Olisi kivaa nauttia kesästä, mutta liikahikoilu pilaa sen
Ei voi käydä missään julkisilla paikoilla aurinkoisina päivinä. Koko ajan on valtava tuskainen olo päällä ja vaatteita menee pyykkiin/pilalle useita koneellisia viikossa.
Olkaa onnellisia te, jotka ette hikoile.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Runsas hikoilu saattaa tietty tuntua ikävältä, mutta ei se mitenkään kiellettyä ole. En usko, että monikaan haluaisi, että jätät kivoja asioita tekemättä, jotta he eivät altistuisi kauhistuttaville hikilänteillesi.
Joo, ei ole kiellettyä, mutta kyllä ihmistä jonka naama ja selkä on litimärkiä vaikka pelkästää kaupassa käydessä katsotaan pitkään. Saati sitten jos löyhähtää joku nivushien haju kun nousee tunnin istumisen jälkeen seisomaan terassin tuolilta. Jos ainoa ongelma on pienet läntit kainaloissa tai pari pikku pisaraa nenällä, niin eihän niihin kukaan kiinnitä huomiota, mutta suurempi hikoilu kiinnittää kyllä.
Ehkä katsotaankin, mutta en usko, että yleensä oltaisiin sitä mieltä, että kauppaan ei pitäisi tulla tai terassilla istua, jos hikoilee. Eli ehkä ihmiset joissain tilanteissa huomaavat hikoilun, mutta ei hikoilua varmaankaan silti mitenkään hirveän haitallisena tai tuomittavana pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin. En ole läski. Absolut torr auttaa kainaloihin, mutta suurin ongelma on naaman, päänahan, niskan ja selän hikoilu, oikeastaan mulla hikoilee lähes koko kroppa mutta nuo on ne häiritsevimmät. Kokeilin tuota Absolut torria jopa naamaan, mutta ei auttanut.
Laititko kahtena päivänä peräkkäin ja annoit vaikuttaa yön yli..? Mulla auttoi tuo kun kärsin kovasta hikoilusta lääkkeen (juu oli Venlafaksiini☠) takia, laitoin otsalle ja ylähuuleen. Tuosta on aikaa kyllä sen verran että en sitten tiedä jos olisivat laimentaneet alumiinipitoisuutta. Vinkki muuten jos joku aikoo käyttää tuota ekan kerran: levittämisen jälkeen kannattaa koittaa olla hikoilematta ja perään jotain bepanthenia jos kirvelee ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile aloittaa kunnon hikiliikunta, vaikka lenkkeily aamuisin. Silloin keho alkaa tajuta että mikä sen hikoilun idea on, nimittäin kehon viilennys. En tiedä väheneekö hiki mutta ainakin olo on parempi.
:D No olihan neuvo. Jos on ns. yliherkkä kehon termostaatti niin ei siihen tuommoinen auta.
Tuli mieleen kun kerran kuulin kesähelteellä junassa kun yks nelikymppinen mies selitti jollekin tutulleen hikoiluaan, että se ei johdu huonosta kunnosta vaan on vaan ominaisuus.
Joo, hikoilkaa ihmiset rauhassa. Jos joku taulapää sitä ihmettelee niin koitatte jättää moisen tökeryyden omaan arvoonsa. Ärsyttää kun nykymeininki on sellaista että pitäisi olla niin epäinhimillisen täydellinen aina ja kaikkialla
Juu, minulla tulee hikipisarat ensimmäisenä suun ympärille, leukaan ja ylähuulen päälle :( Ihmiset katsovat kummaksuen, kun joudun pyyhkimään suun ympärystä. Tämä on niin noloa, että mielummin en kunnon helteellä tapaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Juu, minulla tulee hikipisarat ensimmäisenä suun ympärille, leukaan ja ylähuulen päälle :( Ihmiset katsovat kummaksuen, kun joudun pyyhkimään suun ympärystä. Tämä on niin noloa, että mielummin en kunnon helteellä tapaa ketään.
Ihan turhaa nolostella. Joskus oon nähnyt tuollaista jollain, mutta en ole ajatellut muuta kuin että "hänellä on kuuma". Minulle ainakin ihan sama tuollainen. Paperia taskuun varoiksi jos hikoiluttaa ja pyyhkii tarvittaessa, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin. En ole läski. Absolut torr auttaa kainaloihin, mutta suurin ongelma on naaman, päänahan, niskan ja selän hikoilu, oikeastaan mulla hikoilee lähes koko kroppa mutta nuo on ne häiritsevimmät. Kokeilin tuota Absolut torria jopa naamaan, mutta ei auttanut.
Laititko kahtena päivänä peräkkäin ja annoit vaikuttaa yön yli..? Mulla auttoi tuo kun kärsin kovasta hikoilusta lääkkeen (juu oli Venlafaksiini☠) takia, laitoin otsalle ja ylähuuleen. Tuosta on aikaa kyllä sen verran että en sitten tiedä jos olisivat laimentaneet alumiinipitoisuutta. Vinkki muuten jos joku aikoo käyttää tuota ekan kerran: levittämisen jälkeen kannattaa koittaa olla hikoilematta ja perään jotain bepanthenia jos kirvelee ihan hirveästi.
Joo laitoin ennen nukkumaan menemistä, samoin kuin kainaloihin. Kainaloihin auttaa, naamaan ei :( ja mulla tosiaan hikoilee ihan koko naama. Ei tähän vaan ole mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa nolostella. Joskus oon nähnyt tuollaista jollain, mutta en ole ajatellut muuta kuin että "hänellä on kuuma". Minulle ainakin ihan sama tuollainen. Paperia taskuun varoiksi jos hikoiluttaa ja pyyhkii tarvittaessa, tottakai.
Entäs sitten kun hiuksetkin on litimärät ja naama myös ja kirkkaanpunainen? Kivahan se ois jos auttaisi pelkkä paperilla ylähuulen taputtelu.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, kohota kuntoa, käytä oikeanlaisia kankaita, pysy varjossa.
Just toisessa ketjussa sanottiin että ei saa pitää legginssejä. Ne on ainoat vilpoisat housut mitä voin pitää. En laihdu jos en saa käydä lenkillä eikä kunto pysy jos en saa käydä lenkillä(ne legginssit jalassa).
Mulla kuumuus ja hikoilu ei johdu ylipainosta tai huonosta kunnosta(tänään 6 h liikuntaa) vaan syöpähoidoista.
Vierailija kirjoitti:
Botoxia kainaloihin ja käsiin. Tadaa, hikoilu on aisoissa.
Imusolmukkeet poistettu, tadaa. Ei saa laittaa piikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, minulla absolut torr auttaa myös naamaan vaikka pistää kirvelemään ja punoittamaan ikävästi. Nykyään pystyn jopa meikkaamaan ja käyttämään silmälaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, kohota kuntoa, käytä oikeanlaisia kankaita, pysy varjossa.
Just toisessa ketjussa sanottiin että ei saa pitää legginssejä. Ne on ainoat vilpoisat housut mitä voin pitää. En laihdu jos en saa käydä lenkillä eikä kunto pysy jos en saa käydä lenkillä(ne legginssit jalassa).
Mulla kuumuus ja hikoilu ei johdu ylipainosta tai huonosta kunnosta(tänään 6 h liikuntaa) vaan syöpähoidoista.
Mä olen itse hikoileva enkä siis yritä syyllistää tai mitään, mutta oletko kokeillut esim. pellavaisia tai muita löysiä luonnonkankaisia housuja? Kunhan mietin kun legginssit on usein polyesteriä eli muovia, ja ihonmyötäisyys voi lisätä hikoilua. Mutta toki jos hikoilee paljon niin mikään vaate ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo alumiini dödössä aiheuta syöpää tai siis ainakin altista sille? Toisaalta jos vaikka sairastuu ärhäkkään rintasyöpään niin kenties liikahikoilu lakkaa haittaamasta eli sinänsä vinkki voi toimiakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, minulla absolut torr auttaa myös naamaan vaikka pistää kirvelemään ja punoittamaan ikävästi. Nykyään pystyn jopa meikkaamaan ja käyttämään silmälaseja.
No höh, olen kateellinen. Mulla oli suuret odotukset sille naamaan, mutta ei mitään vaikutusta.
S.B. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Runsas hikoilu saattaa tietty tuntua ikävältä, mutta ei se mitenkään kiellettyä ole. En usko, että monikaan haluaisi, että jätät kivoja asioita tekemättä, jotta he eivät altistuisi kauhistuttaville hikilänteillesi.
Joo, ei ole kiellettyä, mutta kyllä ihmistä jonka naama ja selkä on litimärkiä vaikka pelkästää kaupassa käydessä katsotaan pitkään. Saati sitten jos löyhähtää joku nivushien haju kun nousee tunnin istumisen jälkeen seisomaan terassin tuolilta. Jos ainoa ongelma on pienet läntit kainaloissa tai pari pikku pisaraa nenällä, niin eihän niihin kukaan kiinnitä huomiota, mutta suurempi hikoilu kiinnittää kyllä.
Ehkä katsotaankin, mutta en usko, että yleensä oltaisiin sitä mieltä, että kauppaan ei pitäisi tulla tai terassilla istua, jos hikoilee. Eli ehkä ihmiset joissain tilanteissa huomaavat hikoilun, mutta ei hikoilua varmaankaan silti mitenkään hirveän haitallisena tai tuomittavana pidetä.
Hikoileva ihminen saatetaan kokea epäilyttävänä. Jotkut ajattelee jopa tiedostamattaan, että hikoileva ihminen on todella hermostunut koska valehtelee tai salailee jotain. Ylimääräiset katseet tuntuvat ahdistavilta. Hävettää myös, jos joku sattuu kysymään olenko kunnossa koska hikoilen sairaalloisesti tekemättä mitään.
- kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Hikoileva ihminen saatetaan kokea epäilyttävänä. Jotkut ajattelee jopa tiedostamattaan, että hikoileva ihminen on todella hermostunut koska valehtelee tai salailee jotain. Ylimääräiset katseet tuntuvat ahdistavilta. Hävettää myös, jos joku sattuu kysymään olenko kunnossa koska hikoilen sairaalloisesti tekemättä mitään.
- kokemusasiantuntija
Tai sitten ajatellaan että ihminen on epähygieenien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh, olen kateellinen. Mulla oli suuret odotukset sille naamaan, mutta ei mitään vaikutusta.
Ikävä kuulla. Oletko käynyt lääkärillä? Redditin hyperhidrosis-ryhmässä ihmiset kehuvat monia lääkkeitä, joilla on antikolinergisiä vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
- kokemusasiantuntijaTai sitten ajatellaan että ihminen on epähygieenien.
Niin, sekin vielä. Liikahikoilu voi vaikuttaa sosiaaliseen kanssakäymiseen todella paljon. Esim. asiakaspalvelutyötä tekevät saattavat saada siirron muihin hommiin tai jopa potkut hikoilun takia.
Auttaisiko lisämagnesium? Kokeiltiin hikoiluvammaisella miehellä, kun joutui olemaan töissä helleaikaan tukalan kuumassa toimistossa. Kuulemma auttoi niin, ettei se hiki lorissut niskasta selkään eli oli lähes ihmismäinen olo vaikka kuumottikin.
Mulla on jotenkin ihan yliherkkä termostaatti, hikoilen herkästi ja myös palelen herkästi. Kiva sitten kun on hionnut ja vaatteet on kostuneet ja sitten alkaa palelu mihin ei yhtään auta se että ne vaatteet on kosteat. En tiedä oisko kilpirauhasongelmaa, ärsyttävästi arvot just siinä liikatoiminnan rajalla ja asiaa seuraillaan. -.-