Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli normaalia lapsuudessasi/nuoruudessasi, mutta ei menisi nykyään läpi?

Vierailija
17.04.2022 |

Tuon anoppien ja appien ym. sukulaisten metkuja käsittelevän ketjun innoittamana.

Mitä sellaisia asioita muistat omilta kasvuvuosiltasi, jotka olivat tuolloin täysin normaaleja, mutta nykyään ei menisi missään tapauksessa läpi?

Itse muistan tavan, jolla seksuaalista ahdistelua ja tyttöihin kohdistuvaa vihapuhetta hyssyteltiin. Esimerkiksi, yksi poika koulustani sanoi minua h...aksi. Kun kerroin tästä (mies)opettajalle, hän sanoi minun olevan tosikko, ja kehotti ottamaan rennommin jotta elämäni olisi helpompaa. Sille pojalle hän ei sanonut yhtään mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiskaaminen kasvatuskeinona

Joo, tämä on vaikea ymmärtää tänä päivänä että muuten täysin normaali väkivallaton perhe, niin lasta kuritettiin jollain nahkavyöllä!

Vierailija
42/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 6 vuotiaana ostamassa lähikaupasta isälle tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalainen koulukaveri asui 25 vuotiaan "poikaystävän" kanssa.

Ysiluokkalaiset tytöt matkustivat kahdestaan aurinkolomalle.

Ylä-asteen pihassa poltettiin tupakkaa niin että savu tuprusi. Osalla lupa kotoa.

Uitiin koko kesä keskenään ilman vanhempia, nuorimmat uimarit pari vuotiaita.

Eskari-ikäisenä kävelin yksin ( välillä mukana myös pikkusisaria) päiväkerhoon, matkan varrella piti ylittää autotie jossa ei ollut suojatietä olemassakaan.

Vierailija
44/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitäminen valjaissa

Vierailija
45/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin jo täysi-ikäisiä niin oli ihan tavallista, että jos menit jatkoille niin olit tavallaan jo sinne lähtiessä suostunut seksiin tai idea oli ainakin, että olit käytettävissä siihen. Nykyään oon ymmärtänyt, että on parempi suoja sen suhteen, saako humalaista naista lähennellä, sammunutta hyväksikäyttää tai saako nainen ylipäänsä sanoa jatkoilla ei jos ei nappaakaan.

Vierailija
46/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, myytiin lakutupakoita ja -piippuja ja niitä suukkoja...

Lapsia sai tukistaa, opettajat saivat pitää kuria (tosin ei ne tukistaneet). Mopolla ja moottoripyörällä ajeltiin tukka hulmuten.

Junassa sai tupakoida, taisi saada linja-autossakin.

Vierailija
47/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin elää rauhassa perhe elämää ilman "huolestuneita naapurin perttejä tai ritvoja".