Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka sanotte että suhde ilman seksiä = kämppis tms

Vierailija
19.04.2022 |

Kannattaa lukea, seksitönkin parisuhde on parisuhde ja yhtä normaalia kuin kaikki sateenkaaren sävyissä olevat seksisuhteet.

https://yle.fi/uutiset/3-12399034

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin normaali on mulle epänormaalia. Seksitön suhde ei olisi mulle suhde ollenkaan.

Vierailija
2/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin parisuhteen erottaa muista suhteista useampikin asia kuin vain seksi.

Aika outoa jos täytyy synnytyksen tai sairauden takia olla ilman seksiä niin heti onkin kämppissuhde vaikka olisi yhteinen lapsikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitön suhde on ok silloin, kun KUMPIKIN osapuoli sitä haluaa. Muussa tapauksessa ei, vaan oikeuttaa tilanteen pitkittyessä erinäisiin ratkaisuihin.

Vierailija
4/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Joillekin avoin suhdekin on ihan normaalia. Minä haluan parisuhteeltani läheisyyttä, seksiä, romantiikkaa ja uskollisuutta. Sekin on ihan normaalia, vaikka Yle ja Hesari nykyään muuta väittää. 

Vierailija
5/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on seksitön, siitä puuttuu paljon muutakin. Kyllä seksi erottaa kaverisuhteen romanttisesta suhteesta. Ilman seksiähän siitä nimenomaan puuttuu se romantiikka, flirtti, tietynlainen keskinäinen huumori. Ja minulle ne ovat melkeinpä koko suhteen ydin. Yhdessä koettu hauskuus ja huumori, perusarvojen lisäksi tietysti. Perusarvoja ovat taas luottamus jne, ja lähes aina seksittömässä parisuhteessa seksi ennemmin tai myöhemmin haetaan muualta ja sillä tärvellään myös luottamus.

Tiedän useamman seksittömän parisuhteen. En tiedä yhtään seksitöntä hyvää suhdetta millään muullakaan mittapuulla. Eli seksittömät suhteet ovat kyllä muutenkin aivan hirveitä yleisesti ottaen. On tunnekylmyyttä, ei yhteisiä arvoja, petetään, haetaan seksi muualta eikä toista kunnioiteta. Puuttuu yhteinen huumori, muukin läheisyys, yhteinen hauskuus. Ei se seksi ole vain seksi, vaan osa kokonaisuutta.

Vierailija
6/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin normaali on mulle epänormaalia. Seksitön suhde ei olisi mulle suhde ollenkaan.

Eikä kellekään muullekaan, ihmiset vaan epätoivoisesti haluavat vakuutella ja etsiä syitä pysyä onnettomana yhdessä, kun eivät uskalla erota.

Ainahan huonoissa parisuhteissa olevat yrittävät vakuutella itseään (ja muita), kuinka parisuhteita on erilaisia ja ilman sitä, tätä ja tuotakin voi olla hyvä suhde.

Joo, voi olla, jos oma (ja lasten) onnellisuus ei kiinnosta. Yhden ainoan elämän voi tuhlata niinkin, roikkumalla huonossa suhteessa. Harmi, että jää niin paljon huikeita asioita kokematta.

Vierailija
7/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde on seksitön, siitä puuttuu paljon muutakin. Kyllä seksi erottaa kaverisuhteen romanttisesta suhteesta. Ilman seksiähän siitä nimenomaan puuttuu se romantiikka, flirtti, tietynlainen keskinäinen huumori. Ja minulle ne ovat melkeinpä koko suhteen ydin. Yhdessä koettu hauskuus ja huumori, perusarvojen lisäksi tietysti. Perusarvoja ovat taas luottamus jne, ja lähes aina seksittömässä parisuhteessa seksi ennemmin tai myöhemmin haetaan muualta ja sillä tärvellään myös luottamus.

Tiedän useamman seksittömän parisuhteen. En tiedä yhtään seksitöntä hyvää suhdetta millään muullakaan mittapuulla. Eli seksittömät suhteet ovat kyllä muutenkin aivan hirveitä yleisesti ottaen. On tunnekylmyyttä, ei yhteisiä arvoja, petetään, haetaan seksi muualta eikä toista kunnioiteta. Puuttuu yhteinen huumori, muukin läheisyys, yhteinen hauskuus. Ei se seksi ole vain seksi, vaan osa kokonaisuutta.

Miksi ei voisi olla kaikkea kuvaamaasi, mutta ilman seksiä? Se on eri asia, jos haluttaisiin seksiä, mutta sillä kiristetään kumppania.

Vierailija
8/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on hyvä vaihtoehto, jos molemmat ovat aseksuaaleja. Muuten se on surkea vaihtoehto.

Vierailija
9/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kellekään muullekaan, ihmiset vaan epätoivoisesti haluavat vakuutella ja etsiä syitä pysyä onnettomana yhdessä, kun eivät uskalla erota.

Ainahan huonoissa parisuhteissa olevat yrittävät vakuutella itseään (ja muita), kuinka parisuhteita on erilaisia ja ilman sitä, tätä ja tuotakin voi olla hyvä suhde.

Joo, voi olla, jos oma (ja lasten) onnellisuus ei kiinnosta. Yhden ainoan elämän voi tuhlata niinkin, roikkumalla huonossa suhteessa. Harmi, että jää niin paljon huikeita asioita kokematta.

Miksi se olisi huono suhde, jollei edes halua seksiä?

Miten vaikea tämä voi olla ymmärtää, että ihminen kaipaa kumppanuutta ja syvää yhteyttä toiseen, sitoutumista, muttei seksiä.

Vierailija
10/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole seksiä suhteessa niin eikö silloin ole ihan sama onko parisuhteessa naisen vai miehen kanssa?

Vierailija
11/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman seksiähän siitä nimenomaan puuttuu se romantiikka, flirtti, tietynlainen keskinäinen huumori. Ja minulle ne ovat melkeinpä koko suhteen ydin. Yhdessä koettu hauskuus ja huumori, perusarvojen lisäksi tietysti. Perusarvoja ovat taas luottamus jne, ja lähes aina seksittömässä parisuhteessa seksi ennemmin tai myöhemmin haetaan muualta ja sillä tärvellään myös luottamus.

Mitä helevettiä mä just luin? 😅

Vierailija
12/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne, jotka noin ajattelevat, eivät ole koskaan olleet rakastuneita. Jos ei tiedä minkälaista on olla rakastunut, niin silloin saattaa ajatella, että seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaveruudesta.

Vierailija
13/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi olla kaikkea kuvaamaasi, mutta ilman seksiä? Se on eri asia, jos haluttaisiin seksiä, mutta sillä kiristetään kumppania.

Koska seksi tuo niin paljon suhteeseen muutakin kuin sitä itseään. Koko suhteen vire muuttuu.

Olen itsekin ollut suhteessa ilman seksiä x aikaa ja koko parisuhteen vire muuttui aivan toisenlaiseksi kun seksiä oli taas, vaikka suhde oli ennen sitäkin hyvä.

Ja näkeehän sen ihmisistä. Paljon seksiä harrastavat ovat leikkisämpiä keskenään, onnellisempia, heillä on hauskempaa. Seksi tuo eri tavalla iloa, huumoria, leikkimielisyyttä, pilkettä silmäkulmaan.

Vierailija
14/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se on hyvä vaihtoehto, jos molemmat ovat aseksuaaleja. Muuten se on surkea vaihtoehto.

En ole aseksuaali, mutta seksitön suhde kelpaisi mainiosti.

Vierailija
15/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kielenkäytössäni romantiikka tarkoittaa jotain sellaista, millä ei ole seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä. Tietenkin niitä molempia voi olla parisuhteessa, mutta eivät ne ole sama asia tai edes etäisesti toisiaan muistuttavia asioita.

Vierailija
16/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Platoninen suhde on käytännöllinen niin, että molemmat sitoutuvat toisiinsa ja myös tukevat toistensa uraa, opiskelua, haaveita ja tavoitteita elämässä, mutta siinä ei ole seksuaalisuuteen liittyvää kontrollia tai mustasukkaisuutta." Siis kuinka tällaista voi sanoa itseään terapeutiksi väittävä ihminen? Vai olenko mä jotenkin sekaisin kun olen jo pitkään voinut toteuttaa seksuaalisuutta ilman kontrollia tahi mustasukkaisuutta ihan tavallisessa parisuhteessa? 

Vierailija
17/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska seksi tuo niin paljon suhteeseen muutakin kuin sitä itseään. Koko suhteen vire muuttuu.

Olen itsekin ollut suhteessa ilman seksiä x aikaa ja koko parisuhteen vire muuttui aivan toisenlaiseksi kun seksiä oli taas, vaikka suhde oli ennen sitäkin hyvä.

Ja näkeehän sen ihmisistä. Paljon seksiä harrastavat ovat leikkisämpiä keskenään, onnellisempia, heillä on hauskempaa. Seksi tuo eri tavalla iloa, huumoria, leikkimielisyyttä, pilkettä silmäkulmaan.

Onpas sulla sitten mustavalkoinen näkemys. Sun mielestä varmaan kaikki muut vaihtoehdot on ok paitsi platoninen kumppanuus.

Vierailija
18/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Joillekin avoin suhdekin on ihan normaalia. Minä haluan parisuhteeltani läheisyyttä, seksiä, romantiikkaa ja uskollisuutta. Sekin on ihan normaalia, vaikka Yle ja Hesari nykyään muuta väittää. 

Näimpä. Nämä ko. mediat väkisin koittaa puhua mustan valkoiseksi ja tehdä epätavallisesta normaalia. Vihervassari touhua. Yle pahin.

Vierailija
19/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne, jotka noin ajattelevat, eivät ole koskaan olleet rakastuneita. Jos ei tiedä minkälaista on olla rakastunut, niin silloin saattaa ajatella, että seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaveruudesta.

Nyt meni kyllä metsään ja lujaa.

Ja jos olet rakastunut, niin kyllä haluat häntä myös seksuaalisesti. Ihan luontainen reaktio.

Tosin rakastuminen ei kestä loputtomiin.

Vierailija
20/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Platoninen suhde on käytännöllinen niin, että molemmat sitoutuvat toisiinsa ja myös tukevat toistensa uraa, opiskelua, haaveita ja tavoitteita elämässä, mutta siinä ei ole seksuaalisuuteen liittyvää kontrollia tai mustasukkaisuutta." Siis kuinka tällaista voi sanoa itseään terapeutiksi väittävä ihminen? Vai olenko mä jotenkin sekaisin kun olen jo pitkään voinut toteuttaa seksuaalisuutta ilman kontrollia tahi mustasukkaisuutta ihan tavallisessa parisuhteessa? 

Lue vielä toiseen kertaan ja pysähdy ajattelemaan, niin voi olla, että ymmärrät.