Sinä, joka et ole hoitoalalla: mikä asia olisi mielikuviesi mukaan siellä pahinta?
Kommentit (66)
Ihmiset. En haluaisi olla joka päivä kuuntelemassa niitä. Ja sitten kitistään jos sattuu olemaan sellainen päivä ettei jaksa kuunnella, sitten olen huono työssäni ja väärällä allalla.
Vierailija kirjoitti:
Kämppis oli lääkiskandi kun alkoi tehdä päivystyksiä. Hänen inhokikseen muodustuivat "känsännäyttäjät" joilla ei ollut mitään oikeaa vaivaa mutta halusivat huomiota ja että edes joku koskee. Oikeampi osoite lääkärin vastaanoton sijaan olisi ollut terkkapsykologi tms.
Minulla palaisi pinna noin kolmessa sekunnissa tuollaisiin turhanvalittajiin - ne olisivat se pahin asia tuolla alalla.
Siis iso osa esim terveyskeskuspäivystykseen saapuvista on näitä. Vievät hirveästi resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppis oli lääkiskandi kun alkoi tehdä päivystyksiä. Hänen inhokikseen muodustuivat "känsännäyttäjät" joilla ei ollut mitään oikeaa vaivaa mutta halusivat huomiota ja että edes joku koskee. Oikeampi osoite lääkärin vastaanoton sijaan olisi ollut terkkapsykologi tms.
Minulla palaisi pinna noin kolmessa sekunnissa tuollaisiin turhanvalittajiin - ne olisivat se pahin asia tuolla alalla.
Siis iso osa esim terveyskeskuspäivystykseen saapuvista on näitä. Vievät hirveästi resursseja.
Tätä on varmaankin yritetty hillitä sairaanhoitajan vastaanotolla?
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyö, kiire, painostaminen tuplavuoroihin, jatkuva työntekijäpula ja no, palkka
Tässä lueteltu syyt miksi nukun mielummin sillan alla kuin palaan ravintola-alalle. Sillä palkalla sillan alla onkin tulevaisuus. En ymmärrä miksi juuri hoitoalaa mainostetaan niin hirveän kurjana kun palkka paljon parempi kuin muissa vastaavissa palvelualoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olla siellä ylipäätään. Koko se ilmapiiri. +lehdist saa lukee ku haastaavat oikeuteen ns. Hoitovirheestä.
Vaatii lahjoi,kutsumusta. Joita mulla ei oo
Lisään vielä
Et akateemisissa lääkärit johtaa itsaritilastoissa,en sit tiiä mite kärjes tilastoissa hoitajat on
Mut tosiaan jos on lahjoi,kutsumusta ni go for it frank
En ole hoitoalalla, mutta itseäni kauhistuttaisi eniten veren näkeminen, suoneen pistäminen, haavojen hoito.
Kaikki leikkauspotilaat, vastuu heidän valvomisesta ja hoidosta.
Ja onhan ne hajutkin tosi vahvoja, oksennukset ja muut.
Ei ikinä, ei ikinä, itsestäni olisi sairaanhoitajaksi.
Olen toimistotyössä.
Luulen että pahinta olisi, itselleni ainakin, vuorotyö, vastuulliset tehtävät ja huono palkka. Varmaan miettisin illatkin tuliko kaikkia tehtyä oikein ja ohjattua potilaalle jne :/ ei ikinä...
Rasittavat työkaverit. Hoitoalalle hakeutuu kiusaajaluonteita ja äänekkäitä juorukelloja. Mukavat ja kiltit saavat burnoutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyö, kiire, painostaminen tuplavuoroihin, jatkuva työntekijäpula ja no, palkka
Tässä lueteltu syyt miksi nukun mielummin sillan alla kuin palaan ravintola-alalle. Sillä palkalla sillan alla onkin tulevaisuus. En ymmärrä miksi juuri hoitoalaa mainostetaan niin hirveän kurjana kun palkka paljon parempi kuin muissa vastaavissa palvelualoissa.
Monet niitä ihan samoja syitä mitä on kaikilla palvelualoilla. Kiire, vuorotyö yms mutta ehdottomasti jos joku palveluala pitää valita niin sitten hoitajaksi koska niillä on paras palkka.
Siivoojat, ravintolat, kaupat, liikenne, noissa kaikissa samat haitat, osassa jopa paljon huonommat työolot kuin hoitajilla, mutta huomattavasti vähemmän palkkaa.
Olen ollut siivoojana vanhankodissa, hoitajat olivat veemäisiä tiuskijoita, ja paskaa sai siivota seinistä, kusen ja syljen lisäksi, sekä varoa sekavia muistisairaita. Oli kamalaa, enkä koskaan enää siivoaisi vanhankodeissa, saatikka että menisin itse hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siivoojana vanhankodissa, hoitajat olivat veemäisiä tiuskijoita, ja paskaa sai siivota seinistä, kusen ja syljen lisäksi, sekä varoa sekavia muistisairaita. Oli kamalaa, enkä koskaan enää siivoaisi vanhankodeissa, saatikka että menisin itse hoitoalalle.
Voiei. Kauhean negatiivinen kuva sinulle jäänyt. Hoivakoti voi myös olla ihan leppoinen ja kiva työpaikka..
"Iholla" olo, en tykkää kosketella vieraita ihmisiä. Eritteet.
Pakkorokotukset tappavilla koronapiikeillä...
ympäri maailman jo on aloitettu tutkintoja koronahysterian osalta... toivotaan että koronarokotteita pakottaneet saavat ehdottomia vankeustuomioita myös Suomessa...
Se ettei ehdi tehdä työtään niin hyvin kuin tahtoisi.
Ei ehdi kohdata ihmistä yksilöinä, vaan liukuhihnalta.
Henkilökohtaisesti minulle pahinta olisi se, että joutuu altistumaan kiertäville pöpöille. Menen sairauteni takia niin huonoon kuntoon jopa flunssasta, että toipuminen venyy. Vähemmän haittaisi hajut ja eritteet, sosiaalisuus ja se, että joutuu kävelemään aika paljon. Olisi oikeasti ihan mukavaa tehdä fyysisesti aktiivisempaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaat, jotka haluavat kertoa elämäntarinansa ja vaivansa.
Kaiken muun kammotuksen (eritteet, haju, vanhanaikainen johtamishierarkia, vuorotyö ym) lisäksi mä en ehkä jaksaa kuunnella niitä jaarituksia kun yksinäiset vanhukset tai muuten vaan hupakot ihmiset höpöttää kaikkea kokoajan.
Eivätkä vain höpötä vaan esim huutavat suoraa huutoa päivystyksessä. Kotipaikkakunnallani olen 2x ollut samassa paikassa huutajamummon (?) kanssa. Se, ettei häntä autettu mitenkään, oli käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ehdi tehdä työtään niin hyvin kuin tahtoisi.
Ei ehdi kohdata ihmistä yksilöinä, vaan liukuhihnalta.
Missä työssä voisi "kohdata ihmiset yksilöinä"? Sellaista ei ole. Ihan sama mistä menet pavelua hakemaan niin olet sille työntekijälle samaa liukuhihnaa.
Kakka.
Muut eritteet vielä menisi.
Työn riistäminen, jos ei tahdo ottaa jatkuvasti korona- ja influenssarokotteita. Hukkaan menneet ponnistelut, koulutus. Palkan heikkous suhteessa työnkuvaan.