Miksi sähköpotkulautoja tulee aina uusiin kaupunkeihin? Nehän ovat vaarallisia!
Nytkin on lehdissä juttua niiden vaarallisuudesta.
Kommentit (34)
Koska ne on niin "cool" nykyään. Merenpohjaan joutaisivat mokomatkin turhakkeet mun mielestä.
Mua ei hetkauta, kuljen silti autolla.
Vierailija kirjoitti:
Autoilija saa olla yhtä varuillaan kuin muutkin näiden skuuttien takia.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä olen kyllä nähnyt sähköpotkulautoja myös vanhoissa kaupungeissa.
Niihin ei ainakaan potkulautoja tarvita. Pilaavat kauniit vanhojen kaupunkien maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilija saa olla yhtä varuillaan kuin muutkin näiden skuuttien takia.
Niin monta vaaraa ompi liikenteessä...kävelijät, pyöräilijät, skuutit, hirvet, koirat, kissat, hanhet, rusakot, toiset autoilijat, jne....
Nehän on vauhdillisesti ja säänöiltään samoja ku fillarit. Miksi fillarit on ok, mutta laudat ei?
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on niin "cool" nykyään. Merenpohjaan joutaisivat mokomatkin turhakkeet mun mielestä.
Multa pöllittiin viime vuonna kolme pyörää ja sen jälkeen siirryin sähköpotkulautoihin.
Vaarallisia kun pennut kaahaa niillä liikennesääntöjä tajuamatta. Aina saa varoa ja pelätä minkä kulman takaa joku kaahaa ja kopsahtaa auton kylkeen. Eivät ilmeisesti ymmärrä että heitä ei koske jalankulkijoiden liikennesäännöt, vaan pyöräilijän!
Skuutit on kivoja. Autottomana ja pyörättömänä saa helposti ja suht halvasti kuljetettua esim. isommat ruokaostokset parin kilsan matkan. Tosin itse ajan niillä varovasti ja noudatan liikennesääntöjä, en mäkään tykkää niistä jotka kurvaa täydellä vauhdilla eteen tai jättää skuutit keskelle tietä.
Pilaavat myös kaupunkien keskustojen siisteyden, kun niitä on pitkin poikin pinossa joka puolella ja keskellä kulkuväyliä. Varsinaisia helvetinkoneita!
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisia kun pennut kaahaa niillä liikennesääntöjä tajuamatta. Aina saa varoa ja pelätä minkä kulman takaa joku kaahaa ja kopsahtaa auton kylkeen. Eivät ilmeisesti ymmärrä että heitä ei koske jalankulkijoiden liikennesäännöt, vaan pyöräilijän!
Pennut pöljäilee nii syy on välineen?
Ei ne laudat oo vaarallisia, mutta niiden kuskit voi olla vaarallisia.
2 kesää lautaillut ja kaikki vaaratilanteet on ollu muusta liikenteestä johtuvia ja käytän aina kypärää.
Jos ny kielletään kulkuvälineitä sillä perusteella että sillä voi tehä tyhmyyksiä nii autioksi jääpi maisema ku kaikki kielletään.
Elämä on vaarallista. Skuutilla aiheutetaan vaara korkeintaan itselle, joten miksi kieltää?
Vasta heräsin todellisuuteen, että niitä on nykyisin Vantaallakin. Helsingissä saanut ihan tarpeeksi väistellä kaduille hyljättyjä, voi olla keskellä pyörätietä tai jalkakäytävää.
Mihin uusiin kaupunkeihin? Minkä nimisiä?
Potkulaudat ovat hyvä turva nuorille päästä turvallisesti kotiin illtaisin. Nykyään Ruotsissa kylläkin jengit alkaneet kyttäämään tietyillä teillä näitä yksinäisiä tulijoita ja ryöstämään laukkuja ym.
Se mikä ärsyttää on että nämä lautailijat eivät ymmärrä että vasemmalta ohitetaan ! Ei yks kummaltakin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vaarallista. Skuutilla aiheutetaan vaara korkeintaan itselle, joten miksi kieltää?
Korkeintaan itselle? Pahaa jälkeä tekee, jos sellainen päälle ajaa ja monen meno on varsin holtitonta. Ikäviä myös, kun niitä jätetään mihin sattuu sen sijaan että olisivat siististi telineissä kuten kaupunkipyörät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan itselle? Pahaa jälkeä tekee, jos sellainen päälle ajaa ja monen meno on varsin holtitonta. Ikäviä myös, kun niitä jätetään mihin sattuu sen sijaan että olisivat siististi telineissä kuten kaupunkipyörät.
Kuinka moni sivullinen on jäänyt skuutin alle? Onhan se mahdollista, mutta tuskin kovin yleistä. Sama kyllä koskee pyöriäkin. Tuosta olen samaa mieltä, että ne pitäisi parkkeerata siististi eikä miten sattuu.
Ai, mä olen kyllä nähnyt sähköpotkulautoja myös vanhoissa kaupungeissa.