Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ristiäisiin kutsua siten, että ei tulisi lapsivieraita?

Vierailija
06.10.2006 |

Ajateltiin pitää pienet ristiäiset kotona ja tilaa on rajallisesti. Meillä on lähipiiriäkin sen verran (molempien vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat, lapsen kummit jne.) että heti on 20 henkeä kasassa, vaikka kuinka rajoittaisi. Olisi suuri helpotus, jos voisi kutsua vain aikuisia ja pyytää jättämään lapset kotiin... Mutta voiko näin tehdä? Yksi syy, miksi haluaisin näin toimia, on se, että yhdessä lähipiirin perheessä on todella vaikea erityislapsi, joka vie helposti kaiken huomion itse tilanteesta. Toinen syy on se, että olen hieman " pöpökammoinen" enkä haluaisi päiväkodissa olevia lapsia tartuttamaan kaikki flunssa- ja oksennustauteja, nyt kun elellään tätä sesonkiaikaa. Tämä kuulostaa kauhea itsekkäältä ja tylyltä, tiedän. Mutta harmittaa, kun ei voi itse päättää ketä kutsuu... Tiedän, että lapsille, jotka jäisivät tulematta, on mahdollista saada hoitopaikat. Joten pyyntö ei sinänsä olisi kohtuuton... Mutta onko sopivaa toimia näin?! En halua kuitenkaan loukata ketään.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA juhlaa voisi jatkaa mahdollisesti vapaamuotoisemmin, jolloin sisarukset lapsineen voisivat liittyä joukkoon. Kukaan ei häiritse kastetoimitusta, mutta kaikki pääsevät juhlistamaan vauvan kastepäivää.

Olen ollut tällaisissa ristiäisissä, ja se oli ihan ok. Asunto oli pieni kaksio, jonne ei todella olisi mahtunut kaikki kerralla.

Vierailija
62/64 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oletuksena on, että osa juhlavieraista lähtee sitten jo pois, kun uusia tulee. Tilahan on edelleen rajoitettu..

Mutta onko parin tunnin jatkoaika sitten liikaa vauvalle ja perheelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani selityksesi hommaan tuli kyllä vähän järkeä. Mutta kyllä mä silti sijassanne pitäisin ristiäiset jossain srk:n tilassa, jonne mahdutte kaikki. Ja kutsuisin sitten vaikka vähemmän sakkia, mutten rupeaisi rajaamaan lapsia ulos! Ristiäiset on kuitenkin sukujuhla!

Erityislapsesta: hänen huoltajansa varautuvat varmaan jotenkin mahdolliseen häiriöön. Tarkoitan, että poistuvat vaikka hetkeksi seremonian ajaksi, jos meinaa mennä ihan lekkeriksi. Voisiko ottaa puheeksi, siitäkin kyllä voi loukkaantua, mutta jos oikein diplomaattisesti yrittäisit. Toisaalta ristiäiset on lastenjuhlia, joten onko se niin paha, jos on vähän häiriötä lapsista?

Vierailija
64/64 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kaikki eivät edes HALUA tulla saamaan teidän pöpöjänne. Meidän perheessä lapset tykkäävät sukujuhlista, mutta aikuiset eivät aina jaksaisi, niitä on kuitenkin aika paljon.