Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku sanoi toisessa ketjussa, että "jos on varannut vain puoli tuntia kahvittelulle, on sama kuin ei tapaisi ollenkaan". Oletko samaa mieltä?

Vierailija
18.04.2022 |

Jotkut ovat kiireisiä ja pystyvät irrottamaan puoli tuntia eri asioiden välillä. Mielestäni on törkeää, jos joku alkaa tuosta urputtaa. Minuutissa puhuu jo paljon, mitä asiaa henkilöllä olisi yli puolen tunnin verran?

Mitä mieltä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän puolessa tunnissa ehdi yhtään mitään. Mieluummin määrittelemättömän pituinen kahvihetki kuin joku puolen tunnin tuokio. Näin siinä tapauksessa, että kyse on vapaa-ajalla tapahtuvasta kahvittelusta.

Siis kenellä on määrittelemättömästi aikaa juoruilla kahvilassa? Vaikka olisin lapseton ja työtön niin silti en jaksaisi korkeintaan paria tuntia enempää. Elämässä on paljon muutakin kiinnostavaa.

Vierailija
42/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tahtoisi tavata vanhaa ystävää, joka on "irrottanut" puoli tuntia aikaa tapaamiseen. 

Jos kyse on jostain bisnestapaamisesta tuo riittänee, jos ollaan hyvin valmistautuneita ja kyseessä on vaikkapa suunnitelmien vertailu tai allekirjoitustilanne.

MIksi et haluaisi tavata vanhaa ystävää puolen tunnin verran?

Kuulostaa pakolliselta kuviolta tavata tuttavaa puoli tuntia. Siis ei kehtaa sanoa ei!

Kun tosiasiassa toisella osapuolella on vain kiire. Ja toinen ryhtyy marttyyriksi. Onpa huono itsetunto.

Jep... En ainakaan itse kehtaisi nillittää liian lyhyistä kahveista😂 hyvä vaan että löydettiin edes molemmille sopiva aika tässä pikkulapsiarkikaaoksessa😂😂 Viimeksi toissa viikkona nähtiin kaverin kanssa juuri puoli tuntia, saatiin sumplittua monen kuukauden väännön jälkeen yksi ilta jolloin molempien lasten sählyharkat oli puoli tuntia päällekäin. Siellä me sitten kahviteltiin sählyhallin kahviossa kunnes piti taas juosta😅

Kuulostaa painajaiselta.

Niimpä! Ei se kivaa ole, mutta pakon edestä nämä ruuhkavuodet. Sitten kun lapset vähän kasvaa ja voivat esim viettää aikaa yksin kotona voi sitten paremmin keskittyä ystäviin. Hyvät ystävät kyllä ymmärtävät tämän😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi kulta, etten ehtinyt hakea sua päikystä ja viettää aikaa illalla ennen nukkumaanmenoa, katsos Sirpa-täti itkee jos äiti on hänen kanssaan liian vähän aikaa niin äidin oli nyt pakko paijata Sirpa-tädin päätä koko illan."

mutta onneksi sirpa-tädin lapsilla on myös isä joka voi hakea myös  hoidosta

Vierailija
44/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä puoli tuntia on liian vähän, en viitsisi sitä varten lähteä sinne kahvilaan asti. Jos ei koskaan ole tuon enempää aikaa ystävälle niin ei ole kummoinen ystävyys. Itse olen antanut näiden kiireisten ystävien olla enkä ole enää muutamaan vuoteen häirinnyt heitä yhteydenotoillani.

Ehkä ihan hyvä, tuollainen vaativa ystävä on loppupeleissä aika raskas. Mieluummin vietän aikaa sellaisten kanssa, jotka arvostavat yhteydenottoja ja edes sitä vähäistä yhteistä aikaa.

Kyllä, sen verran vaativa olen että haluan ystävyydelle järjestyvän aikaa, puolin ja toisin. Puolen tunnin kiireiset tapaamiset tai viestit silloin tällöin eivät vastaa käsitystäni ystävyydestä. Onneksi me kaikki voimme vapaasti valita seuramme.

Vierailija
45/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse nimenomaan ystävästä eikä työstä niin kyllä puoli tuntia olisi sellainen, johon sanoisin, että annetaan olla, katsotaan mieluummin joskus paremmalla ajalla . Jos sitä parempaa aikaa ei missään vaiheessa järjesty niin on ihan luonnollista tehdä johtopäätös, että ystävyyssuhde on kokenut luonnollisen kuoleman. Sitten tietysti vähän eri asia, jos molemmat esim. työskentelee samassa rakennuksessa ja ehtii tavata kulkematta erikseen mihinkään.

Vierailija
46/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia on aika lyhyt aika, toisaalta itselläni menee hermo kaveriin, jolle taas ei oikein tunnu oikein mikään aika riittävän. Esim jos mennään jonnekin (tyyliin käydään Tampereella), niin itse ajattelen, että mennään käymään ja ollaan vähän aikaa, mutta hän aina olettaa, että ollaan iltaan asti.

Vierailija
47/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tahtoisi tavata vanhaa ystävää, joka on "irrottanut" puoli tuntia aikaa tapaamiseen. 

Jos kyse on jostain bisnestapaamisesta tuo riittänee, jos ollaan hyvin valmistautuneita ja kyseessä on vaikkapa suunnitelmien vertailu tai allekirjoitustilanne.

Kuulostaa pakolliselta kuviolta tavata tuttavaa puoli tuntia. Siis ei kehtaa sanoa ei!

Kun tosiasiassa toisella osapuolella on vain kiire. Ja toinen ryhtyy marttyyriksi. Onpa huono itsetunto.

Jep... En ainakaan itse kehtaisi nillittää liian lyhyistä kahveista😂 hyvä vaan että löydettiin edes molemmille sopiva aika tässä pikkulapsiarkikaaoksessa😂😂 Viimeksi toissa viikkona nähtiin kaverin kanssa juuri puoli tuntia, saatiin sumplittua monen kuukauden väännön jälkeen yksi ilta jolloin molempien lasten sählyharkat oli puoli tuntia päällekäin. Siellä me sitten kahviteltiin sählyhallin kahviossa kunnes piti taas juosta😅

Kuulostaa painajaiselta.

Niimpä! Ei se kivaa ole, mutta pakon edestä nämä ruuhkavuodet. Sitten kun lapset vähän kasvaa ja voivat esim viettää aikaa yksin kotona voi sitten paremmin keskittyä ystäviin. Hyvät ystävät kyllä ymmärtävät tämän😊

mutta onneksi on muitakin ystäviä joilla on aikaa, pystyy olemaan heille se ns. turvaverkosta joka auttamaan.

Vierailija
48/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihanteellinen tilanne, en kyllä jaksa jaaritella puoltatuntia pidempään, ärsyttää kaverit joiden luota vaikea irrottautua, syyllistävät aina kun ei huvittaisi tuntitolkulla olla. Kokoajan saa keksiä uusia tekosyitä lähtöön.

Ei tuo kuulosta ystävyyssuhteelta ollenkaan.

Vierailija
49/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten nämä samat itkee kun ei ole ketään auttamassa , hakemaan lasta hoidosta kun itse jumissa liikenteessä. sori ei liikene

Vierailija
50/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi 30 minuuttia, jos tapaaminen on laadukas ja se järjestyy molemmille helposti.

Yleensä se on muusta kiinni, miksi häiritsee ja koostuu pikuasioista. Esimerkki.

Minulla oli tuttu, joka sopi tällaisia ex-tempore lyhyitä treffejä 30-60 min. kanssani ilmeisesti siksi, että koki ne velvollisuudekseen. Joka kerta oli myös myöhässä ja itselläni meni aina tunti tai puolitoista pelkkiin siirtymisiin ja ajanvaraamiseen jne. Oli höhlää odotella tätä ihmistä ja viettää aikaa yhdessä 15-20 minuuttia vain siksi, että pääsi matkustamaan kotiin 45 minuuttia.

Lisäksi tälle tutulle kaikki oli kilpailua. Jos kerroin, että lapsilla menee koulussa hyvin ja toinen aloitti jääkiekon niin hänen lapsillaan meni vielä paremmin ja hänen lastaan houkuteltiin jo NHL:ään. Tai jos vaihdoin työtä ja sain kiinnostavan uuden paikan niin hän keksi kaikki huonot puolet siitä tai vähintään ylennys oli tullut työelämän suhteilla eikä omilla ansioilla. Lisäksi jotenkin vaivaannuttavasti kaiveli, piikitteli ja osoitteli ulkonäköni huonoja puolia. "Ootko huomannut, että sulla on tossa luomi, josta kasvaa karva. Milloin ajattelit leikkauttaa sen pois?" tai "sä meikkaat niin taitavasti, ikinä ei uskoisi, miltä näytät ilman".

Omista asioistaan luennoi miettimättä ollenkaan ymmärränkö siitä sanaakaan, koska ollaan eri alan ihmisiä.

Lisäksi vilkuili aina kelloa/kännykkää eikä juuri keskittynyt ellei puhunut omista asioistaan.

Tämän kaiken lisäksi hänen somekanavansa olivat ja ovat edelleen täynnä kuvia kahvitteluista ja lomamatkoista yms. tapahtumista, jotka pakosti kestävät pitempään kuin 30 minuuttia, ihanien ystävien kanssa (meistä ei laittanut koskaan mitään).

Välillä toi ex-tempore omia ystäviään meidän sovittuihin tapaamisiimme. Eihän haittaa, että mun työkaveri Jaana tulee mukaan? Ja sitten pölisivät oman alansa juttuja Jaanan kanssa enkä voinut osallistua keskusteluun.

Eli minusta tuollainen käytös kielii siitä, että ystävä ei arvosta tippaakaan (ja on katkera, kade tai joku pershäiriöinen), koska aikaa ei ole eikä järjesty, ystävän asioissa ei osaa myötäelää, ei iloitse puolesta eikä toisaalta pahoittele vastoinkäymisiä (ehkä besserwisseröi miksi oli oma syy). En minä tätä kaveria edes kaipaa, kun vihdoin tajusin päästää irti kaikkien niiden vuosien jälkeen.

Vierailija
51/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu. Jos kaveri sanoo, että hän on Helsingin keskustassa shoppailemassa, tavataanko puolen tunnin verran kahveilla kun hänellä on tiukka aikataulu, niin en ehkä sen puolen tunnin takia viitsisi matkustaa lähiöstä 30 min keskustaan ja takaisin. Edellyttäen, että mulla ei olisi muuta asiaa keskustaan. Jos kaveri tietäisi, että itsekin liikun samoilla suunnilla juuri tuona päivänä ja ehdottaisi nopeaa kahvittelua siinä sivussa niin mikä ettei. Samoin jos kaveri asuisi vaikka samassa naapurustossa ja kysyisi että nähdäänkö vaikka lähikahvilassa (ihan kodin vieressä) nopeasti iltateellä niin ei siinäkään olisi mitään ongelmaa.

Toisaalta ymmärrän osin myös ap:ta, sillä mulla on muutama ystävä joilla on perusmentaliteettina että "silloin kun nähdään, nähdään sitten kunnolla". Ja jos ehdotan, että käydäänkö viikonloppuna yhdessä kahvilla/teellä, niin se ei riitä, pitäisi olla joko pidempi brunssi tai lounas + kahvit, sen jälkeen vielä joku näyttely/museo tai leffa/teatteri tai shoppailukierros siihen päälle ja siinä onkin mennyt sitten käytännössä puoli päivää.  Ja sitten vielä sen tapaamisen ruokapaikat, leffat, kaupat, näyttelyt jne aktiviteetit pitäisi  olla etukäteen suunnniteltuja ja netistä tiedot  etsitty että on nyt varmasti hyvä paikka. Pöytävaraukset, elokuva/näyttelyarvostelut, lippujen ostot, jne etukäteen. Hirveän monimutkaista ja etukäteen suunnittelua ja sitoutumista vaativaa. 

Kerran tällaiselle kaverille ehdotin, että mennäänkö huomenna yhdessä lenkille, olisin tullut hänen luokseen 20 min matkan bussilla, tunnin lenkki kaverin kotikulmilla missä hän muutenkin lenkkeilee, sitten minä bussilla takaisin. Kaveri meni ihan vaikeaksi että ei kai nyt vaan pelkkä tunnin lenkki, pitäisi mennä ennen sitä syömään ravintolaan, sitten hänen luokseen vaihtamaan lenkkivaatteet ja sulattelemaan ruokaa, sittten lenkki, sitten hänen luokseen kahville ja alkoi jo miettiä mitä leipoisi huomista varten. Eih, ihan liian hankalaa eikä tuollaiseen ole aikaa Erkilläkään. 

Vierailija
52/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi 30 minuuttia, jos tapaaminen on laadukas ja se järjestyy molemmille helposti.

Yleensä se on muusta kiinni, miksi häiritsee ja koostuu pikuasioista. Esimerkki.

Minulla oli tuttu, joka sopi tällaisia ex-tempore lyhyitä treffejä 30-60 min. kanssani ilmeisesti siksi, että koki ne velvollisuudekseen. Joka kerta oli myös myöhässä ja itselläni meni aina tunti tai puolitoista pelkkiin siirtymisiin ja ajanvaraamiseen jne. Oli höhlää odotella tätä ihmistä ja viettää aikaa yhdessä 15-20 minuuttia vain siksi, että pääsi matkustamaan kotiin 45 minuuttia.

Lisäksi tälle tutulle kaikki oli kilpailua. Jos kerroin, että lapsilla menee koulussa hyvin ja toinen aloitti jääkiekon niin hänen lapsillaan meni vielä paremmin ja hänen lastaan houkuteltiin jo NHL:ään. Tai jos vaihdoin työtä ja sain kiinnostavan uuden paikan niin hän keksi kaikki huonot puolet siitä tai vähintään ylennys oli tullut työelämän suhteilla eikä omilla ansioilla. Lisäksi jotenkin vaivaannuttavasti kaiveli, piikitteli ja osoitteli ulkonäköni huonoja puolia. "Ootko huomannut, että sulla on tossa luomi, josta kasvaa karva. Milloin ajattelit leikkauttaa sen pois?" tai "sä meikkaat niin taitavasti, ikinä ei uskoisi, miltä näytät ilman".

Omista asioistaan luennoi miettimättä ollenkaan ymmärränkö siitä sanaakaan, koska ollaan eri alan ihmisiä.

Lisäksi vilkuili aina kelloa/kännykkää eikä juuri keskittynyt ellei puhunut omista asioistaan.

Tämän kaiken lisäksi hänen somekanavansa olivat ja ovat edelleen täynnä kuvia kahvitteluista ja lomamatkoista yms. tapahtumista, jotka pakosti kestävät pitempään kuin 30 minuuttia, ihanien ystävien kanssa (meistä ei laittanut koskaan mitään).

Välillä toi ex-tempore omia ystäviään meidän sovittuihin tapaamisiimme. Eihän haittaa, että mun työkaveri Jaana tulee mukaan? Ja sitten pölisivät oman alansa juttuja Jaanan kanssa enkä voinut osallistua keskusteluun.

Eli minusta tuollainen käytös kielii siitä, että ystävä ei arvosta tippaakaan (ja on katkera, kade tai joku pershäiriöinen), koska aikaa ei ole eikä järjesty, ystävän asioissa ei osaa myötäelää, ei iloitse puolesta eikä toisaalta pahoittele vastoinkäymisiä (ehkä besserwisseröi miksi oli oma syy). En minä tätä kaveria edes kaipaa, kun vihdoin tajusin päästää irti kaikkien niiden vuosien jälkeen.

Minusta tuo sinun "ystäväsi" on vain todella epäkohtelias törppö eikä ystävä ollenkaan. Sen sijaan joku voi kiireisestä elämäntilanteestaan tai jaksamisen haasteista johtuen pystyä tapaamaan vain 30 min olematta mulqvisti, kuten tuo kuvailemasi "ystävä". Esim. minulla on ollut vaikeitakin mielialaoireiluja, jolloin kavereiden tapaamisetkin tuntui tosi kuormittavilta. Silloin 30-60 min olisi ollut juuri sopiva aika kaveritapaamiseen. 

Vierailija
53/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa painajaiselta.

Ihan on oma valinta eikä pakko.

Vierailija
54/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain naapuria voisin tavata puoli tuntia kahvikupin ääressä, mutta en todellakaan viitsisi erikseen matkustaa pidempää matkaa noin lyhyen ajan takia, jos toinen ei puolestaan viitsi enempää aikaa järjestää. 

Vierailija
55/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Ystävän kanssa ei tavata kelloa vilkuillen.

Vierailija
56/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen en minnekään lähtisi puolen tunnin takia. Ja usein kahviloissa saa jo jonottaakin aika pitkään, niin aika menee jonossa ja sitten kun pääsee pöytään, niin aika onkin jo loppu.

Vierailija
57/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaisi. Mulla ei ole aikaa sellaisille ihmisille, jotka eivät viitsi järjestää sitä omaa aikaansa mua varten.

Vierailija
58/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän puolessa tunnissa ehdi yhtään mitään. Mieluummin määrittelemättömän pituinen kahvihetki kuin joku puolen tunnin tuokio. Näin siinä tapauksessa, että kyse on vapaa-ajalla tapahtuvasta kahvittelusta.

Siis kenellä on määrittelemättömästi aikaa juoruilla kahvilassa? Vaikka olisin lapseton ja työtön niin silti en jaksaisi korkeintaan paria tuntia enempää. Elämässä on paljon muutakin kiinnostavaa.

En minä kahviloista mitään tiedä, en ole sellaisissa käynyt. Tarkoitin kotona vietettäviä kahvihetkiä. Minulla ei muuta olekaan kuin aikaa.

Vierailija
59/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä kysytty nyt ihan treffailusta, ei muunlaisista tapaamisista?

Vierailija
60/66 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kotoa stadiin johonkin kahvilaan tunti ja toinen mokoma takaisin. Käytänkö kaksi tuntia matkoihin puolen tunnin kahvittelun vuoksi? En. Mutta jos olen muutenkin menossa stadiin ja juuri sille ajankohdalle sattuu sopivasti kaverin kanssa puolen tunnin kahvittelu, niin ok. En mä silloin itsekään varaa reissusta kuin sen 30 minuuttia hänelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi