Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo sinun tulisi lukea 1000 sivun tenttkiirja yhdessä yössä läpi niin miten suorittaisit tehtävän?

Vierailija
17.04.2022 |

?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällysluettelo.

Tärkeimmät kohdat. Pikaluku, esim katse sivun keskellä ylhäältä alas.

Tätä tekniikkaa käytän aina. Moni tankkaa kaiken tekstin alusta loppuun kykenemättä poimimaan tärkeimmät kohdat. Tulee valtavasti turhaa lukemista.

Käytän myös alleviivaamista ja saatan kirjoittaa asioita parilla sanalla ylös paperille. 

Opiskelutekniikka on opeteltavissa, itselleni se on jotenkin itsestäänselvä. Olen yrittänyt selvittää tätä tapaa eräälle kaverilleni mutta ei hän ymmärrä. Jokaisen pitää löytää oma tekniikkansa joka omalla kohdalla toimii.

Vierailija
42/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällysluettelo, kirjan johdanto, kaikkien lukujen alku ja loppu, onko yhteenvetoja tai viitekehyksistä kuvia?

Tämän lisäksi silmäilen tekstin läpi. Poimin tärkeät kohdat, alleviivaan ja saatan kirjoittaa parilla sanalla ylös.

Kannattaa myös miettiä mikä opiskelutekniikka itselle on paras. Tuo ylläoleva sopii minulle, jollekin toiselle joku muu.  Mielestäni kuitenkaan ei missään nimessä aleta lukea 1000 sivuista kirjaa sanasta sanaan yhdessä yössä eikä missään muussakaan ajassa. Siinä tulee haaskattua aikaa valtavan paljon turhaan lukemiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei koskaan tulisi moista ongelmaa eteen. Olisin lukenut kirjan pienissä osissa jo pariin kolmeen kertaan, tehnyt omia tiivistelmiä ja muistiinpanoja tärkeimmistä asioista ja valmistellut esseerunkoja. Viimeisenä iltana vain kerrataan nuo tärkeimmät, käydään ulkoilemassa ja mennään hyvissä ajoin nukkumaan, jolloin aivot prosessoi asioita vielä yöllä. Jos ei olisi mahdollista tehdä näin, menisin suosiolla seuraavaan tenttiin. Toki tämä on varmaan alakohtaista. Itse olen opiskellut aikanaan lääkiksessä ja kaikki asiat oli osattava suht hyvin. Mitä tahansa voi tulla myöhemmin työssä eteen eikä silloin auta se, että meninpä tenttiin lukematta ja pääsin just rimaa hipoen läpi. Varmaan on toki aloja, joissa se riman hipominenkin riittää.

Vierailija
44/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaisin etelämantereelle, siellä on nyt tosi pitkä yö.

Vierailija
45/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oppiaineessa pääsee tentistä läpi vain sisällysluettelon silmäilemällä?

Vierailija
46/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylipäänsä opiskellaan tuhannen sivun tenttikirja kunnolla? Jos tein kunnolliset muistiinpanot ja luin sivun kunnolla, meni kymmenen sivun opiskeluun tunti. Jos luettavaa on 1000 sivua, menee hommaan sata tuntia. Opiskelitteko oikeasti yhtä tenttiä varten noin kauan?

Vierailija
47/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikanaan A4 paperille referaatin, tosin en koskaan 1000 sivusta tekstiä, vaan vain muutamasta sadasta sivusta. Ydinasiat paperille, josta ne voi käydä läpi pariin kertaan ennen tenttiä ja hyvin toimi, ainakin omalta osaltani.

Vierailija
48/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisällysluettelo.

Tärkeimmät kohdat. Pikaluku, esim katse sivun keskellä ylhäältä alas.

Tätä tekniikkaa käytän aina. Moni tankkaa kaiken tekstin alusta loppuun kykenemättä poimimaan tärkeimmät kohdat. Tulee valtavasti turhaa lukemista.

Käytän myös alleviivaamista ja saatan kirjoittaa asioita parilla sanalla ylös paperille. 

Opiskelutekniikka on opeteltavissa, itselleni se on jotenkin itsestäänselvä. Olen yrittänyt selvittää tätä tapaa eräälle kaverilleni mutta ei hän ymmärrä. Jokaisen pitää löytää oma tekniikkansa joka omalla kohdalla toimii.

Ihanko itse olet keksinyt tämän hienon opiskelutekniikan? Ihan alleviivaamista ja muistiinpanoja! Kaikkihan tekee noin.

Vierailija
49/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakeutuisi tuohon tilanteeseen, joten vastaus puhtaasti teoreettinen. 

Lukisin sisällysluettelon, otsikot, alaotsikot, kuvatekstit ja taulukot sekä lukujen yhteenvedot jos niitä on. 

Vierailija
50/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes vaikeaa, jos tehtävänä on lukea 1000 sivua yössä; aloita yösi heti illan suussa, katsot sisällysluettelon, ja silmäilet kirjan läpi. Eri asia, jos kirjasta pitäisi jotain omaksua ja sisäistää, siihen tarvitaan jo pidempi aika. Ehkä kannattaisi opiskella opiskelutekniikoita.

Vierailija
51/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lukisin takakannen ja etukannen, sisällysluettelon ja kaikki tiivistelmät. Mistä se kirja kertoo, mikä on se pointti!

Vierailija
52/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piríä lähtisin säätelemään ihan ens alkuun.

Vierailija
53/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen sisällysluettelon, väliotsikot, koitan hahmottaa kokonaiskäsityksen aiheesta. Opettelen peruskäsitteet, perusteoriat. Jos kirjassa mainitaan alan guruja, opettelen heidän nimensä ja heidän teoriansa

Vierailija
54/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin tärppejä. Niin tein yliopistossa ja aina läpi suht hyvin arvosanoin.

Vierailija
55/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin vain joka kappaleen "summaryn" ellen löytäisi tenttikirjastosta vanhoja tenttejä.

Vierailija
56/56 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuhat sivua sisältää niin paljon turhaa että kun ne löytää, asia on ohi nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi