Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilu viikko enää ja työttömät saadaan töihin

Vierailija
18.04.2022 |

Kiitos Sanna!. Olen niin kyllästynyt katselemaan tuilla lorvivaa naapuriani.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää huonontaa työttömien asemaa Suomessa.

Jos tulee sota niin eläkeläisetkö maata puolustaa?

Toukokuinen uudistusko kannustaa puolustamaan maata. Ajankohta työttömyysuudistukselle on täysin väärä.

Vierailija
122/135 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli Z.

Ihan sama.

En mene vipuun.

Vapaus on parasta elämässä.

Vapautathan itsesi myös työttömyyskorjauksista ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä kuinka nopeasti uusi aktiivimalli haudataan kaikessa hiljaisuudessa? Siten että se virallisesti on voimassa mutta sitä ei käytännössä toteuteta.

Vierailija
124/135 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaissta sirkusta kukaan ei

Sinua väksin duuniin ota vaikka olisi 10.te.virkailijaa

Paasammassa itse olen ollut duunissa jos on pitkäaikaistyöttömän.

TAUSTA IKÄÄ 50V SE ONMADE INMADE kuin uunokuvassa

Mniskkamaan pelämiksi vaan

Vierailija
125/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työllistynyt puoleksi vuodeksi ja sit ansiosidonnaiselle, mutta tämä ei nyt tässä ole pointtina, vaan eristäytyneisyys.

Olen niin väsynyt työpäivän jälkeen, etten jaksa , kuin hät hätää tehdä jotain ruokaa ja pakottaa itseni käymään ulkoilemassa, yksin. En jaksa seurustella kenenkään kanssa. Sunnuntaina alan toipumaan väsymyksestä ja sit maanantaina taas se alkaa, loppuviikosta alkaa jo väsynmys jäytämään joka solukkoa.

Eristäydyin yksinäisyyteen varmemmin nyt, kun olen töissä. Työttömänä jaksan enemmän, jaksan liikkua ja jaksan seurustella, jaksan tehdä arkiaskareet muitta mutkitta.

No, eihän täss' pakkotyöllistämisessä olekkaan kyse ihmisten sosialisoitumisesta vaan kunhan vaan saadaan tietokanta näyttämään hyvältä.

Itse olen toki kiitollinen että työllistyin , saan parempaa ansiosidonnaista sen jälkeen, kun tämä on ohi ja sit taas ootellaan muutama vuosi ja taas tukityö.

En jaksais yhtään pidempään, kuin sen puolivutta ja olisin valmis laittamaan pillit pussiin jo nyt, jos ei olisi kyse toimeentulosta.

Vierailija
126/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä taikasanalla 1 vapaa työpaikka riittää 5 työttömälle? Eikös se vapaiden työpaikkojen ja työttömien määrien suhde ole tuota luokkaa?

Niin siis pointsina on se, että no more wallcash. Kaikki tietää sen, ettei töitä ole. Mutta saattaa löytyä intoa tehdä vaikka ruokapalkalla siivousta.

Työ on parasta sosiaaliturvaa. Ei se palkka ole tärkein asia töissä käymisessä.

Sun kaltaiset paskat pitäis vaan pistää kylmäks

Vierailija
127/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten kävikään? Olen parin kuukauden sisällä hakenut ainakin 25 paikkaan enkä ole päässyt. Sähköposti täynnä "ikävä kyllä et tullut tällä kertaa valituksi". :D Työhakemukset ja CV hiotti työvalmentajan kanssa kuntoon täydellisiksi. Oman alan koulutus tietenkin. Työkokemusta kun vaan ei ole kuin koulu ajalta. 

Vierailija
128/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt vieläkään. Ei kyllä ole työkkärikään ahdistellut, ilmeisesti uusimmat työttömät käydään läpi ensin.

Vierailija
129/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä taikasanalla 1 vapaa työpaikka riittää 5 työttömälle? Eikös se vapaiden työpaikkojen ja työttömien määrien suhde ole tuota luokkaa?

No sillä Sipilän konstilla: Tilastoidaan niin, että jos teet muutamankin tunnin ansiotyötä kuukaudessa, et ole enää työtön. Eli jaetaan vapaa työpaikka niin että kukin työtön saa tunneista viidesosan, niin hyvin riittää!

Vierailija
130/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä Sipilän konstilla: Tilastoidaan niin, että jos teet muutamankin tunnin ansiotyötä kuukaudessa, et ole enää työtön. Eli jaetaan vapaa työpaikka niin että kukin työtön saa tunneista viidesosan, niin hyvin riittää!

Miten saadaan firmat ryhtymään tuollaiseen? Työntekijää kohden tulee kuitenkin perehdytys- ja muita kiinteitä kuluja.

Vierailija
131/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi aloittajan riemu olla ennenaikaista.

Vierailija
132/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saadaan firmat ryhtymään tuollaiseen? Työntekijää kohden tulee kuitenkin perehdytys- ja muita kiinteitä kuluja.

Kysy kaupan alalta, siivousfirmoista, ravintoloista. Muutaman tunnin tuuraajille on kummasti kysyntää.

Vierailija
133/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilä sanoi, että työnantajat ovat lampaita, jolleivät onnistu.

No, kai sitten ovat. Tarkempia ohjeita hän ei antanut.

Vierailija
134/135 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi aloittajan riemu olla ennenaikaista.

Tottakai oli koska Suomessa ei ole absoluuttista työvoimapulaa vaan kohtaanto-ongelma jossa työnantajat haluavat toisenlaista työvoimaa kuin mitä on tarjolla. Täytettävistä paikoista noin neljä viidestä menee työpaikan vaihtajalle ja matematiikka ei toimi niin että kun yksi paikka vapautuu niin se täytetään työttömällä.

Siksi niitä hakemuksia voi lähettää aivan niin paljon kuin haluaa mutta ongelma kun ei ole siinä ettei työpaikkoja haettaisi niin sen vaikutus ei luultavammin ole kovinkaan merkittävä.

Vierailija
135/135 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna töihin taas , ei yhtään kiinnostaisi mennä plaaaahhh!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi