Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut muka saa töitä???

Vierailija
20.04.2022 |

Tosiaan olen maannut 6 vuotta kotoa ja cv ammottaa tyhjyyttä. Kun katselen läpi työhakemuksia kaikissa vaaditaan että on sosiaalinen, ulospäin suuntautunut, sitten pitäisi osata kirjoittaa hienoja hakemuksia ja omistaa työkokemusta useita vuosia. Taitaa olla ihan mahdotonta.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukityöllistymisen kautta vauhtia ja sitten työelämään. Joka paikkakunnalla on omat paikkansa / järjestönsä, jossa autetaan tuollaisessa tilanteessa olevia. Saa myös vertaistukea eikä vaadita heti mitään täydellistä työkykyä. Ymmärtävät kyllä, jos et halua mihinkään supersosiaaliseen työhön, jos et ole sitä sorttia. Heillä on verkostoja paikalliseen yritysmaailmaan ja voidaan sitä kautta rekrytä sitten kun näyttää siltä, että homma alkaa luonnistua. Googlaile tai kysele kunnan sosiaalitoimesta niin löydät kyllä.

Vierailija
2/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitat päästä jonnekin jossa kokemusta ei vaadita. Luet netistä millainen on hyvä työhakemus ja miten olla eduksesi työhaastattelussa, mitä vastata ja miten, jne. Hae töihin joissa ei ole välttämättä pakko olla ulospäinsuuntaunut tai semmoista, vaikka varastoon tai muuhun vastaavaan, back office? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitat päästä jonnekin jossa kokemusta ei vaadita. Luet netistä millainen on hyvä työhakemus ja miten olla eduksesi työhaastattelussa, mitä vastata ja miten, jne. Hae töihin joissa ei ole välttämättä pakko olla ulospäinsuuntaunut tai semmoista, vaikka varastoon tai muuhun vastaavaan, back office? 

Sellaiseenkin vaaditaan kokemus

Vierailija
4/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, ainut tapa saada töitä tänä päivänä ovat suhteet, suhteet ja suhteet. Joten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut on, miten se nyt sanotaan haastavassa tilanteessa.

Vierailija
5/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on paljon vapaita töitä hoitoalalla. Miljoonatulot ja mitään ei tartte tehdä. Voit jopa saikuttaa koko ajan ilman perustetta ilman että kukaan puuttuu asiaan. Muun ajan voit ottaa selfareita.

Vierailija
6/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Vierailija
7/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lukee että kokemus ei ole välttämätön ja tehtävään perehdytetään, niin ei sitä silloin vaadita? 

Vierailija
8/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hakemalla töitä. Ei sinua ainakaan kotoa töihin tulla hakemaan. Eikä kaikki ole totta, mitä niissä työpaikkailmoituksissa jauhetaan. 

Vierailija
9/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin postille. Haastattelun jälkeen otettiin samantien töihin. Pääosin itsenäistä hommaa niin saa erakoitua rauhassa. Palkka tosin ei päätä huimaa, mutta eipähän tarvitse olla sosiaalinen.

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

Vierailija
10/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, ainut tapa saada töitä tänä päivänä ovat suhteet, suhteet ja suhteet. Joten hiljainen, ujo, sosiaalisesti erakoitunut on, miten se nyt sanotaan haastavassa tilanteessa.

Paskapuhetta. Olen saanut kaikki työni ihan ilman suhteita. Vihaan "verkostoitumista" ja olen todella epäsosiaalinen. Silti olen 38v elämäni aikana ollut työttömänä alle vuoden. 

Vierailija
11/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität niin kauan kunnes menee läpi, painat tarvittaessa koeajan yli ja kun on pysyvä sopimus kourassa niin voit heittäytyä taas omaksi hiljaiseksi itseksesi. Fake it 'til you make it

t. kokemusasiantuntija

Vierailija
12/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenkin tarvitaan a uto ja ajokortti. Ei ole rahaa työttömäänä mennä ajokouluun

No sitten pitää maata perse homeessa kotona, jos ei mitään ole valmis tekemään työllistymisen eteen. 

Vierailija
13/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hakemalla töitä. Ei sinua ainakaan kotoa töihin tulla hakemaan. Eikä kaikki ole totta, mitä niissä työpaikkailmoituksissa jauhetaan. 

Olen hakenut. Kerran olin haastettelussakin. Mutta olen ujo ja pälyilevä joten en usko että minua palkataan.Olen tälläinen luonteeltani enkä muuksi aio muuttua jos ei erilaisena yhteiskunnassa pärjää.

Vierailija
14/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kumpaakaan. Taidat olla niitä, jotka keksii kaikkeen tekosyyn miksi jotain ei voi tehdä.

Vierailija
15/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Olen saanut kaikki työni ihan ilman suhteita. Vihaan "verkostoitumista" ja olen todella epäsosiaalinen. Silti olen 38v elämäni aikana ollut työttömänä alle vuoden. 

Milaisia töitä? Itse en osaa ajaa autoa en omista ajokorttia.

Vierailija
16/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi pääsee kirjaimellisesti menemällä töihin. Henkilökohtainen avustaja on myös helppo, koska ei ole mitään kokemusvaatimusta. Siitä sitä reipastuu, kun vähän menee ihmisten ilmoille. 

Vierailija
17/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksissa nyt mainitaan kaikki kliseet, "olethan sosiaalinen, dynaaminen, paineensietokykyinen ja ehdottoman joustava!" Ei kannata jättää hakematta sen takia, ettet ole mikään duracellpupu jos olisit muuten kiinnostunut ja työhön pätevä. Sitä paitsi sosiaaliset taidot on aivan eri asia kuin ekstrovertti luonne.

Todellisuudessa siellä on työkavereina jos jonkinlaista motivaatio-ongelmaista kiusaajaa, jotka saa jatkaa niin pitkään kun eivät tee mitään vakavia virheitä (tai ainakaan jää niistä kiinni...).

Vierailija
18/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siivoustöitä voisi saada? Ei ehkä kokoaikaista, mutta jonkun verran tunteja kuitenkin.

Olen itsekin sosiaalisesti ahdistunut sekä ujo, mutta mulla sattuu olemaan sellainen kohde, että välillä ei tarvitse puhua kenellekään mitään muutamaa tervehtimistä lukuun ottamatta. Työtehtävät on sellaiset, että jokainen kotonaan siivonnut pärjää. 

Vierailija
19/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lukee että kokemus ei ole välttämätön ja tehtävään perehdytetään, niin ei sitä silloin vaadita? 

En ole löytänyt yhtään tälläistä hakemusta. Tosin en asu isossa kaupungissa

Vierailija
20/127 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milaisia töitä? Itse en osaa ajaa autoa en omista ajokorttia.

En minäkään. En toki myöskään asu korvessa, jossa oma auto olisi välttämätön. Nykyisin olen töissä puhelinasiakaspalvelussa. Aiempaa kokemusta mm. siivousalalta, myyntitöistä ja vähän hoitoalalta (henk. koht. avustaja).