Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut muka saa töitä???

Vierailija
20.04.2022 |

Tosiaan olen maannut 6 vuotta kotoa ja cv ammottaa tyhjyyttä. Kun katselen läpi työhakemuksia kaikissa vaaditaan että on sosiaalinen, ulospäin suuntautunut, sitten pitäisi osata kirjoittaa hienoja hakemuksia ja omistaa työkokemusta useita vuosia. Taitaa olla ihan mahdotonta.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, ainut tapa saada töitä tänä päivänä ovat suhteet, suhteet ja suhteet. Joten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut on, miten se nyt sanotaan haastavassa tilanteessa.

Paskapuhetta. Olen saanut kaikki työni ihan ilman suhteita. Vihaan "verkostoitumista" ja olen todella epäsosiaalinen. Silti olen 38v elämäni aikana ollut työttömänä alle vuoden. 

Poikkeus vahvistaa säännön.

Kysy lähimmältä sadalta tutultasi, kuinka he ovat saaneet töitä, niin suurin osa vastaa "kaveri, tuttu, oma vanhempi/sukulainen vinkkasi".

Kiva juttu tietysti sinulle, mutta sinulla on käynyt hyvä tuuri.

Vierailija
62/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

No sitten pitää maata perse homeessa kotona, jos ei mitään ole valmis tekemään työllistymisen eteen. 

Haluaisin auton mutta ei ole varaa autokouluun kuten sanoin. Myöskään lainahelvettiä en halua.

Sitten pitää hakeutua töihin, joissa ei tarvita ajokorttia. Niitä on lukemattomia. Palkasta on sitten hyvä säästää ajokorttia varten. 

Laita pari mihin ei tarvia koulutusta ja 3 vuoden työkokemusta ja mitkä on lähi alueella, uusimaa

Henkilökohtainen avustaja, puhelinmyyjä, siivoustyö, pikaruokalatyö. Siinä oli jo enemmän kuin pari. 

Eipä oo mun paikkakunnalla .

Millä paikkakunnalla paikat pysyvät puhtaina siivoamatta? 

Ei meidän kylälläkään ole siivoojan paikkoja auki. Lähimmät on 30km päässä.

Missä perssilmässä oikein asut?

Miten niin?

Siivoojilla on vakipaikat niin miksi niitä paikkoja olisi auki?

Ei ole vakipakat lähimaillekaan kaikilla. Älä edes yritä valehdella, että Uudellamaalla kaikki siivoojat ovat vakisopimuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kehittämällä niitäomia heikkouksia!

Kaikessa voi kehittyä.

Vierailija
64/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe itseäni ujoksi, mutta erittäin introvertiksi erakkoluonteeksi kyllä, ja hiljainen olen muussa kuin itse valitussa seurassa. (=oma perhe ja ystävät)

Joten tee niinkun minä, opiskele sairaanhoitajaksi, töitä riittää vaikka en olekaan rempseä ja ulospäinsuuntautunut ja muuta höpöhöpöä! Olen silti hyvä työssäni.

Vierailija
65/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappusiivous ja puhelinmyynti tulevat ensimmäisenä mieleen. Sitten muissa pitääkin olla kokemusta/koulutusta alalta tai vähintään se "hyvä tyyppi" valitettavasti.

Hyvä tyyppi=normaalit käytöstavat. Ei ole vaikeaa. Ei ne muutkaan siellä mitään superihmisiä ole, vaikka ilmoituksissa miten hehkutettaisiin. Toki jos ikinä mitään ei yritä, ei ikinä mitään saakaan. 

Vierailija
66/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

No sitten pitää maata perse homeessa kotona, jos ei mitään ole valmis tekemään työllistymisen eteen. 

Haluaisin auton mutta ei ole varaa autokouluun kuten sanoin. Myöskään lainahelvettiä en halua.

Sitten pitää hakeutua töihin, joissa ei tarvita ajokorttia. Niitä on lukemattomia. Palkasta on sitten hyvä säästää ajokorttia varten. 

Laita pari mihin ei tarvia koulutusta ja 3 vuoden työkokemusta ja mitkä on lähi alueella, uusimaa

Henkilökohtainen avustaja, puhelinmyyjä, siivoustyö, pikaruokalatyö. Siinä oli jo enemmän kuin pari. 

Puhelinmyyntiä voi tehdä etänä. 

"Ujo" Siinä pitää olla sosiaalinen.

Nimenomaan ei tarvitse olla. Puhelintyö on epäsosiaalisen ihmisen unelma, kun ei tarvitse sosialisoida muiden kanssa. Puhelinmyynnissä pääsee helpoimmalla, koska lukee vain valmiin litanian paperista. Puhelinneuvontakaan ei mitään sosiaalisia taitoja vaadi. Riittää, että osaa vastata kysymyksiin ja sanoa perus kiitokset jne. Luulisi onnistuvan jokaiselta terveeltä aikuiselta. 

Vierailija
67/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nauttinut työstäni laitoshuoltajana vanhainkodissa. Vanhukset ovat huonokuntoisia, eli joko eivät puhu tai puhuvat puutaheinää. Hoitajat ovat ok, mutta työ sujuu paremmin, kun olen eri päässä osastoa kuin he. Kaikki ruokapuljaus on hoitajilla. Olen päivät ihan omissa ajatuksissani, perusdiibadaabat saa tarvittaessa ulos ilman henkistä läsnäoloa.

Sairaala oli tässäkin suhteessa ahterista. Karmea herhiläispesä. Ja se työ: meille kuului osastokeittiö tarjoiluineen, hajautwtulla ruoanjakelumallilla (gn-vuoista lautasille osastolla), joten potilaiden kanssa piti keskustella niistä päivittäin, ei vain lätkitty listan mukaan sapuskoja eteen.

Vierailija
68/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin jakaja ois unelmatyö mutta miten hommaan rahat ajokorttiin ja autoon

t. ap

Menet töihin. Sieltä saat palkka rahoja auto koulua varten. 

Vierailija
69/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ei tarvitse olla. Puhelintyö on epäsosiaalisen ihmisen unelma, kun ei tarvitse sosialisoida muiden kanssa. Puhelinmyynnissä pääsee helpoimmalla, koska lukee vain valmiin litanian paperista. Puhelinneuvontakaan ei mitään sosiaalisia taitoja vaadi. Riittää, että osaa vastata kysymyksiin ja sanoa perus kiitokset jne. Luulisi onnistuvan jokaiselta terveeltä aikuiselta. 

Aika ruusuinen kuva puhelinmyynnistä :D Kyllä se voi olla ujolle tai herkälle ihmiselle kauheaa, moni kammoksuu puhelimessa puhumistakin. Toki siinäkin voi 'karaistua', mutta silti puhelinmyynnissä voi saada paljon haukkuja ja ei ole kauhean helppoa suostutella ihmisiä ostamaan jotakin, mitä he eivät halua ostaa.

Vierailija
70/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ruusuinen kuva puhelinmyynnistä :D Kyllä se voi olla ujolle tai herkälle ihmiselle kauheaa, moni kammoksuu puhelimessa puhumistakin. Toki siinäkin voi 'karaistua', mutta silti puhelinmyynnissä voi saada paljon haukkuja ja ei ole kauhean helppoa suostutella ihmisiä ostamaan jotakin, mitä he eivät halua ostaa.

Ensimmäinen kerta, kun kuulen työtäni kutsuttavan ruusuiseksi. 

t. puhelinmyyjä, joka ei todellakaan ole mitenkään sosiaalinen tai "reipas"

Vierailija
71/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koulunkäynninohjaaja

Vierailija
72/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjässä halvempi asua kirjoitti:

Imatralla Tohmajärvellä on halpoja liikehuoneita missä voi pyörittää yritystä korjaamoa parturia kahvilaa leipomoa kynttiläkauppaa käsityöt ja lemmikkikauppaa.

https://www.tohmajarvi.fi/toimitilat-ja-tontit

Vierailija
73/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vaikeaa. Mullakin on erilaisten nuoruuden mt-ongelmien takana lähes olematon työkokemus, vaikka olen lähempänä kolmea- kuin kahtakymppiä. Toki olen myös opiskellut, mutta töitä tehnyt tosi vähän useimpiin verrattuna. Tunnistan tuon vieraantuneisuuden tunteen nykyistä työkulttuuria kohtaan, jossa pitäisi osata myydä itseään jonain superekstroverttina.

Pääsin itse lopulta suhteiden kautta ihan kivaan suorittavaan työhön, ja koen että työssäkäynti on tehnyt mulle tosi hyvää. Toivon että tämän työpaikan jälkeen on helpompaa saada jatkossakin saman tyyppisiä hommia. Mutta ilman suhteita en välttämättä olisi päässyt tai edes uskaltanut hakea tällaiseenkaan työhön. Vaikeaa, jos cv on oikeasti tyhjää täynnä tässä iässä. Ap:n asemassa varmaan koettaisin esim. eri vuokratyöfirmojen kautta saada jotain hanttihommia ja sitä kautta edes jotain työkokemusta. Jos sekään ei tärppää, niin vaikka sitten palkattomaan työkokeiluun, niin on edes jotain mitä kirjoittaa sinne cv:hen. Kannattaa tietysti koettaa etsiä joku sellainen paikka, joka jollain tapaa kiinnostaa.

Ja ainakin ravintola-alalle kaivataan kaiketi yhä uusia tekijöitä, eikä kummoista kokemusta välttämättä vaadita  ainakaan kaikkiin tehtäviin. Pitää vaan olla valmis tekemään myös niitä likaisia ja raskaita töitä, kuten tiskaamista. Aiemmin keväällä näin ilmoituksia myös esim. lyhyistä koulutusohjelmista, joilla yritykset koulutti mm. tarjoilijoita kesätöihin, näihin ei vaadittu mitään kokemusta. Kannattaa siis oikeasti myös itse koettaa aktivoitua, pitää silmät auki ja olla avoin erilaisille vaihtoehdoille, eikä vaan jämähtää siihen fiilikseen, että en osaa ja kukaan ei kuitenkaan halua palkata mua. Joku tarjoilu nyt ei ehkä ole ujolle se paras vaihtoehto, mutta itsekin ujona koen kyllä, että asiakaspalvelu (jota luulin vihaavani) voi olla myös ihan hyvä tapa haastaa itseään.

Vierailija
74/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tarvitsee auton? Mulla on useampi kaveri ollut postilla välillä töissä ja ovat aina käyttäneet Postin sähköpyörää.

Vierailija
75/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä entinen hiljainen ja ujo aloitin siivoustyöstä. Siinä ei tarvitse olla sosiaalinen.

Vierailija
76/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin jakaja ois unelmatyö mutta miten hommaan rahat ajokorttiin ja autoon

t. ap

Ei siihen omaa autoa tarvitse. Paitsi työpaikalle menemiseen, jos ei julkisilla tai muuten pääse. Eikä postinjakamiseen välttämättä tarvitse ajokorttia, jos jakaa kärry- tai pyöräreittiä. Jos ei nyt ole sellaista avoinna, voi laittaa avoimen hakemuksen.

Vierailija
77/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä paikkakunnalla paikat pysyvät puhtaina siivoamatta? 

Ei meidän kylälläkään ole siivoojan paikkoja auki. Lähimmät on 30km päässä.

Missä perssilmässä oikein asut?

Minä asun Mutkanperällä.

Vierailija
78/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet fyysisesti hyvässä kunnossa, niin eikun vaan varastohommiin. Itsenäistä suorittavaa työtä. Tylsää kuin mikä, mutta saat olla just niin erakko kuin haluat.

Se voi olla ihan kiinnostavaakin, ja vaihtelevaa.

Varastohommissa vasta sosiaalinen pitää ollakin. Ylipäänsä alat missä ei vaadita älyllisyyttä ovat tuhoon tuomittuja sulkeutuneille, koska niissä paikoissa höpöttelytaito on lähes ensisijaista. Sosiaalinen sarjasaikuttaja irtisanotaan takuuvarmasti pienemmällä todennäköisyydellä kuin epäsosiaalinen tuppisuu josta kukaan ei pidä.

Mä kammosin kaikkea asiakaspalvelua, kun en ole luonnostaan yhtään sosiaalinen sillä tavalla, että joku tyhjänpäiväinen höpöttely olisi luontevaa. Olen sittemmin ollut useammassakin asiakaspalveluduunissa, ja huomannut, että 95% asiakaspalvelusta koostuu lauseista "hei", "kiitos!", ja "ole hyvä". Siihen loppuun viiteen prosenttiin sisältyy sitten jotkut satunnaiset kysymykset joihin pitää vastata ja joskus jotain small talkia, mutta se on loppujen lopuksi melko vapaavalintaista, ja usein ainakin itse lähinnä myötäilen asiakkaan sään valittelua tai mitä ikinä. Joskus on ihan kiva jutella, toki joskus on myös ikäviä asiakkaita. Ajattelen, että ihan sellaisella peruskohteliaisuudella ja ystävällisyydellä pääsee pitkälle sekä asiakkaiden että työkavereiden suhteen.

Vierailija
79/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki työt tule koskaan mihinkään ilmoituksiin. Niihin löytyy tekijät muuten.

Vierailija
80/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tarvitsee auton? Mulla on useampi kaveri ollut postilla välillä töissä ja ovat aina käyttäneet Postin sähköpyörää.

Täällä posti jaetaan autolla.