Miten olla katkeroitumatta matalapalkkatyössä?
Ymmärsin, että tietty raja itselläni on tullut vastaan näissä hommissa.
Kommentit (47)
Kaikille ei riitä hyväpalkkaisia töitä joten tasa-arvo mahdottomuus, itse teen matalapalkkaista työtä ja aina ajattelen vaan että en ole tasa-arvoisessa asemassa tässä yhteiskunnassa.
Pärjään kyllä mutta olen katkera yhteiskuntaa kohtaan koska en saa hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä työpaikkoja joissa on hirveän huono ilmapiiri?
Ei mun työssä ongelma ole ilmapiiri, oon vaan itse tosi kyllästynyt siihen ja esim. asiakaspalvelu vaan voi olla rankkaa. Itselläni on sellainen henkinen muutos, että vaikka työssä on kivojakin asioita, niin tuntuu, että ne eivät saa jaksamaan. ap
Ei mitenkään. Ehkä on aika toivoa parempaa.
Itse tavallaan nautin kun nämä alempitasoiset "työmuurahaiset" kadehtivat meitä menestyjiä
opettaja-N kirjoitti:
Itse tavallaan nautin kun nämä alempitasoiset "työmuurahaiset" kadehtivat meitä menestyjiä
Ja näin löysi myös trolli keskuuteemme.
Aloittajaa en osaa auttaa kun itsekin olen matalapalkka-alalla. On tämä kyllä semmosta kitkuttelua ja senttien laskemista että. Saakelin rankka alkuvuosi takana. Ja kaikki vaan kallistuu. 😣
Vierailija kirjoitti:
Yritä saada osa-aikatöitä. Siihen kun saat tuet päälle ja enemmän vapaa-aikaa, ei ehkä tunnu niin pahalta.
Minä tein noin. Suosittelen, kun hyväksyy ei-kuluttavan elämäntavan (autoa ei ainakaan minun varaa pitää).
Ei kannata katkeroitua työn takia. Itse tykkään nyt työstäkin, kun sitä ei ole liikaa. Oma elämänlaatu löytyy mulla jostain muusta kuin rahalla saatavasta. Ei varmaan sovi kaikille, mutta rohkeasti vaan sitä kohti mikä itsestä tuntuu oikealta. Ja muuttaa voi sekä työnantajaa, työkohdetta ja lopulta ammattiakin.
Toivottomuus on AINA huono asenne. Ja se on nimenomaan asenne joka tekee elämisestä näännyttävää.
Ei tarvitse pyydellä mediassa anteeksi kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei riitä hyväpalkkaisia töitä joten tasa-arvo mahdottomuus, itse teen matalapalkkaista työtä ja aina ajattelen vaan että en ole tasa-arvoisessa asemassa tässä yhteiskunnassa.
Pärjään kyllä mutta olen katkera yhteiskuntaa kohtaan koska en saa hyvää palkkaa.
Ei riitä kaikille, koska löytyy niitä osaavampia, tehokkaampia tai ahkerampia jotka tekemällään työllä ihan itse ansaitsevat saada enemmän. Olisiko se mielestäsi tasa-arvoista jos hekin saisivat yhtä vähän kuin ne muut jotka eivät tee yhtä paljon?
En halua kuulostaa kusipäältä, mutta tässäkin maassa on liikaa kaltaisia ihmisiä jotka painii saman asian kanssa. Viiminen asia mitä haluan tässä maailman tilanteessa on, alkaa jakamamaan ihmisiä omiin lokeroihin. Tuloista ja muista riippumattomista asioista meidän pitää alkaa pitää yhtä joka asiassa. Itse opiskelin 23vuotiaana lvi-asentajaksi ja siitä koulutin itseni eteenpäin ja palkka on omaan elämään sopiva. Keski-ikäisen pitäisi jo ehkä hieman tietää mitä haluaa elämältä ja tehdä viimeistään nyt sen asian eteen töitä. Niinkuin moni muukin on kannustanut kouluttautumaan, tai sitten kokemuksen kautta saamaan parempaa elämäntasoa, itsestään se ei tule. Kaikkea hyvää mitä ikinä päätät tehdä.
Lvi-asentaja31
Vierailija kirjoitti:
opettaja-N kirjoitti:
Ja näin löysi myös trolli keskuuteemme.
Ne aina löytää joka ketjuun. Kohta tulee insinööri kertomaan kuinka kaikki haluavat oikeasti olla insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen että on varma duuni ja keskittyisin "parantamaan" vapaa-aikaa. Ja katselisin uutta duunia sillai ihan rauhassa.
Totta tuokin. Esim. siivousalalla en ole ollut päivääkään työttömänä. Parempi kuitenkin taattu toimeentulo vaikka pieni, kun olla TE-toimiston ja Kelan hyppyytettävä ja armoilla.
opettaja-N kirjoitti:
Tiedoksesi ihmiset mittaa menestystä eri tavalla. Outoa että joku on mielestäsi "alempitasoinen". Kuulostat huolestuttavan tyhmältä ja huumorisi on huonoa.
Työkkärin kuulustelussa ei ole ainakaan hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä työpaikkoja joissa on hirveän huono ilmapiiri?
Ei mun työssä ongelma ole ilmapiiri, oon vaan itse tosi kyllästynyt siihen ja esim. asiakaspalvelu vaan voi olla rankkaa. Itselläni on sellainen henkinen muutos, että vaikka työssä on kivojakin asioita, niin tuntuu, että ne eivät saa jaksamaan. ap
Se on rankkaa. Itse vaihdoin tuosta syystä toiseen matalapalkkaiseen alaan ja nyt olen tyytyväinen. Vaikka edelleen palkka on pieni, asiakaspalvelua ei enää ole. Helpotti kummasti omaa jaksamista. :)
opettaja-N kirjoitti:
Sinua nyt ei kahdehdi kukaan, ei edes opettajat.
Vierailija kirjoitti:
En halua kuulostaa kusipäältä, mutta tässäkin maassa on liikaa kaltaisia ihmisiä jotka painii saman asian kanssa. Viiminen asia mitä haluan tässä maailman tilanteessa on, alkaa jakamamaan ihmisiä omiin lokeroihin. Tuloista ja muista riippumattomista asioista meidän pitää alkaa pitää yhtä joka asiassa. Itse opiskelin 23vuotiaana lvi-asentajaksi ja siitä koulutin itseni eteenpäin ja palkka on omaan elämään sopiva. Keski-ikäisen pitäisi jo ehkä hieman tietää mitä haluaa elämältä ja tehdä viimeistään nyt sen asian eteen töitä. Niinkuin moni muukin on kannustanut kouluttautumaan, tai sitten kokemuksen kautta saamaan parempaa elämäntasoa, itsestään se ei tule. Kaikkea hyvää mitä ikinä päätät tehdä.
Lvi-asentaja31
Tule 20 vuoden päästä, työtapaturmassa loukkaantuneena kertomaan kuinka "keski-ikäsen pitäisi jo tietää, mitä haluaa elämältä ja tehdä töitä sen eteen."
Vierailoletm[quote=Vierailija kirjoitti:
No sitten varmaan teet kaikkesi, että pääset parempiin töihin?
Olen itsestäni epävarma, en osaa kehua itseäni (vaikka joskus jotain osaisinkin). Ei ole kunnianhimoa.
En myöskään tiedä, mitä voisin opiskella. Monista sotealan hommista saa saman verran palkkaa kuin nykyisestä työstäni.
Olen jo keski-ikäinen, niin sekin hankaloittaa tilannetta.
Tyydy kohtaloksi, jos olet jo keski-ikäinen. Sijoita pieniä määriä. Vain pääomatulot voivat sinut pelastaa.
Vaatemyyjät ovat hyvin alhainen ja halveksittava ammattiryhmä
He saavat palkkaa 1200 - 1500 euroa kuussa
mikä kertoo heidän olemuksestaan
Ok. Oon ajatellut, että tää on hätävara mulle. Mun tilannetta ei kuitenkaan ehkä ratkaise, että muutaman vuoden voisin saada soviteltua, kun pitäis kuitenkin jaksaa pari vuosikymmentä vielä:) ap