Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kun synnytys alkaa lapsiveden menolla?

Vierailija
06.10.2006 |

Kauanko teillä kestänyt että supistukset alkaa ja että lapsi syntyy?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytille (ei supistuksia). Supistukset alkoi 11.30, vauva syntyi 12.00

Vierailija
22/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin välin sairaalassa tarkkailussa. Maanantaina ei supistuksia ollenkaan, tiistai aamuna ihan lieviä. Ip niitä vahvistettiin tipalla. Tosi vaikea synnytys, avoimen kanavan kautta sain kohtutulehduksen ja synnytyksen aikaan olin 39 asteen kuumeessa ja ihan poikki kun en ollut nukkunut kahteen vuorokauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksia ei ollut, tippa laitettiin seuraavana aamuna ja vauva syntyi iltapäivällä aika tasan vuorokausi vesien menon jälkeen.

Vierailija
24/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oisin viivytelly kotona vielä kauemmin (odottanut siis ttä supistukset tulee säännöllisesti ja tiheään) niin vauva ois syntynyt kotona.

Vierailija
25/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supparit eivät alkaneet ollenkaan. Seuraavana aamuna yhdeksältä käynnistystippaan ja sillä mentiin koko päivä, loppuun asti annosta lisäten. Lapsi syntyi 16.40.

Vierailija
26/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heräsin " napsahdukseen" (ja tiesin kyllä, mitä tapahtui, kun oli kyseessä kakkonen ja ehdin onneksi kylppäriin). Supistukset tulivat kunnolla n. klo 9 eteenpäin, lapsi syntyi klo 12.57.



Esikoiselta olin tipassa (ts. käynnistys), ei juuri supistuksia, menivät vedet n. klo 15, siitä pikku hiljaa alkoi supistella, esikoinen syntyi 22.45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedessä oli vähän verta, joten lähdimme heti sairaalaan - onneksi, sillä lapsi syntyi jo viideltä. En ollut huomannut kohdunsuuta avanneita supistuksia ollenkaan.



Toinen synnytys käynnistettiin, kalvojen puhkaisusta meni se puolitoista tuntia lapsen syntymään.

Vierailija
28/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vedet sänkyyn noin 04:00 aamulla ja

vasta illalla 21:46 tyttö syntyi! Ihan kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa oltiin 19.30 tuossa välissä tuli n. 4supistusta, vaikka koko päivän oli supistellut enemmän tai vähemmän säännöllisesti.



Klo 19.40 supistuksia alkoi tuleen säännöllisesti 8minuutin välein ja klo 20 ne tuli jo 4minuutin välein, klo 20.15 tais väliä olla minuutista kahteen..

vauva syntyi 01.19 :)



Ja eka synnytys.



Kauheasti tuon haluaisin vielä kokea, mutta multa on viety mahdollisuus synnytykseen (eli joutuisin keisarinleikkaukseen) niin en lapsia siksi enää ikinä hanki. Onneksi minulla niitä jo on kaksi :)

Vierailija
30/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supparit alkoi n. 22.00. Sairaalaan 23.00 ja vauva syntyi 4.38. Esikoinen kyseessä, saa nähdä miten nyt käy, viisi viikkoa laskettuun aikaan... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksen supistusta ei kuulunut koko lauantaipäivänä ja supistukset käynnistettiin lauantai-iltana.



säännöllisiä supistuksia tuli aikaisin su-aamulla ja lapsi syntyi su klo 12.

Vierailija
32/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli toinen lapsi, mikä saattoi nopeuttaa synnytystä. Eka ja kolmas olivatkin puolimaratonisarjan synnytyksiä eli yli vuorokauden. Tämä toinen oli nopein ja helpoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysopinkirjan mukaan 69% lapsista syntyy 24h lapsiveden menosta. Minun ainakin syntyi.