Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
161/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan trollasin, todellusuudessa mies teki kuukuden metatyöni viidessä minuutissa nurisematta.

Ap

Vierailija
162/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ihan hirveästi metatyötä. koko ajan pitää hengittää. sulkijalihas tekee jatkuvaa metatyötä, ettei tulisi löysät housuun. ja ne housutkin pitää laittaa joka päivä jalkaan. hirveän rasittavaa metatyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisin itse perheen elättäjänä yhtä hämmentynyt kysymyksestä, kun en voi ymmärtää, miten kotona lorvaileva vaimo ei kykene edes noita asioita hoitamaan

😄😄😄Väsynyt provo. Suomalainen mies, elättäjä? 😄😄😄

Katsoppas joskus sitä omaa tiliäsi, mitä jää viivan alle ja sitten laske, mitä elantoon menee. Sun tuloilla jäätäis rankasti miinukselle. Ai niin, mutta taikaseinästä saa rahaa.

Vierailija
164/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lapsia jos pitää heistä aiheutuvaa touhua vaan pelkkänä pakkopullana elämässä..koti ja lapset on hoidettu kautta aikojen ilman mitään, että joku yhtä-äkkiä keksi sen olevan jotain metatyötä mistä pitää erikseen kiitellä. Me ainakin osataan miehen kanssa sen verta kommunikoida, ja puhelimen kalenteritkin on yhteiset kuten muksutkin niin voidaan yhdessä sopia et hoida sinä nuo ja minä nuo, kuuluu ihan tähän peruselämään.

Vierailija
165/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta veemäistä on esimerkiksi sen miettiminen mitä tehdään ruoaksi vaikka se itse ruoanlaitto on ihan ok. Yritän sen kummemmin olla tekemättä metatyötä, mutta tämä ei onnistuisi jos olisi lapsia. Silloin haluaisin ettei kumppani oleta minun hoitavan kaikkea lapsiin liittyvää ja muistavan kaikki ajanvaraukset, yksin varmistavan milloin pitää ostaa uusia vaatteita ja niin edelleen.

Vierailija
166/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni on jonkun verran vastuuta, joudun katsomaan kokonaisuuksia ja tekemään siis melko paljon myös metatyötä. Kuitenkin kun pääsen kotiin, olenkin yksinkertainen, täysin kädetön lapsi. Puolisoni on järjestänyt mielessään kaikki kotiasiat ja on varma, ettei minusta siihen olisi. Kunnioitan toki hänen työtään, mutta minusta hän ottaa pienistä asioista joskus liikaa paineita. Enkä ole mikään sika pellossa. En vain koskaan ole saanut edes mahdollisuutta näyttää, miten asiat menisivät minun tavallani. 

Vierailija
167/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tylsä keskustelu , mutta olisi kiva tietää kuinka paljon lapseton sinnkkunainen tekee metatyötä verrattuna lapsettomaan sinkkumieheen.

Mä olen lapseton sinkkunainen ja mun metatyöt ovat käytännössä se kun sunnuntaina tsekkaan, että alkavalle työviikolle on puhaita vaatteita ja jos minulla on meneillään ajanjakso kun pyrin elämään terveellisesti, saatan suunnitella viikon ruokalistan.

Vierailija
168/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisin itse perheen elättäjänä yhtä hämmentynyt kysymyksestä, kun en voi ymmärtää, miten kotona lorvaileva vaimo ei kykene edes noita asioita hoitamaan

Katsoppas joskus sitä omaa tiliäsi, mitä jää viivan alle ja sitten laske, mitä elantoon menee. Sun tuloilla jäätäis rankasti miinukselle. Ai niin, mutta taikaseinästä saa rahaa.

Oma mies ei omalla palkallaan pystyisi maksamaan meidän elämää. Me maksetaankin kulut puoliksi.

eri

Vierailija
169/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on kyllä sekaisin. Sellainen latino nainen kenen kanssa voi poltella pilveä kaikessa rauhassa ja olla streessaamatta olisi paljon parempi. Bob marley soi, everything is gonna be alright!

Vierailija
170/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasyyttelevä asenne ap.

Ajatteles kun sun mies olisi noi asiat hoitanut niin olisit huutanut kuin palosireeni, että väärin tehty! Väärät vaatteet hommattu lapsille ja synttärijärjestelyt, kaikki väärin.

Vierailija
171/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Kaupassakäynti, ruuanlaittaminen ja pyykkäys eivät ole metatöitä.

Vierailija
172/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies ei omalla palkallaan pystyisi maksamaan meidän elämää. Me maksetaankin kulut puoliksi.

eri

Meillä taas mies maksaa kaiken, koska nainen on työtön.

Vierailija
173/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:

-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta

-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)

- vakuutukset jäävät kilpailuttamatta

Tässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.

Voi luoja. Eikö oikeasti ensimmäistäkään päivittäistä tai edes viikottaista työtä?

Viikottainen? No otetaan vaikka se mainittu "riittääkö bensa töihin vai pitääkö tankata"

Vähän verrattavissa siihen uhriutumiseen että riittääkö kolme maitoa vai tarvitaanko neljäs

:) Olisi kyllä mukavaa, jos jääkaappikin sanoisi pling ja sytyttäisi merkkivalon, kun maito on vähissä. Sen menekki riippuu siitä, mitä on ruokalistalla, työmatka on mulla vakio.

Maidon menekki on kohtalaisen vakio. Sitä ei tarvita extraa jollei tee kesäkeittoa.

Tai vaikkapa muusia. Tällä viikolla on tulossa shepherd´s pie pääsiäislampaan jämistä, siihen menee muusia, joka luonnollisesti tehdään ensin muusiksi, kalapihvien kanssa. Kyllä siinä pallottelua on, ruokahuollossa. Ruokien suunnittelu ja työssäkävälle ruoanlaiton ja kauppareissujen ajoitus, budjetissa pysyen ja molempien ruokarajoitteet huomioiden, terveellisesti, maukkaasti ja ilman hävikkiä. Kyse on paljon muustakin kuin maidosta.

Vierailija
174/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mieheni ja minun tilitä lähtee kuukaudessa sama summa yhteiselle tilille, jolta hoidetaan ruoka - , asumus-ym kulut. Sen jälkeen tilille jää summa, joka riittää omiin huvituksiin, auton kuluihin, säästöön ja sijoituksiin.

Idiootti olet.

Vierailija
175/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mies tekee metatyötä, niin ei kelpaa. Urheiluseurassa piti tuoda/leipoa kioskiin pullia. Kätevänä isäntänä kävin ostamassa pullat Lidlin paistopisteestä. Tämän jälkeen enää mihinkään seuran myyjäisiin ei kenenkään (muunkaan) tarvinnut leipoa mitään. Ilmeisesti ylitin jonkin rajan.

Vierailija
176/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettoman sinkkumiehen metatyö: säädän diilerin kaa kuumotuksissa ja kuumottelen kyttiä säleverhojen välistä samalla kun kääräsen päivän kolmannen. perheenäidit ei tiedä mitään tästä stressistä

Vierailija
177/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreiden järjestäminen = ehtii hoitamaan samana päivänä/quote]

Joo, kutsupa kaikki kaverit muutaman tunnin varoitusajalla synttäreille. Hyvä tulee.

Samoin tarjoilutkin pitää jollain tapaa suunnitella, ostaa ainekset ja leipoa/tilata tai ostaa valmiina kakut ja muut. Jotain ohjelmaakin olisi aikuisen hyvä valmistella ja olla valmis vetämään pienempien lasten synttäreillä. Vieraiden mahdolliset allergiat pitää selvittää vähintäänkin vaarallisten allergioiden vuoksi ja jollain tapaa huomioida nekin tarjoiluissa. Kyllä yksiin synttäreihin yllättävän paljon tekemistä liittyy. Tätä ei tietenkään tiedä, jos ei ole koskaan itse järjestänyt lasten synttäreitä alusta loppuun.

Vierailija
178/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synttäreiden järjestäminen ei ole metatyötä

Metatyötä on lahjan miettiminen lapsen kaverin synttärilahjaksi.

No tietenkin se lapsi itse miettii sen lahjan kaverilleen. Millaisia pullamössöjä te koitatte lapsistanne kasvattaa?

Tietysti lapsi keksii sen lahjan. Mutta kaikki sen ympärillä on metatyötä. Meillä lapsi haluaa yleensä lähteä kauppaa hakemaan sen lahjan. Jos ei asiasta muistuta, niin asia tulee mieleen noin 30min ennen juhlaa. Yritän yhdistää lahjan hankinnan johonkin muuhun reissuun. Jos pitäisi tilata netistä niin varattava aikaa postitukseenkin etc.

Lahja ajatus voi olla myös yli budjetin. Ko. Tavaraa ei ole saatavilla. Lapset ovat keskenään sopineet mitä kukin ostaa jne. Tai antajalla on kovinkin tiukka ajatus lahjasta. Välttämättä ei löydy isoa pinkkiä pehmo elefanttia ;-)

Lahja pitäisi myös pakata ja yleensä viedään vielä kortti. Tekeekö lapsi itse vai ostetaanko valmis kortti? Kuis monta vuotta sankari täyttikään? Mistä kyyti juhliin ja juhlista pois? Onko sopivat vaatteet? Tarvitaanko kenkiä? Pitääkö hiukset laittaa? Mennäänkö kotiin, hop loppiin vai uimaan? Onko allergioita tai muuta mitä pitäisi kutsujalle ilmoittaa? Sopiiko juhla-aika muuhun viikko-ohjelmaa ? Muista ilmoittaa harrastukseen, jos ei pääse/siirretäänkö vaikka soittotuntia. Onko kukaan muistanut ilmoittaa kutsujalle, että lapsi pääsee juhliin. Tässä ainakin meidän perheessä mietittävää asiat, kun kutsu saapuu…

Lahjan mietintä on aika pieni osa (toki tärkeä) juhliin valmistautumista.

Vierailija
179/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Kaupassakäynti, ruuanlaittaminen ja pyykkäys eivät ole metatöitä.

Kai sitä hieman nyt pitää lapsiperheessä etukäteen miettiä, että mitä kaupasta pitää ostaa ja mitä ruokaa valmistaa. Tuskin kukaan käy joka päivä kaupassa?

Vierailija
180/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun mies tekee metatyötä, niin ei kelpaa. Urheiluseurassa piti tuoda/leipoa kioskiin pullia. Kätevänä isäntänä kävin ostamassa pullat Lidlin paistopisteestä. Tämän jälkeen enää mihinkään seuran myyjäisiin ei kenenkään (muunkaan) tarvinnut leipoa mitään. Ilmeisesti ylitin jonkin rajan.

Nehän on tosi hyviä!