Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hylky Kelasta, haistakoon... Alan olla Niin loppu tähän touhuun!

Vierailija
20.04.2022 |

Seitsemäs vuosi menossa kun yritän saada eläkettä ja vammaistukea. Sairauksia on vaikka muille jakaa. Olen joutunut makaamaan nämä vuodet sängyssä, eikö tässä ole riittävästi kestettävää??? En pärjäisi ilman avustajia ollenkaan. Onneksi olen saanut hyvät avustajat, siitä olen kiitollinen. Mutta Kela, kuinka paljon tuo pulju aiheuttaakaan stressiä ja vie vähäisiä voimiani. Jatkuvia hakemuksia ja valituksia, rahat loppu kun eihän työkkärin korvaukset riitä kaikkiin lääke, polikäynteihin tms. Kuinka sairas ihmisen pitäisi olla että oikeita tukia saisi?

Kommentit (622)

Vierailija
41/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli löytyy yhtään mitään johon voisi kouluttaa tai kuntouttaa (uusi ala), et todellakaan tule saamaan kuin vanhuuseläkkeen aikanaan. Ihan juuri tämä on linja nykyisin.

Vierailija
42/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti luulet olevasi sairaampi kuin olet, ja lietsot itseäsi kuvitelemillasi sairauksilla ja saamallasi avulla. Luultavasti diagnoosilistassasi on jotain toiminnallisia häiriöitä.

Jokatapauksessa, vakuutuslääkärit ovat todenneet, ettet ole työkyvyötön kaikkeen mahdolliseen työhön, vaan sinulla on mahdollisuus parantaa työkykyäsi ja tehdä jotain elantosi eteen.

Hyvä, että näissä asioissa seula on tiukka.

Aika karseeta tekstiä! Toivottavasti et itse koskaan  joudu pyörätuoliin ja sänkypotilaaksi.  ap

Minä taas toivon, että tuollaiset sairaiden mollaajat ja vähättelijät saavat itse nuo sairaudet. Veikkaan, että aika äkkiä ylimilinen virne heiltä hyytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että sun täytyy pystyä dokumentein todistamaan työkyvyttömyytesi, siinä tulee olla asiantuntijan arvio, kuntoutussuunnitelma ja niin edelleen. Pelkkä oma fiilis ja "Kela on paska" - tyyppiset ulostulot ei riitä.

Se ei läheskään aina auta, vaikka kuinka monta lääkäriä toteaisi työkyvyttömyyden potilaan tilaa henkilökohtaisesti havainnoituaan. Kelan asiantuntijalääkärit voivat silti kumota kaiken, mitä muut lääkärit ovat sanoneet. Valitettava ilmiö.

Vierailija
44/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli löytyy yhtään mitään johon voisi kouluttaa tai kuntouttaa (uusi ala), et todellakaan tule saamaan kuin vanhuuseläkkeen aikanaan. Ihan juuri tämä on linja nykyisin.

En ole ap, mutta sairas ja työkyvytön minäkin, enkä saa edes kuntoutustukea, työkyvyttömyyseläkkeestä puhumattakaan. Minulle ei ole löytynyt laajoista selvittelyistä huolimatta alaa, jolle voisin uudelleenkoukluttautua eikä mitään työtä, jota voisin tehdä, mutta siitä huolimatta eläkettä tai kuntoutustukea ei myönnetä. Johonkin täysin älyttömään porsaanreikään vedoten hakemukset hylätään.

Vierailija
45/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka pysty tekemään yhtään mitään elääksesi että muiden on sinut elätettävä?

En ole ap, mutta aikanaan myin huumeita. Toiset varastelee autoja, tehtailee petoksia, myy itseään jne.

Turha siis valittaa sinunkaan kun on sun omistama auto/pyörä/puutarhatonttu viety pihasta. Joku vaan teki työtään

Vierailija
46/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain tk-eläkettä n. 4 - 5 v. ajan, ystävätär 8 v. Eli hankalaa on, jos sairaus on ME/CFS, EDS, fibro, nivelrikko tai jokin neurologinen sairaus muiden sairauksien lisäksi. :/ ÄLÄ hae eläkettä ns. päällekkäin eli älä toimita uusia papereita. Odota, että vastaus tulee (se hylky) ja kerää uudet B-lausunnot. Hae myös kuntoutukseen (miel. esim. Orton, jossa on hyvät sos.hoitajat, jotka avustavat monessa asiassa!). Valita siellä psykolle, että tilanne masentaa ja ota masennusdiagnoosi, jos tarjotaan. Muista mainita siitä useaan kertaan ja katso, että se tulee diagnooseihin mukaan!

Ja sitten taas uusi hakemus KELAan, kaikki lausunnot ja vielä se masennusdiagnoosi mukaan! Pitäisi irrota....

Muuten, em. ystävätär valitti KELAn päätöksistä ja sai eläkkeensä osin takautuvasti eli kyllä siellä tehdään ihan reiluja virheitäkin.

Lykkyä hakuun ja yritä jaksaa!

Vierailija
47/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan päätöstä. 13 v takana. jos tulee hylsy menen kelan eteen valelen itseni pansalla ja tuikkaa tuleen

Vierailija
48/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta pääsee,turha toivo muuten jos pää toimii,koittakaa nyt tajuta asia.

Vierailija
49/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus oli mikä, jos et diagnoosia saa tiskiin, katson tämän aloituksentekijän etsivän vain sympatiaa ja myötätuntoa. 

Vierailija
50/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava, laihduta ja mene töihin.

Vierailija
51/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan uusi hakemus ja lääkärintodistus kunnostasi mukaan. Hylky tulee aina jos heidän päätös valitat? Häviät joka prosessissasi: valituskierteet. Aina tulee hylky ja voit valitaa ylemmäs.Lopulta on korkein oikeus ja 100% hylky,ei valtus oikeutta! Koko ruljansiin menen vuosia.Aloitat sovinnolla alusta uusi hakemus.

Vierailija
52/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka pysty tekemään yhtään mitään elääksesi että muiden on sinut elätettävä?

Älä lässytä paskaa turhake!!

Vierailija
53/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tulee mieleen, että tämä työkyvyttömyys johtuu sairaalloisesta lihavuudesta ja siihen liittyvistä liitännäissairauksista. Niinkö se oikeasti meni?

Vierailija
54/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa!

Olen itse synnynnäisen sairauden takia pysyvästi työkyvytön. Oli aivan helvetin stressaavaa kun terveysongelmien ja sairauden kanssa arjesta selviämisen lisäksi joutui jatkuvasti taistelemaan Kelan kanssa toimeentulosta. Kuntoutuksen tehokin laskee kun on kroonisia toimeentulohuolia jotka vie energiaa ja nakertaa hyvinvointia. Kelan toiminta vaikutti aivan mielivaltaiselta. Heidän virkamiehensä kävelivät kaikkien erikoislääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden lausuntojen yli ilman mitään kunnon perusteluja. Näissä asioissa on oikeusturva kyllä todella huonolla tolalla. Sitä on vaikea edes uskoa ennen kuin sen on itse joutunut kokemaan. Onneksi sain hyvää apua sairaanhoitopiiriltä hakemusten tekemiseen ja vuosien taistelun jälkeen ne lopulta saatiin läpi.

Vierailija
55/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet eläkettä Kelasta, etkä omasta työeläkeyhtiöstäsi?

Vierailija
56/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ryhtykö itsetuhoon, vaan pitää painostaa kansanedustajia ja oikeusasiamiestä, tutkiin noita kelan ja vakuutusyhtiöiden virheellisiä päätöksiä.yrittää saada uusi laki sääteleen kelan eläke juttuja.onko joku lakimies palstalla?

ilmeisesti sairaalle on pakko työkkärin ja toimeentulotuen päättäjän maksaa ilmeisesti laki määrää näin. turhauttavaa sairaalle toi paperisota.turhan paperisodan lopettaminen säästäisi rahaa.kansalaisaloite pitäisi tehdä.

Vierailija
57/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pääsi viikossa eläkkeelle. Eläkettä haettiin vain kerran. On virhe hakea eläkettä monilla pikkurempoilla, pitää olla yksi selkeä diagnoosi. Lausunnossa ei painote ettet pärjää työssä, koska sairas ei ole töissä.

Lausunnossa pitää painottaa mistä et selviä kotioloissa, väsymys, muisti ym.

Vierailija
58/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylyissä lukee että olen sairas, toimintakykyni on laskenut mutta jotain työtä voisin kuitenkin tehdä. Lopussa tekstissä lukee sitten että kuntoutusta eikä uudelleenkoulutustakaan kuitenkaan voida tässä vaiheessa ajatella koska kuntoni on niin huono. Jos terveyteni paranee niin asiaa voidaan harkita uudestaan. Olen siis sairas mutta en kuitenkaan ole? En minä voi huijata tutkimustuloksia joissa näkyy sairauteni. Näytteissä ja eri testeissä kaikki on selvää. Lääkärit ovat aivan ihmeissään kun joutuvat monta uutta b-lausuntoa vuodessa kirjoittamaan. Ovat arvostelleet Kelan toimintaa jyrkin sanoin. ap

Vierailija
59/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistuki hakemukset pitää täytättää sairaalan oman polin sossulla.

Lääkäri laittaa lausunnon suoraan heille.

Vierailija
60/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylyissä lukee että olen sairas, toimintakykyni on laskenut mutta jotain työtä voisin kuitenkin tehdä. Lopussa tekstissä lukee sitten että kuntoutusta eikä uudelleenkoulutustakaan kuitenkaan voida tässä vaiheessa ajatella koska kuntoni on niin huono. Jos terveyteni paranee niin asiaa voidaan harkita uudestaan. Olen siis sairas mutta en kuitenkaan ole? En minä voi huijata tutkimustuloksia joissa näkyy sairauteni. Näytteissä ja eri testeissä kaikki on selvää. Lääkärit ovat aivan ihmeissään kun joutuvat monta uutta b-lausuntoa vuodessa kirjoittamaan. Ovat arvostelleet Kelan toimintaa jyrkin sanoin. ap

Eli et ole pysyvästi sairas tai vammainen, ja siksi et saa vammaistukea eikä eläkettä. Kerrotko mikä sairaus sinulla siis on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi