Nyt se kohdistui minuunkin. Ensi viikon syöpäkontrolli peruttiin. Ei uutta aikaa
No toki osasin tätä odottaa mutta kurjalta tuntuu. Ei mitään tietoa milloin pääsee tutkimuksiin.
Pahempi tilanne tietysti heillä joilla leikkaus tai hoito peruuntuu. Itse olin leikkauksessa onneksi jo syksyllä.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kurjaa, kun hallitus ja kuntatyönantajat eivät välitä teistä syöpäpotilaista(kaan) tämän enempää.
T. lakossa oleva sairaanhoitaja, joka ei voi lakkoa lopettaa, mutta em. tahot voisivat. Hoidon järjestäminen ei ole meidän työntekijöiden vaan työnantajan vastuulla.
Työsopimuksen hyväksyminen on hoitajien päätös. Lakko on työntekijöiden valinta jättää työt tekemättä.
Lakko on työtaistelutoimi, sen sijaan hoitajat olisivat voineet tehdä monta muuta asiaa vauhdittaakseen neuvotteluita. Hoitajat aloittivat lakon paljon ennen muuta kunta-alaa ja muu kunta-ala on tähän mennessä ollut vain pienissä parin päivän lakoissa, kun hoitajat ovat laajassa sairaaloita rampauttavassa lakossa.
Hoitajat ovat itse valinneet, että lakkoon laitetaan isoimmat sairaalat. Sillä valinnalla juuri heikoimmat erikoissairaanhoidon piirissä olevat kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatte tottua tähän, hoitajapula laajenee, kun palkka ei riitä elämiseen, työolot on järkyttävää kuraa, ja alalta poistuu enemmän ihmisiä kuin sinne on tulossa.
Tajuatteko, että juuri tätä tilannetta yritetään lakolla estää? Että saataisiin ala taas vetovoimaiseksi ja ihmiset haluaisivat, ja ennenkaikkea JAKSAISIVAT työskennellä alalla? Ette vissiin tajua.
Tämä tilanne on teille kaikille tulevaisuutta, sen kun sitten hoidatte itse itsenne. Ihan turha syyttää hoitajia tästä tilanteesta. Heilläkin on oma elämä.
Tuo on ihan höpöhöpöä, ettei muka palkka riitä elämiseen...älä viitsi naurattaa. Kyllä he saavat parempaa palkkaa kuin moni muu, joka elättää itsensä. Kyse heillä on nyt siitä, että haluavat todella paljon parempaa palkkaa. Se ei saisi kostautua kaikista heikoimmille, itsellä ei ainakaan moraali kestäisi jos joku kuolisi kiukutteluuni
Mun palkka on tällä hetkellä hoitajana noin 1400€ netto 91% työajalla. Eli tämä on palkka päivävuorosta, ilman lisiä. Niitä ei mulle tule. En tiennytkään, että tämä on hyvä palkka. Kiitos tiedosta, lähden tästä shoppailemaan ❤️
No sehän riippuu ihan siitä, että mitä teet hoitajana? Muillakaan aloilla ei kaikki saa samasta nimikkeestä samaa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi syytätte hoitajia siitä, etteivät he suostu raatamaan pilkkapalkoilla?
Miksi ette syytä ministereitä ja niitä, jotka määrittävät hoitajien palkat? Palkat kohdilleen niin hoitajatkin palaa takaisin töihin.
Hoitajilla on jo riittävät palkat ja lisiä pitäisi pienentää.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pikkuhiljaa ihmisten aika ymmärtää että hoitotyö on ammatti ja työ siinä missä mikä tahansa muukin. Siis vain työ, ei mikään kutsumus tai muuta sen ylevämpää. Työ. Yksittäisellä hoitajalla on velvollisuus tehdä vain työnsä sopimuksen mukaan, ja sopimus on nyt katkolla. Työnantajan tehtävä on nyt tarjota sellainen uusi sopimus jonka kanssa viitsii töihin palata. Se on näin yksinkertaista.
Minua voitte yrittää syyllistää ihan niin paljon kun haluatte, ei kiinnosta. Minä palaan töihin sitten kun olen tyytyväinen tarjottuun uuteen sopimukseen.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla ei ole kansan tukea
On noussut keltainen neste päähän heillä.Väärin! Päättäjillä ei ole kansan tukea! T.Kansalainen
Kuuluit varmaan nukkuvien puolueeseen? Kukaan muu ei ainakaan julkisesti ole vielä lakkojen seurauksena ollut vaatimassa uusia vaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan valtiovallalla keinot lailla pakottaa lääkärit töihin vaikka olisivat yksityispuolella jos tarve vaatii. Samoin on käytössä puolustuvoimat ja spr ja monet muut järjestöt. Kuvaksissa on yleensä lääkäri mukana joka ohjaa laitetta ja hoitaja vain avustaa. Veri ym kokeet ovat täysin toiminnassa. Joku jarruttaa tahallan ja koettaa saada yleisen mielipiteen taakseen.
Eiköhän yleinen mielipide kuuntele nykyään paljon mieluummin Zelenskyä kuin Milla-Riikka Rytköstä.
Ketään ei kiinnosta Tehyläisten vaatimukset. Milla-Riikka on hävinnyt julkisuuden 6-0 Zelenskylle. Zelensky saa rahaa ja aseita ympäri maailman, Milla-Riikalle ei enää liikene kuin roposia.
Tiedätkö, loppujen lopuksi on aivan sama puhutaanko lakosta sanaakaan julkisuudessa, järjestetäänkä marsseja ja mielenosoituksia, tai ylipäätään hankitaan minkäänlaista huomiota. Ainoa millä on väliä on se että ollaan poissa töistä, eikä palata jos palkat ei nouse. Sille ei kukaan voi yhtään mitään. Edes pakkolaki ei voi oikeasti pakottaa kymmeniätuhansia työstäkieltäytyviä töihin. Jos sakoilla uhataan, on mahdollisuus poistaa ammatinharjoittamisoikeutensa, joten sekään ei toimi. Päättäjät, ja mitä ilmeisimmin myös osa kansasta pitää meitä sätkynukkeina joita voi pompotella miten tahtoo. Jos tässä maassa priorisoidaan aina kaikkien muiden asiat oman maan asioiden edelle, on selvää ettei se voi loputtomiin toimia. Vie vähän uskottavuutta väittää ettei hoitajien palkankorotuksille löydy rahaa, kun miljardeja voidaan ihan tuosta vaan viljellä ympäri maailmaa milloin mihinkin. Eikä todellakaan edes mihinkään kehitysmaihin nälänhätää helpottamaan, vaan sivystysvaltioihin kuten Espanjaan, Italiaan ja Kreikkaan. Sitäpaitsi fakta on, että mitä enemmän julkisesti haukutaan, arvostellaan ja vähätellään hoitajia, sitä huonommaksi alan vetovoimaisuus heikkenee. Palkkavaatimuksiin se ei kuitenkaan vaikuta mitenkään, korkeintaan lisää taistelutahtoa ja ajatusta että periksi ei anneta tuumaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajien edustaja ei ole suostunut neuvottelemaan pariin kuukauteen. Pitäisikö kuitenkin osoittaa syytökset siihen suuntaan?
Hmmm…lakkohan alkoi pari viikkoa sitten, kun sovintoesitys ei kelvannut palkansaajille.
Niin, se sovintoesitys olisi heikentänyt entisestään työolosuhteita ja hoitajien oikeuksia. Rahasta tuossa esityksessä ei ollut edes mainintaa. Hoitotyö Suomessa on modernia orjuutta ja tämäkin ketju vahvistaa mielipidettäni alanvaihdosta. T. Lasten tehon-osaston hoitaja
Sinne "lasten tehon-osastolle" tiedoksi, että sovintoesityksessä olisivat hoitajat saaneet samat palkankorotukset kuin vientiala. Tämän päälle ylimääräistä palkkaohjelmaa, jota nyt vaaditaan 3,6 % suuruisena, ei ollut, vaan samat korotukset kuin VIENNILLÄ.
Onnea valintakokeisiin, mutta jos teillä olisi rahkeuta muuhun, olisitte sellaista opiskelleet jo ekalla kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kurjaa, kun hallitus ja kuntatyönantajat eivät välitä teistä syöpäpotilaista(kaan) tämän enempää.
T. lakossa oleva sairaanhoitaja, joka ei voi lakkoa lopettaa, mutta em. tahot voisivat. Hoidon järjestäminen ei ole meidän työntekijöiden vaan työnantajan vastuulla.Työsopimuksen hyväksyminen on hoitajien päätös. Lakko on työntekijöiden valinta jättää työt tekemättä.
Lakko on työtaistelutoimi, sen sijaan hoitajat olisivat voineet tehdä monta muuta asiaa vauhdittaakseen neuvotteluita. Hoitajat aloittivat lakon paljon ennen muuta kunta-alaa ja muu kunta-ala on tähän mennessä ollut vain pienissä parin päivän lakoissa, kun hoitajat ovat laajassa sairaaloita rampauttavassa lakossa.
Hoitajat ovat itse valinneet, että lakkoon laitetaan isoimmat sairaalat. Sillä valinnalla juuri heikoimmat erikoissairaanhoidon piirissä olevat kärsivät.
No mitkä sitten olisi olleet ne ”muut keinot”? Kun ei edes näin radikaaleilla keinoilla näytä toistaiseksi asiat etenevän, niin miten sitten niillä ”muilla keinoilla”?
Aika moni selvittää palkkatason ennen kuin lähtee opiskelemaan.
Eikö se onnistu naisilta?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni selvittää palkkatason ennen kuin lähtee opiskelemaan.
Eikö se onnistu naisilta?
Jep, onnistuu kyllä! Sitävastoin harva tietää mitä sairaanhoitajan työ todellisuudessa on, ennen kuin sen omakohtaisesti kokee. Sinällään euromääräisesti palkka kuulostaa hyvältä, mutta sairaanhoitajan työstä se on mitättömän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatte tottua tähän, hoitajapula laajenee, kun palkka ei riitä elämiseen, työolot on järkyttävää kuraa, ja alalta poistuu enemmän ihmisiä kuin sinne on tulossa.
Tajuatteko, että juuri tätä tilannetta yritetään lakolla estää? Että saataisiin ala taas vetovoimaiseksi ja ihmiset haluaisivat, ja ennenkaikkea JAKSAISIVAT työskennellä alalla? Ette vissiin tajua.
Tämä tilanne on teille kaikille tulevaisuutta, sen kun sitten hoidatte itse itsenne. Ihan turha syyttää hoitajia tästä tilanteesta. Heilläkin on oma elämä.
Tuo on ihan höpöhöpöä, ettei muka palkka riitä elämiseen...älä viitsi naurattaa. Kyllä he saavat parempaa palkkaa kuin moni muu, joka elättää itsensä. Kyse heillä on nyt siitä, että haluavat todella paljon parempaa palkkaa. Se ei saisi kostautua kaikista heikoimmille, itsellä ei ainakaan moraali kestäisi jos joku kuolisi kiukutteluuni
Mun palkka on tällä hetkellä hoitajana noin 1400€ netto 91% työajalla. Eli tämä on palkka päivävuorosta, ilman lisiä. Niitä ei mulle tule. En tiennytkään, että tämä on hyvä palkka. Kiitos tiedosta, lähden tästä shoppailemaan ❤️
No mikä mahtaa olla brutto? Laitapa kehiin, niin arvioidaan. Voisin minäkin kertoa neton, josta on vähennetty asumisen kulut, ruoka ja liikkuminen, ja itkeä, kun jää vähän ja niiiiin pkeni netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa nytkö ne hoitajat sitten tekeekin tärkeää, vastuullista ja haastavaa duunia? Eikö kuka vaan osaa muka syöpäkontrolleja järjestää? Eikö riitä pelkkä lekuri?
Kyllä, hoitajat tekevät ihan järjettömän tärkeää, vastuullista ja haastavaa duunia haastavissa oloissa. Ja ei, kuka vaan ei osaa syöpäkontrolleja järjestää eikä pelkkä lekuri riitä. Olen nähnyt sen syöpäpolin tilanteen varsin läheltä, paljon potilaita, osa ylipaikoilla, jatkuva kiire. Jouduin myös huolimattomuudesta oletettavasti johtuneen hoitovirheen kohteeksi, eiköhän kiireellä ollut osuutta asiaan. Hyvää hoitoa sain muuten aina, ja selkeästi porukasta vielä erottuivat sellaiset syöpähoitojen huippuammattilaishoitajat, jotka tiesivät asioista ihan mielettömän paljon, terveisiä vaan OYS:an syöpäpolille! Mielelläni maksaisin veroja enemmän että terveydenhoitomme olisi hyvää, hoitajilla ei olisi niin älytön kiire ja olot olisivat kunnolliset - ei ole kivaa esim. näyttää rintojenpoistoarpiaan ohuen verhon takana hoitotilaksi verhoilla muunnetussa polin päivähuoneessa kun odotustila on täynnä ihmisiä.
Mutta. En vaan voi hyväksyä tätä että edes tällaisia oikeasti henkeä vaarantavia sairauksia ei tutkita ja hoideta suojelutyönä. Oli nyt sitten kumman osapuolen syy vaan niin luulisi jo pelkän imagohaitan tällaisesta hoitamattomuudesta olevan hoitajajärjestöille niin suuri että ne hoidettaisiin niin ettei kenelläkään olisi siihen mitään sanomista. Ymmärrätte varmaan että tämmöinen kääntää äkkiä yleisen mielipiteen lakkoanne vastaan.
Eikös ne syöpähoidot kuulunut suojelutyöhön. Sairaalan pitää itse alentua pyytämään hoitajia jota ei siis olla tehty jos hoitoja ei ole.
Turha jotain hoitajaa syyttää jos organoivataho ei osaa toimia.Sytostaatti- ja sädehoidot kuuluvat suojelutyön piiriin, ilmeisesti niidenkin järjestämisessä on ollut vaikeuksia ainakin OYS:ssa koska työntekijäjärjestö vähensi suojelutyön määrää, mutta syövän diagnosointiin ja hoitoon ihan oleellisesti kuuluvat erilaiset kuvantamiset ja laboratoriotutkimukset eivät kuulu eivätkä myöskään syövän kontrollikäynnit. Oletan hoitajajärjestöjen tietävän tämän erittäin hyvin ja siis kiristävän ihmishengillä tässä palkkataistelussaan.
Oletko sinä huolissasi näistä ihmishengistä joilla kiristetään?
Liian pieneen palkkaan en tiedä kenenkään vielä kuolleen. Syöpään kyllä.
Välitätkö siis siitä kuoleeko joku nyt syöpään kun ei hoitoon pääse?
No olen itse yksi heistä jotka odottavat syöpäkontrollia ja niin itsekäs olen että välitän kyllä :D
Niin nimenomaan itsekäs. Onneksi tajuat sen myöntää. Sinä sitten oletkin ainut jota kiinnostaa kuoleeko joku hoitajapulan takia ja se "joku" on vain sinä, muilla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäänpä että mulle käy kesällä samoin :( Tää on tosi kurjaa. Näköjään syöpään sairastuneiden henki ei merkkaa hoitajille mitään palkankorotukseen verrattuna.
Tähän on turha vedota ja muitakin vakavia sairauksia on. Vika ei ole hoitajien. Työnantajalla on ollut kymmeniä vuosia aikaa hoitaa hoitajien palkat kuntoon. Rahaa on syydetty miljardikaupalla kehitysmaihin ja täysin turhiin koronatukiin. Hoitajille ei ole rahaa riittänyt. No, sitä niittää mitä kylvää. Muutama joutuu nyt kuolemaan ja siitä voidaan syyttää vain ahneita työnantajia.
Aloitetaanpa laittamalla hoitajien lomat kuntoon. Sitten voidaan keskustella niistä palkoista, kun 2 - 2,5 kertaiset lomat lasketaan ensin samaan mittaan muiden palkansaajien kanssa.
Mulle jouduttiin tekemään "kyseenalaisia" toimenpiteitä kotipaikkakuntani terveydenhuollossa koska tyksistä lähettivät kotiin "pärjäilemään" oli akuutti hätä tai ei.
Mulla on edelleen kyseinen vaiva joka täytyisi hoitaa, mutta kun se on remissiossa niin ei kiinnosta. Kun se sitten ärhäköityy, niin ei kiinnosta silloinkaan.
Koronalla, eikä lakkoilulla ollut mitään tekemistä tuon pompottelun kanssa.
Tia oireiden kanssa käskivät mennä takaisin nukkumaan. Ei ollut rahaa lähteä toiselle paikkakunnalle ja byrokratiakin oli tietty esteenä.
On se jännä että kun työoloja ja potilasturvaa koitetaan parantaa, niin aina jollain on jotakin vastaan meuhkaamista.
Hoitajien työolot yms kiinnosta kuin vasta sitten kun on lakko. Haukutaan hoitajat siitäkin että joku sitten kuolee kun ei ole henkilökuntaa.
Niin kuoli ennen lakkoakin. Jos ei ole joutunut heitteille aikaisemmin, niin on varmaan vaikeampi ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. lakossa oleva sairaanhoitaja, joka ei voi lakkoa lopettaa, mutta em. tahot voisivat. Hoidon järjestäminen ei ole meidän työntekijöiden vaan työnantajan vastuulla.Työsopimuksen hyväksyminen on hoitajien päätös. Lakko on työntekijöiden valinta jättää työt tekemättä.
No mitkä sitten olisi olleet ne ”muut keinot”? Kun ei edes näin radikaaleilla keinoilla näytä toistaiseksi asiat etenevän, niin miten sitten niillä ”muilla keinoilla”?
En usko, että mikään keino nopeuttaisi tilannetta, kun kaikkien kunta-alan järjestöjen vaatimukset ylittää ”yleisen tason”. Nyt saadaan odottaa sovittelulautakunnan ajatuksia ja hoitajat on päättäneet tehdä sen lakossa, kun monet muut ovat neuvotteluiden keskeytymisestä huolimatta töissä.
Ei kai yksittäisiä hoitajia voikaan moittia, kun päivässä lakkokassasta maksetaan enemmän kuin palkkaa tulisi. 140 eur päivässä tai 4200 eur kuukaudessa. Senhän saa rahastettua vain olemalla pois töistä. Suojatyö ja sen alhaisempi palkka ei näytä kiinnostavan monia ainakaan, kun kuuntelee mitä OYSistä uutisoitiin.
Vierailija kirjoitti:
No minulta peruttiin abortti lakon vuoksi, ja se 12 viikon raja menee umpeen tiistaina. Saa nähdä joudunko synnyttämään tämän lapsen nyt sitten. Jännä että synnytykset ja sektiot tehdään suojelutyönä mutta abortteja ei.
Jessus. Karmiva tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kiittää kuollessasi hoitajia ja heidän loputonta ahneutta sekä riistoa työantajaa kohtaan. Kylmää, järkyttävää ja anteeksiantamatonta toimintaa hoitsuilta!
Mikä on tekosyysi ettet ole hoitaja kun taidat mielestäsi tehdä sen paremmin kuin nykyiset?
Pitääkö olla siivooja, jos sanoo, että jokin paikka on likainen? Tai kokkiz jos sanoo, että ruoka on kylmää? Tai tarjoilija, jos sanoo, että tilasin kyllä pihvin, en kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajien edustaja ei ole suostunut neuvottelemaan pariin kuukauteen. Pitäisikö kuitenkin osoittaa syytökset siihen suuntaan?
Hmmm…lakkohan alkoi pari viikkoa sitten, kun sovintoesitys ei kelvannut palkansaajille.
Niin, se sovintoesitys olisi heikentänyt entisestään työolosuhteita ja hoitajien oikeuksia. Rahasta tuossa esityksessä ei ollut edes mainintaa. Hoitotyö Suomessa on modernia orjuutta ja tämäkin ketju vahvistaa mielipidettäni alanvaihdosta. T. Lasten tehon-osaston hoitaja
Sinne "lasten tehon-osastolle" tiedoksi, että sovintoesityksessä olisivat hoitajat saaneet samat palkankorotukset kuin vientiala. Tämän päälle ylimääräistä palkkaohjelmaa, jota nyt vaaditaan 3,6 % suuruisena, ei ollut, vaan samat korotukset kuin VIENNILLÄ.
Onnea valintakokeisiin, mutta jos teillä olisi rahkeuta muuhun, olisitte sellaista opiskelleet jo ekalla kierroksella.
Ai hoitotyössä olevat ovat ahneen lisäksi tyhmiä. No tämä lisäsi alan vetovoimaa. Onnea vaan ap jos sulla se syöpä on, tuskin tulee mistään enempää hoitajia syöpääsi hoitamaan.
Neuvolassa siirryttiin jo vuosia sitten siihen että asiakas itse mitään verenpaineet ja hemoglobiinit. Hoitajapulaan auttaisi että jokainen alkaa itse ne piikkinsä pistää ja kontrollinsa katsomaan.
Joka tapauksessa siihen lopulta mennään niin voidaan aloittaa jo nyt.
Vai olisiko täällä vielä joku halukas lähtemään hoitajaksi?
Käsi ylös! Kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kiittää kuollessasi hoitajia ja heidän loputonta ahneutta sekä riistoa työantajaa kohtaan. Kylmää, järkyttävää ja anteeksiantamatonta toimintaa hoitsuilta!
Mikä on tekosyysi ettet ole hoitaja kun taidat mielestäsi tehdä sen paremmin kuin nykyiset?
Pitääkö olla siivooja, jos sanoo, että jokin paikka on likainen? Tai kokkiz jos sanoo, että ruoka on kylmää? Tai tarjoilija, jos sanoo, että tilasin kyllä pihvin, en kalaa?
Heh et tajunnut kirjoittavasi vertauksia YHDESTÄ asiasta. Vähän eri asia haukkua jotain tiettyä hoitajaa eikä jokaista.
Jos kokee että jokainen hoitaja on ahne ja muuta niin totta kai menee ja tekee sen sitten itse paremmin.
Tai sitten ei valita jos ei kerta asialle aio mitään tehdä.
Väärin! Päättäjillä ei ole kansan tukea! T.Kansalainen