kirjoittaa hienoja hakemuksia ja omistaa työkokemusta useita vuosia. Taitaa olla ihan mahdotonta.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku näistä olla hyvä?

Filosofi

Historioitsija

Kirjailija

Tutkija

Visionääri

Guru

Guru joutuu olemaan liikaa esillä ja kaikki se huomio ja palvonta ahdistaa.

Vierailija
102/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unelmatyösi on olla postinkantaja, sitä kohti kannattaa mennä. 

Täällä onkin aika hyvin kerrottu noista eri keinoista saada tukea työllistymiseen, kannattaa tutustua niihin aluksi ja hyödyntää ne. Sulla on etu kun tiedät jo millaista työtä haluaisit. 

Kaikessa jakelutyössä ei tarvitse autoa, myös kärryllä ja pyörällä niitä kuljetaan. Skoottereillakin paljon näkyy tapahtuvan jakelua. 

Myös mainostenjakelufirmoja on, Posti ei ole ainoa jakelija. 

Vierailija
104/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä nykyään töihin pääse, jos CV on tyhjä ja varsinkaan ei pääse, jos ikää on liikaa.

Itsellä vielä tuon lisäksi vaivana terveysongelmat, jotka estävät esimerkiksi fyysisen työn. Voin siis lähetellä hakemuksia maailman loppuun asti pääsemättä edes haastatteluihin.

Ja tukitöiden ehdottelijat voivat hommatta itselleen paluun todellisuuteen. Mitkään tilastot eivät tue tukitöiden, harjoitteluiden, työkokeiluiden tai muiden tilastojen parannushimmeleiden kautta työllistymistä. 

Vierailija
105/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

Postista saat pyörän, jonka avulla jaat sovitulle reitille postia. 

Mutta ai niin, eihän se sinulle sovi. 

Vierailija
106/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut. Kerran olin haastettelussakin. Mutta olen ujo ja pälyilevä joten en usko että minua palkataan.Olen tälläinen luonteeltani enkä muuksi aio muuttua jos ei erilaisena yhteiskunnassa pärjää.

Miksi edes haluat töitä, muuten kuin provoillaksesi? Kaikilla työpaikoilla joutuu oman mukavuusalueen ulkopuolelle ainakin vähän ja pitää olla halukas oppimaan. Sinulla ei sitä halua ole. 

Jos vastaat, että rahan takia, niin se ei ole totta. Rahan takia olisit valmis edes pieniin kompromisseihin. 

Vierailija
107/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä yövartija tai hotellin yövuoro?

Vierailija
109/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällaiseen samaan vastannut ennenkin, mutta suosittelen kausityötä hautausmaalle. Riittää kun asenne ja motivaatio kohdillaan. Ei ole rakettitiedettä. Eka kesä näytön paikka, jos handlaat sen, niin sulla on seuraavanakin kesänä työpaikka touko-syyskuun välisen ajan. Ja taas seuraavana. Ja seuraavana ja seuraavana ja seuraavana..!

Sieltä itsekin ponnistin työmarkkinoille vajaa kolmekymppisenä mitään osaamattomana ja ilman ammattia. Nyt olen ollut 7 vuotta työelämässä ympäri vuoden.

Varmaan tälläisiä unelmatyöpaikkoja ujolle on olemassa, mutta niihinkin on aina sitten 1000 hakijaa ja ne menee jollekin toiselle. Tai ei ole vaan lähellä omaa kaupunkia. Työpaikkoja pitäisi olla enemmän erilaisilla ihmisille. 

Vierailija
110/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soit hyvin pääpostin lajittelu keskus. Hihnalle kirjeet, ,laatikot. Työ on yksinäistä.Sama myös leipomoiden tehtaat, kuin liha tehtaat, kesitehtaat. Hihnalle töihin. Työ on yksinäistä.

Hain joulun aikoihin Postiin joulukorttilajittelijaksi mikä oliis ollut unelmatyö mutta en päässyt. T. ap

Vierailija
111/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule meille postinlajittelijaksi Ilmalaan.

Tunnistat minut siitä, ettå kävelen poissaolevana, törmäilen oviin ja taukokahvit juin mieluiten yksinäni, tai yhdessä niiden muiden elämäntaiteilijoiden kanssa, jotka ovat tulleet samaan piilopaikkaan juomaan kahvinsa yksinään.

Vierailija
112/127 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai anteeksi olin tuo edellinen kirjoittaja ja juuri edellä olit, ap, ilmoittanut halusta tulla postiin. Minäkin pääsin aikoinani joulukorttilajittelun kautta.

T.edellinen

Vierailija
113/127 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
114/127 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä 😭

Vierailija
115/127 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosten jako.

Vierailija
116/127 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SamiSanta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

No sitten pitää maata perse homeessa kotona, jos ei mitään ole valmis tekemään työllistymisen eteen. 

Haluaisin auton mutta ei ole varaa autokouluun kuten sanoin. Myöskään lainahelvettiä en halua.

Sitten pitää hakeutua töihin, joissa ei tarvita ajokorttia. Niitä on lukemattomia. Palkasta on sitten hyvä säästää ajokorttia varten. 

Laita pari mihin ei tarvia koulutusta ja 3 vuoden työkokemusta ja mitkä on lähi alueella, uusimaa

Henkilökohtainen avustaja, puhelinmyyjä, siivoustyö, pikaruokalatyö. Siinä oli jo enemmän kuin pari. 

Eipä oo mun paikkakunnalla .

Millä paikkakunnalla paikat pysyvät puhtaina siivoamatta? 

Ei meidän kylälläkään ole siivoojan paikkoja auki. Lähimmät on 30km päässä.

Missä perssilmässä oikein asut?

Minä asun Mutkanperällä.

Haettiin aina lapsena limsaa Mutkanperän Marketista.

Vierailija
117/127 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SamiSanta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää maata perse homeessa kotona, jos ei mitään ole valmis tekemään työllistymisen eteen. 

Haluaisin auton mutta ei ole varaa autokouluun kuten sanoin. Myöskään lainahelvettiä en halua.

Sitten pitää hakeutua töihin, joissa ei tarvita ajokorttia. Niitä on lukemattomia. Palkasta on sitten hyvä säästää ajokorttia varten. 

Laita pari mihin ei tarvia koulutusta ja 3 vuoden työkokemusta ja mitkä on lähi alueella, uusimaa

Henkilökohtainen avustaja, puhelinmyyjä, siivoustyö, pikaruokalatyö. Siinä oli jo enemmän kuin pari. 

Minä asun Mutkanperällä.

Onko sitä kauppaa enää?

Vierailija
118/127 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois metsäkoneenkuljettajaksi opiskelu. Ei ole kuin metsä, jolle huutaa.

Tai sitten kirjanpitäjä, kuulostat juuri sopivalle.

Vierailija
119/127 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SamiSanta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Mutkanperällä.

Onko sitä kauppaa enää?

Kai siellä joku on mutta ei enää sama. Mutkanperän asukusluku on romahtanut. 70-luvulla oli 3 miljoonaa, nyt enää 5000... :(

Vierailija
120/127 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä tai tuurilla.