Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro, miten sait hommattua pesämunan asunnonostoon!

Vierailija
16.04.2022 |

Miten toimit lainaa edeltävinä kuukausina ja vuosina? Te, jotka ette saaneet rahoja vanhemmiltanne, vaan itse piti pärjätä, koska se oli vanhempienne ideologia molemmin puolin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä ja säästin. 

Vierailija
2/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käymällä. Sama summa säästöön joka kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asp-tili oli ainakin siihen aikaan, kun olin nuori.

Vierailija
4/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainasta suurin osa ASP-tilille.

Vierailija
5/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ylimääräistä rahaa säästöön enkä tuhlannut sitä. Jonkin verran sijoitinkin. Palkkani oli silloin reilusti hoitajan palkkaa huonompi.

Vierailija
6/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini on sellainen, että voin päätyön lisäksi tehdä ylimääräisiä hommia. Budjetoin muutaman vuoden niin, että laitoin rahastoon talteen kaikki ekstrahommista tienaamani rahat. Sattui vielä olemaan nousukausi joten saatoin ostaa yksinhuoltajana perheasunnon pesämunan turvin.

Vierailija
7/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin 500-800 euroa kuussa ja kaikki lomarahat, bonukset ja ekstrat (joita ei siis ole hirveän paljon). Saan säästettyä n. kymppitonnin vuodessa.

Vierailija
8/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä muna vai pesä?

Vierailija
9/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vanhempien luona, niin työttömyystuki jäi säilöön ja ostin asunnon. N31

Vierailija
10/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku muu noin tyhmiä kysellä kuin palstan "valvoja"

Vierailija
11/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut omaa rahaa muuhun kuin vakuuden ostoon pankilta. Ja tämä oli vain tonni. Eipä tosin asuntokaan maksanut kuin 50 000.

Vierailija
12/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ja halpa vuokraluukku.

Vierailija
13/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin mummoni metsää .

Mies1988 tyhmä kuin pupu

Vierailija
14/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto toimi vakuutena ja vanhempani ja miehen vanhemmat olivat takaajina. Viimeisessä asuntolainassa ei ollut henkilötakausta vaan mökkini ja tontti panttina.

Tällä hetkellä huolettomasti vuokralla

Vierailija
15/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijasin dementikolta.

Vierailija
16/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin säästää rahaa asp-tilille heti ensimmäisestä palkastani yliopiston jälkeen. Kun tarvittava osuus asunnon hinnasta (olisiko se silloin ollut 15 prosenttia) oli koossa, tein kaupat.

Tämä muinoisella 1980-luvulla.

Vierailija
17/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ostivat. M27

Vierailija
18/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuminen jälkeen asuin halvassa yksiössä laitakaupungilla ja laitoin kaiken ylimääräisen rahan säästöön. Palkkani ei ollut iso (käteen jäi tuolloin ehkä 1600-1800 euroa, joinakin kuukausina vähemmän), mutta olin elänyt edeltävät vuodet opintotuella (ilman lainaa) ja vähään tottuneena sain varmaan 800 euroa säästöön joka kuukausi.  Kolmisen vuotta ja oli n. 30 000 euroa säästössä asuntoa varten.

Vierailija
19/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto toimi vakuutena ja vanhempani ja miehen vanhemmat olivat takaajina. Viimeisessä asuntolainassa ei ollut henkilötakausta vaan mökkini ja tontti panttina.

Tällä hetkellä huolettomasti vuokralla

Anteeksi, mutta tässä kysyttiin niiltä ihmisiltä neuvoja, joiden vanhemmat eivät takaa, eivätkä rahoita, koska ideologia "yksin pitää pärjätä".

Vierailija
20/50 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vanhempieni luona, kävin töissä ja säästin palkkani ASP lainaan. Näin äitini suorastaan vaati minun tekevän. Minä otin heti 23 vuotiaana asuntolainan ja maksan sitä edelleen, pian nelikymppisenä mulla on jo velaton kämppä. En ole vuokralla asunut päivääkään. Ja ei, ei ole tarvinnut myydä itseään kun on toiminut näin järkevästi. Tietysti kiitos on tukevien vanhempien. Mun joidenkin kavereiden vanhemmat eivät todellakaan antaneet lastensa asua kotona aikuiseksi asti. Esimerkiksi parhaan ystäväni vanhemmat sanoivat hänelle kun oli 16v, että alahan katsoa omaa kämppää, me ollaan elätetty sua jo tarpeeksi. Ja hän päätyikin huonojen miesten elätettäväksi. Olen siis todella kiitollinen vanhemmilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi