Siis hoitajat saavat lakkoavustusta 140€/päivä??? Reippaasti yli neljä tonnia kuussa. Oikeasti?
Kommentit (194)
Kunnallisen puolen 2-päiväisestä lakosta sain nettona yhteensä 140e, ei-tehyläisen liittoni lakkoavustus oli 110e/pv. Normityössä tuntipalkkani on 16,91e/h ja viikkotyöaika 38,15h. Päätelkääpä tästä informaatiosta rikastuuko lakkoilemalla. Ylimääräiset vapaapäivät oli kyllä ihan jees eikä tuo pieni korvaus ole ongelma kun nettopalkkani jää normaalistikin alle 2000e/kk ja olen tottunut elämään suht säästäväisesti.
Todellinen tulo 84 euroa päivältä. Eläkettä ei kerry ja lomaoikeudet menetetty näiltä päiviltä.
Irtisanoutukaa ja menkää sinne parempipalkkaisiin töihin sillä hoitajankoulutuksella. Taitaa kortisto ja toimeentulotuki olla tulon muodot tai höntä koipien välissä kävellään kysymäön, saisko työnsä takaisin… Toivottavasti työnantajat eivät palkaa samoilla ehdoilla ja samaan työhön.
Nyt jos joukkkoirtisanoutuvat, pistetään Filippiineille iso tilaus vetämään...
Voivat sitten hakeutua hoitsut niihin paremmin palkattuihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein puolet menee veroihin. että ei tarvitse kadehtia
Silti se käteenjäävä osuus on enemmän kuin palkka. Itse erikoissairaanhoidossa omaa vastaanottoa pitävänä ero oli nettopalkan ja lakkoavustuksen välillä kuukausitasolla 400€. Nyt kun lakkoa kesti vain kaksi viikkoa, summaksi jäi siis 200€. Tämä kertoo miten huono palkka meillä oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Mitä niistä lakkoavustuksista kun tulee pakkolaki. Ne vaihtuvat karenssiajan jälkeen 3kk työttömyyskorvauksiin.
Ei haittaa kun ei ole velkaa eikä elätettäviä. Oma vapaus on arvokasta sekin. Ihan hyvin voin aloittaa eläkkeen näin etuajassa. Tuskinpa olen ainoa hoitaja jolla samat suunnitelmat.
Ensi kesänä sitten on helppo kun ei tarvita niin paljon sijaisia. Uusilla työsuhteilla kun aloitetaan, niin ei ehdi täysiä lomia kertyä.
Kyllä lakloilisin minäkin mielelläni, jopa puolella tuosta!
T: Insinöörimies
Tuo Rytkönen kyllä edustaa pahinta mahdollista stereotyyppiä hoitsuista. Punertavat hiukset, reippaasti ylipainoa, hankalalta vaikuttava ja vastenmielinen luonne.
Mieti vanhuksia myös kirjoitti:
Tollaset lakot on kivoja kun rahaa tulee mutta työt pitää kuitenkin hoitaa ja potilaat on ihmisiä eli me ihmiset. Jos joku lakossa olevista sairastuu hän ei nyt saisi apua eikä hoitoa.
Tätä olen ihmetellyt kun hoitajat uhoavat miten hienoa on kun ihmiset nyt kuolevat heidän takiaan. Että eivätkö ne tajua että ihan samalla he itse ja perheensä ja sukulaisensa jäävät ilman hoitoa jos sitä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Rytkönen kyllä edustaa pahinta mahdollista stereotyyppiä hoitsuista. Punertavat hiukset, reippaasti ylipainoa, hankalalta vaikuttava ja vastenmielinen luonne.
Ja hirveän aggressiivinen. Kyllä, juuri sellainen stereotyyppinen hoitaja.
Tehy näyttää käyvän lakkoavustuksella myös jonkinlaista jäsenhankintakampanjaa.
– Lakkoavustukseen ovat oikeutettuja vain Tehyn jäsenet, joten hoida jäsenyytesi kuntoon, liiton sivulla neuvotaan.
Tehyn kotisivuilla on myös mainoksia, joissa kehotetaan liittymään ay-liiton jäseneksi.
Ilmeisesti koko lakko on vain Tehyn jäsenhankintakampanjaa. Melkoinen kampanja kun tappavat ihmisiä jotta ay-liike saa lisää jäseniä, rahaa ja valtaa.
Vierailija kirjoitti:
antaa lakkoilla, jokaisena päivänä on todennäköisempää että jonku hoitajan oma äiti tai isä menehtyy hoidon puutteeseen, ja hoitaja itkee itsensä uneen sen vuoksi.
Puhumattakaan kuinka muu suku suhtautuu asiaan.
Tai jonkun hoitajan lapsi tai hoitaja itse.
Vierailija kirjoitti:
Veroa menee 45% eli paljon. Liittomaksuista kyllä kertyy aikamoisesti jos on vuosia ollut vaikka osan saa veronpalautuksina takaisin. Siispä tavallaan omaa rahaa on tuossa vain tulossa takaisin monen kohdalla.
Eikä mene , mistä sait tuon 45%? Jokainen saa itse laittaa veroprosenttinsa, eihän tuossa 45%:ssa olisi mitää järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Tehy näyttää käyvän lakkoavustuksella myös jonkinlaista jäsenhankintakampanjaa.
– Lakkoavustukseen ovat oikeutettuja vain Tehyn jäsenet, joten hoida jäsenyytesi kuntoon, liiton sivulla neuvotaan.
Tehyn kotisivuilla on myös mainoksia, joissa kehotetaan liittymään ay-liiton jäseneksi.
Ilmeisesti koko lakko on vain Tehyn jäsenhankintakampanjaa. Melkoinen kampanja kun tappavat ihmisiä jotta ay-liike saa lisää jäseniä, rahaa ja valtaa.
Kaikki liitothan tekee tuota. Tietenkin on kuuluttava liittoon saadakseen lakkoavustuksen. Miksi ne maksaisI liittoon kuulumattomille?
Itse joskus 2kk lakkoilleena voin sanoa, et kuinka helppoa se lakkoavustuksella eläminen on - kunhan vain talous kestää sen. Lisäksi kun lakko kestää tietyn aikaa, niin töihin palaamisessa taisi olla jopa 1 viikon varoaika, koska eihän lakkolaista voi heti välittömästi lakon päättymisen jälkeen pakottaa töihin.
Tehyn varallisuus on jotain 39 miljoonaa euroa. Mutta kyllä tuo nopeasti hupenee noihin lakkorahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroa menee 45% eli paljon. Liittomaksuista kyllä kertyy aikamoisesti jos on vuosia ollut vaikka osan saa veronpalautuksina takaisin. Siispä tavallaan omaa rahaa on tuossa vain tulossa takaisin monen kohdalla.
Eikä mene , mistä sait tuon 45%? Jokainen saa itse laittaa veroprosenttinsa, eihän tuossa 45%:ssa olisi mitää järkeä!
Lakkoavustuksesta kyllä menee 16€/päivä ylittävältä osalta 45% veroa. Järkeä on kyllä silti, koska käteen jäävä osuus on verojen jälkeenkin reilusti enemmän kuin käteen jäävä palkka.
160 e saamme ja siitä menee veroa 45 prosenttia muistaakseni. 16 e tuosta 160 e on verovapaata:)
Jäiköhän käteen joku 86 e × 7.