Mitä maksutapaa pyydätte, jos myytte Torissa tavaroitanne?
En ole ennen myynyt ja nyt pitäisi myydä yksi 110 € ja toinen 250 € tuote.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eikö toi tilisiirto taas ole ostajan kannalta huono? Jos hänen pitää maksaa ennen kuin on saanut itse tavaraa? Toisaalta myyjä ei anna itse tavaraa ennen kuin on saanut maksun.
Suomi on pieni maa. Tilisiirrossa selviää oikea henkilöllisyys.
Jos ostaa jotain kallista niin tietenkin kannattaa noutaa tuote. Huijauksia on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina toiminut (jo kymmeniä vuosia) käytäntö, että maksu tilille ja myyjä lähettää maksun näkyessä tilillä tuotteen. Sekä ostajana ja myyjänä olen ollut oikein tyytyväinen. Onneksi valtaosa suomalaisista on erittäin rehellistä porukkaa ja maksavat myös yleensä häkellyttävän nopeasti. Kiitokset vain kaikilla kauppakumppaneille tähän mennessä ja jatketaan samaa rataa!
Paino sanalla valtaosa. :) Suomalaisten sinisilmäisyys on hyvä apaja huijareille, vaikka valtaosa :D olisikin luotettavia niin se pieni pikkuosa sitten hyötyy siitä sinisilmäisyydestä ja saa kivat pikkulisätulot. Ostajana suosittelen pientä salapoliisityötä ennen tuotteen maksamista tilisiirtona. Ja myyjänä vasta sitten lähettää tuotteen kun rahat näkyy tilillä. Kannattaa myös kuvata tuote mitä lähettää ja mahdollinen sarjanumero yms.
Kuitista kuvan laittaminen on siinä mielessä vähän turhaa, kun tilisiirrot kulkevat nykyään niin nopeasti jopa eri pankkien välillä.
Minä säästän kaikki pahvilaatikot, pahvikuoret, pehmustetut kuoret, kuplamuovit ym. mitä tulee omista nettishoppailuistani ja hyödynnän niitä, kun lähetän myymääni tavaraa. Oikeastaan teippi on ainoa ostamani asia, jota kuluu sitten. Sanomalehteä käytän myös pehmikkeenä, mutta se nyt ei erikseen maksa minulle mitään, kun maksan lehtitilauksesta joka tapauksessa. :D
Mikä ihmeen ongelma ap:lla on, jos ei halua muutamaa satasta käteistä? Niitä voi käyttää vaikka ruokaostoksiin tai ihan mihin vaan, eikä summat ole tuossa niin suuria, että siinä mitään isoa riskiä olisi.
Mobile Pay, Siirto tai tilisiirto.
Herättää epäilyksiä jos ei halua vastaanottaa maksua noilla menetelmillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ongelma ap:lla on, jos ei halua muutamaa satasta käteistä? Niitä voi käyttää vaikka ruokaostoksiin tai ihan mihin vaan, eikä summat ole tuossa niin suuria, että siinä mitään isoa riskiä olisi.
Sen käteisen voi tallettaa tilille, nykyään on automaatteja, millä sen voi tehdä.
Lompakossa on myös hyvä olla aina käteistä ostoksilla käydessä, milloin on mikäkin pankki nurin tai yhdeydet poikki.
Niin monta huijausjuttua on kuultu, jos ei ole maksettu käteisellä, joten minulle kelpaa vain käteinen.
Vierailija kirjoitti:
Mobile Pay, Siirto tai tilisiirto.
Herättää epäilyksiä jos ei halua vastaanottaa maksua noilla menetelmillä.
Minulle kelpaa noista tilisiirto. Mutta on eri asia, mahtaako noutaja viitsiä odottaa tavaran luovutusta niin kauan, että tapahtuma näkyy tililläni, pahimmillaan menee nykyäänkin päiviä, että se näkyy, osa tulee heti. Käteistä otan myös vastaan.
Jos on toimeentulotuki asiakas nyt tai mahdollisesti lähi kuukausina niin vain käteinen. Ei saa näkyä tuloja tilillä.
Käteinen tilisiirto mobilepay Paypal kryptot. Kaikki käy. Myös isoissa kaupoissa koska ei ole mun homma vahtia.
Kuitti on helppo väärentää. Itse jos olen myynyt mitään niin, että postitan, niin maksun on pitänyt näkyä tililläni ennen kuin lähetän tuotteen.