Onko moraalisesti oikein muuttaa pelkän asumistuen varaan pk-seudulle ?
Työelämässä kyllä olen, mutta joutuisin silti hakemaan asumistukea joka korvaa osittain kulut. Olen kahden lapsen äiti.
Kommentit (15)
Samalla tavalla ajattelevia naisia on todella paljon joka on johtanut tähän että tukia leikataan. Miksi sinne Helsinkiin on pakko päästä vaikka jo etukäteen tiedät että omat rahat ei riitä siellä asumiseen?
Onko muuttaminen taloudellisesti kannattavaa? Pk-seudulla on kallista.
Moraalilla ei ole mitään merkitystä kyseisessä asiassa. Tottakai muutat jos haluat.
Enemmän työpaikkoja ja koulutusmahdollisuuksia. En muuttaisi Helsinkiin vaan lähiympäristöön.
Ap
Minusta ei ole, mutta punnitse oman elämäntilanteesi mukaan. Moraali on vain yksi huomioitava asia kokonaisuudessa.
Jos olet syntyperäinen suomalainen niin ok. Jos tule afrikasta tai lähi-idästä niin EI TODELLAKAAN OLE OK KUN SAATTE ENEMMÄN TUKIA! PTHUI!
Minkä helvetin takia haluaisin muutta asfalttieläintarhaan, jossa on melua ja ruuhkaa? Muuri siihen kehälle ja äkkiä!
80 prosenttia suomalaisista saa Kelalta jotain tukea, joten se siitä moraalista.
Pääkaupunkiseudulla on myös paremmat mahdollisuudet työllistyä useilla aloilla kuin muualla Suomessa. Nythän valitetaan työvoimapulasta. Joten miksi sinne ei muuttaisi vaikka ei tienaa "tarpeeksi". Saa pääkaupunkiseudulle muuttaa muutkin kuin esim. perintömetsää myyneet landepaukut.
Pelkän asumistuen varassako, ei kai sitä kenellekään korvata kokonaan, on omavastuuosuus.
Olen hoitoalalla joten antaisin kuitenkin vastinetta tuelle. Tunnen tekeväni hyvää työtä, ja annan panokseni mielelläni. Hoitoalalla onneksi palkat nousee, ja pärjäisin ihan ok kun vielä kaikki kokemuslisätkin on jo minulla. Siihen lisäksi myös vuorolisät. Täällä ei ole lapsille eikä minulle jatkokoulutusmahdollisuuksia. Työkin on vanhustenhoitoa kunnan ainoassa talossa, ei siis ole vaihtoehtoja täällä. Sukulaisetkin asuu pk-seudulla.
Ap
Niin kauan kun palkat ovat näin huonot ja oikeistohallitus, niin mitään moraalista estettä niitä kiusata ei ole. Sitten kun bensa maksaa euron litra, niin katsotaan uudestaan.
onhan se nyt niin että paras teko on muuttaa pk seudulta mahdollisimman kauas.
on paljon mukavampaa asua omakotitalossa kun ahtaassa kolhoosissa missä ei voi elää normaalisti kun aina joku itkemässä.
Ethän sinä pelkän asumistuen varassa ole, jos kerran käyt töissä. Eikä niitä tukiaan muille tarvi huudella eli muiden mielipiteistä ei kannata välittää. Mielestäni jos täysipäiväisen työn palkka ei riitä pk-seudulla asumiseen on vika ihan jossain muualla kuin työntekijässä itsessään. Tukijärjestelmää hyödyntävät muutkin, mikset siis sinäkin jos siihen oikeutettu olet. Enemmän sinusta on yhteiskunnalle hyötyä pk-seudulla työtä tekevänä kuin jossain perämetsässä työttömänä, vaikka asumistukea hieman saisitkin.
Ei ole.