Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hylky Kelasta, haistakoon... Alan olla Niin loppu tähän touhuun!

Vierailija
20.04.2022 |

Seitsemäs vuosi menossa kun yritän saada eläkettä ja vammaistukea. Sairauksia on vaikka muille jakaa. Olen joutunut makaamaan nämä vuodet sängyssä, eikö tässä ole riittävästi kestettävää??? En pärjäisi ilman avustajia ollenkaan. Onneksi olen saanut hyvät avustajat, siitä olen kiitollinen. Mutta Kela, kuinka paljon tuo pulju aiheuttaakaan stressiä ja vie vähäisiä voimiani. Jatkuvia hakemuksia ja valituksia, rahat loppu kun eihän työkkärin korvaukset riitä kaikkiin lääke, polikäynteihin tms. Kuinka sairas ihmisen pitäisi olla että oikeita tukia saisi?

Kommentit (622)

Vierailija
201/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että sun täytyy pystyä dokumentein todistamaan työkyvyttömyytesi, siinä tulee olla asiantuntijan arvio, kuntoutussuunnitelma ja niin edelleen. Pelkkä oma fiilis ja "Kela on paska" - tyyppiset ulostulot ei riitä.

Se ei läheskään aina auta, vaikka kuinka monta lääkäriä toteaisi työkyvyttömyyden potilaan tilaa henkilökohtaisesti havainnoituaan. Kelan asiantuntijalääkärit voivat silti kumota kaiken, mitä muut lääkärit ovat sanoneet. Valitettava ilmiö.

Tästä on kyllä itselläkin kokemusta, itse en saa lääkkeisiin sitä ns. kokoturvausta jolla lääkkeet olisi ilmaisia, koska Kelan neurologi ei jostain syystä tykkää juuri siitä lääkkeestä? Oli kiva kuunnella kun Kelan tantta kehotti puhelimessa vaihtamaan toimivan lääkkeen johonkin happovalmisteeseen jotka ovat erityisesti NAISILLE vaarallisia. Voi elämä. Eikä tota lääkettä siis käytetään mihinkään muuhun kuin juuri minun sairauden hoitoon, niin en ymmärrä mikä tässä on se ongelma :D..

Vierailija
202/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkinnällinen kuntoutushakemukseni hylättiin.

Kun kävin Kelan toimistossa, odotustila oli täynnä somppuja ym rutsalapsivaunuineen.

Niille riittää rahat.

Suomen pitäisi lopettaa moniavioisuuden tukeminen ja auttaa myös Suomalaisia.

En voi koskaan enää kunnioittaa päättäjiä enkä Kelan lääkäreitä, olette turhaakin turhempia.

PS. En ollut rasisti ennen tuota, nyt olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kyllä sivistysvaltiossa hoidetaan kaikki ihmiset eikä vain kantasuomalaisia.

Vierailija
204/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harri Suomi kirjoitti:

Joo siis kelan toimintahan on ihan täyttä huijausta. Luodaan taidottomille työpaikkoja, jossa käsittelevät aivottomasti asiakirjoja. Koko homman voisi automatisoida tai ohittaa kansalaispalkalla.

Pääsis nekin tyhjäntöimittajat pois laitoksestaan vaikka kävelemään metsään tai tekemään jotain muuta järkevämpää.

Ei tarvitsisi veronmaksajien enää kustantaa paisutettua silmänkääntöoperaatiota.

Itse olen menettänyt kaiken luottamukseni valtiota kohtaan kelan ja te-palvelujen toiminnan vuoksi. Elän hiljaiseloa ja tuotan valtiolle miinusta. Siitäs saivat pompottelijat. Kun poika on vanhempi muutetaan espanjaan.

Muuttakaa heti. Ei kakarasi tarvitse koulutusta Suomen veroilla saada. Ja luopukaa kansalaisuudesta. Aivan nössöä suutuspäissään muuttaa ja jättää ovi auki.

Tarkoitus olikin jo muuttaa, ei tosin espanjaan vaan vähän pidemmälle, mutta sitten tuli lapsi jonka äidillä on täällä helppo työ josta maksetaan tarpeettoman paljon.

Ja ihan hyvillä mielin tiristelen veriä mädästä valtiosta, kun kuitenkin annoin parikymmentä vuotta ajastani. Huijattu ottaa takaisin minkä riistäjä antaa.

Eikä muuten suomalaisessa koulutuksessakaan ole enää paljoa hurraamista. Maailma on täynnä parempia paikkoja elää.

Vierailija
205/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani AP, että sun tilanteessa joudut lukemaan näitä kommentteja.

Täällä menettää uskonsa koko ihmiskuntaan joka kerta.

Vierailija
206/622 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti luulet olevasi sairaampi kuin olet, ja lietsot itseäsi kuvitelemillasi sairauksilla ja saamallasi avulla. Luultavasti diagnoosilistassasi on jotain toiminnallisia häiriöitä.

Jokatapauksessa, vakuutuslääkärit ovat todenneet, ettet ole työkyvyötön kaikkeen mahdolliseen työhön, vaan sinulla on mahdollisuus parantaa työkykyäsi ja tehdä jotain elantosi eteen.

Hyvä, että näissä asioissa seula on tiukka.

Aika karseeta tekstiä! Toivottavasti et itse koskaan  joudu pyörätuoliin ja sänkypotilaaksi.  ap

Minä taas toivon, että tuollaiset sairaiden mollaajat ja vähättelijät saavat itse nuo sairaudet. Veikkaan, että aika äkkiä ylimilinen virne heiltä hyytyy. 

Oletko ajatellut, että näin vastaavat voivat olla nimenomaan tilanteessa, missä sairaudesta huolimatta yrittää elättää itsensä? Ovat ehkä kouluttaneet itsensä uudelleen ja pinnistelevät toimintakyvyn eteen mm. fyysisestä kunnosta huolehtimalla.

Ja nämä pinnistelevät maksavat veroja, joilla maksetaan erilaisia etuuksia. Kyllä tympisi olla maksajana, jos rahaa kylvettäisiin jokaiselle vastaantulijalle. Tällä nykyisellä tyylillä jää enempi jaettavaa niille harvoille, joilla oikeasti on tarve. Jos kaikille vain jaettaisiin rahaa, ei kukaan kohta saisi mitään. Ei edes ne oikeasti sairaat ihmiset.

Aloittajan tilannetta en tunne, joten hänen sairauksiensa suhteen en ota kantaa suuntaan taikka toiseen.

Vierailija
207/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni tässä ketjussa kirjoittaa sairaseläkkeestä. Suomessa ei ole mitään sairaseläkettä, työkyvyttömyyseläke on kylläkin. Työkyvyttömyyseläkettä ei myönnetä sairauden vuoksi vaan työkyvyttömyyden vuoksi. Jos eläkettä myönnettäisiin sairauden takia kuka tässä enää töissä kävisi ja veroja maksaisi.

Vierailija
208/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on just näitä. Liian sairas työelämään, mutta liian "terve" sairaseläkkeelle. Et todellakaan ole ainut.

Suomessa ei ole sairaseläkettä, sillä sairauden vuoksi ei pääse eläkkeelle. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee työkyvyttömyyden vuoksi.

Vierailija
209/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on just näitä. Liian sairas työelämään, mutta liian "terve" sairaseläkkeelle. Et todellakaan ole ainut.

Suomessa ei ole sairaseläkettä, sillä sairauden vuoksi ei pääse eläkkeelle. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee työkyvyttömyyden vuoksi.

Ei pääse, tiedät tämän itsekin. Aina voi väittää, että kykenee työhön ja hylätä hakemus, vaikka totuus on toinen ja hakemuksen hylkääjätkin tämän tietävät. 

Vierailija
210/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole lääkärin lausuntoa työkyvyttömyydestä? Ei silloin eläkettä myönnetä.

Vierailija
211/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä diagnooseilla eläkettä ei myönnetä, mutta avustaja myönnetään? Samoin kiinnostaa koulutuksesi?

Suomessa voi avustettava sänkypotilas olla työeläkelaitokset silmin työkykyinen. Aivan absurdia. Itse olen kuntoutustuella ja hirvittävän stressaantunut. Kaikki huolet poistuisivat pysyvän eläkkeen myötä. Olen 45v.

https://lehti.tyottomat.fi/tyokyvyton-tyonhakija-kenen-ongelma/

Vierailija
212/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole lääkärin lausuntoa työkyvyttömyydestä? Ei silloin eläkettä myönnetä.

Oletko tyhmä vai esitätkö vaan?

Vierailija
213/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse? Täyttä faktaa.

Vierailija
214/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä diagnooseilla eläkettä ei myönnetä, mutta avustaja myönnetään? Samoin kiinnostaa koulutuksesi?

Suomessa voi avustettava sänkypotilas olla työeläkelaitokset silmin työkykyinen. Aivan absurdia. Itse olen kuntoutustuella ja hirvittävän stressaantunut. Kaikki huolet poistuisivat pysyvän eläkkeen myötä. Olen 45v.

Näin. Itselläni vammaisen apuvälineet, invapysäköintimerkki, laajoissa tutkimuksissa ei ole löytynyt alaa jolle voisin uudelleenkouluttautua, ei myöskään ole löytynyt työtä jota kykenisin tekemään. Sainko eläkkeen? En, lääkärinlaunnoista ja muista lausunnoista huolimatta minut katsotaan työkykyiseksi.

Vierailija
215/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jonkun diagnoosit meille kuuluu.  Henkilö halusi tuoda esiin turhautumisen Kelaan.

Moni muukin voi siihen sanoa: aamen.

No ei siihen hovin moni muu ole turhautunut!

Esim:

Vuonna 2018 julkisella sektorilla myönnettiin työkyvyttömyyseläke 76 prosentille hakijoista. Hylkäävän päätöksen työkyvyttömyyseläkehakemukseensa sai siis alle neljännes, noin 24 prosenttia hakijoista.

https://www.keva.fi/blogi-kirjoitukset/faktojen-perassa/

Tämä!

"Fakta on, että ylivoimaisesti suurin osa työkyvyttömyyseläkehakemuksista päätyy myönteiseen päätökseen."

Tämä on tilastoharha sen vuoksi, että tässä käsitellään työstä tk-eläkkeelle päässeitä, ei työttömiä. Työttömien tk-eläkehakemuksista hylätään 90 %. Työttömissä on hyvin paljon täysin työkyvyttömiä, mutta eläke hylätään, koska voidaan.

Kyllä mutta kyllä työtömätkin saa eläkkeitä.

Tässä yksi, diagnoosina traumat (ei sen kummempaa eikä sen enempää kuin yksi sairaus)

Onneksi olkoon, kuulut siihen 10 % joukkoon. Itsellä mm. traumat, eikä työnteosta todistetusti tule mitään. eläkettä? Ehei. Ei myönnetty.

Sulla on huono hakemus, huono lääkäri, huono lausunto tai sun kuvaus sairaudesta vs. lääkärin diagnoosi ovat ristiriidassa jne.

Sinä se jaksat puolustaa läpimätää ja korruptoitunutta vakuutuslääkäri järjestelmää.

Totta kai mä puolustan kun suurin osa sen eläkkeen saa.

Kaikilleko se pitäisi myöntää, kaikille 5.5. miljoonalle suomalaiselle vai??

Laki määrittää kuka eläkkeen saa, valittakaa kansanedustajille.

Suurin osa ei todellakaan saa eläkettä. Lähes 100% pitkäaikaistyöttömistä on työkyvyttömiä. Miksi heitä ei päästetä eläkkeelle?

Pääsee jos työkyvytön ja suurin osa saa sen eläkkeen . Näin sanoo tilastot, mutta pitäkää päänne. Ei haitta minua kun itse tiedän faktat.

Ne on kaikki työkyvyttömiä

Ei ole jos ei saa eläkettä.

Sairaita voi olle mutta ei työKYVYTTÖMIÄ kaikkeen työhön.

Sairaus ja työKYVYTTÖMYYs ovat eri asioita.

Johan täällä joku väiti että pitkäaikaistyöttömätkin on kaikki työkyvyttömiä, ovatko edes sairaita saatika työkyvyttömiä!

Laki ei määritä kuka on työkyvytön vaan lääketiede.

Jos lääkärin mielestä on työkyvytön niin sitten on. Siihen ei millään vakuutuslääkäri huijarilla ole mitään sanomista.

Kyllä se määrittää. Ettehän te tiedä esdes perusteita koko keskustelulle!

---

Vaikka hoitava lääkäri olisi puoltanut työkyvyttömyyseläkettä, noin joka kolmas hakemus hylätään. Syy on Haukipuron mukaan se, että vakuutuslääkärit katsovat asiaa laajemmasta näkökulmasta kuin hoitavat lääkärit. Hoitaville lääkäreille ei Haukipuron mukaan ole aina selvää, mitä työkyvyttömyydellä tarkoitetaan.

– Työkyvyttömyys on käsitteenä juridinen, ei lääketieteellinen. Se on lakien tulkitsemista ja sen arvioimista, vastaako potilaan tilanne lain mukaista työkyvyttömyyden määritelmää. Jotta työkyvyttömyyseläke voidaan myöntää, juridisten kriteereiden tulee täyttyä.

Vakuutuslääkäri ei siis tutki potilasta, vaan laajempaa näyttöä, jonka perusteella henkilön työkykyä arvioidaan.

Siitähän vakuutuslääkäreitä juuri kritisoidaan. He eivät tapaa potilaita vaan tekevät päätöksensä papereiden perusteella. Haukipuron mukaan on "klassinen keskustelunaihe", onko tuki- ja eläkepäätösten tekeminen pelkkien papereiden perusteella oikein. Suomen eduskunta on joka tapauksessa katsonut, että niin on hyvä.

Haukipuro kertoo myös, että monissa Keski-Euroopan maissa vakuutuslääkärit tapaavat potilaita kasvotusten.

– Siellä hylkäysasteet ovat itse asiassa Suomea korkeammat. Ei ole ollenkaan yksiselitteistä, että hylkäykset vähenisivät.

Haukipuron mukaan ei myöskään pidä paikkaansa, että vakuutuslääkärit olisivat vieraantuneita potilaiden todellisuudesta. Suurin osa vakuutuslääkäreistä tekee myös kliinistä potilastyötä.

Laki ei todellakaan asioita määrää.

Lakiin voi kirjata mitä tahansa. Vaikka että sokea, kuuro ja neliraajahalvaantunut ei ole työkyvytön. Mutta lääketieteellisesti se kyllä on.

No eihän ole, riippuu työstä.

Vierailija
216/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Itselläni vammaisen apuvälineet, invapysäköintimerkki, laajoissa tutkimuksissa ei ole löytynyt alaa jolle voisin uudelleenkouluttautua, ei myöskään ole löytynyt työtä jota kykenisin tekemään. Sainko eläkkeen? En, lääkärinlaunnoista ja muista lausunnoista huolimatta minut katsotaan työkykyiseksi.

No sit sä olet työkykyinen

Vierailija
217/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse? Täyttä faktaa.

Aloituksessa (en ole ap) kyllä selviää että lääkärinlausuntoja on. Vänkää sinä vaikka maailman ääriin noita horinoitasi. Se ei poista sitä faktaa, ettet ainakaan lukutaitoinen ole.

Vierailija
218/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit sä olet työkykyinen

En ole eikä sinun väninäsi sitä muuta. Toivotaan, että saat minun ja muidenkin vastaavassa tilanteessa olevien vaivat. Sen lisäksi että vaikutat jo nyt mielenterveyspotilaalta.

Vierailija
219/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pistää vihaksi tällaiset mielipiteet. Olen pitkäaikaistyötön siksi, ettei oman alani töitä ole minulle löytynyt. Olen tehnyt osa-aikaista hommaa viimeksi 2018, ja olen täysin työkykyinen. Tunnen itseni lisäksi useita muitakin, pitkäaikaistyöttömiä, joiden työkyvyssä ei ole mitään vikaa. On valitettavaa, että suurin osa työnantajista vaikuttaa ajattelevan samoin kuin sinä. 

Jos on töitä viimeksi täysin työkykyinen tehnyt 4v sitten niin kyllä on jotain vikaa hakijassa :----D Ehkä et vain halua töihin kun tuilla on mukavaa elellä? Peruskoulupohjallakin voi päästä varastoon, lehtiä jakamaan, kausitöihin pihalle, henkilökohtaiseksi avustajaksi tai hoiva avustajaksi ym. kun käytöstavat ja perus järki pelaa, sekä hoitaa työnsä tunnollisesti. Jos omalta alalta ei vuosiin löydy töitä ja tuommoiset hommat ei kelpaa, niin järkevä ja vastuullinen ihminen lähtee takaisin koulun penkille paremman alavalinnan kanssa.

Voi meitä veronmaksajia kun täytyy moisten lusmujen loisimista maksaa. Ja työt ei tekemällä lopu, huhhahhei.

En pysty tekemään mitään noista mainitsemistasi töistä. Opiskelisin heti tutkinnon joka minut työllistäisi ja pystyisin tekemään mutta en pääse sisään opiskelemaan. Työ mitä pystyisin tekemään on hyvin rajallista koska en voi käyttää käsiäni kuin hyvin minimaalisesti (tämä rajaa myös toimistotyöt pois).

Vierailija
220/622 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös 46 ja yrittänyt eläkettä hakea sitä saamatta. Pian alkaa 13:sta vuosi, että olisin tehnyt tänä aikana päivääkään töitä. Olen työtön ja jos töitä tarjotaan niin samantien sairaslomaa ennen ensimmäistäkään työpäivää. Itselläni on varsinaisesti vain oireita, muttei oikein diagnooseja, vaikka päällepäin näkyy kaikenlaista. Verikokeet huippuhyvät. Nyt sain yhden diagnoosin harvinaisesta sairaudesta voimakkaiden päällepäin näkyvien oireiden vuoksi. Ei hoidettavissa ja tämän kanssa vain elettävä. Ei näy verikokeissa vaan vain päällepäin. Samainen voi liittyä moneen harvinaiseen sairauteen. Varsinainen sairaus, joka minulla lienee on eräs laajasti vaikuttava, mutta sitä ei voi todeta mistään kokeista vaan vain tutkimalla ja viimeksi lääkäri sanoi että aivan sama onko diagnoosia vai ei tähän. Kuitenkin hoito ja apuvälineet nyt evätty, koska ei diagnoosia tästä. Nyt aamulla voin hetken kirjoittaa, mutta kohta en lainkaan johtuen voimattomuudesta ja 24/7 puutumisesta. En saa kotitöitä hoidettua ja ainoa apu oli lastensuojelu kimppuun (jota en päästänyt sisälle lopulta). Oli hetken kelataksi, mutta se evättiin. Oli puhe vammaispalveluista, mutta ne evättiin kun ei diagnoosia. Olen antanut olla sitten ja makaan vain kotona. Olen loppu terveyspalveluiden touhuihin ensi sijaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän