Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hylky Kelasta, haistakoon... Alan olla Niin loppu tähän touhuun!

Vierailija
20.04.2022 |

Seitsemäs vuosi menossa kun yritän saada eläkettä ja vammaistukea. Sairauksia on vaikka muille jakaa. Olen joutunut makaamaan nämä vuodet sängyssä, eikö tässä ole riittävästi kestettävää??? En pärjäisi ilman avustajia ollenkaan. Onneksi olen saanut hyvät avustajat, siitä olen kiitollinen. Mutta Kela, kuinka paljon tuo pulju aiheuttaakaan stressiä ja vie vähäisiä voimiani. Jatkuvia hakemuksia ja valituksia, rahat loppu kun eihän työkkärin korvaukset riitä kaikkiin lääke, polikäynteihin tms. Kuinka sairas ihmisen pitäisi olla että oikeita tukia saisi?

Kommentit (622)

Vierailija
521/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin matraa, että työkyvyttömyyseläkkeelle olisi muka vaikea päästä + työkyvyttömyyseläkkeelle olisi muka yhä vikeampi päästä, on jauhettu pitkään ja ihmiset varmasti uskoo tämän.

Kuitenkin tilastot/todisteet puhuu muuta (lue ketju).

1.)   työkyvyttömyyseläkkelle ei ole vaikea päästä  -  3/4 hakijasta tk-eläkkeen saa!

2.)   työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole entistä vaikeampi päästä  -  tilastojen mukaan entistä useampi tk-.eläkkeen saa!

Työkyvyttömyyseläkkeelle siirtyneiden määrä jatkanut kasvuaan

https://www.tela.fi/2019/12/19/tyokyvyttomyyselakkeelle-siirtyneiden-ma…

Luulen, jos ihmiset tajuaisivat, että oikeasti 3/4 hakijasta saa eläkkeen niin porukka pillastuisi tästä korkeasta onnistumisprosentista ja nousisi takajaloilleen! Kyse on kuitenkin siitä kuinka tämä kaikki maksetaan ja kuka maksaa - me!

Onnistumisprosentti, jos on 75 % niin se on jo melkoinen! Varmasti monien mielestä jo liikaa!

Tietysti se kertoo myös siitä, että lääkärit ovat osanneet laittaa eläkehakemisjonoon vain niitä, joilla on lain mukaan oikeus tk-eläkkeeseen. Vielä on lääkäreilläkin petrattavaa, kun 1/4 ei ole lain mukaan oikeutettu tk-eläkkeeseen tai lääkärinlausunto on ollut surkea eikä sillä ole voitu osoittaa tk-eläkkeen oikeutta.

No, lääkärithän eivät olekaan lain asiantuntijoita eli niitä, jotka päättävät eläkkeestä.

Lääkäri on vain sairauden asiantuntija, joka päättää sairaudesta. Sairaus ja työkyvyttömyys ei ole kuitenkaan yksi ja sama asia. Näissä on eri lähtökohdat kuinka tarkastellaan sairautta ja kuinka työkyvyttömyyttä. Ensimmäistä tarkastelee lääkäri ja jälkimmäistä laintuntija yms. ammattilaiset.

No kerroppa meille kaikille kun olet asiantuntija, että mihin koulutukseen laittaisit 56 vuotiaan reumasairaan, jonka sormet ovat kuin nippu risuja, vääntyneet koukkuun ja joka kulkee keppien kanssa selkä kumarassa, kun nikamat lysähtäneet kasaan, eikä voi halvausvaaran takia leikata? Toisessa silmässä rappeuma ja näkö heikko. Eläkepäätöksen mukaan on työkykyinen. Kuka hel.. järkevä työnantaja ottaisi em. pommin edes töihin ja vastuulleen? Puhun lähisukulaisesta jonka elämää olen seurannut.

Olen eri, mutta tuo on työkyvyttömyyseläkepäättäjien asia, ja laki määrää heidän päätöksiään. Valita lain laaijoille: eduskuntaan. Arkadianmäki on oikea osite kysymyksellesi.

Hitto että oli ärsyttävän nokkava vastaus.. Just sellaisen kermaperän vastaus mitä nyt saattaa odottaakin tuollaiselta pikkusielulta. Valita kuule itse tai mene viisastelemaan itse sinne arkadian mäellesi.

Ei tarvitse. 

Olen TK-eläkkeellä ja kaikki hakemukset meni läpi ensimmäisellä kerralla ja pääsin eläkkelle, kuten 75% hakijoista pääsee!

Olen elävä todiste tästä melko hyvästä (3/4) eläkkeelle pääsemisestä.

Eläkkeelle pääsee, jos on lain tarkoitamalla tavalla sairas.

Jos ei ole niin ei pääse.

Jos pitäisi päästä niin syytä on valittaa sinne eduskuntaan, kun laki on huono.

Tämä:

"Eläkkeelle pääsee, jos on lain tarkoitamalla tavalla sairas.

Jos ei ole niin ei pääse."

....

Muuttaisin sen seuraavaan muotoon:

Jos ei ole niin ei pääse vaikka lääkäri mitä toteaisi / kirjoittaisi lausuntoon"

VAIN LAKI MÄÄRÄÄ ELÄKKEELLE PÄÄSEVÄT!

Laki kertoo kuka pääsee, ei lääkäri.

-eri-

Tätähän täällä on kerrottu mutta nämä ei ymmärrä. Haukutaan eläkepäättäjät huijareiksi ja ties miksi

Syy hylkyyn on kuitenkin eläkepäättäjien.

Ei lain, vaikka laki sen oikeasti määrää (eikä lääkäri) kuka pääsee eläkkelle.

Vierailija
522/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin matraa, että työkyvyttömyyseläkkeelle olisi muka vaikea päästä + työkyvyttömyyseläkkeelle olisi muka yhä vikeampi päästä, on jauhettu pitkään ja ihmiset varmasti uskoo tämän.

Kuitenkin tilastot/todisteet puhuu muuta (lue ketju).

1.)   työkyvyttömyyseläkkelle ei ole vaikea päästä  -  3/4 hakijasta tk-eläkkeen saa!

2.)   työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole entistä vaikeampi päästä  -  tilastojen mukaan entistä useampi tk-.eläkkeen saa!

Työkyvyttömyyseläkkeelle siirtyneiden määrä jatkanut kasvuaan

https://www.tela.fi/2019/12/19/tyokyvyttomyyselakkeelle-siirtyneiden-ma…

Luulen, jos ihmiset tajuaisivat, että oikeasti 3/4 hakijasta saa eläkkeen niin porukka pillastuisi tästä korkeasta onnistumisprosentista ja nousisi takajaloilleen! Kyse on kuitenkin siitä kuinka tämä kaikki maksetaan ja kuka maksaa - me!

Onnistumisprosentti, jos on 75 % niin se on jo melkoinen! Varmasti monien mielestä jo liikaa!

Tietysti se kertoo myös siitä, että lääkärit ovat osanneet laittaa eläkehakemisjonoon vain niitä, joilla on lain mukaan oikeus tk-eläkkeeseen. Vielä on lääkäreilläkin petrattavaa, kun 1/4 ei ole lain mukaan oikeutettu tk-eläkkeeseen tai lääkärinlausunto on ollut surkea eikä sillä ole voitu osoittaa tk-eläkkeen oikeutta.

No, lääkärithän eivät olekaan lain asiantuntijoita eli niitä, jotka päättävät eläkkeestä.

Lääkäri on vain sairauden asiantuntija, joka päättää sairaudesta. Sairaus ja työkyvyttömyys ei ole kuitenkaan yksi ja sama asia. Näissä on eri lähtökohdat kuinka tarkastellaan sairautta ja kuinka työkyvyttömyyttä. Ensimmäistä tarkastelee lääkäri ja jälkimmäistä laintuntija yms. ammattilaiset.

No kerroppa meille kaikille kun olet asiantuntija, että mihin koulutukseen laittaisit 56 vuotiaan reumasairaan, jonka sormet ovat kuin nippu risuja, vääntyneet koukkuun ja joka kulkee keppien kanssa selkä kumarassa, kun nikamat lysähtäneet kasaan, eikä voi halvausvaaran takia leikata? Toisessa silmässä rappeuma ja näkö heikko. Eläkepäätöksen mukaan on työkykyinen. Kuka hel.. järkevä työnantaja ottaisi em. pommin edes töihin ja vastuulleen? Puhun lähisukulaisesta jonka elämää olen seurannut.

Olen eri, mutta tuo on työkyvyttömyyseläkepäättäjien asia, ja laki määrää heidän päätöksiään. Valita lain laaijoille: eduskuntaan. Arkadianmäki on oikea osite kysymyksellesi.

Hitto että oli ärsyttävän nokkava vastaus.. Just sellaisen kermaperän vastaus mitä nyt saattaa odottaakin tuollaiselta pikkusielulta. Valita kuule itse tai mene viisastelemaan itse sinne arkadian mäellesi.

Ei tarvitse. 

Olen TK-eläkkeellä ja kaikki hakemukset meni läpi ensimmäisellä kerralla ja pääsin eläkkelle, kuten 75% hakijoista pääsee!

Olen elävä todiste tästä melko hyvästä (3/4) eläkkeelle pääsemisestä.

Jos ei ole niin ei pääse.

Jos pitäisi päästä niin syytä on valittaa sinne eduskuntaan, kun laki on huono.

Tämä:

"Eläkkeelle pääsee, jos on lain tarkoitamalla tavalla sairas.

Jos ei ole niin ei pääse."

....

Muuttaisin sen seuraavaan muotoon:

Jos ei ole niin ei pääse vaikka lääkäri mitä toteaisi / kirjoittaisi lausuntoon"

VAIN LAKI MÄÄRÄÄ ELÄKKEELLE PÄÄSEVÄT!

Laki kertoo kuka pääsee, ei lääkäri.

-eri-

Tätähän täällä on kerrottu mutta nämä ei ymmärrä. Haukutaan eläkepäättäjät huijareiksi ja ties miksi

Syy hylkyyn on kuitenkin eläkepäättäjien.

Ei lain, vaikka laki sen oikeasti määrää (eikä lääkäri) kuka pääsee eläkkelle.

Tämä.

Jos lääkäri päättäisi eläkkelle pääsijät niin mitään Kelaa tai työeläkelaitosta ei enää tarvittaisi päätöksen tekemiseen. Ja nyt tarvitaa, koska laki määrää ja trätä lakia valvoo Kela + työeläkeyhtiöt että laki toteutuu. Simppeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen sitä mieltä, että Kelan eläkepuoli on kuralla.

Pitäisi uudelleen nykyaikaistaa ja laittaa nämä vanhat asiantuntija lääkärit telakalle. Tätä uudistusta on odotettu jo 20 vuotta, mutta mikään ei muutu, ellei noita vanhoja saada pois. Ne on suurin este uudistumiselle ja niin TE-toimistotkin tietävät tämän. Kelan eläkepuoli on yhteiskunnan mätäpaise.

Vierailija
524/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1️⃣  Suurimmalle osalle tk-eläkkeen hakijoista myönnetään eläke! Seuraaavasa uutisia vuosien varrelta...

.

Fakta on, että ylivoimaisesti suurin osa työkyvyttömyyseläkehakemuksista päätyy myönteiseen päätökseen.

Vuonna 2018 julkisella sektorilla myönnettiin työkyvyttömyyseläke 76 prosentille hakijoista. Hylkäävän päätöksen työkyvyttömyyseläkehakemukseensa sai siis alle neljännes, noin 24 prosenttia hakijoista.

https://www.keva.fi/blogi-kirjoitukset/faktojen-perassa/

.

Vaikka hoitava lääkäri olisi puoltanut työkyvyttömyyseläkettä, noin joka kolmas hakemus hylätään.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-vakuutuslaakareilla-ei-ole-kunniaa-i…a

.

Työkyvyttömyyshakemuksista hylätään joka neljäs

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/tyokyvyttomyyshakemuks…

---

2️⃣   Torkeää, eläkepäätöksen tekijä ei edes tapaa potilasta!

(Huomatkaa SUOMEN eduskunta on päättänyt... ei lääkärit eikä eläkepäätöksentekijät)

.

Siitähän vakuutuslääkäreitä juuri kritisoidaan. He eivät tapaa potilaita vaan tekevät päätöksensä papereiden perusteella. Haukipuron mukaan on "klassinen keskustelunaihe", onko tuki- ja eläkepäätösten tekeminen pelkkien papereiden perusteella oikein. Suomen eduskunta on joka tapauksessa katsonut, että niin on hyvä.

Haukipuro kertoo myös, että monissa Keski-Euroopan maissa vakuutuslääkärit tapaavat potilaita kasvotusten.

– Siellä hylkäysasteet ovat itse asiassa Suomea korkeammat. Ei ole ollenkaan yksiselitteistä, että hylkäykset vähenisivät.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-vakuutuslaakareilla-ei-ole-kunniaa-i…

---

3️⃣  Työkyvyttömyyseläkettä on nykyää vaikea saada!

.

– Jos katsoo Kelan tilastoja esimerkiksi 2010-luvulta, niin hylkäysten määrä kaikista uusista työkyvyttömyyseläkehakemuksista on ollut noin 8 000 joka vuosi. Taso on varsin vakaa. Ei siinä mitään dramaattista muutosta ole, Haukipuro kertoo.

– Työeläkelaitosten luvut ovat suunnilleen samantyyppiset.

Haukipuro ottaa esimerkiksi 16–24-vuotiaiden ikäluokan. Kelan maksamien työkykyyn liittyvien etuuksien osuus on vuodesta 1995 vuoteen 2016 kaksinkertaistunut. Sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä saaneiden osuus on noussut 1,21 prosentista 1,81 prosenttiin. Kuntoutusrahaa saaneiden osuus on noussut 0,33 prosentista 1,38 prosenttiin.

Vierailija
525/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4️⃣  Töykyvyttömyyseläkkeen määrää laki. Lääkäri hoitaa + tekee diagnoosit, mutta laki määrittää kuka on oikeutettu eläkkeeseen.

.

– Työkyvyttömyys on käsitteenä juridinen, ei lääketieteellinen. Se on lakien tulkitsemista ja sen arvioimista, vastaako potilaan tilanne lain mukaista työkyvyttömyyden määritelmää. Jotta työkyvyttömyyseläke voidaan myöntää, juridisten kriteereiden tulee täyttyä.

.

Haukipuron mielestä kansaneläkelain työkyvyttömyysmääritelmässä on tähän liittyen puute: toisin kuin työeläkelait, kansaneläkelaki ei sisällä osatyökyvyttömyyden käsitettä.

– Kansaneläkelakia tulisi tältä osin korjata. Se toisi helpotusta vajaatyökykyisille, joilla täyden työkyvyttömyyden kriteerit eivät täyty, Haukipuro sanoo.

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/tyokyvyttomyyshakemuks…

---

5️⃣  Lausunnon antaja (lääkäri) on tärkeässä roolissa ja lausunto voi olla huono/puutteelinen tai tutkimukset ei-yleisesti-hyväksyttyjä.

Monien työkyvyttömyyseläkehakemusten ongelma on Kyösti Haukipuron mukaan se, että potilaan oirekuvaukset ja lääkärin tutkimustulokset eivät täsmää. Oireet pitäisi voida osoittaa tietyn sairauden tai vamman aiheuttamiksi.

Ongelmatapauksia aiheuttavat usein esimerkiksi kipu- ja mielialaoireet. Ei riitä, että potilas kokee kipuja tai olevansa masentunut. Sairauden diagnostisten kriteereiden pitää täyttyä.

– Hoitavan lääkärin ja vakuutuslääkärin välillä voi aiheuttaa kädenvääntöä myös esimerkiksi se, että hoitavan lääkärin tutkimuskäytännöt poikkeavat lääkärikunnan yleisesti hyväksymistä käytännöistä, Haukipuro sanoo.

---

HOITAVILLE LÄÄKÄREILLE EI OLE AINA SELVÄÄ, MITÄ TYÖKYVYTTÖMYYDELLÄ TARKOITETAAN.

Vierailija
526/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaaksi pitää odottaa, se on maaginen raja, jonka jälkeen pääsee suht helposti.

Kyllä sinne pääseen ihan minkä ikäisena tahansa. Suurin osa (75%) saa eläkkeen.

Jankuti jankuti. Työttömien tk-eläkehakemuksista hylätään 90%. Yhtä työkyvytön voi olla työtön siinnä kuin työstä tk-eläkkeelle pääsevä. Älä nyt alennu kommentoimaan, että "mistä työtön edes  jäisi tk-eläkkeelle, ai työttömänä olosta vai?"

Vierailija
527/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä diagnooseilla eläkettä ei myönnetä, mutta avustaja myönnetään? Samoin kiinnostaa koulutuksesi?

Suomessa voi avustettava sänkypotilas olla työeläkelaitokset silmin työkykyinen. Aivan absurdia. Itse olen kuntoutustuella ja hirvittävän stressaantunut. Kaikki huolet poistuisivat pysyvän eläkkeen myötä. Olen 45v.

https://lehti.tyottomat.fi/tyokyvyton-tyonhakija-kenen-ongelma/

Tämä Tenovuo puhuu pas.kaa. .

Sotkee, tahallanko(??) ihmisiä vai eikö ymmärrä!

Tässä  seuraavassa jutussa hyvin ammuttu alas Tenovuon väärät mielipiteet!

Tämä.

Lääkäri Tenovuo

Tenovuo on yksi arvostetuimmista alansa asiantuntijoista ja taistellut potilaidensa puolesta eläkepäätöksistä. Hän puhuu faktaa, ei paskaa.

et taida ymmärtää eläklepäätöksistä mitään.

lääkärit ei tk.eläkelaisiä päätä

Vierailija
528/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, pummin rahat tulevat kelasta jokatapauksessa, mitä väliä on, millä nimikkellä ne sieltä tilille kolahtavat?

Vierailija
529/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaaksi pitää odottaa, se on maaginen raja, jonka jälkeen pääsee suht helposti.

Jankuti jankuti. Työttömien tk-eläkehakemuksista hylätään 90%. Yhtä työkyvytön voi olla työtön siinnä kuin työstä tk-eläkkeelle pääsevä. Älä nyt alennu kommentoimaan, että "mistä työtön edes  jäisi tk-eläkkeelle, ai työttömänä olosta vai?"

Tämä 75% tosiaankin vääristää tilastoja, koska siinä käsitellään vaan työstä tk-eläköityviä. Työttömien hakemuksista hylätään lähes kaikki, vaikka ihan samoilla sairauksilla, vammoilla, rajoitteilla molemmissa ryhmissä haetaan tk-eläkettä. Miten tämä selitetään. 

Vierailija
530/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä diagnooseilla eläkettä ei myönnetä, mutta avustaja myönnetään? Samoin kiinnostaa koulutuksesi?

Suomessa voi avustettava sänkypotilas olla työeläkelaitokset silmin työkykyinen. Aivan absurdia. Itse olen kuntoutustuella ja hirvittävän stressaantunut. Kaikki huolet poistuisivat pysyvän eläkkeen myötä. Olen 45v.

Tämä.

Lääkäri Tenovuo

Tenovuo on yksi arvostetuimmista alansa asiantuntijoista ja taistellut potilaidensa puolesta eläkepäätöksistä. Hän puhuu faktaa, ei paskaa.

Ai faktaa vai?

Kuitenkin tilastot puhuu muuta!

Mitkä tilastot? Ei tilastot siitä, että eläkepäätöksiä tehdään enemmän, muuta hänen sanomaansa mitenkään.

Eikös tuossa viestissä ja linkissä sanottu Kelan tilastot! Luitko koko linkin juttua edes? Vastaat viestiin lukematta vai?

Jos katsoo Kelan tilastoja esimerkiksi 2010-luvulta, niin hylkäysten määrä kaikista uusista työkyvyttömyyseläkehakemuksista on ollut noin 8 000 joka vuosi. Taso on varsin vakaa. Ei siinä mitään dramaattista muutosta ole, Haukipuro kertoo.

Haukipuro ottaa esimerkiksi 16–24-vuotiaiden ikäluokan. Kelan maksamien työkykyyn liittyvien etuuksien osuus on vuodesta 1995 vuoteen 2016 kaksinkertaistunut. Sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä saaneiden osuus on noussut 1,21 prosentista 1,81 prosenttiin. Kuntoutusrahaa saaneiden osuus on noussut 0,33 prosentista 1,38 prosenttiin.

Vaikka hoitava lääkäri olisi puoltanut työkyvyttömyyseläkettä, noin joka kolmas hakemus hylätään. Syy on Haukipuron mukaan se, että vakuutuslääkärit katsovat asiaa laajemmasta näkökulmasta kuin hoitavat lääkärit. Hoitaville lääkäreille ei Haukipuron mukaan ole aina selvää, mitä työkyvyttömyydellä tarkoitetaan.

Vierailija
531/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä 75% tosiaankin vääristää tilastoja, koska siinä käsitellään vaan työstä tk-eläköityviä. Työttömien hakemuksista hylätään lähes kaikki, vaikka ihan samoilla sairauksilla, vammoilla, rajoitteilla molemmissa ryhmissä haetaan tk-eläkettä. Miten tämä selitetään. 

minä ainakin olin työtön ja kaikki haut ensimmäisellä läpi eikä mitään ongelmaa

tk.eläke vuonna 2021

Vierailija
532/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, pummin rahat tulevat kelasta jokatapauksessa, mitä väliä on, millä nimikkellä ne sieltä tilille kolahtavat?

Kommenttisi (ja sinä) olette niin typeriä, ettei edes pitäisi vastata, mutta kuten tiedät, työmarkkinatuki on pienempi kuin mikään eläke, takuueläke pienin kaikista eläkkeistä, tämäkin suurempi kuin tm-tuki. Kun tiedossa on, että työttömissä on täysin työkyvyttömiä, joita ei rahan takia päästetä eläkkeelle, niin olisi tosiaankin väliä mistä/millä nimikkeellä rahat tulevat. Mitä saat ylipäätänstä tuollaisesta päänaukomisesta? Eikö elämässäsi ole mitään hauskaa, katkera haukkuminen on ainoa ilosi.

Vierailija
533/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Lääkäri Tenovuo

Ai faktaa vai?

Kuitenkin tilastot puhuu muuta!

Mitkä tilastot? Ei tilastot siitä, että eläkepäätöksiä tehdään enemmän, muuta hänen sanomaansa mitenkään.

Eikös tuossa viestissä ja linkissä sanottu Kelan tilastot! Luitko koko linkin juttua edes? Vastaat viestiin lukematta vai?

Jos katsoo Kelan tilastoja esimerkiksi 2010-luvulta, niin hylkäysten määrä kaikista uusista työkyvyttömyyseläkehakemuksista on ollut noin 8 000 joka vuosi. Taso on varsin vakaa. Ei siinä mitään dramaattista muutosta ole, Haukipuro kertoo.

Vaikka hoitava lääkäri olisi puoltanut työkyvyttömyyseläkettä, noin joka kolmas hakemus hylätään. Syy on Haukipuron mukaan se, että vakuutuslääkärit katsovat asiaa laajemmasta näkökulmasta kuin hoitavat lääkärit. Hoitaville lääkäreille ei Haukipuron mukaan ole aina selvää, mitä työkyvyttömyydellä tarkoitetaan.

ei ole selvää, ei

Vierailija
534/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tk.eläke vuonna 2021

Jos ymmärrät lukemaasi, niin tulet siihen johtopäätökseen, että kuulut tähän 10% joukkoon.

Vierailija
535/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tk.eläke vuonna 2021

Ja millä diagnoosilla? Koska ilman työkokeiluja tai muunlaista ammatillista kuntoutusta pysyvälle eläkkeelle voi päästä vain mt-potilas ja hänkin vain tietyillä diagnooseilla. En kyllä usko että olet pysyvälle päässyt.

Vierailija
536/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on erikseen. Nyt puhutaan yleisesti myöntöistä ja 75 prossaa saa myönteisen päätöksen

Vierailija
537/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tk.eläke vuonna 2021

Jos ymmärrät lukemaasi, niin tulet siihen johtopäätökseen, että kuulut tähän 10% joukkoon.

Pään siältösi on vääristynyt.

75% luetaan kaikki mäönteiset päätökset. Myöntöprosentti oli suurempi muuten!

Ohis

Vierailija
538/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tilastot ihan samoja ovat.

KAIKISTA hakijoista saa 3/4 myönteisen päätöksen.

Vierailija
539/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tk.eläke vuonna 2021

Sinä et ymmärrä, kyllä se on ihan kaikista hakijoista TUO 75%.

ÄLY KÄÄ PIÖ

Vierailija
540/622 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tk.eläke vuonna 2021

Ja millä diagnoosilla? Koska ilman työkokeiluja tai muunlaista ammatillista kuntoutusta pysyvälle eläkkeelle voi päästä vain mt-potilas ja hänkin vain tietyillä diagnooseilla. En kyllä usko että olet pysyvälle päässyt.

Mistä päättelit näin, omasta päästä. Kukaan ei ole viitannut tällaisiin asioihin.

Tuossa sanottii KAIKKI haut ensimmäisellä läpi = Hakemuksia on ollut jonkin verran, kun puhutaan MONIKOSTA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi