Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli normaalia lapsuudessasi/nuoruudessasi, mutta ei menisi nykyään läpi?

Vierailija
17.04.2022 |

Tuon anoppien ja appien ym. sukulaisten metkuja käsittelevän ketjun innoittamana.

Mitä sellaisia asioita muistat omilta kasvuvuosiltasi, jotka olivat tuolloin täysin normaaleja, mutta nykyään ei menisi missään tapauksessa läpi?

Itse muistan tavan, jolla seksuaalista ahdistelua ja tyttöihin kohdistuvaa vihapuhetta hyssyteltiin. Esimerkiksi, yksi poika koulustani sanoi minua h...aksi. Kun kerroin tästä (mies)opettajalle, hän sanoi minun olevan tosikko, ja kehotti ottamaan rennommin jotta elämäni olisi helpompaa. Sille pojalle hän ei sanonut yhtään mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaaminen kasvatuskeinona

Vierailija
2/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla pihalla naapurin lasten kanssa aamusta ilmaan että kukaan ilmoitti missä ollaan, syömässä vain käytiin kotona ja yhdeksältä piti olla kotona kaikkien.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret saavat huidella kavereiden luona, että vanhemmat eivät tienneet tai kyselleet perään. 

Vierailija
4/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaaniksi, geishaksi jne pukeutuminen naamiaisiin

Vierailija
5/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistisen N-sanan käyttö.

Vierailija
6/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa vanhempien kanssa kun vanhemmat joi sunnuntaioluet ja antoi kolikoita että pääsi pelaamaan hedelmäpeliä

Vierailija
7/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitti 5. Kohta tääkin292 ketju poistuu 😕

Vierailija
8/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-sana oli ihan normaali.

Vierailija
9/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tupakoi sisällä ja lapset vieressä. Autossa tupakointi.

Vierailija
10/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella pojat kouri perseestä ja rinnoista eikä opet tehneet mitään. Itse vaan vedettiin niitä lättyyn ja huudettiin pervoiksi.

Ajeltiin kesälomamatkoilla ympäri Eurooppaa ja olin aina ilman turvavöitä.

Naapurin poika haki isälleen tupakkaa ja kaljaa lähikaupasta alle kouluikäisenä. Isä oli soittanut kauppiaalle ja homma hoitui.

Onhan näitä.

Vierailija
11/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäiset ”poikaystävät” jotka odotteli bemareissaan yläasteen vieressä.

Vierailija
12/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halva maukasta lakritsaa mainos tv:ssä....

Vierailija
13/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäiset ”poikaystävät” jotka odotteli bemareissaan yläasteen vieressä.

Tää on kyllä niin yäk ja totta, hyi h***etti.

Vierailija
14/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietin kesälomaa 11-vuotiaana yhdessä 4-vuotiaan pikkusiskon kanssa. Pyöräiltiin aamulla parin kilometrin päähän leikkipuistoon (jossa oli ohjattua ja valvottua kesälomatoomintaa ka lounas) ja iltapäivällä takas kotiin. Tämä siten, että vanhemmat lähtivät töihin aiemmin ja tulivat töistä vasta myöhemmin.

Vierailija
15/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pyöri keskenään pitkin pihoja ja hädin tuskin  vaipoista päässeet  pikkusisaret tyrkättiin joukkoon mukaan. 

Vierailija
16/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13vuotiaiden tyttöjen 20vuotiaat poikakaverit jotka tuli hakemaan autoilla  kouluista ja osti tupakkaa sekä alkoholia. Tuo oli niin normia, että samanikäisen pojan kanssa seurustelua pidettiin nolona.

Vierailija
17/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat sedät, perhetutut ja muut kommentoi rasvaisesti kun tytöille alkoi tulla muotoja, juhlissa tms

Vierailija
18/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki lapsiin liittyvä on nykyisin kiellettyä. Siihen aikaan lapset oli heitteillä lähes jokaisessa perheessä.

Vierailija
19/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa vanhempien kanssa kun vanhemmat joi sunnuntaioluet ja antoi kolikoita että pääsi pelaamaan hedelmäpeliä

Baarissa oli kivaa! Meidän isä ei edes juonut alkoholia, mutta silti istuttiin isän kanssa siellä savuisessa baarissa ja saatiin karkkirahaa mukavilta juopposediltä. Välillä sai pelata flipperiäkin ja valita itse biisin jukeboksista. Minä tykkäsin Dingon kappaleista.

Vierailija
20/47 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin uimarannalla aamusta iltaan, porukassa vain 5-10-vuotiaita. Ei meitä kukaan vahtinu.