Joku sanoi toisessa ketjussa, että "jos on varannut vain puoli tuntia kahvittelulle, on sama kuin ei tapaisi ollenkaan". Oletko samaa mieltä?
Jotkut ovat kiireisiä ja pystyvät irrottamaan puoli tuntia eri asioiden välillä. Mielestäni on törkeää, jos joku alkaa tuosta urputtaa. Minuutissa puhuu jo paljon, mitä asiaa henkilöllä olisi yli puolen tunnin verran?
Mitä mieltä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
No en tahtoisi tavata vanhaa ystävää, joka on "irrottanut" puoli tuntia aikaa tapaamiseen.
Jos kyse on jostain bisnestapaamisesta tuo riittänee, jos ollaan hyvin valmistautuneita ja kyseessä on vaikkapa suunnitelmien vertailu tai allekirjoitustilanne.
MIksi et haluaisi tavata vanhaa ystävää puolen tunnin verran?
Riippuu tapaamisen aiheesta. Työjuttu voi selvitä hyvinkin. Ystävän tapaamiseen vapaa-ajalla lyhyt aika, "enkö ole sen arvoinen että aikaa voisi varata enemmän?"
Myös se, miten toinen asian ilmaisee. Puolituntua liikenee, mutta sitten on jo tärkeämpää tekemistä
Oletko sä se, joka on aina myöhässä?
Riippuu tapauksesta. Jos joku koko ajan vilkuilisi kelloa ja laskisi minuutteja siihen milloin joutuu siirtymään johonkin tärkeämpään asiaan, se ärsyttäisi.
Jos tavataan usein eli monta kertaa viikossa, lienee puolituntia ok yhteisesti sovittuna.
Jos pitkästä aikaa tapaan ystävän niin tuntuuhan se tosi tyhmälle jos on vain puolen tunnin arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä se, joka on aina myöhässä?
En todellakaan, halveksin sellaista. ap
Kyse oli siitä kun toinen myöhästelee joka kerta, irrotit asiayhteydestä!
Ei ol taas niin yksinkertaista, riippuu tapaamisen luonteesta.
Jos tavataan harvoin, niin 30 min on lyhyt aika. Jos tavataan usein ja halutaan vaan kasvotusten käydä joku asia läpi, niin aika on ihan riittävä.
Yleensä varaan vähintään tunnin, kun tapaan jonkun. Alussa menee kuitenkin aikaa "asettautumiseen" ja lopussa "lähdön suunnitteluun" ja näin se varsinainen keskusteluaika jää melko vähiin, jos 30 min varattu aikaa.
Mun mielestä tuntuu loukkaavalta jos ei olla tavattu vaikka pariin vuoteen ja sitten pystyy irrottamaan vain pienen hetkisen. Mieluummin en tapaa ollenkaan kuin hankin pahan mielen pikatapaamisesta.
Joo ei kiitos, ennemmin puhuisin puoli tuntia ystävän kanssa puhelimessa. Kahvilaan mentäessä tahdon rentoutua, eikä siitä tulisi noin tiukalla aikataululla mitään. Eri asia jos törmää sattumalta kaupungilla ja käydään nopeasti extempore kahvilla. Mutta en erikseen näkisi järkeä sopia 30 min tapaamista, pelkkiin siirtymiin menee kauemmin.
Kaikki nyt eivät vaan nauti kahviloissa vetelehtimisestä ja tyhjän jauhamisesta.
Jos ystävä tulisi luokseni kahville ja hänellä olisi aikaa vain puoli tuntia, se olisi ihan ok. Itse en kuitenkaan viitsisi lähteä minnekään puolen tunnin tapaamisen vuoksi.
Riippuu asiayhteydestä. Itse, kun käyn koulutuksissa (tai no, aikana ennen kotimaa kävin) kaupungissa jossa ystävä asuu, mulla usein oli ruokatauon verran aikaa, samoin hänellä. Puoli tuntia jossain lounaspaikassa oli se mitä tavattiin sillä erää ja se oli ok.
Onhan tommoinen puoli tuntia tosi lyhyt aika. Pintapuolisia kuulumisia toki ehtii vaihtamaan, mutta joku vähänkin syvällisempi tai merkityksellisempi keskustelu ihan mahdottomuus.
Jos toisella hektinen elämä ja kauhea kiire koko ajan, niin en välttämättä loukkaantuisi jos toisella on vain 30min aikaa edellyttäen että hän tämän kertoisi, mutta en kyllä varmaan kokisi paljoa tuosta saavanikaan.
No ei todellakaan ole riittävä aika. Kyllä mä kahvittelen (plus vaikka käydään kävelyllä) ystävieni kanssa 2-3 tuntia.
Mulle tällainen järjestetty 30 min pikakahvitapaaminen ei ole vaivan arvoinen. En vapaapäivänä edes suostu aikatauluttamaan tällaista pyrähdystä, paitsi jos sattuisi sopimaan omien menojen mukaan. Pikatapaaminen on kuitenkin ehdottajalta useimmiten vain jotain velvollisuuden täyttämistä ja mielelläni suon hänelle hengähdystauon ainaisen edustamisen sijaan.
Eri asia, jos sattumalta tavataan ystävän kanssa ja on puoli tuntinen yhteistä aikaa, sitten se on sellainen ilon aihe.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole riittävä aika. Kyllä mä kahvittelen (plus vaikka käydään kävelyllä) ystävieni kanssa 2-3 tuntia.
Nuo tapaamiset ovat sitten erikseen, mutta joskus voi olla vain puoli tuntia aikaa. ap
Mun mielestä puoli tuntia on liian vähän, en viitsisi sitä varten lähteä sinne kahvilaan asti. Jos ei koskaan ole tuon enempää aikaa ystävälle niin ei ole kummoinen ystävyys. Itse olen antanut näiden kiireisten ystävien olla enkä ole enää muutamaan vuoteen häirinnyt heitä yhteydenotoillani.
No en tahtoisi tavata vanhaa ystävää, joka on "irrottanut" puoli tuntia aikaa tapaamiseen.
Jos kyse on jostain bisnestapaamisesta tuo riittänee, jos ollaan hyvin valmistautuneita ja kyseessä on vaikkapa suunnitelmien vertailu tai allekirjoitustilanne.