Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
261/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Joo, ja lapsi parkuu ja rääkyy, kun ei ole synttäreitä eikä pääsekään harrastukseen.

Ei ole ensimmäinen pettymys jonka sen äiti aiheuttaa, eikä viimeinen.

Vierailija
262/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Joo, ja lapsi parkuu ja rääkyy, kun ei ole synttäreitä eikä pääsekään harrastukseen.

Siinäpähän rääkyy. Elämä on täynnä pettymyksiä ja olisi tämän lumihiutale-taaperonkin se syytä ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

metatyö... ei helvetti mitä kolmannen maailman uusavuttomien tollojen ongelmia ketju täynnä.

Vierailija
264/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset on kyllä sekaisin. Sellainen latino nainen kenen kanssa voi poltella pilveä kaikessa rauhassa ja olla streessaamatta olisi paljon parempi. Bob marley soi, everything is gonna be alright!

Mikäs siinä poltellessa, kun lastensuojelu on vienyt lapset pois.

Tuskin vie. Tai sitten myös kaikkien alkoholia kuluttavien lapset kuuluisi viedä ;) 

Aika monelta ne viekin, jos vanhemmat juovat päivät. Alkoholi on sentään sallittu huume.

Alkoholi ei ole huume vaan laillinen päihde. Huume on laiton päihde.

Hassua kun tämä perusjuttu pitää selittää nistille.

Vierailija
265/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan mikään noista ei ole kovin pakollista. Perhepäivään ei ole kenelläkään velvoitetta osallistua ja lapset voivat harrastaa esim. lukemista tai muuta, jota voi tehdä kotona tai itsenäisesti muuten. Kevätvaatteiden oston voi hoitaa vaikka netissä, kun tietää lasten mitat. Otat aivan ylenpalttista ja turhaa stressiä.

Kuka ne lasten vaatteet tilaa, lapsetko itse?

Vanhemmille lapsille voi antaa vaaterahat kouraan ja käskeä itse kaupoille. Nuoremmille voi tilailla vaatteet vaikka yhdessä tai käväistä kaupassa.

Yhdessä? Kuka tämä lapsen kanssa yhdessä kauppaan menevä on?

Minkä ikäisen sun mielestä voi laittaa ilman aikuista ostamaan vaatteita? Ap:n lapset eivät tainneet olla vielä teinejä.

Vierailija
266/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan mikään noista ei ole kovin pakollista. Perhepäivään ei ole kenelläkään velvoitetta osallistua ja lapset voivat harrastaa esim. lukemista tai muuta, jota voi tehdä kotona tai itsenäisesti muuten. Kevätvaatteiden oston voi hoitaa vaikka netissä, kun tietää lasten mitat. Otat aivan ylenpalttista ja turhaa stressiä.

Kuka ne lasten vaatteet tilaa, lapsetko itse?

Vanhemmille lapsille voi antaa vaaterahat kouraan ja käskeä itse kaupoille. Nuoremmille voi tilailla vaatteet vaikka yhdessä tai käväistä kaupassa.

Yhdessä? Kuka tämä lapsen kanssa yhdessä kauppaan menevä on?

Minkä ikäisen sun mielestä voi laittaa ilman aikuista ostamaan vaatteita? Ap:n lapset eivät tainneet olla vielä teinejä.

Kaupassa käynti ei ole "metatyötä"

Vierailija
267/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa lasten/lapsen puolesta jos äiti ei viitsi edes järjestää synttärijuhlia lapselle 🥺

M31

Isät voi järjestää, sehän sujuu miehiltä ihan suunnittelematta.

Jos synttärit tulee ihan yllättäen niin kyllä me miehet niksit keksitään. Lapset paikalle (lapsi laittaa viestiä TikTokilla yms. vastaavalla kavereilleen), olohuoneeseen tuoleja, Woltilla ruokaa. Meillä on varastossa sählymailoja niin voidaan laittaa turnaus pystyyn.

Tuolla tavalla paikalle saadaan murto-osa niistä kavereista, joiden lapsi toivoisi olevan paikalla, mutta tarjoiluihin menee moninkertainen summa siihen verrattuna, jos olisi toimittu suunnitelmallisesti.

Ajoissa suunnittelu säästää aikaa, vaivaa ja rahaa. Siitä on kysymys.

Eli tavoitteena on vain saada maksimaalinen määrä lapsia paikalle ja ruokkia ne mahdollisimman halvalla? Kovin teollinen ja kylmä tapa tarkastella lasten synttäreitä, mutta toisaalta mitä muuta suomalaiselta naiselta voikaan olettaa. Ja sitten neuroottisesti stressataan tästäkin "iloisesta" tapahtumasta.

Otan kyllä sen latino-beiben ihan milloin vaan suomalaisen luterilaisen naisen sijasta.

Sulla ei ole kokemusta lapsiperhe-elämästä. Menot on pidettävä hallinnassa, jonkin yksittäisen voi höseltää menemään, muttei kaikkia edes sen bailabailabeiben kanssa.

Vierailija
268/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko nousee silti.

Ukrainassa on sota ja sadat miljoonat ihmiset ympäri maailman näkee nälkään. Monessa maassa lapset joutuvat tekemään orjatöitä. Ukrainassa lapset menettävät kotinsa ja perheensä.

Jos pilalle lellitty kakara alkaa rääkyä bileidensä perään tällaisessa maailmantilanteessa niin sietää saada selkäänsä.

Vierailija
269/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesvihanäkyväksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa lasten/lapsen puolesta jos äiti ei viitsi edes järjestää synttärijuhlia lapselle 🥺

M31

Jos synttärit tulee ihan yllättäen niin kyllä me miehet niksit keksitään. Lapset paikalle (lapsi laittaa viestiä TikTokilla yms. vastaavalla kavereilleen), olohuoneeseen tuoleja, Woltilla ruokaa. Meillä on varastossa sählymailoja niin voidaan laittaa turnaus pystyyn.

Tuolla tavalla paikalle saadaan murto-osa niistä kavereista, joiden lapsi toivoisi olevan paikalla, mutta tarjoiluihin menee moninkertainen summa siihen verrattuna, jos olisi toimittu suunnitelmallisesti.

Jos mies suunnittelee synttärit ja hoitaa kaiken. Sen seurauksena paikalle saadaan murto-osa kavereista ja tarjoiluihin menee moninkertainen summa rahaa. Niin silloin se on miehen suunnittelema ja hoitama juttu edelleen. Jos et halua suunnitella, niin sitten sun pitää antaa tilaa toiselle tehdä se suunnitelma, vaikka lopputulos olisikin sitten erilainen kuin sinä haluaisit ja sun mielestä huonompi. Jos haluat tietynlaisen lopputuloksen, niin sitten suunnittelet itse.

Puhutko nyt omasta miehestäsi?

Oletan että tuon kirjoittaja on itse mies. Ja hän kirjoittaa täyttä asiaa! Jos miehen järjestämä ei kelpaa naiselle, nainen voi itse suunnitella ja järjestää asiat haluamallaan tavalla. Jos haluaa, että mies järjestää, voi antaa miehen sitten järjestää ja pitää turpansa kiinni, vaikka omasta mielestään itse tekisi paremmiin. SIITÄ on kysymys. 

Mä olen kyllä nainen pöh. Mutta muuten samaa mieltä sun kanssa. Vastuun antaminen toiselle on koko vastuun antamista toiselle. Itselleni vaikeinta on ollut oppia olemaan puuttumatta vaikka mieli tekisi. Oli kyse sitten miehestä tai lapsista. Mun ei kuulu puuttua asioihin jotka ei mulle kuulu, vaikka olisinkin niistä eri mieltä. 

Vierailija
270/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko nousee silti.

Ei ole ensimmäinen pettymys jonka sen äiti aiheuttaa, eikä viimeinen.

Jep, äidin vika, että isältä odotetaan yhtään mitään.

Onneksi olen eronnut. Pääsee paljon helpommalla, kun ei tarvitse odottaa lasten isältä mitään.

Vierailija
271/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen sinkkumies niin ei ole mitään metatöitä. Voin keskittyä täysillä oikeisiin töihini ja vapaa-aikani on rentouttavaa.

On sinulla. Et vain kiinnitä niihin huomiota, koska sinulla ei ole kumppania joka kasaa ne kaikki sinun tehtäväksesi koko ajan.

Olen myös sinkkumies, mutta eri kuin jolle vastasit. Ja ei niitä metatöitä tosiaan ole. Ainakaan tässä ketjussa ei ole mainittu vielä yhtäkään asiaa, mitä minun pitäisi erikseen miettiä ja suunnitella.

Veljeni on myös tuollainen sinkkumies jonka tuskin tarvii miettiä ja suunnitella.

Jos vaikka vanhemmat täyttävät pyöreitä vuosia tai on joku muu sukujuhla niin tämä sinkkuveljeni ei ole tainnut kertaakaan huolehtia lahjaa näihin juhliin itse. Osallistuu kyllä jos joku muu sisaruksista soittaa ja kertoo että ollaan suunniteltu lahjaksi asiaa X ja se maksaisi sinun osaltasi Y euroa.

Eli juu ei tartte suunnitella ja pähkäillään lahjoja ym kun muut joutuvat hoitamaan asian sinun puolestasi. Mutta voit olla edelleen ylpeä lokki mutta ei sillä kannata kauheasti leuhkia muille.

Vierailija
272/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin metatyö koska se alkoi kiinnostaa ja alkaa olla selvää että naisten kannattaa opetella kommunikoimaan.

Esimerkiksi:

- Miettiä mikä olisi sopiva päivä ja aika juhliin, jotta mahdollisimman moni, tai ainakin ne tärkeimmät lapsen ystävät pääsisivät paikalle

- Valita juhliin teema ja miettiä sopiva ohjelma

Sopivan päivän löytää kalenterista, mies voi neuvoa sen käytössä, yleensä se on viikonloppu lähellä päivää jolloin lapsi on syntynyt. Onhan se naisilla tiedossa, noin suunnilleen ainakin?

Sopivan teeman miettimen taas... siis mitähän vattua? Teema? Lasten synttäreille? Ja ohjelmaa? Kuinka ihmiskunta on selvinnyt tänne asti? Tai edes 80-luvulta? Onks naisilla joku kisa menossa ja nyt kun se alkaa verottaa voimia niin kiljutte miehiä apuun?

Vierailija
273/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä suunnittelee synttärit tai järjestää harrastushankinnat niin miten ihmeessä lopputulos muka on äidin vika? Ei äidin kuulu paikkailla sitä isän toiminnan seuraamusta vaan isä paikkailee ne ihan itse. Antakaa isän kantaa se vastuunsa kokonaan.

Vierailija
274/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko nousee silti.

Ukrainassa on sota ja sadat miljoonat ihmiset ympäri maailman näkee nälkään. Monessa maassa lapset joutuvat tekemään orjatöitä. Ukrainassa lapset menettävät kotinsa ja perheensä.

Jos pilalle lellitty kakara alkaa rääkyä bileidensä perään tällaisessa maailmantilanteessa niin sietää saada selkäänsä.

Minun lapsuudessa ne oli ne Afrikan nälkää näkevät lapset, jota käytettiin perustelemaan ihan mitä tahansa. Eipä miestenkään kärsi valittaa mistään, kun maailmalla soditaan.

Vierailija
275/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen sinkkumies niin ei ole mitään metatöitä. Voin keskittyä täysillä oikeisiin töihini ja vapaa-aikani on rentouttavaa.

On sinulla. Et vain kiinnitä niihin huomiota, koska sinulla ei ole kumppania joka kasaa ne kaikki sinun tehtäväksesi koko ajan.

Olen myös sinkkumies, mutta eri kuin jolle vastasit. Ja ei niitä metatöitä tosiaan ole. Ainakaan tässä ketjussa ei ole mainittu vielä yhtäkään asiaa, mitä minun pitäisi erikseen miettiä ja suunnitella.

Veljeni on myös tuollainen sinkkumies jonka tuskin tarvii miettiä ja suunnitella.

Jos vaikka vanhemmat täyttävät pyöreitä vuosia tai on joku muu sukujuhla niin tämä sinkkuveljeni ei ole tainnut kertaakaan huolehtia lahjaa näihin juhliin itse. Osallistuu kyllä jos joku muu sisaruksista soittaa ja kertoo että ollaan suunniteltu lahjaksi asiaa X ja se maksaisi sinun osaltasi Y euroa.

Eli juu ei tartte suunnitella ja pähkäillään lahjoja ym kun muut joutuvat hoitamaan asian sinun puolestasi. Mutta voit olla edelleen ylpeä lokki mutta ei sillä kannata kauheasti leuhkia muille.

Pikkuveljesi osaisi siis ostaa lahjan itsekin, mutta osallistuu kun hänelle soitetaan suunnitelmista?

Miksi muuten ette ota osalliseksi suunnitteluanne, vaan soittelette kertoaksenne miten homma menee? Isosiskon pomotus jäänyt päälle vuosikymmeniksi?

Vierailija
276/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa keksityltä koko aloitus.

"Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta" - Tähän aikaan keväästä ei enää ala mitään uusia lasten harratuksia, vaan kaikki on kohta jäämässä kesätauolle. Joten en usko tätä. 

"Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen" - Missä koulussa järjestetään yhteisiä perhepäiviä? Ei missään.

"Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen" - Mikähän laji? Kuulostaa joltain jalkapallolta. Eikö miehet yleensä hoida nämä ihan automaattisesti? Joten en usko tätäkään. 

Vierailija
277/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miesvihanäkyväksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Jos mies suunnittelee synttärit ja hoitaa kaiken. Sen seurauksena paikalle saadaan murto-osa kavereista ja tarjoiluihin menee moninkertainen summa rahaa. Niin silloin se on miehen suunnittelema ja hoitama juttu edelleen. Jos et halua suunnitella, niin sitten sun pitää antaa tilaa toiselle tehdä se suunnitelma, vaikka lopputulos olisikin sitten erilainen kuin sinä haluaisit ja sun mielestä huonompi. Jos haluat tietynlaisen lopputuloksen, niin sitten suunnittelet itse.

Puhutko nyt omasta miehestäsi?

Oletan että tuon kirjoittaja on itse mies. Ja hän kirjoittaa täyttä asiaa! Jos miehen järjestämä ei kelpaa naiselle, nainen voi itse suunnitella ja järjestää asiat haluamallaan tavalla. Jos haluaa, että mies järjestää, voi antaa miehen sitten järjestää ja pitää turpansa kiinni, vaikka omasta mielestään itse tekisi paremmiin. SIITÄ on kysymys. 

Mä olen kyllä nainen pöh. Mutta muuten samaa mieltä sun kanssa. Vastuun antaminen toiselle on koko vastuun antamista toiselle. Itselleni vaikeinta on ollut oppia olemaan puuttumatta vaikka mieli tekisi. Oli kyse sitten miehestä tai lapsista. Mun ei kuulu puuttua asioihin jotka ei mulle kuulu, vaikka olisinkin niistä eri mieltä. 

Tämä. Yhdessä sovittiin, että mies vastaa lasten pyöristä ja kaikesta siihen liityvästä (pois lukien vaatteet, joista minä huolehdin). Vaikea oli olla sanomatta mitään kun pojan kypärä meni pieneksi, mutta purin hammasta enkä nalkuttanut. Poika meni sitten pyörällään auton keulan ympäri ja no arvaahan sen miten siinä kävi. Mutta en puuttunut, en nalkuttanut, luotin täysin mieheen. Pyörätuolin huoltaa hyvin.

Vierailija
278/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:

-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta

-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)

- vakuutukset jäävät kilpailuttamatta

Tässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.

:D Meillä ei ole autoa, eikä taloa eikä ilmalämpöpumppua. Kotivakuutus on ollut samassa firmassa jo 15 vuotta.

Vierailija
279/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä suunnittelee synttärit tai järjestää harrastushankinnat niin miten ihmeessä lopputulos muka on äidin vika? Ei äidin kuulu paikkailla sitä isän toiminnan seuraamusta vaan isä paikkailee ne ihan itse. Antakaa isän kantaa se vastuunsa kokonaan.

Mitä siinä on paikkailtavaa? Onks naisilla kisa menossa kenen synttärit oli päheimmät??

Vierailija
280/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Eli tavoitteena on vain saada maksimaalinen määrä lapsia paikalle ja ruokkia ne mahdollisimman halvalla? Kovin teollinen ja kylmä tapa tarkastella lasten synttäreitä, mutta toisaalta mitä muuta suomalaiselta naiselta voikaan olettaa. Ja sitten neuroottisesti stressataan tästäkin "iloisesta" tapahtumasta.

Otan kyllä sen latino-beiben ihan milloin vaan suomalaisen luterilaisen naisen sijasta.

Ohis, mutta sulla ei taida paljon olla latinoista kokemusta. Ota, ota vaan se latino jos joku sut huolii.... ai että naurattaa jo millaseen myllytykseen sinä kohta joudut sen latinosi kanssa. 

Ja turha odottaa että latino menisi enää töihin kun tulee se eka bambino. Joudut raatamaan töissä niska limassa ja maksamaan kaiken 100-prosenttisesti. Ja jos valitat niin latino vetää sua märällä vaipalla ympäri korvia ja kirkuu ja haukkuu vätykseksi niin että koko naapurusto raikaa. Saa naapuritkin naureskella sun kustannuksella. Että siellä sitä suomipoikaa koulutetaan tavoille....

T; kokemusta on omassa suvussa, kyseinen mies on jo oppinut nöyräksi