G: Kun synnytys alkaa lapsiveden menolla?
Kauanko teillä kestänyt että supistukset alkaa ja että lapsi syntyy?
Kommentit (33)
Olin välin sairaalassa tarkkailussa. Maanantaina ei supistuksia ollenkaan, tiistai aamuna ihan lieviä. Ip niitä vahvistettiin tipalla. Tosi vaikea synnytys, avoimen kanavan kautta sain kohtutulehduksen ja synnytyksen aikaan olin 39 asteen kuumeessa ja ihan poikki kun en ollut nukkunut kahteen vuorokauteen.
supistuksia ei ollut, tippa laitettiin seuraavana aamuna ja vauva syntyi iltapäivällä aika tasan vuorokausi vesien menon jälkeen.
Ja jos oisin viivytelly kotona vielä kauemmin (odottanut siis ttä supistukset tulee säännöllisesti ja tiheään) niin vauva ois syntynyt kotona.
supparit eivät alkaneet ollenkaan. Seuraavana aamuna yhdeksältä käynnistystippaan ja sillä mentiin koko päivä, loppuun asti annosta lisäten. Lapsi syntyi 16.40.
eli heräsin " napsahdukseen" (ja tiesin kyllä, mitä tapahtui, kun oli kyseessä kakkonen ja ehdin onneksi kylppäriin). Supistukset tulivat kunnolla n. klo 9 eteenpäin, lapsi syntyi klo 12.57.
Esikoiselta olin tipassa (ts. käynnistys), ei juuri supistuksia, menivät vedet n. klo 15, siitä pikku hiljaa alkoi supistella, esikoinen syntyi 22.45.
Vedessä oli vähän verta, joten lähdimme heti sairaalaan - onneksi, sillä lapsi syntyi jo viideltä. En ollut huomannut kohdunsuuta avanneita supistuksia ollenkaan.
Toinen synnytys käynnistettiin, kalvojen puhkaisusta meni se puolitoista tuntia lapsen syntymään.
Mulla tuli vedet sänkyyn noin 04:00 aamulla ja
vasta illalla 21:46 tyttö syntyi! Ihan kunnossa.
sairaalassa oltiin 19.30 tuossa välissä tuli n. 4supistusta, vaikka koko päivän oli supistellut enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
Klo 19.40 supistuksia alkoi tuleen säännöllisesti 8minuutin välein ja klo 20 ne tuli jo 4minuutin välein, klo 20.15 tais väliä olla minuutista kahteen..
vauva syntyi 01.19 :)
Ja eka synnytys.
Kauheasti tuon haluaisin vielä kokea, mutta multa on viety mahdollisuus synnytykseen (eli joutuisin keisarinleikkaukseen) niin en lapsia siksi enää ikinä hanki. Onneksi minulla niitä jo on kaksi :)
supparit alkoi n. 22.00. Sairaalaan 23.00 ja vauva syntyi 4.38. Esikoinen kyseessä, saa nähdä miten nyt käy, viisi viikkoa laskettuun aikaan... :)
supistuksen supistusta ei kuulunut koko lauantaipäivänä ja supistukset käynnistettiin lauantai-iltana.
säännöllisiä supistuksia tuli aikaisin su-aamulla ja lapsi syntyi su klo 12.
Kyseessä oli toinen lapsi, mikä saattoi nopeuttaa synnytystä. Eka ja kolmas olivatkin puolimaratonisarjan synnytyksiä eli yli vuorokauden. Tämä toinen oli nopein ja helpoin.
Synnytysopinkirjan mukaan 69% lapsista syntyy 24h lapsiveden menosta. Minun ainakin syntyi.
näytille (ei supistuksia). Supistukset alkoi 11.30, vauva syntyi 12.00