Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et ole hoitoalalla: mikä asia olisi mielikuviesi mukaan siellä pahinta?

Vierailija
18.04.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. No ehkä eniten ärsyttää nähdä, miten suurin osa hoitoalan ihmisistä ei kykene ylläpitämään liukuhihnaempatiaa. Ymmärrän täysin, mistä johtuu, mutta silti tuohon pitäisi pystyä tai muualle töihin.

Ei ole oikein, että ihmisiä kohdellaan huonosti, vain siksi kun hoitaja on kyllästynyt näkemään saman tilanteen joka päivä. Se tilanne voi olla silti potilaalle uusi, pelottava, kipeä, nolo

Olin kesätöissä joskus vanhainkodissa ja tätä näki paljon. Opiskelin sitten itse kauppatieteitä ja nyt on hyvä työ ja hyvä palkka. Ei tee mieli vanhainkotiin, ei hoitajaksi, lääkäriksi eikä varsinkaan asukkaaksi. Elämäntavat siihen suuntaan ettei pelkoa.

Vierailija
62/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Kaikki. No ehkä eniten ärsyttää nähdä, miten suurin osa hoitoalan ihmisistä ei kykene ylläpitämään liukuhihnaempatiaa. Ymmärrän täysin, mistä johtuu, mutta silti tuohon pitäisi pystyä tai muualle töihin.

Ei ole oikein, että ihmisiä kohdellaan huonosti, vain siksi kun hoitaja on kyllästynyt näkemään saman tilanteen joka päivä. Se tilanne voi olla silti potilaalle uusi, pelottava, kipeä, nolo

Olin kesätöissä joskus vanhainkodissa ja tätä näki paljon. Opiskelin sitten itse kauppatieteitä ja nyt on hyvä työ ja hyvä palkka. Ei tee mieli vanhainkotiin, ei hoitajaksi, lääkäriksi eikä varsinkaan asukkaaksi. Elämäntavat siihen suuntaan ettei pelkoa.

Et pysty elintavoillasi vaikuttamaan siihen, saatko vaikka Alzheimerin taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Et pysty elintavoillasi vaikuttamaan siihen, saatko vaikka Alzheimerin taudin.

En tietenkään, mutta pystyn vaikuttamaan siihen, että kuo len tarpeeksi nuorena 😂 taisit ymmärtää viimeisen lauseen väärin.

Vierailija
64/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan naurettava hierarkia. Kaikkia tarvitaan, mutta toiset luulevat olevansa ylempänä, kuin toiset. Kuvottavaa.

Aiemmassa työpaikassa meillä oli aivan uskomaton ryhmähenki. Sairaanhoitajat saattoivat hyvin tulla kysymään lähihoitajalta neuvoa, että mitä olet tästä ihottumakuvasta mieltä tai että neuvopa jos ehdit, miten tämä arviointi tehdään. Siellä oltiin ihmisiä, samanarvoisia, kaikilla oli vain eri titteli ja vähän eri työnkuva.

Vierailija
65/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala eli toisten nokittelu, kiusaaminen ja muu v.mäinen kohtelu.

Eritteet ja potilaiden peseminen oksettaisi

Muistisairaat arvaamattomia

Väkivallan pelko

Suuri vastuu ihmisten hengestä. Virheitä ei saa tehdä.

Vierailija
66/66 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden ihmisten veren, liman, pissan, kakan, syljen ja oksennuksen kanssa tekemisissä oleminen.

Niin minustakin.

Myös ruumiillisesti raskasta, henkisesti raskasta, työkavereina myös epäpäteviä tai suomea osaamattomia, joiden puolesta pätevä tekee lisähommia ilman että sitä kukaan on huomaavinaan, eli JATKUVA työvoimapula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi