Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona tuhosi ennen niin aktiivisen sosiaalisen elämän ja ystäväpiirin - ihmiset oköttävät vain omien perheidensä kanssa kotona

Vierailija
16.04.2022 |

Ei tätä enää kestä. Luulin, että rokotukset muuttavat tilanteen mutt ei.
Kukaan ei enää ole kutsunut mihinkään juhliin eikä bileisiin eikä edes illalliselle.

Olemme lapseton pariskunta ja kaipaisimme kovasti entistä elämää ennen koronaa.

Kenestäkään ei edes viesteih kuulu enää mitään eikä koskaan tai tosi harvoin ja silloinkin niin, että kysyn mitä kuuluu.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia.

Kommentit (273)

Vierailija
81/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUTSU ITSE KAVERIT KYLÄÄN!!!

On sullakin ongelma...

Tuntuu, etten enää uskalla pyytää ketään olen muutaman kerran vihjaissut vuoden aikana että voitas kokoontua meille, mutta kun ei vastakaikua kuulu niin lopetin sitten vihjailun.

AP

Älä vihjaile vaan järjestä esimerkiksi vappubileet. Esität selkeän kutsun, moneltako teillä ja tarviiko omat juomat mukaan vai tarjoatko sinä. 

No näin ajatetelin pyytää Vappuna ystäviä syömään meille, jos nyt heitä ystäviksi voi enää kutsua.

Jännittää tuleeko ketään. Olishan se nolo jos vaikka vain 2 ilmoittautuu…

Vierailija
82/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelma...

Tuntuu, etten enää uskalla pyytää ketään olen muutaman kerran vihjaissut vuoden aikana että voitas kokoontua meille, mutta kun ei vastakaikua kuulu niin lopetin sitten vihjailun.

AP

Älä vihjaile vaan järjestä esimerkiksi vappubileet. Esität selkeän kutsun, moneltako teillä ja tarviiko omat juomat mukaan vai tarjoatko sinä. 

No näin ajatetelin pyytää Vappuna ystäviä syömään meille, jos nyt heitä ystäviksi voi enää kutsua.

Mitäs vikaa niissä kahdessa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hyvä tietää, että tällaista on muillakin. Vika ei siis ole minussa ja miehessäni ihmisinä. Mulla tosin vaikuttaa sekin, että muutin aikanaan miehen perässä toiselle paikkakunnalle, ja oma suht aktiivinen kaveripiiri jäi sinne entiselle paikkakunnalle. Yhteydenpito ei ole välimatkan päästä samanlaista muutenkaan. Nyt korona-aikana tuntuu, että sekin vähä on jäänyt ja kaverit eivät enää soittele yms. vaan minä olen aina se aktiivinen osapuoli siinäkin. Tässä kaveripiirissä ei ole koskaan harrastettu kosteita illanviettoja, eli kysymys ei ole siitä, että alkoholi olisi lakannut kiinnostamasta.

Vierailija
84/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te istutte kotonanne vakuuttamassa somessa ventovieraille, että ei kiinnosta muiden ihmisten seura tai ajatusten vaihto? Melkoinen paradoksi.

Vain suomalainen jämähtää korona-ajan tapoihin. Muut eurooppalaiset palaavat normaaliin sosiaaliseen elämään.

Vierailija
85/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te istutte kotonanne vakuuttamassa somessa ventovieraille, että ei kiinnosta muiden ihmisten seura tai ajatusten vaihto? Melkoinen paradoksi.

Vain suomalainen jämähtää korona-ajan tapoihin. Muut eurooppalaiset palaavat normaaliin sosiaaliseen elämään.

Eihän täällä kukaan ole noin väittänyt, paria kommenttia lukuunottamatta. Panostaa voi ihmissuhteisiin muutenkin kuin baanalla. Ja kuten joku totesikin, korona aikana ihmiset ovat panostaneet enemmän kotiinsa. Jotkut tykkäävät viettää enemmän aikaa siellä kotona puuhastellen mieluisten asioiden ääressä, jotkut tapaavat edelleen niitä ystäviä. Mutta ei alkoholin merkeissä.

Vierailija
86/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä on kuitenkin kaksi. Voitte lähteä tapahtumiin yhdessä. Voitte järkätä jotain pienempää kekkeriä ystäville silloin tällöin. Jos olette yrittäneet, eikä yksikään ystävistänne ole halukas osallistumaan koskaan, kannattaa varmaan katsoa peiliin.

Vierailija
87/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut tuttuja koko korona-ajan, mutta emme bilettäneet vaan ulkoilimme yhdessä tai istuimme termarikahveilla. Tai haimme kahvit terassille tai mukaan (sen mukaan olivatko terassit auki). Kaupungilla kiertelyä ei oikeastaan edes kaivannut, mutta ravintolassakin käytiin kesällä kun tautitilanne oli parempi ja oli mukava syödä ulkona.

Nyt elämä alkaa normalisoitua kun ihmiset eivät enää varo, mutta samalla kaikki ovat olleet vuorotellen joko altistuneita tai koronassa.

Vierailija
88/273 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelma...

AP

Miksi on noloa, jos vain 2 ilmoittautuu? Ei se korona oikeasti ole mihinkään kadonnut, vaikka rajoituksista on luovuttu. Lisäksi nyt on vallalla variantti, joka tuntuu väistävän rokotesuojaa tehokkaammin kuin aikaisemmat. Monilla on silti iäkkäitä läheisiä, joita haluaa tavata, mutta jotka itse haluavat ymmärrettävistä syistä välttää turhia kontakteja. Ehkä vielä ei olekaan tarpeen järjestää isoja kekkereitä, vaan ihan vain muutaman ihmisen illanistujaisia. Seuraa siinäkin on ja ehkä ihmiset mieluummin osallistuisivat, jos tietäisivät että ollaan vaan pienessä porukassa?

Vierailija
89/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naristisuus puhkesi vaan kukkaan. Alunperinkään suomalaiset ei mitään kiva kansa ole ollut. Tympeitä itseään täynnä olevia narsisteja. Nyt se vaan sitten näyttäytyy näin kun saadaan nauttia omasta seurasta. Ei vaan kiinnosta toiset ihmiset kun itseään rakastaa.

Vierailija
90/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä tietää, että tällaista on muillakin. Vika ei siis ole minussa ja miehessäni ihmisinä. Mulla tosin vaikuttaa sekin, että muutin aikanaan miehen perässä toiselle paikkakunnalle, ja oma suht aktiivinen kaveripiiri jäi sinne entiselle paikkakunnalle. Yhteydenpito ei ole välimatkan päästä samanlaista muutenkaan. Nyt korona-aikana tuntuu, että sekin vähä on jäänyt ja kaverit eivät enää soittele yms. vaan minä olen aina se aktiivinen osapuoli siinäkin. Tässä kaveripiirissä ei ole koskaan harrastettu kosteita illanviettoja, eli kysymys ei ole siitä, että alkoholi olisi lakannut kiinnostamasta.

Ikävä tosiasia on, että kun muuttaa toiselle paikkakunnalle, monet ystävyyssuhteet alkaa hiipua. On paljon yksinkertaisempaa, helpompaa ja nopeampaa tavata niitä ystviään, jotka asuvat lähellä. Ja siten heidän kanssaan ystävyys tiivistyy, kun taas pois muuttaneen kanssa alkaa hiipua. Tulee myös uusia ystäviä pois muuttaneiden tilalle. 

Vierailija
91/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä loppui tuo että vietetään aikaa yli 60-vuotiaiden kanssa heidän ehdoillaan. Huomattiin, miten paljon helpompaa on aikuisena itse päättää, miten ollaan. Entiseen ei ole enää paluuta.

Vierailija
92/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä kukaan ole noin väittänyt, paria kommenttia lukuunottamatta. Panostaa voi ihmissuhteisiin muutenkin kuin baanalla. Ja kuten joku totesikin, korona aikana ihmiset ovat panostaneet enemmän kotiinsa. Jotkut tykkäävät viettää enemmän aikaa siellä kotona puuhastellen mieluisten asioiden ääressä, jotkut tapaavat edelleen niitä ystäviä. Mutta ei alkoholin merkeissä.

Mä teen näitä molempia, mutta en osallistu juhliin,ison porukan illanistujaisiin jne. En käy ravintoloissa enkä kahviloissa. En käy yleisötapahtumissa. Mulla on nimittäin iäkkäitä lähisukulaisia, joita haluan tavata. Pandemia sai mut tajuamaan, että heitä kannattaa tavata nyt eikä käydä sitten aikanaan haudalla itkemässä. Onneksi mulla on ystäviä, jotka ymmärtävät, että en halua viedä koronavirusta näille vanhuksille. Ystäviä, jotka eivät halua itsekään saada koronatartuntaa. Heidän kanssaan pystyy oikein hyvin järjestämään tapaamisia. Eikä alkoholikaan ole kokonaan poissuljettu. Varsinkin siskoni kanssa olen istunut iltaa montakin kertaa viiniä juoden ja tapaksia syöden. 

Vierailija
93/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma näillä ihmisillä on jotka vaan möllöttää kotonaan? Meidän perheellä ainakin tekemistä riittää . Viimeinkin on ollut aikaa tehdä kaikkea ,mitä aina on lykännyt ajanpuutteen vuoksi .

Vierailija
94/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma näillä ihmisillä on jotka vaan möllöttää kotonaan? Meidän perheellä ainakin tekemistä riittää . Viimeinkin on ollut aikaa tehdä kaikkea ,mitä aina on lykännyt ajanpuutteen vuoksi .

Mielikuvituksen puute. Jos ei keksi kotona mitään tekemistä ja kaikki muukin tekeminen liittyy tavalla tai toisella juhlimiseen, takuulla elämä on käynyt pandemian aikana tylsäksi. 

Vierailija
95/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä tulee elämässä eteen tilanteita jolloin joutuu aloittamaan tyhjästä. Jos ystäväpiiri on jollain lailla hajaantunut, niin sitten on varmaan pakko alkaa tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
96/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelma...

AP

Sikäli nolo, että ajattelin tavalliseen tapaan kutsuessa ilmoittaa ketkä kaikki on kutsuttu. Jos 12:sta kutsutusta tulisi vain kaksi niin olisi kyllä noloa.

Vierailija
97/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelma...

AP

Sikäli nolo, että ajattelin tavalliseen tapaan kutsuessa ilmoittaa ketkä kaikki on kutsuttu. Jos 12:sta kutsutusta tulisi vain kaksi niin olisi kyllä noloa.

No mitäpä jos kutsuisit vain kaksi? Jos nyt et trollaa vaan olet tosissasi ja ystäviesi suhtautuminen on muuttunut nimenomaan koronan vuoksi, vain yhden perheen/parskunnan kutsuessasi saattaisi olla jopa todennäköisempää, että he tulevat kuin jos kutsut 12. Siinähän sulle olisi kuudeksi viikonlopuksi kaipaamaasi sosiaalista elämää, kun kutsuisit aina kaksi kerrallaan. Et tosin kertonut, milloin muutit kaueammas ystävistäsi...monta vuotta sitten vai vähen ennen pandemian alkua. Onhan sekin mahdollista, ettei syynä ystäviesi muutokseen olekaan korona vaan se, että muutit muualle. 

Vierailija
98/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkä näillä ystävilläsi lapsia? Kun olet aiemmin kutsunut heitä päivällisille ja illanistujaisiin, onko kutsu koskenut myös lapsia? Jos on ollut vain aikuisten juhlat, niin nyt pandemian aikaan on voinut olla hankalampaa saada lapsenvahtia kuin oli ennen pandemiaa. Koulu- ja päiväkoti-ikäisiä ei ehkä haluta viedäkään isovanhemmille, jos nämä kuuluvat riskiryhmään, koska korona leviää just kouluissa ja päiväkodeissa. 

Vierailija
99/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvituksen puute. Jos ei keksi kotona mitään tekemistä ja kaikki muukin tekeminen liittyy tavalla tai toisella juhlimiseen, takuulla elämä on käynyt pandemian aikana tylsäksi. 

Ärsyttää ihmiset, jotka olettaa että sosiaalinen elämä on pelkkää baarissa käyntiä tai shoppailua. Kotona riittää kyllä puuhaa. Mutta itse kaipaan juuri tällä hetkellä harrastuksia. Olen tässä yksin puuhaillut 2 vuotta ja olisi kivaa saada tukea ja tavata myös välillä muita, joiden kanssa vaihtaa ajatuksia. Kun puurtaa yksin vain jonkun asian kanssa eikä saa muilta palautetta, on vaikea kehittyäkään. 

Vierailija
100/273 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelma...

AP

No mitäpä jos kutsuisit vain kaksi? Jos nyt et trollaa vaan olet tosissasi ja ystäviesi suhtautuminen on muuttunut nimenomaan koronan vuoksi, vain yhden perheen/parskunnan kutsuessasi saattaisi olla jopa todennäköisempää, että he tulevat kuin jos kutsut 12. Siinähän sulle olisi kuudeksi viikonlopuksi kaipaamaasi sosiaalista elämää, kun kutsuisit aina kaksi kerrallaan. Et tosin kertonut, milloin muutit kaueammas ystävistäsi...monta vuotta sitten vai vähen ennen pandemian alkua. Onhan sekin mahdollista, ettei syynä ystäviesi muutokseen olekaan korona vaan se, että muutit muualle. 

Emme ole muuttaneet yli kymmeneen vuoteen. Nyt sekoitat minut toiseen keskustelijaan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi