Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä toi sähköpyöräily on ihan itsensä huijaamista

Vierailija
18.04.2022 |

Ostin sähköpyörän ja otin sen viikko sitten käyttöön. Ihan pahuksen kivaahan sillä on ajella, mut ei se kyllä kuntoa kohottamaan ole tehty. Ei kyllä kukaan niin ole väittänytkään, mut itse ajattelin että sen avulla saisin kuntoiltua. Nyt 120km pyöräilyä takana. Eihän sitä avustinta pakko ole päällä pitää, mutta tuntuu pirun hyvältä kun vauhti ei hyydykään ylämäessä. Täytyy varmaan yrittää kuntoilla sit muulla tavalla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se kohottaa kuntoa kuin autoilu.

Vierailija
2/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä todella voi huijata itseään. Tai sitten vähän avustaa isommissa ylämäissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan oikeasti ajattelekaan, että se olisi mikään kuntopyörä. Sähköpyörän hohto on siinä, että voi kulkea pyörällä huomattavasti pidempiä matkoja helpommin. Tietysti pitkänmatkanpyöräilijät jotka tekee sitä urheilumielessä ei käytä sähköä pyöräillessä.

Vierailija
4/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kätevä esim. työmatkoihin, kun ei tule hiki.

Vierailija
5/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä niitä lehtijuttuja joissa sähköpyöräilyyn hurahtanut on myynyt autonsa. Selässäkö hän kuljettaa tavaroita sitten?

Vierailija
6/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin huijaan itseni kauppaan sellaisella kesäisin. Ja kerta kerralta siitä tuntuu tulevan helpompaa. Ehkä passaa tämmöiselle rapakuntoiselle selkäkipuiselle. Kuljetan ostokset repussa, korissa ja tarakalla, kärrykin voisi olla jees tulevaisuudessa.

Vierailija
7/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä niitä lehtijuttuja joissa sähköpyöräilyyn hurahtanut on myynyt autonsa. Selässäkö hän kuljettaa tavaroita sitten?

Pyöriin saa koreja eteen tai taakse, monet käyttävät myös erilaisia pyörälaukkuja. Meidän pyörälaukkuihin mahtuu helposti kahden ihmisen viikon ruoat, enemmänkin menee jos on etukori ja reppu käytössä. Mitä tavaroita siis tarkoitat? Ei kaikilla ole tarvetta kuljettaa kauppaostoksia suurempia tavaroita säännöllisesti, ja ne menee kyllä helposti pyörän selässä. Olen kyllä itse kuljettanut myös oikeasti aika valtaviakin postipaketteja pyörällä, toki mitään liian painavaa ei voi kuljettaa. Jos kunnolla hurahtaa voi tietysti hommata vielä jonkun etu- tai takakärryn, jossa saa sitten jo reilummin kuljetettua rompetta.

Vierailija
8/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöriin saa koreja eteen tai taakse, monet käyttävät myös erilaisia pyörälaukkuja. Meidän pyörälaukkuihin mahtuu helposti kahden ihmisen viikon ruoat, enemmänkin menee jos on etukori ja reppu käytössä. Mitä tavaroita siis tarkoitat? Ei kaikilla ole tarvetta kuljettaa kauppaostoksia suurempia tavaroita säännöllisesti, ja ne menee kyllä helposti pyörän selässä. Olen kyllä itse kuljettanut myös oikeasti aika valtaviakin postipaketteja pyörällä, toki mitään liian painavaa ei voi kuljettaa. Jos kunnolla hurahtaa voi tietysti hommata vielä jonkun etu- tai takakärryn, jossa saa sitten jo reilummin kuljetettua rompetta.

Entäs kova sade kesällä ja syksyllä?

Vierailija
9/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan myötä aloin tilata ruokia ja tavaroita kotiinkuljetuksena. Lopulta myin auton pois ja vuokraan vain tarvittaessa. 

Vierailija
10/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla ei ole itsehillintää. Ei sitä sähköä tarvitse koko ajan käyttää.

Vierailija
11/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huijaan itseäni kuntopyörällä. Heti kun alkaa tuntua jaloissa niin säädän vastusta pienemmälle tai lopetan polkemisen.

Vierailija
12/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisistä pyöräilijöistä löytyy niitä pellejä, jotka ajattelevat pyöräilyä vain kuntoiluna. Minua ei kiinnosta kuntoilla ajotien reunalla, pyörätiellä tai yhdistetyllä. Haluan kuntoilla rauhassa syrjässä, yleensä metsäpoluilla ja syrjäteillä. Siispä menen sähköllä sinne ja sitten vasta kuntoilen, vaikka jalkaisin jos ei muuten.

Vierailija
13/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole valmistautunut kohtaamaan myös vuodenaikojen mukanaan tuomia haasteita, niin sitten ei todennäköisesti hurahda sähköpyöräilyyn ainakaan täysipäiväisesti. Mulla ei ole sähköpyörää, mutta kuljen 95% pyörällä kesät talvet. Jos keli on aivan surkea käytän bussia, mutta olen kyllä pyöräillyt myös kovassa sateessa ja lumimyrskyssä. Eihän se kivaa ole, mutta ei nyt myöskään mikään elämää suurempi ongelma. Näin se varmaan on kaikilla autottomilla, kukin sitten valitsee itse kuinka paha sateen pitää olla että käyttää julkisia.

Vierailija
14/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisistä pyöräilijöistä löytyy niitä pellejä, jotka ajattelevat pyöräilyä vain kuntoiluna. Minua ei kiinnosta kuntoilla ajotien reunalla, pyörätiellä tai yhdistetyllä. Haluan kuntoilla rauhassa syrjässä, yleensä metsäpoluilla ja syrjäteillä. Siispä menen sähköllä sinne ja sitten vasta kuntoilen, vaikka jalkaisin jos ei muuten.

Eli sinun tapasi on ainoa oikea ja kaikki muut pellejä, koska...? Välillä en kyllä tajua näitä kommentteja. Mulle pyöräily on arkiliikuntaa, jota en ajattele sen kummemmin, ja pyörä nyt sattuu olemaan se kulkuväline jolla pääasiassa liikun. Kuntoilu on siihen vain bonus. Kiva että olet löytänyt oman tapasi kuntoilla, mutta ei muiden tavat ole sen huonompia.

Vierailija
15/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa sokerit muovipussiin.

Vierailija
16/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miten ihmisillä on varaa ajaa noilla nykyisellä sähkön hinnalla.

Vierailija
17/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee halvemmaksi ladata pyörän akku kuin tankata auto.

Vierailija
18/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilman autoa pärjää tuolla fillarilla niin pelkillä trafi maksuilla latailee pitkään.

Vierailija
19/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sähköavustusta menomatkalla töihin ja sitten urheilen ja hikoilen kotimatkan ilman sähköavustusta.

Pysyy jalkalihakset ja pumppu kunnossa.

Vierailija
20/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten aloittaja ei saa sillä kuntoaan kohotettua. Jos hän ei ole aiemmin juuri liikkunut, miten ei kunto kohoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän