Miksi nykyään seksuaalinen suuntautuminen tuodaan esille joka paikassa?
Mitä sen on väliä mikä ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on ? Asiaa rummutetaan niin paljon että se kääntyy jo itseään vastaan.
Kommentit (342)
Erikoinen ajatus tässä edellä. Jos muita kuin täysin heteroita mitä tahansa välillä 5, 7, 10 tai 20 %, niin se on Suomessa satoja tuhansia ihmisiä. Sillä on merkitystä miten ymmärrämme toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskin vaan homo- ja lesbojuttuja niin kuin ennen. Mutta kun pitää julistaa kaikille olevansa mikä lie aseksuaali tai panseksuaali tai eläimiinsekaantuja. Mitä se muille kuuluu, kenen tai minkä kanssa nait?
Ihan pahimpia ovat heterot! Niiden pitää aina joka paikassa julistaa kaikille olevansa mikä lie heteroseksuaali. Mitä se muille kuuluu kenen kanssa joku harrastaa sänkypuuhia?
En minä ainakaan ole mainostanut sitä kenellekään. Eivätkä pari homotuttuakaan ole. Miksi sitä pitäisi mainostaa muille?
Niinpä, minä laitan someen päivityksen: käytiin retkellä, kuvassa minä ja kumppanini. Niin tekee ystävänikin. Toinen meistä elää heterosuhteesa, toinen homoseksuaalisessa. Ei ärsyttäne ketään?
Miksi siitä pitää laittaa someen päivitys? Sehän on juuri sitä mainostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen suuntautuminen on aina ollut esillä ja tulee olemaan. Ihan arkisistakin asioista puhuessaan ihmiset tulevat kertoneeksi seksuaalisesta suuntautumisestaan ("mieheni rakensi tämän talon", "vaimo nalkutti taas siitä-ja-siitä"). Jostain kumman syystä vaan on niin, että kun hetero tulee kertoneeksi näin suuntautumisestaan, sitä ei pidetä minään. Jos homoseksuaali tai muulla tavoin orientoitunut ihminen tulee maininneeksi seksuaalisen suuntautumisensa, se on joku JUTTU. Ja sitten ihmetellään, että miksi esim. homot tuo aina esille homoseksuaalisuuttaan. No, miksi heterot tuovat heterouttaan esille? Se on vain osa ihmisen elämää.
Tämä. Itsekin lesbona joudun puhumaan aina "kaverista" tyttöystävän sijaan ("käytiin kaverin kanssa viikonloppuna kävelyllä") ettei kukaan herkkätuntoinen homokammosta kärsivä aloita selän takana valittamista siitä että miten aina pitää tuoda tuota seksuaalisuutta esille, ei hänellä ole mitään homoja ja lesboja vastaan mutta kun voisivat pitää sen omana tietonaan eikä hieroa toisten naamaan.
No tuolla Pride-touhullahan sitä juuri hierotaan toisten naamaan. Itsellä ei ole mitään homoja vastaan, miksi olisi. Samanlaisia ihmisiä ovat kuin heterotkin. Mutta on alkanut ärsyttää tuo seksin, transsuilun ja genderideologian jatkuva tuputtaminen todella paljon kun marssitaan ja liputetaan koko kesä ainakin Helsingissä ja prideä tungetaan sieltä sun täältä.
Vuodessa on 365 päivää, ja kun niistä yhtenä, ja siis tosiaankin vain yhtenä, päivänä sateenkaarikansa marssii Helsingissä, niin sekö nyt jotakin ärsyttää ja senkö hän kokee tuputtamiseksi? No sitten kai minäkin voin sanoa, että minua ärsyttää 365 päivää vuodessa, kun heteroutta rummutetaan joka hemmetin paikassa, ja sitä tuputetaan vaihtoehdoksi kaikille, ja heterouttahan siis jotkut rummuttavat myös silloin Priden marssipäivän aikana, eli ei edes tuota yhtä päivää vuodesta suoda sateenkaariväelle! Hävetkää etuoikeudetut heterot ahneuttanne!
Sitä Prideä tungetaan kyllä ihan ympäri vuoden jostakin tuutista. Ja niitä lippuja liehui pitkin Helsinkiä koko kesän, monissa paikoissa niitä näkee ympäri vuoden. Somesta niitä pomppaa esiin tosi usein. Ja näköjään Ylen toimittajien korvissakin Urheiluruudussa. Että olisin vaan yksi päivä vuodessa, silloin minäkin voisin suhtautua asiaan positiivisesti. Nyt on jo pidempään mennyt niin yli että on alkanut oksettaa koko Pride-touhu. Liika on liikaa.
Eletäänkö me jossain eri Helsingeissä, kun en huomaa?
Tietysti voi olla että kun minulle on ihan sama, onko jossain joku sateenkaarilippu, niin en vain tule kiinnittäneeksi huomiota. En siis väitä että niitä ei olisi; en vain huomaa kun eivät merkitse mitään.
Jos toimittajalla oli korvikset korvassa niin sehän on sen oma asia, millaisia käyttää.
Miten se sinua niin suuresti häiritsee?
Siksi, että Pride-lipulla ajetaan asioita, joita en voi hyväksyä. Enkä puhu nyt mistään homoseksuaalisuudesta.
Minusta nämä seksistään huutelevat vaan mainostavat tarjoamiaan palveluita mahdollisille asiakkaille. Niin nämä sateenkaarityypit kuin heterotkin. Kauppa käy….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen suuntautuminen on aina ollut esillä ja tulee olemaan. Ihan arkisistakin asioista puhuessaan ihmiset tulevat kertoneeksi seksuaalisesta suuntautumisestaan ("mieheni rakensi tämän talon", "vaimo nalkutti taas siitä-ja-siitä"). Jostain kumman syystä vaan on niin, että kun hetero tulee kertoneeksi näin suuntautumisestaan, sitä ei pidetä minään. Jos homoseksuaali tai muulla tavoin orientoitunut ihminen tulee maininneeksi seksuaalisen suuntautumisensa, se on joku JUTTU. Ja sitten ihmetellään, että miksi esim. homot tuo aina esille homoseksuaalisuuttaan. No, miksi heterot tuovat heterouttaan esille? Se on vain osa ihmisen elämää.
Tämä. Itsekin lesbona joudun puhumaan aina "kaverista" tyttöystävän sijaan ("käytiin kaverin kanssa viikonloppuna kävelyllä") ettei kukaan herkkätuntoinen homokammosta kärsivä aloita selän takana valittamista siitä että miten aina pitää tuoda tuota seksuaalisuutta esille, ei hänellä ole mitään homoja ja lesboja vastaan mutta kun voisivat pitää sen omana tietonaan eikä hieroa toisten naamaan.
No tuolla Pride-touhullahan sitä juuri hierotaan toisten naamaan. Itsellä ei ole mitään homoja vastaan, miksi olisi. Samanlaisia ihmisiä ovat kuin heterotkin. Mutta on alkanut ärsyttää tuo seksin, transsuilun ja genderideologian jatkuva tuputtaminen todella paljon kun marssitaan ja liputetaan koko kesä ainakin Helsingissä ja prideä tungetaan sieltä sun täältä.
Vuodessa on 365 päivää, ja kun niistä yhtenä, ja siis tosiaankin vain yhtenä, päivänä sateenkaarikansa marssii Helsingissä, niin sekö nyt jotakin ärsyttää ja senkö hän kokee tuputtamiseksi? No sitten kai minäkin voin sanoa, että minua ärsyttää 365 päivää vuodessa, kun heteroutta rummutetaan joka hemmetin paikassa, ja sitä tuputetaan vaihtoehdoksi kaikille, ja heterouttahan siis jotkut rummuttavat myös silloin Priden marssipäivän aikana, eli ei edes tuota yhtä päivää vuodesta suoda sateenkaariväelle! Hävetkää etuoikeudetut heterot ahneuttanne!
Sitä Prideä tungetaan kyllä ihan ympäri vuoden jostakin tuutista. Ja niitä lippuja liehui pitkin Helsinkiä koko kesän, monissa paikoissa niitä näkee ympäri vuoden. Somesta niitä pomppaa esiin tosi usein. Ja näköjään Ylen toimittajien korvissakin Urheiluruudussa. Että olisin vaan yksi päivä vuodessa, silloin minäkin voisin suhtautua asiaan positiivisesti. Nyt on jo pidempään mennyt niin yli että on alkanut oksettaa koko Pride-touhu. Liika on liikaa.
Eletäänkö me jossain eri Helsingeissä, kun en huomaa?
Tietysti voi olla että kun minulle on ihan sama, onko jossain joku sateenkaarilippu, niin en vain tule kiinnittäneeksi huomiota. En siis väitä että niitä ei olisi; en vain huomaa kun eivät merkitse mitään.
Jos toimittajalla oli korvikset korvassa niin sehän on sen oma asia, millaisia käyttää.
Miten se sinua niin suuresti häiritsee?
Siksi, että Pride-lipulla ajetaan asioita, joita en voi hyväksyä. Enkä puhu nyt mistään homoseksuaalisuudesta.
Vähemmistöjen oikeuksia ajetaan Pride-lipulla, Samanlainen esim Amnesty jne. Itse en hyväksy mitä ajetaan hakaristilipulla, taikka musta aurinko symbolilla. Yritin ymmärtää esim Jasmiina Ollikaisen, Olena Semenyaka. Heilläkin jotain soihtukulkueita. Sieltä jostain se tuo viha sateenkaarilippua kohti kumpuaa. Hiljattain luin Anne Frankin kirjan niin ei avaudu tuo mitä saavutetaan vihaamalla jotain vähemmistöä. Hannah Arendtilla oli ajatuksia että nämä hakaristilipun heiluttajat ei kuulu tähän maailmaan missä kunnioitaan ihmisarvoa. Sitähän tuo sateenkaarilippu, että kaikki on samanarvoisia. Arendtin kanssa olen kyllä samaa mieltä. Ihmisarvoja polkeva ajattelu ei kuulu vapaaseen maailmaan. -eri ps. Varmaan vihaatte Roosa-nauhaakin? Elämä varmaan raskasta kun kaikkea pitää vihata ja lukea Aatun elämänkertaa..
Jännä juttu, että kun joku kirjoittaa täällä palstalla perinteisestä heteroseksistä poikkeavista mieltymyksistä tai kokeiluista, sitä ei tuomita täällä laajasti eikä yleensä kukaan hauku pervoksi, mutta jos ei-hetero on mieltynyt aivan täysin samoihin juttuihin, niin kyllä heti kutsutaan pervoiluksi. Totuushan on kuitenkin lopulta se, että heterot ovat paljon enemmän pervoja kuin seksuaalivähemmistöjen edustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen biseksuaali, nykyään miehen kanssa naimisissa. En minä missään erikseen tuo esille, että "Hei, minä en sitten ole hetero, olen bi!" vaikka asiaa en häpeile tai salaile. Tuo sinun esimerkki ei siis ihan päde kaikkiin. Tuon perusteella minun oletetaan olevan hetero, kun töissä kerron, että voin jäädä tänään pidempään hommiin, koska MIEHENI hakee lapset hoidosta :D
Ihmettelen näitä ihmisiä, joilla on hirvittävä tarve korostaa asioita sanomalla esimerkiksi, että "MIEHENI hakee lapset hoidosta", vaikka aivan yhtä hyvin voisivat sanoa sukupuolineutraalisti "PUOLISONI hakee lapset hoidosta".
Koska ei halua puhua sukupuolineutraalisti? Oletko ajatellut ikinä, että toisista se on ihan ok puhua omasta miehestään miehenä? Miksi kaikkien pitäisi häivyttää sukupuolet kielestään sen takia, että jollekin kiukkuiselle marginaaliväestölle se on niin arka paikka? Voisitteko lopettaa tuon muiden kielen kontrolloinnin?
Aivan käsittämättön karseita tyyppejä nämä tämmöiset kaiken maailman heterot, jotka tuovat seksuaalista suuntautumistaan esille joka paikassa! Voisitteko jo lopettaa tuon oman heteroutenne korostamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heterouttahan sitä vasta tungetaankin ympäri vuoden joka tuutista! Kautta historian on heterouden korostaminen mennyt niin yli, että minua ainakin on alkanut oksettaa koko hetero-touhu. Liika on liikaa!
No näytäpä missä ovat kaikki heteroliput ja heterosuojatiet. Odotan.
Miten keneltäkään on voinut mennä ohi, että heteroutta näytetään kaikkialla. Heterot ovat enemmistönä sarjoissa, elokuvissa, podcasteissa, radio-ohjelmissa, lehtihaastatteluissa, mainoksissa, tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, koska heterot ovat aivan kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Mikset käytä tyttöustävästäsi nimitystä kumppani tai puoliso? Tuota käyttää ihan heterotkin.
Mitä ihmettä? Miksi vain homon pitäisi käyttää sukupuolineutraalia termiä vain ollakseen loukkaamatta heteroiden tunteita? Sitä paitsi useammin heterot käyttävät kyllä sukupuolittuneita sanoja (vaimo, mies, poikaystävä, tyttöystävä) kuin sukupuolineutraaleja (puoliso, kumppani). Omista työkavereistani kukaan ei puhu "puolisostaan" vaan nimenomaan vaimosta tai poikaystävästä ja kyseessä on ihan asiantuntijatyö pääkaupunkiseudulla, ei mikään tehdaskonkkaronkka maaseudulla. Kyllä homonkin pitäisi saada puhua avoimesti tyttöystävästä tai aviomiehestä siinä missä heteroidenkin ilman mitään tuomitsemista.
Ei, vaan hänen pitäisi rohkeasti sanoa tyttöystävä. Tuo lainaamasi kirjoittaja ihmetteli sitä, miksi hän valehtelee, että tyttöystävä on vain kaveri. "Olin kaverin kanssa." Jos ei halua paljastaa lesbouttaan, niin voi hän silti kertoa kumppanista tai puolisosta, vaikkei haluaisikaan tuoda sitä esille, että kyseessä on nainen.
Ehkä kaikki eivät halua kertoa julkisesti edes omaa parisuhdestatustaan?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ällöttää, kun täällä länsimaissa hehkutetaan kaikkea "epämoraalista": tissien ja perseiden vilauttelua, polyamoria, pettäminen, irtosuhteet, "transnaiset ovat naisia!" jne...
Olet vapaa muuttamaan pois länsimaista, jos asia kerran noin kovasti ällöttää.
Tervemenoa!!!
Onko tässä yhteiskunnassa tilaa pihtaripillulle?
Jos ei kiinnosta seksi minkään sukupuolen kanssa, niin mitenkä te tätä ilmiötä nimittelette? Joo, tästä huolimatta menee oikein hyvin, kun ei tee asiasta mitään numeroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se häiritsee sinua? Pitäisikö seksuaalivähemmistöjen mennä takaisin maan alle? sitäkö haluat ja jos niin, miksi sitten väität ettei asialla ole sinulle väliä?
Olet ymmärtänyt asian hyvin väärin. Katsos kun seksuaalisuus on yksityisasia. Tai ainakin se oĺi sitä aiemmin mutta nyt se on eliitin vallankäyttöväline. Kenenkään ihmisen ei tarvitse altistua toisten ihmisten seksuaalisille perversioille. Siksi jokainen voi tehdä mitä haluaa, kunhan tekee sen omassa kotona pois muiden tilasta ja silmistä.
Sama koskee yrityksiä ja kaupunkeja. Niillä ei ole mitään tekemistä muiden seksuaalisuuden kanssa, joten mikään aiheeseen liittyvä proaminen ei myöskään kuulu niille.
Jos kerran seksuaalisuus on yksityisasia, niin sehän tarkoittaa, että myös heteroseksuaalisuuden pitäisi olla kaikkien heteroparien yksityisasia. Mutta silti vain heterot ovat aina kaikkialla mainostamassa omaa seksuaalista suuntautumistaan! Ymmärrättekö te heteroseksuaalit ollenkaan, että tässä maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät todellakaan haluaisi altistua teidän seksuaaliselle suuntautumiselle saati teidän perversioillenne, kuten sille että mies työntää peniksensä naisen vaginaan (yök miten luonnotonta). Mutta koska me elämme vapaassa maailmassa, niin jokainen voi toki tehdä mitä haluaa, kunhan vain tekee sen omassa kotona, pois muiden tilasta ja silmistä. Älkääpä siis heterot enää jatkossa tuoko esille omaa heteroseksuaalisuuttanne missään tilanteessa!
Eniten häiritsee se tekopyhyyden määrä -myöntäkää rohkeasti että pidätte itteänne parempina ja haluatte olla ilkeitä mielestänne huonompianne kohtaan .
Itseäkin ärsyttää tämä seksuaalisien preferenssien hierominen ihmisten naamaan.
Ymmärrän jonkun AA- kerhon tyyliin: "Olen Matti ja olen alkoholisti". Mutta en ymmärrä, jos tyyppi esittelee itsensä aina ja kaikkialla sillai.
Esim. en tiedä mitä se mulle edes kuuluu ja miksi mun edes pitäis olla kiinnostunut joidenkin täysin random tyyppien seksuaalisuudesta.
Ei mua huvita tietää, naapurin Reinon fantasioista neljän teinitytön ja yhden lampaan kanssa.
Tai jos Anni-tädin "käsityökerhossa" rouvat tekevät muutakin kuin vain ompelevat.
Saa toki työpaikalla tuoda esiin, jos on homo, tyyliin: minä ja mieheni. Mutta jos alkaa paasata fanaattisesti ja hieroa sitä sateenkaarilippua toisten naamaan ja triggeröityä kaikesta, niin se ei ole oikein.
Fanaattisuus on juuri se mitä itse inhoan. Ei niinkään itse asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se häiritsee sinua? Pitäisikö seksuaalivähemmistöjen mennä takaisin maan alle? sitäkö haluat ja jos niin, miksi sitten väität ettei asialla ole sinulle väliä?
Olet ymmärtänyt asian hyvin väärin. Katsos kun seksuaalisuus on yksityisasia. Tai ainakin se oĺi sitä aiemmin mutta nyt se on eliitin vallankäyttöväline. Kenenkään ihmisen ei tarvitse altistua toisten ihmisten seksuaalisille perversioille. Siksi jokainen voi tehdä mitä haluaa, kunhan tekee sen omassa kotona pois muiden tilasta ja silmistä.
Sama koskee yrityksiä ja kaupunkeja. Niillä ei ole mitään tekemistä muiden seksuaalisuuden kanssa, joten mikään aiheeseen liittyvä proaminen ei myöskään kuulu niille.
Jos kerran seksuaalisuus on yksityisasia, niin sehän tarkoittaa, että myös heteroseksuaalisuuden pitäisi olla kaikkien heteroparien yksityisasia. Mutta silti vain heterot ovat aina kaikkialla mainostamassa omaa seksuaalista suuntautumistaan! Ymmärrättekö te heteroseksuaalit ollenkaan, että tässä maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät todellakaan haluaisi altistua teidän seksuaaliselle suuntautumiselle saati teidän perversioillenne, kuten sille että mies työntää peniksensä naisen vaginaan (yök miten luonnotonta). Mutta koska me elämme vapaassa maailmassa, niin jokainen voi toki tehdä mitä haluaa, kunhan vain tekee sen omassa kotona, pois muiden tilasta ja silmistä. Älkääpä siis heterot enää jatkossa tuoko esille omaa heteroseksuaalisuuttanne missään tilanteessa!
Olen hetero ja minua ärsyttää ihan samalla tavalla. ip-lehtien vakiokamaa tuntuu olevan nämä: "Jennica 20v. tienaa myymällä seksiä kymmenen kertaa sen mitä siivoojana". Voi olla, mutta samalla myös helpon rahan takia ehkä pilaa myös tulevaisuutensa. Tuon ammatin varjopuolista ei näissä artikkeleissa puhuta.
Ymmärrän kyllä, että seksi myy ja aiheuttaa klikkaustulvan.
Ihmiset on myös tirkistelynhaluisia: aina kun joku, ihan kuka vaan, ei tarvitse olla edes julkkis, avaa seksielämänsä koko kansan tirkisteltäväksi, niin se artikkeli on aina luetuimpien joukossa.
Kaupungin keskustassa on uusi talo, jossa ranskalaisia parvekkeita. Yhden parvekkeen ULKOPUOLELLA talon julkisivulla, roikkuu iso sateenkaarilippu. Kysymys kuuluu , miksi on ok pilata talon julkisivu sateenkaarilipulla? Entä jos kaikki talon asukkaat päättäisivät roikuttaa erilaisia lippuja julkisivua pilaamassa? Miksi juuri homous pitää ilmoittaa kaikille ohikulkijoille ?
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin keskustassa on uusi talo, jossa ranskalaisia parvekkeita. Yhden parvekkeen ULKOPUOLELLA talon julkisivulla, roikkuu iso sateenkaarilippu. Kysymys kuuluu , miksi on ok pilata talon julkisivu sateenkaarilipulla? Entä jos kaikki talon asukkaat päättäisivät roikuttaa erilaisia lippuja julkisivua pilaamassa? Miksi juuri homous pitää ilmoittaa kaikille ohikulkijoille ?
Siksu koska on edelleen sellaisia ihmisiä kuin sinä joita vietävästi harmittaa erilaiset ihmiset.
Nimenomaan erilaiset ihmiset ei harmita , mutta tämä alleviivaus kaikessa tekemisessä ihmetyttää ! Vastausta sateenkaarilipun tarpeellisuudesta talon julkisivussa roikkumassa ei taida olla?
Tämä tässä on nimenomaan ongelman ydin. Neljän-viiden prosentin vähemmistö on yliedustettu mediassa joten se vääristää median antaman kuvan siten että näiden kieroonkasvaneiden saama huomio mediassa on kymmenkertainen eli aivan kuin heitä olisi 40-50 prosenttia ihmisistä. Huutonaurua. Tai itku-.