Finnair Asiakaspalvelu? Kokemuksia
Hei,
Kuinka Finnairin asiakaspalvelu on teidän kohdallanne toiminut?
Itse olen pettynyt Finnairin asiakaspalveluun.
Kysyin yhteydenottolomakkeella 9.4. pari kysymystä.
Kysymykset eivät olleet mitään avaruustiedettä, vaan normaaleja lentoa koskevia kysymyksiä,
joihin vastaaminen veisi 2 minuuttia.
Eivät ole todennäköisesti ehtineet vastata 8 päivän aikana, huh,huh.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siellä töissä. Jatkuva pula tekijöistä ja työsuhteet lyhyitä. Enkä ihmettele.
Mikä lounge? Mikä siellä on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siellä töissä. Jatkuva pula tekijöistä ja työsuhteet lyhyitä. Enkä ihmettele.
Mikä lounge? Mikä siellä on vikana?
Ei tuossa mistään loungesta puhuttu :D
Mä olen lentänyt paljon Finnairilla ja mulla on vain hyviä kokemuksia. Tosin ei ole koskaan ollut mitään erikoista, ei lapsia, ei lemmikkejä ei erikoisia matkatavaroita ym. Hyvin on aina kaikki sujunut. Käytän myös KLM:ää, ei senkään kanssa mitään ongelmia.
Itse asiassa mulla ei ole koskaan ollut lennoilla mitään ongelmia, tain lentojen varauksessa. Pitää varmaan koputtaa puuta.
Finnair (kuten myös moni muu lentoyhtiö) tekee edelleen koronasta johtuen karmaisevaa tappiota ja niinpä asiakasvalitukset ja palvelu yritetään pitää hyvänä vain siihen asti, kunnes asiakas on maksanut lippunsa. Sen jälkeen olet omillasi.
Meillä paluulento peruttiin 15vrk ennen matkan alkua. Ilmeisesti jos peruttaisiin 14vrk ennen, olisivat korvausvelvollisia? Pyysin hotellin, mutta kun "vika ei ollut heidän", niin sitä ei saatu.
Asiakaspalvelussa kysyin paljonko peruutuksesta saisin rahaa ja se oli vain puolet siitä hinnasta jos ostaisin toisen paluu. lipun itse.
Peruutuksen syytä ei kerrottu, jonka takia aloin kinastelemaan asiakaspalvelussa. Tiesin samana päivänä lähtevän toinen lento. Pyysin pääseväni siihen mutta lento oli "täynnä", niin varasivat minulle kolme päivää myöhemmin alkuperäistä päivää. Kaveri pyysi vieressä 30 min myöhemmin siihen "täynnä" olevaan lentoon mutta pääsi.
Lentolippujen perumisen jälkeen tuli monen päivän jälkeen viesti, että rahoja ei palauteta. Tämä pitäisi kuluttajan ymmärtää Chng Foc/Non Ref lauseesta. Ainakaan itse en aikoinaan lippuja ostaessa tehnyt muistiinpanoja ostoehdoista, joten olin unohtanut ottaneeni liput, joita ei voi perua.
Non ref ihan ok ymmärrettävä. Chng viittaa muutokseen change mutta Foc on vaikea tajuta hyvällä englannin kielelläkään.
Joten meni lennot ja rahat. Harmi, etten tajunnut, että Chng foc - olisin toki siitä tietoisena vaihtanut lennot mieluummin kuin menettänyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta....
Millaisia kysymyksiä, ennen lentoa pitää kysyä asiakaspalvelusta?
- Lisätietoja erityisen matkatavaran kuljetuksesta
- Lipun oston virheestä/epäselvyydestä
- Matkatavara-asioissa yleisesti
- Esimerkiksi yksin lentävän lapsen asioiden hoidosta
- Lemmikkiluljetuksen lisätiedoista
Näihin lähes kaikkiin vastaus löytyy Finskin nettisivuilta. Älkää kiltit ruuhkauttako asiakaspalvelua tällaisten takia.
Eli Finnarilla tulisi matkustaa vain digitaitoisten ihmisten? Ymmärtänet, että on ihmisiä, jotka eivät esim. sairautensa tai hyvin vanhan ikänsä vuoksi pysty käyttämään nettiä?
Mulla oli pahvinen Finnairin etukortti. Kolmen päivän soittelun jälkeen sain viimein yhteyden ja lupasivat lähettää kunnon kortin. Siitä on nyt 25 vuotta eli eivät taida lähettää;) Todellakaan en enää maksaa kalliita asiakaspuheluita!
Muistuttaisin kaikkia että jos Finnair peruu lentonne tai se myöhästyy paljon teillä on oikeus korvaukseen vaikka Finnair väittäisi toisin tai kieltäytyisi maksamasta. Älkää antako periksi vaan jos ette itse jaksa taistella finnairia vastaan löytyy googlella monta yritystä jotka hoitavat asian puolestanne, lentoapu yms. Älkää antako näille ryöstäjille ja täysin umpi mädälle yritykselle periksi.
Etkä edes voi rahalla ostaa sitä Platinumia. Nuo tasot tulevat sillä perusteella, kuinka paljon lentää. Platinumiin tarvitaan muistaakseni lähemmäs 200 lentoa vuodessa.