Miksi nykyään seksuaalinen suuntautuminen tuodaan esille joka paikassa?
Mitä sen on väliä mikä ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on ? Asiaa rummutetaan niin paljon että se kääntyy jo itseään vastaan.
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisesta suuntautumisesta pitää puhua, koska koen todella epäreiluna, että minua sosiaalisesti painostetaan pitäytymään kaapissa työpaikoilla ja musisa sosiaalisissa ympyröissä. Jos kerron töissä ihan ohimennen ilman mitään kummempaa dramatiikkaa, että "Käytiin tuossa miehen kanssa eilen matto ostoksilla ja siellä sattui sellainen hauska juttu...", niin siihen takerruttaisiin välittömästi. Kun joku heteromies kertoo samanlaisen tarinan, mutta kumppanina on vaimo, ei siihen takerruta vaan tarinaan keskitytään. Tämän vuoksi pysyn kaapissa ja en voi olla normaali oma itseni missään formaaleissa tilanteissa, koska en halua siihen ymärille mitään kummeksuntaa tai keskustelutilanteen pyörivän suuntautumiseni ympärillä. Haluaisin, että siihen suhtauduttaisiin samalla tavalla, kuin heteroidenkin parisuhde-elämään. Keskustelen seksuaalisesta suuntautumiesta mielelläni yleisellä tasolla, mutta sellainen minun henkilökohtaisen elämäni uteleminen ja ihmetteleminen ei ole muiden asia, kuten minunkaan asia ei ole kysellä "No harrastatteko te Pirjo ja Antti anaaliseksiä? Kumpi teistä on nainen ja kumpi mies? Oletteko miettineet, että Jeesus ei tykkää ehkäisystä?"
Ymmärrättekö pointin? Haluamme olla ihmisten silmissä tasa-arvoisia. Niinkuin oikeasti tasa-arvoisia siten, että olemassaolomme ei aiheuttaisi poikkeuksellista hämminkiä lähipiirimme ulkopuolella. Haluamme olla yhteiskunnan ja sen kansalaisten silmissä oikeutettuja elämään yhdessä kumppaneidemma kanssa. Toisin sanoen haluamme, että meidät nähdään ihmisinä. Nyt toistaiseksi joudumme kuitenkin tyytymään tähän tilanteeseen, että vastailemme erikoisiin, jopa joskus todella henkilökohtaisiin ja tungetteleviin kysymyksiin parantaaksemme tilannetta. Kuitenkaan kenenkään ei tulisi ihmisenä joutua tällaiseen tilanteeseen.
Sitten te, joille on joku ihme ongelma, mitä muut tekevät omalla elämällään, on aivan hirveän hankalaa käsittää, että elämämme ei ole valinta. Jos homous olisi valinta, ei yhtään homoa olisi luultavasti olemassa. Mutta jostain syystä te kuvittelette, että meistä on kivaa tulla murhatuiksi, solvatuiksi, kidutetuiksi, vainotuiksi, halvennetuiksi ja teloitetuiksi. Valitsisitko itse tällaisen elämän, vai valitsisitko heteroelämän? Vaikka Suomessa on helppoa nykyaikana olla homo, ei se tarkoita, että meillä olisi yhtä hyvä elää kuin heteroilla ja siksi valitsisin ennemmin heteroelämän, mikäli se vain olisi ollut koskaan mahdllista. En vain voi tunteilleni, luonnolleni ja vaistoilleni mitään. Olen eläin siinä missä muutkin ihmiset. Jokainen ansaitsee tulla kohdelluksi tasa-arvoisena ihmisenä ominaisuuksistaan riippumatta. Se miten kohtelee muita on sitten se, minkä pohjalta voidaan tuomita.
Onko tuollaista ajattelua oikeasti vielä? Että ruvetaan kyselemään kumpi mies tms.? Itse en asu edes pk-seudulla, mutta mielestäni työpaikoilla suhtauduttu normaalisti homoseksuaaleihin. Ei ole kyselty mitään. Siksi kummastuttaa, että missä päin Suomea vielä käyttäydytään noin?
Minua hämmentää, että miksi trans liitetään seksuaalisuuteen, eikä puhuta sukupuolena. Ensinnäkin trans ei ole seksuaalisuus, koska se ei käsitelle kiinostusta johonkin toiseen sukupuoleen seksuaalisessa mielessä, vaan siinä käsitellään omaan kehoon kohdistuvaa kuvaa, missä ei tunne kuuluvan omaan kehoonsa. Itse homoseksuaalina voin sanoa että nykypäivän pride ei edusta sitä asiaa mitä se ennen edusti. Pride on nykyään poliittinen ja kaupallinen idea missä korporaatiot pääsevät kiilottamaan omaa kuvaansa esittämällä että he muka välittäisivät seksuaalivähemmistöistä.
Toinen asia mistä en pidä, että jopa päiväs aikaan pride tuo esille fetissi asioita ja muita makuuhuone hupeja, näilläkään ei minun tietääkseni ole mitään tekemistä tasaarvon kanssa, ymmärtäisin jos tälläistä juhlittaisiin iltahämärän jälkeen. Täällä on jo jotkut kertoneet että heidän mielestä se olisi reilua ja tasaarvoista että he itse voisivat puhua omista kumpaneistaan samalla tavalla kuin heterot puhuvat heidän omista kumpaneistaan ilman sen enempään ihmetystä. Pelataan samoilla peli säänöillä kuten heterotkin, se on aitoa tasaarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuuden kuuluttaminen on menneen talven lumia ellet sitten ole ylellä viikon ah-on-ihanaa-myydä-itseään-nainen. Näinä päivinä se juttu on oman sukupuoli-identiteetin esiintuominen (ja mahdollisten perversioiden).
Oli, miten oli en haluaisi, että erilaisia tempauksia tuotaisiin (blm polvistumiset, sateenkaarihihamerkit, uskonnolliset symbolit, zz tervehdyksiä) urheiluun tai viranomaisjuttuhin.
Jännä, että meitä sellaisia heteroita on myös paljon, joita ei triggeröi tuollainen lainkaan.
Miksi oletit minun seksuaalisuuteni?
En ole hetero, mutta minua häiritsee ylen itsensä myymisen glorifiointi ja siitä juttujen tekeminen lähes viikottain. Minua myös häiritsevät erilaiset mainitsemani tempaukset esimerkiksi juurikin urheilussa tai viranomaisujutuissa (ja yleensäkin siellä, minne ne eivät kuulu).
Jännä, meitä on moneen junaan.
No on vähän vaikea käsittää, miksi joku ei-hetero triggeröityy Pridesta ja muusta vastaavasta. Tai miksi hänestä asia ei kuulu viranomaisille tai urheiluun? Olen ymmärtänyt, että urheilussa mollataan paljonkin esim. homoutta, sillä saa kiusata ja halventaa ihmisiä, joiden ei osata ajatella ehkä olevan homoja. Silloin on ihan oikein tuoda erilaisuutta urheiluväen tietoon, kun siellä vaikutetaan olevan niin ajattelematonta porukkaa.
Kyllä heitä on, eri tavalla ajattelevia seksuaalivähemmistöläisiä, usko pois. Minäkin tunnen pari homoa, joita nolottaa jatkuva kohkaus heinäkuun Pride-viikolla. Ajattelevat että normaali asia, ja ylenmääräinen manifestointi tekee päinvastaista kuin tavoitteena on.
Plus ei kaikki homot ja lesbot ole niin innoissaan esim. muunsukupuolisuus-pöhinästä. Outo ajatuskin, että jos kuulut johonkin vähemmistöön, ajattelisit kaikesta kuten muut samaan vähemmistöön kuuluvista. Eivät uskovaisetkaan ole tasaista massaa, mielipiteitä riittää laidasta laitaan.
Avarakatseisuutta kaikille!
Jos peräänkuulutat ”avarakatseisuutta”, niin mitä tämä sitten mielestäsi on:
” Seksuaalisuuden kuuluttaminen on menneen talven lumia ellet sitten ole ylellä viikon ah-on-ihanaa-myydä-itseään-nainen. Näinä päivinä se juttu on oman sukupuoli-identiteetin esiintuominen (ja mahdollisten perversioiden).Oli, miten oli en haluaisi, että erilaisia tempauksia tuotaisiin (blm polvistumiset, sateenkaarihihamerkit, uskonnolliset symbolit, zz tervehdyksiä) urheiluun tai viranomaisjuttuhin.” ?
?
Mielestäni melko ahdaskatseista. Ja tuohon kommenttiin alun perin tässä langassa kommentoin.Ok, sinusta siis ahdaskatseista, ja sinulla on oikeus kokemukseesi. Minusta tämä oli vain yksi mielipide, vaikkei siis omakirjoittamani ollutkaan. Mutta en minäkään pidä siitä, että asioihin pitää sekoittaa muita asioita. Viralliset haastattelut virallisina haastatteluina, ei toimittajan omien agendojen esilletuomisina. Ne voi sitten hoitaa vapaa-ajalla.
No on todellakin ahdaskatseista, eikä kyseessä ole minun kokemukseni , vaan fakta. Kyseinen teksti on ahdasmielisen ihmisen, joka ei siedä sitä, että homoja ei edelleenkään nähdä, kuten tuo yksi kirjoitti, samalta viivalta kuin heteroita, vaan heidän ”paljastumisensa” aiheuttaa aina puhetta. Niin kirjoittaja ei siedä sitä, että sen takia seksuaalivähemmistöisyys näkyy, vaan hän koittaa lakaista asian maton alle. Ihmettelen vain, että miksi????? En keksi mitään muuta syytä, kuin henkilön ahdasmielisyyden.
Valista minua toki!
Ottaako se jotenkin sinulla koville, että seksuaalivähemmistöön kuuluva voi olla sinusta ahdasmielinen eikä jaa samoja arvoja kuin keskimäärin muut siinä yhteisön sisällä? Ketuttaa, että jotkut yrittää työntää johonkin tiettyyn muottiin, vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä edustamieni vähemmistöjen kanssa.
Ja kuten sanoin aikaisemmissa kommenteissani, on ok, että meillä voi olla seksuaalivähemmistöön, eri uskontokuntaan tai eri mielipiteitä edustava ihminen. Mutta en pidä siitä, että näitä blm, zz. ristiä, sateenkaarea tai muutakaan sellaista tuodaan symbolien muodossa esille virallisissa yhteyksissä (kuten poliisit, tuomarit tai urheilussa yms.) Vapaa-aikana voi puuhata mitä haluaa ja heilutella symboleitaan.
Onko tämä siis mielestäsi ahdasmielisyyttä?
Olen sen alkuperäisen kommentin kirjoittaja, jota nyt haukut ahdasmieliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille joka väittää että pride-asiaa tulisi jokapäivä jostain tuutista niin tässä sinulle kullan arvoinen vinkki. Lopeta tyystin asiasta puhuminen, älä googlaile asiaa ja luo keskusteluja siitä jokapäivä. Evästeet katsos luovat sinulle fiidiä aiheesta.
Älä suo ajatustakaan. Keskity omaan elämääsi ja jos näet jotain prideen liittyvää ohita se ja anna olla. Älä jää jumittamaan.
No en ole googlaillutkaan, hyvänen aika. Vaikea sen tuputtamiselta on silti välttyä ihan elävässä elämässä esim. Helsingissä, etenkään kesäisin. Jos haluaa katsoa eteensä kävellessään kadulla jottei törmäile miten sattuu, niitä lippuja tulee vastaan vähän liikaa joka paikassa. Joten aika vaikea on ummistaa silmiään tältä liikkeeltä.
Jos jollekin aiheuttavat noin kovaa ahdistusta kaupungilla tuulessa liehuvat kankaanpalaset, joissa on punainen, oranssi, keltainen, vihreä, sininen ja violetti raita, niin eiköhän silloin olisi korkea aika hakea apua ammattiauttajalta.
Joillekin aiheuttaa sateenkaarenväriset kankaanpalaset ahdistusta, toisille sellainen punamustavalkoinen väritys kotkasymbolilla tai kokovalkoinen vaatetus kolmiohilkalla
No tuo sateenkaarilippu-ideologia kannattaa mm. aika sairaita juttuja, mm. bloggereiden syöttämistä lapsille ja nuorille sekä alaikäisten lasten sukupuolenkorjausleikkauksia. Että se siitä viattomuudesta.
Siinä ei ole mitään sairasta, että nykylääketieteessä vallitsee käsitys, jonka mukaan jokaisen ihmisen on hyvä elää sellaisessa kehossa, joka vastaa hänen sisäistä kokemusta omasta sukupuolesta.
Hyvähän ihmisen on olla silloin kun on hyvä olla.
Valitettavasti vain monet ovat tyytymättömiä ja rauhattomia sp-vaihdosleikkauksen jälkeenkin :( Ihminen saattaa luulla että syy sisäiseen levottomuuteen on "väärään sukupuoleen syntyminen", mutta muutos ei tuonutkaan onnellisuutta, eli ongelmana on jokin muu seikka.
Tähän ei auta tämän aloituksen kaltainen ahdasmielinen ja tuomitseva aloitus. Ylipäätään sinun ei ehkä kannattaisi miettiä koko asiaa, ellet sitten ole sattunut kasvattamaan lapsestasi sukupuoli-identiteettinsä kanssa horjuvaa. En yhtään ihmettelisi, jos heitä sikiäisi eniten juuri ahdasmielisten seasta.
Minun yhden homokaverin isä oli ahdasmielinen uskovainen, ja uskon että yksi syy hänen homouteensa on juurikin tuo. Poika hakee rakastavaa isähahmoa muualta kun ei saanut kotoa. Peruspsykososiologiaa.
Millainen sun isäsuhde on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisesta suuntautumisesta pitää puhua, koska koen todella epäreiluna, että minua sosiaalisesti painostetaan pitäytymään kaapissa työpaikoilla ja musisa sosiaalisissa ympyröissä. Jos kerron töissä ihan ohimennen ilman mitään kummempaa dramatiikkaa, että "Käytiin tuossa miehen kanssa eilen matto ostoksilla ja siellä sattui sellainen hauska juttu...", niin siihen takerruttaisiin välittömästi. Kun joku heteromies kertoo samanlaisen tarinan, mutta kumppanina on vaimo, ei siihen takerruta vaan tarinaan keskitytään. Tämän vuoksi pysyn kaapissa ja en voi olla normaali oma itseni missään formaaleissa tilanteissa, koska en halua siihen ymärille mitään kummeksuntaa tai keskustelutilanteen pyörivän suuntautumiseni ympärillä. Haluaisin, että siihen suhtauduttaisiin samalla tavalla, kuin heteroidenkin parisuhde-elämään. Keskustelen seksuaalisesta suuntautumiesta mielelläni yleisellä tasolla, mutta sellainen minun henkilökohtaisen elämäni uteleminen ja ihmetteleminen ei ole muiden asia, kuten minunkaan asia ei ole kysellä "No harrastatteko te Pirjo ja Antti anaaliseksiä? Kumpi teistä on nainen ja kumpi mies? Oletteko miettineet, että Jeesus ei tykkää ehkäisystä?"
Ymmärrättekö pointin? Haluamme olla ihmisten silmissä tasa-arvoisia. Niinkuin oikeasti tasa-arvoisia siten, että olemassaolomme ei aiheuttaisi poikkeuksellista hämminkiä lähipiirimme ulkopuolella. Haluamme olla yhteiskunnan ja sen kansalaisten silmissä oikeutettuja elämään yhdessä kumppaneidemma kanssa. Toisin sanoen haluamme, että meidät nähdään ihmisinä. Nyt toistaiseksi joudumme kuitenkin tyytymään tähän tilanteeseen, että vastailemme erikoisiin, jopa joskus todella henkilökohtaisiin ja tungetteleviin kysymyksiin parantaaksemme tilannetta. Kuitenkaan kenenkään ei tulisi ihmisenä joutua tällaiseen tilanteeseen.
Sitten te, joille on joku ihme ongelma, mitä muut tekevät omalla elämällään, on aivan hirveän hankalaa käsittää, että elämämme ei ole valinta. Jos homous olisi valinta, ei yhtään homoa olisi luultavasti olemassa. Mutta jostain syystä te kuvittelette, että meistä on kivaa tulla murhatuiksi, solvatuiksi, kidutetuiksi, vainotuiksi, halvennetuiksi ja teloitetuiksi. Valitsisitko itse tällaisen elämän, vai valitsisitko heteroelämän? Vaikka Suomessa on helppoa nykyaikana olla homo, ei se tarkoita, että meillä olisi yhtä hyvä elää kuin heteroilla ja siksi valitsisin ennemmin heteroelämän, mikäli se vain olisi ollut koskaan mahdllista. En vain voi tunteilleni, luonnolleni ja vaistoilleni mitään. Olen eläin siinä missä muutkin ihmiset. Jokainen ansaitsee tulla kohdelluksi tasa-arvoisena ihmisenä ominaisuuksistaan riippumatta. Se miten kohtelee muita on sitten se, minkä pohjalta voidaan tuomita.
Onko tuollaista ajattelua oikeasti vielä? Että ruvetaan kyselemään kumpi mies tms.? Itse en asu edes pk-seudulla, mutta mielestäni työpaikoilla suhtauduttu normaalisti homoseksuaaleihin. Ei ole kyselty mitään. Siksi kummastuttaa, että missä päin Suomea vielä käyttäydytään noin?
On täällä Oulun seudulla. Todella raskasta vetää kokoajan roolia, jota ei ole oikeasti, mutta vielä raskaampaa on olla kokoajan kaikenlaisen utelun kohde, joten pitäydyn mieluummin kaapissa. Välillä täällä kohtaa ihan hyökkäävääkin suhtautumista, vaikkei itse tee pahaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka puolella, kun tarpeeksi juntti tyyppi tai yhteisö tulee vastaan.
Samoin asiallista suhtaumista on ihan paikkakunnan kokoon katsomatta.
N
Mitäh? Pitääkö sitä rummuttaa, tuoda esiin, kertoa? Oletko sä ap ihan pihalla? Oletko joku hullu? Mikä sua vaivaa, mistä sä olet tollasta keksinyt?
Tässä sinulle ap uutinen: suuri osa ihmisistä tykkää joskus toisinaan harrastaa seksiä. Maapallolla on tällä hetkellä ainakin miljardi ihmistä jotka joskus tykkää seksistä! Haloo! Ei sitä tarvitse erikseen mainita. Kenenkään ei ikinä koskaan milloinkaan tarvitse sanoa "minä tykkään seksistä", koska se nyt vaan on niin itsestäänselvyys ettei sitä edes tarvitse sanoa. Melkein sama kuin sanoisi "minä hengitän happea". No niinhän me kaikki hengitetään! Ei sitä tarvitse erikseen sanoa!
Eli sä ap olet jotenkin ihan pihalla. Seksuaalisista haluista ei tarvitse puhua, ei tarvitse sanoa sanaakaan, niitä ei tarvitse millään lailla tuoda esille, koska ne on niin yleisiä itsestäänselviä juttuja.
Vai tuoko jotkut ihmiset joskus esille sellaisia asioita kuin "minä syön joskus" tai "minä kävelen joskus" tai "minä puhun joskus" tai "minä olen olemassa joskus"? No ei varmaan tuo esille tuollaisia itsestäänselvyyksiä! Tasan yhtälailla ei tarvitse tuoda esille sellaista itsestäänselvyyttä että "minä harrastan seksiä joskus"!
Sinä ap olet totaalisen hämärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää urheiluselostaja-juttu on? Oliko jotain sateenkaarihommaa päällä, vai?
Jollain Ylen tyhjäntoimittajalla oli eilen Pride-korvikset
Jep, suhteettoman suuret ja tarkoituksillisesti laitetut. Olihan pitkäperjantai=kristillinen juhlapäivä.
Ehkä niillä haluttiin viestiä rauhaa? Pax. Sateenkaari on vanha rauhanliikkeen symboli.
Minua ärsyttää suunnattomasti se, ettei edes lapset voi enää piirtää sateenkaaria tai heille ei voi enää laittaa mitään sateenkaarikuvioista vaatetta tai kassia yms, kun nuo seksuaalivähemmistöt ovat kokonaan omineet sateenkaaren omaksi symbolikseen.
Ennen se oli vain kaunis luonnonilmiö.
Itsekin neuloisin tai virkkaisin mielelläni jonkin liivin tai kassin sateenkaarella, mutta ei voi, kun heti ympäristö saa siitä väärän käsityksen. Jos siis käyttäisin sateenkaarta, tekisin oikeasti niin koska se on kaunis luonnonilmiö enkä sen vuoksi että jotenkin erityisesti haluaisin tukea seksuaalivähemmistöjä.
Juu olen itse ihan tavis ja tylsä hetero. Seksikin on ihan sitä tavallista kerta viikkoon ilman mitään avoimia suhteita tai kimppaa tai vaihtoa tai muuta "jänskää".
Kuka estää? Ei kukaan. Senkun virkkaat ja annat piirtää, kuten kaikki henkisesti tasapainoiset ihmiset.
En halua, että joku random sateenkaaren näkijä menee lapselle puhumaan seksistä ja sukupuolisuudesta, joita minä saan sitten hänelle illalla selittää vaikka hän on aivan liian pieni sellaisia asioita miettimään. Olin ajatellut kertoa hänelle vasta sitten kun hän itse on ruvennut omia aikojaan miettimään seksuaalisuutta. Ei niin että joku perheen ulkopuolinen hänelle sitä tuputtaa liian varhain.
Enkä tykkää, kun joku pride lippua liehuttava outo ihminen vilkuttaa mulle tietäväisen näköisenä, jos mulla on sateenkaari kassissa. Nämä on todella ärsyttäviä tapauksia ja ei en pysty todistamaan tapahtumia, joten turha vaatia semmoista.
Olen valinnut jättää sateenkaaret pois käsitöistäni ja sanonut lapselle siitä että joidenkin mielestä se symboloi seksuaalivähemmistöjen tukemista ja ihailemista. Tuo on todella vaikeaa kun lapsi on kehitykseltään liian pieni käsittelemään seksuaaliasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuuden kuuluttaminen on menneen talven lumia ellet sitten ole ylellä viikon ah-on-ihanaa-myydä-itseään-nainen. Näinä päivinä se juttu on oman sukupuoli-identiteetin esiintuominen (ja mahdollisten perversioiden).
Oli, miten oli en haluaisi, että erilaisia tempauksia tuotaisiin (blm polvistumiset, sateenkaarihihamerkit, uskonnolliset symbolit, zz tervehdyksiä) urheiluun tai viranomaisjuttuhin.
Jännä, että meitä sellaisia heteroita on myös paljon, joita ei triggeröi tuollainen lainkaan.
Miksi oletit minun seksuaalisuuteni?
En ole hetero, mutta minua häiritsee ylen itsensä myymisen glorifiointi ja siitä juttujen tekeminen lähes viikottain. Minua myös häiritsevät erilaiset mainitsemani tempaukset esimerkiksi juurikin urheilussa tai viranomaisujutuissa (ja yleensäkin siellä, minne ne eivät kuulu).
Jännä, meitä on moneen junaan.
No on vähän vaikea käsittää, miksi joku ei-hetero triggeröityy Pridesta ja muusta vastaavasta. Tai miksi hänestä asia ei kuulu viranomaisille tai urheiluun? Olen ymmärtänyt, että urheilussa mollataan paljonkin esim. homoutta, sillä saa kiusata ja halventaa ihmisiä, joiden ei osata ajatella ehkä olevan homoja. Silloin on ihan oikein tuoda erilaisuutta urheiluväen tietoon, kun siellä vaikutetaan olevan niin ajattelematonta porukkaa.
Kyllä heitä on, eri tavalla ajattelevia seksuaalivähemmistöläisiä, usko pois. Minäkin tunnen pari homoa, joita nolottaa jatkuva kohkaus heinäkuun Pride-viikolla. Ajattelevat että normaali asia, ja ylenmääräinen manifestointi tekee päinvastaista kuin tavoitteena on.
Plus ei kaikki homot ja lesbot ole niin innoissaan esim. muunsukupuolisuus-pöhinästä. Outo ajatuskin, että jos kuulut johonkin vähemmistöön, ajattelisit kaikesta kuten muut samaan vähemmistöön kuuluvista. Eivät uskovaisetkaan ole tasaista massaa, mielipiteitä riittää laidasta laitaan.
Avarakatseisuutta kaikille!
Jos peräänkuulutat ”avarakatseisuutta”, niin mitä tämä sitten mielestäsi on:
” Seksuaalisuuden kuuluttaminen on menneen talven lumia ellet sitten ole ylellä viikon ah-on-ihanaa-myydä-itseään-nainen. Näinä päivinä se juttu on oman sukupuoli-identiteetin esiintuominen (ja mahdollisten perversioiden).Oli, miten oli en haluaisi, että erilaisia tempauksia tuotaisiin (blm polvistumiset, sateenkaarihihamerkit, uskonnolliset symbolit, zz tervehdyksiä) urheiluun tai viranomaisjuttuhin.” ?
?
Mielestäni melko ahdaskatseista. Ja tuohon kommenttiin alun perin tässä langassa kommentoin.Ok, sinusta siis ahdaskatseista, ja sinulla on oikeus kokemukseesi. Minusta tämä oli vain yksi mielipide, vaikkei siis omakirjoittamani ollutkaan. Mutta en minäkään pidä siitä, että asioihin pitää sekoittaa muita asioita. Viralliset haastattelut virallisina haastatteluina, ei toimittajan omien agendojen esilletuomisina. Ne voi sitten hoitaa vapaa-ajalla.
No on todellakin ahdaskatseista, eikä kyseessä ole minun kokemukseni , vaan fakta. Kyseinen teksti on ahdasmielisen ihmisen, joka ei siedä sitä, että homoja ei edelleenkään nähdä, kuten tuo yksi kirjoitti, samalta viivalta kuin heteroita, vaan heidän ”paljastumisensa” aiheuttaa aina puhetta. Niin kirjoittaja ei siedä sitä, että sen takia seksuaalivähemmistöisyys näkyy, vaan hän koittaa lakaista asian maton alle. Ihmettelen vain, että miksi????? En keksi mitään muuta syytä, kuin henkilön ahdasmielisyyden.
Valista minua toki!Ottaako se jotenkin sinulla koville, että seksuaalivähemmistöön kuuluva voi olla sinusta ahdasmielinen eikä jaa samoja arvoja kuin keskimäärin muut siinä yhteisön sisällä? Ketuttaa, että jotkut yrittää työntää johonkin tiettyyn muottiin, vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä edustamieni vähemmistöjen kanssa.
Ja kuten sanoin aikaisemmissa kommenteissani, on ok, että meillä voi olla seksuaalivähemmistöön, eri uskontokuntaan tai eri mielipiteitä edustava ihminen. Mutta en pidä siitä, että näitä blm, zz. ristiä, sateenkaarea tai muutakaan sellaista tuodaan symbolien muodossa esille virallisissa yhteyksissä (kuten poliisit, tuomarit tai urheilussa yms.) Vapaa-aikana voi puuhata mitä haluaa ja heilutella symboleitaan.
Onko tämä siis mielestäsi ahdasmielisyyttä?
Olen sen alkuperäisen kommentin kirjoittaja, jota nyt haukut ahdasmieliseksi.
En tiedä ahdasmielisestä.
Erikoinen ajattelija kuitenkin, KuM rinnastaa yhdenvertaisuuden symbolit joukkotuhon ja kansanm*rhan tunnusmerkkeihin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, suhteettoman suuret ja tarkoituksillisesti laitetut. Olihan pitkäperjantai=kristillinen juhlapäivä.
Ehkä niillä haluttiin viestiä rauhaa? Pax. Sateenkaari on vanha rauhanliikkeen symboli.
Minua ärsyttää suunnattomasti se, ettei edes lapset voi enää piirtää sateenkaaria tai heille ei voi enää laittaa mitään sateenkaarikuvioista vaatetta tai kassia yms, kun nuo seksuaalivähemmistöt ovat kokonaan omineet sateenkaaren omaksi symbolikseen.
Itsekin neuloisin tai virkkaisin mielelläni jonkin liivin tai kassin sateenkaarella, mutta ei voi, kun heti ympäristö saa siitä väärän käsityksen. Jos siis käyttäisin sateenkaarta, tekisin oikeasti niin koska se on kaunis luonnonilmiö enkä sen vuoksi että jotenkin erityisesti haluaisin tukea seksuaalivähemmistöjä.
Juu olen itse ihan tavis ja tylsä hetero. Seksikin on ihan sitä tavallista kerta viikkoon ilman mitään avoimia suhteita tai kimppaa tai vaihtoa tai muuta "jänskää".
Kuka estää? Ei kukaan. Senkun virkkaat ja annat piirtää, kuten kaikki henkisesti tasapainoiset ihmiset.
En halua, että joku random sateenkaaren näkijä menee lapselle puhumaan seksistä ja sukupuolisuudesta, joita minä saan sitten hänelle illalla selittää vaikka hän on aivan liian pieni sellaisia asioita miettimään. Olin ajatellut kertoa hänelle vasta sitten kun hän itse on ruvennut omia aikojaan miettimään seksuaalisuutta. Ei niin että joku perheen ulkopuolinen hänelle sitä tuputtaa liian varhain.
Enkä tykkää, kun joku pride lippua liehuttava outo ihminen vilkuttaa mulle tietäväisen näköisenä, jos mulla on sateenkaari kassissa. Nämä on todella ärsyttäviä tapauksia ja ei en pysty todistamaan tapahtumia, joten turha vaatia semmoista.
Olen valinnut jättää sateenkaaret pois käsitöistäni ja sanonut lapselle siitä että joidenkin mielestä se symboloi seksuaalivähemmistöjen tukemista ja ihailemista. Tuo on todella vaikeaa kun lapsi on kehitykseltään liian pieni käsittelemään seksuaaliasioita.
Hei, sinulla on harhoja tai pakkoajatuksia. Vahingoitat itse lastasi puheillasi ja kuvitelmillasi. Hae apua.
Ihmiset ylikorostavat seksiä kun niillä ei muutakaan ole. Se on surullista.
Itselläni on harmaa paita missä lukee ovelasti, että "Wear it with pride", Helsinki Pide Yhteisö. Sateenkaari tavaraa tullut entisten naisten jäljiltä. Alan muuttumaan näkyväksi. Se kai se sateenkaaren idea onkin. Näkymätön valo tulee näkyväksi. Ehkä rasistien kannattaa pysyä kaapissa, hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinulla on harhoja tai pakkoajatuksia. Vahingoitat itse lastasi puheillasi ja kuvitelmillasi. Hae apua.
Jos joku on lasta vahingoittanut puheillaan, niin tuollaiset oudot ihmiset, jotka sateenkaaren nähtyään tuputtavat seksijuttuja lapselle.
…ja tällaistahan ei tapahdu kuin ahdasmielisten mielikuvituksessa, kun he sateenkaaren nähdessään alkavat fantasioida Reinon ja Penan peppuleikeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen suuntautuminen on aina ollut esillä ja tulee olemaan. Ihan arkisistakin asioista puhuessaan ihmiset tulevat kertoneeksi seksuaalisesta suuntautumisestaan ("mieheni rakensi tämän talon", "vaimo nalkutti taas siitä-ja-siitä"). Jostain kumman syystä vaan on niin, että kun hetero tulee kertoneeksi näin suuntautumisestaan, sitä ei pidetä minään. Jos homoseksuaali tai muulla tavoin orientoitunut ihminen tulee maininneeksi seksuaalisen suuntautumisensa, se on joku JUTTU. Ja sitten ihmetellään, että miksi esim. homot tuo aina esille homoseksuaalisuuttaan. No, miksi heterot tuovat heterouttaan esille? Se on vain osa ihmisen elämää.
Tämä. Itsekin lesbona joudun puhumaan aina "kaverista" tyttöystävän sijaan ("käytiin kaverin kanssa viikonloppuna kävelyllä") ettei kukaan herkkätuntoinen homokammosta kärsivä aloita selän takana valittamista siitä että miten aina pitää tuoda tuota seksuaalisuutta esille, ei hänellä ole mitään homoja ja lesboja vastaan mutta kun voisivat pitää sen omana tietonaan eikä hieroa toisten naamaan.
No tuolla Pride-touhullahan sitä juuri hierotaan toisten naamaan. Itsellä ei ole mitään homoja vastaan, miksi olisi. Samanlaisia ihmisiä ovat kuin heterotkin. Mutta on alkanut ärsyttää tuo seksin, transsuilun ja genderideologian jatkuva tuputtaminen todella paljon kun marssitaan ja liputetaan koko kesä ainakin Helsingissä ja prideä tungetaan sieltä sun täältä.
Vuodessa on 365 päivää, ja kun niistä yhtenä, ja siis tosiaankin vain yhtenä, päivänä sateenkaarikansa marssii Helsingissä, niin sekö nyt jotakin ärsyttää ja senkö hän kokee tuputtamiseksi? No sitten kai minäkin voin sanoa, että minua ärsyttää 365 päivää vuodessa, kun heteroutta rummutetaan joka hemmetin paikassa, ja sitä tuputetaan vaihtoehdoksi kaikille, ja heterouttahan siis jotkut rummuttavat myös silloin Priden marssipäivän aikana, eli ei edes tuota yhtä päivää vuodesta suoda sateenkaariväelle! Hävetkää etuoikeudetut heterot ahneuttanne!
Sitä Prideä tungetaan kyllä ihan ympäri vuoden jostakin tuutista. Ja niitä lippuja liehui pitkin Helsinkiä koko kesän, monissa paikoissa niitä näkee ympäri vuoden. Somesta niitä pomppaa esiin tosi usein. Ja näköjään Ylen toimittajien korvissakin Urheiluruudussa. Että olisin vaan yksi päivä vuodessa, silloin minäkin voisin suhtautua asiaan positiivisesti. Nyt on jo pidempään mennyt niin yli että on alkanut oksettaa koko Pride-touhu. Liika on liikaa.
Heterouttahan sitä vasta tungetaankin ympäri vuoden joka tuutista! Kautta historian on heterouden korostaminen mennyt niin yli, että minua ainakin on alkanut oksettaa koko hetero-touhu. Liika on liikaa!
Liputetaanko jossain tavallisten heteroiden puolesta?
Seuraapa mitä tahansa valtamediaa ja laske kuinka paljon siellä on esillä heteroita ja kuinka paljon ei-heteroita, ja tulos on poikkeuksetta aina se, että heterot ovat enemmän esillä, eli heterouden puolesta siis vertauskuvallisesti liputetaan kaikkialla kaiken aikaa, eikä heteroudelle sen takia tarvita enää yhtään enempää näkyvyyttä, kuten vaikkapa omaa liputusta, koska heterous on esillä kaikkialla kaiken aikaa.
Johtuu ihan puhtaasti siitä, että heteroita on väestössä enemmän kuin ei-heteroita.
Ja lisäksi kaikki, joiden seksuaalista suuntautuneisuutta ei tiedetä, lasketaan yleensä heteroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä Oulun seudulla. Todella raskasta vetää kokoajan roolia, jota ei ole oikeasti, mutta vielä raskaampaa on olla kokoajan kaikenlaisen utelun kohde, joten pitäydyn mieluummin kaapissa. Välillä täällä kohtaa ihan hyökkäävääkin suhtautumista, vaikkei itse tee pahaa kenellekään.
No onpa ikävää. Minä asun pienemmässä kaupungissa eteläisessä Suomessa, enkä ole törmännyt tuollaiseen. Ehkä pohjoisessa sitten asiat huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ei oikeasti ole sulle neutraali asia? Mitä ihmettä! 😅
Täh?
Niin? Etkö tajua?! Jos kiinnität tuollaiseen huomiota negatiivisessä mielessä, olet todella henkisesti epätasapainoinen :D
Miten niin?
Jos korviksissa on väreinä sateenkaari, sen ei pitäisi herättää katsojassa mitään sen kummempia ajatuksia, ellet myös hermostu nähdessäsi sateenkaaren taivaalla jne.
Pitää tähän sivusta kirjoittaa, että olen kokenut tuon tilanteen itsekin. Erään kerran kesällä tultiin kysymään meiltä neuvoa eräälle mökille. Nuo kysyjät ihan tuntemattomia nuorempia ihmisiä. No meillä sattui sitten roikkumaan sellainen melkein sateenkaaren värinen (ei edes kaikkia niitä värejä kuitenkaan) metalli koriste terassilla. Niinpä sitten, kun kävelivät autolle ja minä jäin siihen ikkunan lähelle katsomaan sain sattumalta kuulla, että he miettivät minun olevan homo ja taitaa koko mökki olla himoja täynnä yms arvelua. Näin mökistämme tehtiin "homojen valtakunta" vain tuon yhden koristeen takia. Minulla ei ole mitään sitä vastaan enkä todellakaan järkyttänyt asiasta vaan huvitti se kaikki. Jäivät varmaan väärään luuloon. Näin minustakin tuli sitten hetkessä lesbo nuori nainen. Ja mikä meni väärin. Se on ne värit. Jos joku asia muistuttaa edes hitusen sateenkaaren sävyjä niin ihmisestä tehdään heti sukupuolivähemmistöön kuuluva. On silti ihmisiä joilla saattaa löytyä tavaroita tai jokin koru, vaate yms jonka muut tulkitsevat väärin. Minua ei se haittaa, mutta ei saisi nähdä "punaista" kaikessa ja tulkita väärin. On kai pakko alkaa miettiä mitä päällensä pukee, ettei tulkittaisi miten sattuu. Käytin vuosia sitten kirkas sävyistä toppia jossa monia värejä tajuamatta sen muille tuomaa väärää viestiä. Itse ei siis silti haittaa tämä ja kukaan ei muutu minun silmissäni miksikään vaikka olisi se yksi sateenkaareen sävyinen koriste jossain. En sorru toisten kyttäämiseen.
Mitä tarkoitat? Minusta ihmisten seksuaalista suuntautumista ei tuoda esille joka paikassa.
En lukenut nyt koko ketjua, mutta ainakin nuorison ja nuorten aikuisten parissa identiteetti haetaan ja ilmoitetaan nykyään juuri seksuaalisen suuntautumisen kautta. Siihen lisätään vielä mahdolliset muut marginaaliset identiteetit kuten sairaudet, sukujuuret, vammat jne. Mitä enemmän näitä eri marginaalisia asioita sinussa on, sen "validimpi" olet yhteiskunnassa. Esimerkiksi autisti aromantikko puolisokea lesbo on paljon tärkeämpi ihminen kuin pelkkä lesbo tai autisti.
Meidän nuoruudessa identiteetti haettiin eri kulttuurisista marginaaliryhmistä; hipit, punkkarit, lolitat, hevarit, heppatytöt, pissikset, hopparit, räppärit jne. Tämä tuntuu kuolleen joskus 2000-luvun alun jälkeen ja muistelisin lolita-liikkeen olleen viimeinen ns. perinteinen kulttuuri-identiteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen suuntautuminen on aina ollut esillä ja tulee olemaan. Ihan arkisistakin asioista puhuessaan ihmiset tulevat kertoneeksi seksuaalisesta suuntautumisestaan ("mieheni rakensi tämän talon", "vaimo nalkutti taas siitä-ja-siitä"). Jostain kumman syystä vaan on niin, että kun hetero tulee kertoneeksi näin suuntautumisestaan, sitä ei pidetä minään. Jos homoseksuaali tai muulla tavoin orientoitunut ihminen tulee maininneeksi seksuaalisen suuntautumisensa, se on joku JUTTU. Ja sitten ihmetellään, että miksi esim. homot tuo aina esille homoseksuaalisuuttaan. No, miksi heterot tuovat heterouttaan esille? Se on vain osa ihmisen elämää.
Tämä. Itsekin lesbona joudun puhumaan aina "kaverista" tyttöystävän sijaan ("käytiin kaverin kanssa viikonloppuna kävelyllä") ettei kukaan herkkätuntoinen homokammosta kärsivä aloita selän takana valittamista siitä että miten aina pitää tuoda tuota seksuaalisuutta esille, ei hänellä ole mitään homoja ja lesboja vastaan mutta kun voisivat pitää sen omana tietonaan eikä hieroa toisten naamaan.
No tuolla Pride-touhullahan sitä juuri hierotaan toisten naamaan. Itsellä ei ole mitään homoja vastaan, miksi olisi. Samanlaisia ihmisiä ovat kuin heterotkin. Mutta on alkanut ärsyttää tuo seksin, transsuilun ja genderideologian jatkuva tuputtaminen todella paljon kun marssitaan ja liputetaan koko kesä ainakin Helsingissä ja prideä tungetaan sieltä sun täältä.
Vuodessa on 365 päivää, ja kun niistä yhtenä, ja siis tosiaankin vain yhtenä, päivänä sateenkaarikansa marssii Helsingissä, niin sekö nyt jotakin ärsyttää ja senkö hän kokee tuputtamiseksi? No sitten kai minäkin voin sanoa, että minua ärsyttää 365 päivää vuodessa, kun heteroutta rummutetaan joka hemmetin paikassa, ja sitä tuputetaan vaihtoehdoksi kaikille, ja heterouttahan siis jotkut rummuttavat myös silloin Priden marssipäivän aikana, eli ei edes tuota yhtä päivää vuodesta suoda sateenkaariväelle! Hävetkää etuoikeudetut heterot ahneuttanne!
Ai yhtä päivää? Meillähän on nykyisin Pride-kuukausi. No, sama mulle, juhlikaa vaikka koko vuoden ympäri. Tässä on muuten listaa kansainvälisistä LGBT+ porukan juhlapäivistä, kyllä niitä enemmän on kuin yksi päivä vuodessa:
https://www.pinprick.shop/post/1000838582220/the-complete-2021-lgbt-cal…