Mitä maksutapaa pyydätte, jos myytte Torissa tavaroitanne?
En ole ennen myynyt ja nyt pitäisi myydä yksi 110 € ja toinen 250 € tuote.
Kommentit (51)
mobilepay on kyllä hyvä. Ostaessa saa ainakin jonkun oikean ihmisen tiedot ja puhelinnumeron, vs. tilisiirto tilille jonka haltijan henkilöllisyyttä ei saa tietää.
Tilisiirto tai Mobilepay, noutaja voi maksaa myös käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Nokatusten käteinen. Nettikaupassa tilisiirto kuitin kuvan kera. Hyvin on toiminut.
Tilisiirron kuitin voi väärentää, samoin kuin maksun voi laittaa hamaan tulevaisuuteen ja sitten perua. Siksi kannattaa odottaa, että näkyy tilillä.
Postiennakko on myös kätevä jos lähettää jotain arvokkaampaa, ostaja maksaa vaikka kortilla kun noutaa postin toimipisteestä ja Postin kautta rahat tulee minun tilille. Näin olen myynyt järkkärin objektiiveja.
Paikanpäällä kuitenkin käteinen tai mobilepay. Jos pieniarvoisempaa tavaraa lähetän niin tilisiirto ja lähetän kun rahat tilillä.
Mulla on aina toiminut (jo kymmeniä vuosia) käytäntö, että maksu tilille ja myyjä lähettää maksun näkyessä tilillä tuotteen. Sekä ostajana ja myyjänä olen ollut oikein tyytyväinen. Onneksi valtaosa suomalaisista on erittäin rehellistä porukkaa ja maksavat myös yleensä häkellyttävän nopeasti. Kiitokset vain kaikilla kauppakumppaneille tähän mennessä ja jatketaan samaa rataa!
Vierailija kirjoitti:
Nokatusten käteinen. Nettikaupassa tilisiirto kuitin kuvan kera. Hyvin on toiminut.
Minä en pyydä kuvakaappausta, koska ne voi väärentää. Ja odotan joka tapauksessa aina että raha näkyy tilillä ennen kuin lähetän.
Vierailija kirjoitti:
Postiennakko on myös kätevä jos lähettää jotain arvokkaampaa, ostaja maksaa vaikka kortilla kun noutaa postin toimipisteestä ja Postin kautta rahat tulee minun tilille. Näin olen myynyt järkkärin objektiiveja.
Paikanpäällä kuitenkin käteinen tai mobilepay. Jos pieniarvoisempaa tavaraa lähetän niin tilisiirto ja lähetän kun rahat tilillä.
Riskinä jos ei nouda postiennakkoa. Sulle jää kulut.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan käteinen ja nouto. Liian moni on tarjonnut tyyliin "maksan 3e lähetyksestä". Jaa no kiva. Sen kokoisesta tavarasta mikä pitäisi lähettää maksaa jo pelkästään se pahvilaatikko postissa 3-4e, puhumatta että pitäisi ostaa sitä kuplamuovia ettei tavara hajoa matkalla. Sitten siihen lähetys päälle niin yhteishinta on yli 10e. Eli mun pitäisi maksaa lähestys ja vielä ylimääräistä siitä.
Kun kerron, että lähetys maksaa vähintään sen 10e niin sitten eivät suostu ostamaan.
Kannattaa pyytää se mita paketin postitus maksaa, pahvilaatikoita saa ilmaiseksi kierrätysastioista, olen postitellut 10 vuoden aikana valtavat määrät paketteja enkä ole yhtään maksullista laatikkoa ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Mut eikö toi tilisiirto taas ole ostajan kannalta huono? Jos hänen pitää maksaa ennen kuin on saanut itse tavaraa? Toisaalta myyjä ei anna itse tavaraa ennen kuin on saanut maksun.
Mä oon sekä ostanut että myynyt tavaraa torissa. Aina olen saanut ostamani tavarat, ja aina olen saanut rahat myymistäni tavaroista, kun kaupat on sovittu.
Mä lähetän myymäni tuotteen, kun näen rahat tililläni. Niin tekevät muutkin myyjät yleensä. Eräs myyjä lähetti tavarani ennen kuin ehdin maksaa omasta aloitteestaan. En osta kalliita tavaroita, jos ne lähetetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pyydä kuvakaappausta, koska ne voi väärentää. Ja odotan joka tapauksessa aina että raha näkyy tilillä ennen kuin lähetän.
Voi tietysti väärentää mutta riskit pienemmät. Tuhansilla euroilla tehnyt tori ja huutokauppa kauppaa. Huutonetissä yksi paketti "hävisi". Ilmoituksessa vieläpä oli että lähettäjä ei vastuussa kadonneista.
Muuten ok. puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riskinä jos ei nouda postiennakkoa. Sulle jää kulut.
Ostajalta voi pyytää postitusmaksun etukäteen, sekä mahdollisen palautusmaksun, joka vähennetään postiennakkosummasta. Tällöin myyjälle ei tule tappiota jos ostaja ei noudakaan, mutta ostaja joutuu maksamaan postituksen ja palautuksen jos jättää noutamatta.
Jos ei halua maksaa edes postimaksua etukäteen, niin ei kannata lähettää postiennakolla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan käteinen ja nouto. Liian moni on tarjonnut tyyliin "maksan 3e lähetyksestä". Jaa no kiva. Sen kokoisesta tavarasta mikä pitäisi lähettää maksaa jo pelkästään se pahvilaatikko postissa 3-4e, puhumatta että pitäisi ostaa sitä kuplamuovia ettei tavara hajoa matkalla. Sitten siihen lähetys päälle niin yhteishinta on yli 10e. Eli mun pitäisi maksaa lähestys ja vielä ylimääräistä siitä.
Kun kerron, että lähetys maksaa vähintään sen 10e niin sitten eivät suostu ostamaan.
Mä en oo ikinä ostanut mitään pakkausmateriaalia.
Säästän kaikki netistä tilaamani tuotteiden siistit pahvi ja muovipakkaukset. Niitä voi sitten uudelleen käyttää. Lisäksi pyydän tutuilta, että löytyykö heiltä tarpeetonta kuplamuovia yms.
Käsittääkseni ruokakaupoista voi pyytää ilmaiseksi pahvilaatikoita?
Sitten tuo käteinen: sain joskus joltain ostajalta kaksi viiden euron seteliä, jotka oli teipattu yhteen. Ne oli siis leikattu kahtia jostain syystä. Huomasin tämän vasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyytää se mita paketin postitus maksaa, pahvilaatikoita saa ilmaiseksi kierrätysastioista, olen postitellut 10 vuoden aikana valtavat määrät paketteja enkä ole yhtään maksullista laatikkoa ostanut.
Tämä. Laatikoita saa kauppojen rullakoista minne pinoavat hyllyjä täytettyään pakkausten pahviloodat ja monille työpaikoillekin tulee tämän tästä tavaraa ja sen myötä hyviä laatikoita pakkausta ja tavaroiden lähetystä varten. Tilkkeeksi käy jopa sanomalehdet (itse kohdetavaran voi kääriä siistimpään kääreeseen). Ei kaikkea tarvitse OSTAA uutena. Ainoa mikä maksaa hiukan on pakkausteippi. Kannattaa laittaa myytävälle tavaralle sen verran hintaa, että saa tämän katettua.
Käteinen, tai tilisiirto ennen lähetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietysti väärentää mutta riskit pienemmät. Tuhansilla euroilla tehnyt tori ja huutokauppa kauppaa. Huutonetissä yksi paketti "hävisi". Ilmoituksessa vieläpä oli että lähettäjä ei vastuussa kadonneista.
Muuten ok. puolin ja toisin.
Rikolliset väärentää kuitteja, ja riski on myyjällä. Nykyisin tilisiirrot liikkuvat nopeasti eri pankkienkin välillä, esim. danske tilittää välittömästi kaikkiin pankkeihin.
Paketin katoamisesta vastaa kuriirifirma, ei lähettäjä.
Teen kaupat vain kasvotusten ja käteisellä. Yhteenkään Suomessa asuvaan ei kannata luottaa.
Noudettaessa mobilepay, postittaessa mobilepay tai tilisiirto. Vaikka ilmoitukseen kirjoittaisi asian selvästi niin silti jotkut maksaa käteisellä kun noutaa tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo ikinä ostanut mitään pakkausmateriaalia.
Säästän kaikki netistä tilaamani tuotteiden siistit pahvi ja muovipakkaukset. Niitä voi sitten uudelleen käyttää. Lisäksi pyydän tutuilta, että löytyykö heiltä tarpeetonta kuplamuovia yms.
Käsittääkseni ruokakaupoista voi pyytää ilmaiseksi pahvilaatikoita?
Sitten tuo käteinen: sain joskus joltain ostajalta kaksi viiden euron seteliä, jotka oli teipattu yhteen. Ne oli siis leikattu kahtia jostain syystä. Huomasin tämän vasta kotona.
Joku syy: jos vie pankkiin setelin puolikkaan joka on yli 50% setelistä, saa tilalle ehjän setelin.
Oli vissiin teipannut nuo vajaat puolikkaat sitten yhdeksi, eli arvotonta rahaa sait.
Suomi on pieni maa. Tilisiirrossa selviää oikea henkilöllisyys.