Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö sinulla riittää sympatiaa hoitajien lakkoilulle?

Vierailija
16.04.2022 |

Vai onko mielipiteesi muuttunut lakon vaikuttaessa esim. syöpähoitoihin?

Vieläkö sinulla riittää sympatiaa hoitajien lakkoilulle?

Vaihtoehdot

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksei lakkoa sovitella aktiivisemmin. Tai ei ainakaan kuulu mitään sovittelusta?

Ketään ei oikeasti kiinnosta.

Vierailija
102/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisempi ja kateellinen kansanosa täällä taas määkimässä hoitajien lakosta. Jutut on kuin ekaluokkalaisilla tyyliin, "sympatisoin ensin, mutta kun itse en päässyt hoitoon, en sympatiseeraa enää". Voi jessus mitä yksinkertaisuutta. Jos hoitajien palkkoja ja työolosuhteita ei reilusti koroteta, hoidatte tulevsisuudessa itse itsenne ja vanhuksenne. Turha luulla, että ulkomainen työvoima täällä viihtyy sen paremmin kun muualla maksetaan helposti tuplapalkkaa ja vähemmällä työmäärällä.

Miksi ihmiset ei saisi olla huolissaan omasta ja läheistensä hengestä ja terveydestä? Jos oma rakkaasi kuolisi tai vammautuisi hoitamatta jättämisen seurauksena, olisiko se sinulle ihan ok? Hoitajatko on ainoa asia mitä tässä maailmassa saa arvostaa ja kaikki muu ihmisten elämässä alisteista sille? Onko hoitajat tai lähinnä teidän liittonne niin pyhä lehmä että mitään kriittisyyttä ei saa esittää? Omista rakkaistaan huolehtiminen ja hoitajien arvostaminen ei ole kaiketi toisensa poissulkevia asioita.

Mä en kyllä syyttäisi hoitamattajättämisestä hoitajaa tai hoitajia jotka eivät ole vastuussa hoidon järjestämisestä vaan siitä omasta työstään. Hoidon järjestäminen on työnanatajan vastuulla ja hänen tehtävänään on se että hoitotyöhön on riittävästi resursseja niin hoitotyön kuin lääkätieteen ja kaikken muunkin osalta.

Ihmeellisen tietämätön työnantaja tuntuu tehtävistään olevan tai sitten se vain jostain syystä haluaa siirtää vastuun muualla. Se toki on ihan yleistä meidän yhteiskunnassa että kukaan ei oikein tunnu ottavan vastuuta omista asioistaan vaan joko siirtelee vastuuta tai kyttää sitä miten muut heidän mielestään vastuunsa hoitavat. Vaikka heillä ei edes olisi todellista käsitystä siitä mikä tämän kyseisen tahan oma vastuu edes on.

No kertokaa sitten arvon hoitajat vastaus siihen useasti kysyttyyn kysymykseen: jos työnantaja määrittelee lakon aikana lääketieteellisin perustein suojelutyön määräksi x ja saa siitä tehyltä viidenneksen, joista mahdollisesti osa ei edes tule suojelutyöhön niin miten se on vain ja ainoastaan työnantajan vastuulla? Ei kai tässä kukaan yksittäistä hoitajaa/hoitajia syytä vaan ihan todella haluaisin tietää millä meriiteillä, perusteilla ja kriteereillä tehy määrittelee ketkä voidaan jättää hoitamatta jos tehyn arvio on automaattisesti oikeampi kuin työnantajan? Mitkä on ne faktat ja perusteet että meidän tavallisten kansalaisten pitäisi uskoa että tehyn arvio on automaattisesti oikea ja työnantajan väärä?

Koska me hoitajat tiedetään faktana oman työpaikan tilanne, ja miltä osin hoito on kriittistä ja täyttää suojelutyön kriteerit. Työnantaja yrittää häikäilemättömästi saada huomattavasti enemmän porukkaa suojelutyöhön kuin mitä todellinen tarve olisi. Sitten suojelutyön nimissä tehdään jononpurkua joka ei tähänkään asti ole mitään kiireellistä ollut.

Miten te sen tiedätte? Mihin se perustuu se arvio? Voiko todella olla että kuka tahansa yksittäinen hoitaja miltä tahansa osastolta osaa kysyttäessä sanoa kuin apteekin hyllyltä mikä on tarvittava työntekijämäärä? Sillä osastolla, kymmenellä osastolla, koko sairaalassa? Jossain oli että paikallinen Tehy ei päätä, vaan valtakunnallinen Tehyn keskuslautakunta? Miten esim. Helsingissä istuva keskuslautakunta tietää Varsinais-Suomen tilanteen? Millä hoitajana osaatte määritellä mikä hoito on kriittistä ja täyttää suojelutyön kriteerit? Onko jokaikinen hoitaja saanut tähän Tehyltä ohjeistuksen? Entä lääketieteellinen arvio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI 3800e palkalla joten ei ole riittänyt sympatiaa sen jälkeen kun luin palkkavaatimuksista, eli jopa 4300e palkkoa vaadittiin.

Lisää hoitajien palkkausta kannatan kyllä kuormituksen vähentämiseksi. Tai pientä perisalkn nostoa jos ylisuurista lisistä leikataan.

*peruspalkan

näppäimistö sekoilee

Sinun palkkasi 3800e on aika paljon suurempi kuin hoitajan 2500e. Jos teet vuorotyötä, saat tietysti lisät niinkuin kuuluukin. Vuorotyötä tehdessä voi unohtaa harrastukset ja muun sosiaalisen elämän lähes täysin. 

Mitään 4300e palkkoja ei ole vaadittu, mutta propaganda on mennyt hyvin perille.

Miksi vingutte jatkuvasti vuorotyöstä?Olette tienneet alalle hakeutuessanne että sairaanhoitajan työ on vuorotyötä.Lisäksi teillä on niin kovat lisät että on jo noloa kitistä niistä!On monia muitakin aloja joissa tehdään vuorotyötä eivätkä työntekijät valita niinkuin hoitajat.

Vierailija
104/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun symppasin kyllä kovastikin, mutta mikä ratkaisu tämä on jättää potilaat hoitamatta?

Mikä vaikutus on lakolla joka ei saa missään näkyä? Syyttäkää työnantajaa maksuhaluttomuudesta. Nätisti on pyydetty viimeiset kymmenen vuotta ainakin, mutta mitään ei koskaan tapahdu hoitoalalla muuten kuin kiristämällä. Kivaahan se ei ole kenellekään, mutta oikeasti hoitajille ei jää vaihtoehtoa.

Te ette ole pyytäneet nätisti, vaan liittojen suulla marisseet ja narisseet kuinka paskempaa hommaa ei voi maa päällään kantaa, asiallinen ja faktapohjainen argumentointi jäänyt vähemmälle. Mielikuvilla tai niiden maalaamisella ei saada lisää palkkaa vaan perustelluilla faktoilla. Eikö siihen janalle [nariseminen,mariseminen ---- potilaiden hoitamatta jättäminen ja mahdolliset kuolemantuottamukset] mahdu välille mitään muuta vaihtoehtoa?

Oltais voitu jäädä lakkoon jo vuosia sitten. Aina vaan on annettu aikaa työnantajalle, mutta kun ei niin ei. Mutta jos kerran tämä maa pärjää ilman hoitajiakin, niin eipä sitten mitään. Onnea vaan valitsemallanne tiellä!

Sairaan ärsyttävää uhriutumista! Tietenkään ilman hoitajia ei pärjätä. Mutta pärjääkö tämä maa ilman niitä veronmaksajia, joiden hoito nyt pitkittyy ja jotka mahdollisesti joutuvat sen takia pitkille sairauslomille tai jopa kuolevat? Eikö hoitajilta siis riitä yhtään ymmärrystä niille potilaille, joita ärsyttää jäädä kärsimään ilman hoitoa? Ei sitä potilasta kiinnosta, ketä tästä paskamaisesta tilanteesta pitää syyttää, vaan kiinnostaa se oma terveys ja sen heikentyminen. Ihan ymmärrettävää mielestäni.

Miksi et itse ala hoitajaksi? Ai niin unohtui että enemmistö ei itse halua nähdä sairasta/kuolevaa ja sysäävät vastuun hänestä mielummin muille?

Näinkö on? Omaistenko pitäisi hoitaa syöpäleikkaukset, sädehoidot, muukin kirugia, synnytykset jne jne? On se kauheita ihmisiä maailma täynnä kun odottavat että verorahoilla pystyssä pidetyllä terveydenhoitojärjestelmällä hoidetaan ihmisiä.

Pitäisikö hoitajien tehdä vielä leikkauksetkin joista lääkäreille maksetaan huippupalkkoja?

Taitaa siellä leikkurissa olla hoitajiakin töissä tiemmä...

Ihanko tosi, en tiennytkään tätä. Onko sairaalassa todella hoitajia jotka työskentelevät 24/7 kun lääkäri käy kieroksella kertomassa sekunnissa kuinka sairas olet.

En ymmärrä tätä. Eikö jokainen teistä siellä ole yhtä arvokas potilaan hoidossa? Kai siellä lääkäreitä, labraihmisiä ym on myös töissä 24/7. Minkä takia ruveta kusemaan toisen ammattiryhmän muroihin, ymmärtääkseni selkeä enemmistö lääkäreistä arvostaa hoitajia todella paljon & viceversa.

Vierailija
105/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun symppasin kyllä kovastikin, mutta mikä ratkaisu tämä on jättää potilaat hoitamatta?

Mikä vaikutus on lakolla joka ei saa missään näkyä? Syyttäkää työnantajaa maksuhaluttomuudesta. Nätisti on pyydetty viimeiset kymmenen vuotta ainakin, mutta mitään ei koskaan tapahdu hoitoalalla muuten kuin kiristämällä. Kivaahan se ei ole kenellekään, mutta oikeasti hoitajille ei jää vaihtoehtoa.

Te ette ole pyytäneet nätisti, vaan liittojen suulla marisseet ja narisseet kuinka paskempaa hommaa ei voi maa päällään kantaa, asiallinen ja faktapohjainen argumentointi jäänyt vähemmälle. Mielikuvilla tai niiden maalaamisella ei saada lisää palkkaa vaan perustelluilla faktoilla. Eikö siihen janalle [nariseminen,mariseminen ---- potilaiden hoitamatta jättäminen ja mahdolliset kuolemantuottamukset] mahdu välille mitään muuta vaihtoehtoa?

Oltais voitu jäädä lakkoon jo vuosia sitten. Aina vaan on annettu aikaa työnantajalle, mutta kun ei niin ei. Mutta jos kerran tämä maa pärjää ilman hoitajiakin, niin eipä sitten mitään. Onnea vaan valitsemallanne tiellä!

Sairaan ärsyttävää uhriutumista! Tietenkään ilman hoitajia ei pärjätä. Mutta pärjääkö tämä maa ilman niitä veronmaksajia, joiden hoito nyt pitkittyy ja jotka mahdollisesti joutuvat sen takia pitkille sairauslomille tai jopa kuolevat? Eikö hoitajilta siis riitä yhtään ymmärrystä niille potilaille, joita ärsyttää jäädä kärsimään ilman hoitoa? Ei sitä potilasta kiinnosta, ketä tästä paskamaisesta tilanteesta pitää syyttää, vaan kiinnostaa se oma terveys ja sen heikentyminen. Ihan ymmärrettävää mielestäni.

Ei kiinnosta sinun ininäsi, joka ei pidä paikkaansa. Lisää rahaa!

Turha luulo! Saatte muutaman kympin,ette tosin ole sitäkään ansainneet!

Vierailija
106/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksei lakkoa sovitella aktiivisemmin. Tai ei ainakaan kuulu mitään sovittelusta?

Koska työnantajapuoli ei suostu neuvottelemaan. Heillä on ilmeisesti liian kiire vetäessään tätä mediakampanjaa.

Vierailija
107/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI 3800e palkalla joten ei ole riittänyt sympatiaa sen jälkeen kun luin palkkavaatimuksista, eli jopa 4300e palkkoa vaadittiin.

Lisää hoitajien palkkausta kannatan kyllä kuormituksen vähentämiseksi. Tai pientä perisalkn nostoa jos ylisuurista lisistä leikataan.

Sinä DI saat varmaan 3800€ palkan yksivuorotyöstä? Minun vuorotyössä oleva sh-puoliso saa 3300€ jos tekee 3 viikonloppua kuussa sekä tietysti iltavuoroja aamuvuorojen lisäksi. Ilman viikonlopputöitä ja iltavuoroja palkka olisi 2500-2600 €.

Tämä todistaa taas sitä miten älyttömät lisät on hoitoalalla.Onhan muillakin aloilla näin että jos haluat tienata enemmän niin teet vuorotyötä tai tyydyt päivätyöhön ja tienaat vähemmän.Ei se ole mikään syy vinkua lisää palkkaa.

Vierailija
108/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat katoaa aika tehokkaasti, kun täällä nähtävästi hoitajat(?!) toivottavat sairaan ihmisen kuolemaan ja sanovat että ei kiinnosta sun ininät, jos sanoo yhdenkään poikkipuolisen sanan lakosta ja sen vaikutuksesta hoidon pitkittymiseen. Olen aika herkkä ihminen, joo, ja meinaan oikeasti alkaa itkemään täällä. Tai vaihtoehtoisesti tekee mieli repiä päitä irti.

Vierailija
109/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama riittääkö sympatiat. Se on vaan varmaa, että hoitajia ei riitä nyt eikä tulevaisuudessa, jos palkka ja työolot eivät parane. Piste.

Keskipalkkainen ammatti, varma työllistyminen missä tahansa kylässä… Varmasti riittää tekijöitä.

Työolot voisivat hieman olla hoitsujen itsensä vastuulla myös, mitä luulet?

Siis miten se on omalla vastuulla jos listaan lyödään liian paljon potilaita joita et ehdi hoitaa, eikä työnantaja ole saanut palkattua sulle työkaveria joten jäät vielä aamuvuorosta suoraan iltavuoroon (ihan juuri siksi että ollaan aivan liian tunnollisia eikä haluta jättää meidän asiakkaita pulaan!!!!)

Ihan sama. Jos tässä on kiitos niin pitäkää tunkkinne. Joku muu jatkakoon, vaikka joku palstalla kaiken paremmin tietävä.

Kuka tekee listan?

Mikä on ”liian paljon”, missä se on määritelty ja kenen toimesta?

Onko sinun pakko jäädä tuplavuoroon (ei, se on paitsi laitonta, myös vaarantaa potilaat)?

Kiitos on saamasi palkka, kuten meillä muillakin.

Työnantaja.

Minä määrittelen että se on liian paljon, jos ei ehdi esim. viemään ihmistä vessaan vaan käsketään tehdä vaippaan, ja kun sinne vaippaan tulee p*skat niin ei ehditä viemään vessalle pesuun vaan pestään sängyssä puhdistusliinoilla. Säännöllisesti.

Ei ole pakko ei. Enkä usein jääkään. Eipä sinne vaan ole kukaan muukaan ilmaantunut. Joten työkaveri sit hoitaa silleen et ei hoida, koska ei ehdi. Ihan niinkuin minä tein aamuvuorossa niille vessatuksille.

Minulla on oikeus pyytää lisää palkkaa tai nostaa kytkintä, ihan niinkuin sinullakin. 2200e bruttona ei mielestäni ole tarpeeksi omasta työnkuvasta ja piste. Eikä ole sinustakaan eikä valtaosasta palstalaisia, muuten te olisitte jo meillä töissä.[/quote

Lähihoitajalle se on juuri sopiva palkka,ainahan voi tehdä iltoja ja viikonloppuja lisää.!Joko olet valinnut päivätyöt tai valehtelet palkasta!Ja kyllä,30 vuoden jälkeen palkkani on 2100  euroa enkä ole lisää vaatimassa .En ole hoitoalalla.Et kestäisi mun työssä paria päivää enempää.

Vierailija
110/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä DI saat varmaan 3800€ palkan yksivuorotyöstä? Minun vuorotyössä oleva sh-puoliso saa 3300€ jos tekee 3 viikonloppua kuussa sekä tietysti iltavuoroja aamuvuorojen lisäksi. Ilman viikonlopputöitä ja iltavuoroja palkka olisi 2500-2600 €.

Tämä todistaa taas sitä miten älyttömät lisät on hoitoalalla.Onhan muillakin aloilla näin että jos haluat tienata enemmän niin teet vuorotyötä tai tyydyt päivätyöhön ja tienaat vähemmän.Ei se ole mikään syy vinkua lisää palkkaa.

Minä saan 3300 € ihan tavallisesta toimistotyössä arkipäivisin työskentelemällä. Kenenkään henki ei ole minun käsissäni. Soisin niille, jotka tekevät töitä silloin, kun muut juhlivat pyhiä, viettävät viikonloppuja, perheidensä ym läheisten kanssa, isomman korvauksen siitä "uhrauksesta". Toki ovat alan valinneet, mutta jos halutaan että siinä on jatkossakin työntekijöitä, on palkan oltava kohdillaan.

Vierailija
111/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku hoitaja nyt kommentoida tähän, että onko tuo kuoleman toivominen toiselle ja "ei kiinnosta sun ininät" teidän mielestä asiallista käytöstä edes näin anonyymillä palstalla? Ja miksi minun nyt jostain syystä pitäisi ymmärtää teitä ja käyttäytyä asiallisesti, kun tutkimuksiani perutaan, jos itse saan osakseni tuollaista käytöstä? 

Vierailija
112/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoileeko ne? En ole huomannut.

Toivottavasti niiltä ei mene ketään läheistä lakon vuoksi, voi olla vaikea katsoa äitiä silmiin kuolinvuoteella.

Vierailija
113/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse ala hoitajaksi? Ai niin unohtui että enemmistö ei itse halua nähdä sairasta/kuolevaa ja sysäävät vastuun hänestä mielummin muille?

Näinkö on? Omaistenko pitäisi hoitaa syöpäleikkaukset, sädehoidot, muukin kirugia, synnytykset jne jne? On se kauheita ihmisiä maailma täynnä kun odottavat että verorahoilla pystyssä pidetyllä terveydenhoitojärjestelmällä hoidetaan ihmisiä.

Pitäisikö hoitajien tehdä vielä leikkauksetkin joista lääkäreille maksetaan huippupalkkoja?

Taitaa siellä leikkurissa olla hoitajiakin töissä tiemmä...

Ihanko tosi, en tiennytkään tätä. Onko sairaalassa todella hoitajia jotka työskentelevät 24/7 kun lääkäri käy kieroksella kertomassa sekunnissa kuinka sairas olet.

En ymmärrä tätä. Eikö jokainen teistä siellä ole yhtä arvokas potilaan hoidossa? Kai siellä lääkäreitä, labraihmisiä ym on myös töissä 24/7. Minkä takia ruveta kusemaan toisen ammattiryhmän muroihin, ymmärtääkseni selkeä enemmistö lääkäreistä arvostaa hoitajia todella paljon & viceversa.

joo lääkäreitä on sairaala taynnä yöllä ja kaikki hoitajat ovat kotona. Ja uutisista voi nähdä kunka paljon lääkärit arvostavat hoitajia.

Vierailija
114/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työnantajapuoli ei suostu neuvottelemaan. Heillä on ilmeisesti liian kiire vetäessään tätä mediakampanjaa.

Mitä neuvoteltavaa? 

Neuvottelut alkavat varmasti kun vaatimukset ovat järkevämmät.

Vähän sama kuin Putinilla...

Vierailija
115/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan lähtöpalkka on 2400 euroa, ja oi kuka ei haluaisi niitä paska lisiä. 

Vierailija
116/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävät seuraukset eivät ole hoitajien vika nyt ollenkaan, vaan ahneiden pomojen, jotka mieluusti nostavat esim. 18000€ kuukausipalkkaa itse ja päälle 400€ kokouspalkkoja, mutta eivät halua nostaa toisten palkkoja :( Heidän vika!

Vierailija
117/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan 3300 € ihan tavallisesta toimistotyössä arkipäivisin työskentelemällä. Kenenkään henki ei ole minun käsissäni. Soisin niille, jotka tekevät töitä silloin, kun muut juhlivat pyhiä, viettävät viikonloppuja, perheidensä ym läheisten kanssa, isomman korvauksen siitä "uhrauksesta". Toki ovat alan valinneet, mutta jos halutaan että siinä on jatkossakin työntekijöitä, on palkan oltava kohdillaan.

Juuri näin. Itse olen korkeakoulutettu ja teen stressitöntä asiantuntijatyötä, palkka on pienempi kuin hoitajilla lisineen, ja se on aivan oikein! Ikinä en vaihtaisi siihen juoksemiseen, stressiin ja vastuuseen. 

Vierailija
118/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärää tietoa. Miksi uskotte propagandaa?

Vierailija
119/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku hoitaja nyt kommentoida tähän, että onko tuo kuoleman toivominen toiselle ja "ei kiinnosta sun ininät" teidän mielestä asiallista käytöstä edes näin anonyymillä palstalla? Ja miksi minun nyt jostain syystä pitäisi ymmärtää teitä ja käyttäytyä asiallisesti, kun tutkimuksiani perutaan, jos itse saan osakseni tuollaista käytöstä? 

No, nytpä ne hoitajat sitten yhtäkkiä hiljeni... 

Vierailija
120/189 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sairastuu vuosittain 5000 naista rintasyöpään. On siis varsin todennäköistä, että joku hoitajakin siihen tämän lakon aikana sairastuu. Valitettavasti kuvantamiset ja laboratoriotutkimukset ovat lakon piirissä, joten hoidon aloitusta jouduttaneen odottamaan. Suurempi palkka lohduttanee silloin? Ja ei, en toivo sitä tautia yhtään kenellekään, se on ihan helvetillinen.