Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se kohdistui minuunkin. Ensi viikon syöpäkontrolli peruttiin. Ei uutta aikaa

Vierailija
15.04.2022 |

No toki osasin tätä odottaa mutta kurjalta tuntuu. Ei mitään tietoa milloin pääsee tutkimuksiin.
Pahempi tilanne tietysti heillä joilla leikkaus tai hoito peruuntuu. Itse olin leikkauksessa onneksi jo syksyllä.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva la revolution kirjoitti:

Nämä ovat höpö höpö provo aloituksia, minulla on ollut pari sovittua keskussairaala-käyntiä eikä mitään ongelmia...

Voimia hoitajille unohtakaa nämä trollit te teette mahtavaa työtä ja ansaitsette parempaa palkkaa ja kuten olen sanonut kaikki jotka ansaitsevat valtionhallinnossa yli 10000 euroa / kk näiden palkat pitää pienentää ja lisää liksaa hoitajille, opettajille yms. vaativammille tehtäville kuin tuo hienostokerho joka ei päivääkään pystyisi tekemään töitä sosiopaattien psykopaattien, narkkareiden, häiritsevien oppilaiden yms. kanssa… 

Kun sulla ei ole ollut peruutuksia, niin ei kellään muullakaan ole? Mitä jos lukisit vaikka uutisia enemmän, ettei tarvitsisi kommentoida vain oman navan ympäristöstä. ..

Vierailija
162/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontrolli ei ole tutkimus tai hoito. Se on vain kartoitus miten sinä voit.

Mitä ihmettä tämä on tarkoittavinaan? Kontrolli tarkoittaa seurantakäyntiä ja kyllähän niihin liittyy monenlaisia tutkimuksia, etenkin syöpäkontrolleissa. Onkohan olemassa mitään fyysistä sairautta jonka seurannassa ei tehtäisi tutkimuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan valtiovallalla keinot lailla pakottaa lääkärit töihin vaikka olisivat yksityispuolella jos tarve vaatii. Samoin on käytössä puolustuvoimat ja spr ja monet muut järjestöt. Kuvaksissa on yleensä lääkäri mukana joka ohjaa laitetta ja hoitaja vain avustaa. Veri ym kokeet ovat täysin toiminnassa. Joku jarruttaa tahallan ja koettaa saada yleisen mielipiteen taakseen.

Eiköhän yleinen mielipide kuuntele nykyään paljon mieluummin Zelenskyä kuin Milla-Riikka Rytköstä.

Ketään ei kiinnosta Tehyläisten vaatimukset. Milla-Riikka on hävinnyt julkisuuden 6-0 Zelenskylle. Zelensky saa rahaa ja aseita ympäri maailman, Milla-Riikalle ei enää liikene kuin roposia.

Tiedätkö, loppujen lopuksi on aivan sama puhutaanko lakosta sanaakaan julkisuudessa, järjestetäänkä marsseja ja mielenosoituksia, tai ylipäätään hankitaan minkäänlaista huomiota. Ainoa millä on väliä on se että ollaan poissa töistä, eikä palata jos palkat ei nouse. Sille ei kukaan voi yhtään mitään. Edes pakkolaki ei voi oikeasti pakottaa kymmeniätuhansia työstäkieltäytyviä töihin. Jos sakoilla uhataan, on mahdollisuus poistaa ammatinharjoittamisoikeutensa, joten sekään ei toimi. Päättäjät, ja mitä ilmeisimmin myös osa kansasta pitää meitä sätkynukkeina joita voi pompotella miten tahtoo. Jos tässä maassa priorisoidaan aina kaikkien muiden asiat oman maan asioiden edelle, on selvää ettei se voi loputtomiin toimia. Vie vähän uskottavuutta väittää ettei hoitajien palkankorotuksille löydy rahaa, kun miljardeja voidaan ihan tuosta vaan viljellä ympäri maailmaa milloin mihinkin. Eikä todellakaan edes mihinkään kehitysmaihin nälänhätää helpottamaan, vaan sivystysvaltioihin kuten Espanjaan, Italiaan ja Kreikkaan. Sitäpaitsi fakta on, että mitä enemmän julkisesti haukutaan, arvostellaan ja vähätellään hoitajia, sitä huonommaksi alan vetovoimaisuus heikkenee. Palkkavaatimuksiin se ei kuitenkaan vaikuta mitenkään, korkeintaan lisää taistelutahtoa ja ajatusta että periksi ei anneta tuumaakaan.

Juurikin näin! Ketään ei ole kiinnostanut se fakta että me hoitajat olemme vuosia joustaneet, tehneet tuplatyötä kun sairastumisen takia sijaisia ei saa, uhranneet oman terveytemme potilasturvallisuuden takia. Olemme ottaneet haukuja vastaan omaisilta ja potilailta silloin kun lääkäri on tehnyt virheen ja silti kuunnelleet heitä kiireessä ja yrittäneet paikata virheitä. Loputtomiin olemme ajatelleet potilaita ja mikä on kiitos? Harmi ettei syöpäsairas saa hoitoaan mutta onhan lääkärit töissä? Mepaikataan niin isein heidän töitä, voisiko lääkärit nyt paikata hoitajien kun se meidän duuni on niin yksinkertaista että kuka tahansa pystyy siihen? Anteeksi nyt vaan mutta mua ei saaenää poljettua alas uhkailemalla, ei säälillä ei millään! Joten itkekää lääkäreille, menkää sinne valittamaan. Mua ei juuri nyt kiinnosta tippaakaan.

Komppaan kyllä tätä, MUTTA ylitöitä ei ole ollut pakko tehdä. Minä olen tehnyt jo sen päätöksen aiemmin, että ylimääräisiä vuoroja en pääosin ota. Joskus harvoin sunnuntaina voin tehdä tuplapäivän jos hälytysraha on kohdillaan. Muuten ylitöitä en tee, kun vuoro loppuu niin kerron iltavuorolaiselle mitä on tekemättä ja lähden kotiin, piste. Työnantaja kyllä määrää hätätyöhön sitten jos oikeasti jotain sellaista tapahtuu että hätätyön määritelmä päättyy. Mutta joustaminen kannattaa lopettaa tähän paikkaan. Työaika kun loppuu niin hanskat tippuu siihen paikkaan, ellei ole elvytys menossa. Kaikki kun toimisivat näin niin viesti menisi työnantajalle perille, jotain täytyy muuttaa. Mutta kun joustetaan ja joustetaan.

Vierailija
164/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti lääkärit ovat olleet melko hiljaa asian suhteen, ja kyseinen erityislääkäri korostaa, että hän tukee ehdottomasti hoitajien parempia palkkoja ja työoloja, mutta toteaa, että ei voi enää olla hiljaa. Turun Sanomat ei kerro hänen nimeään hänen työasemansa suojelemiseksi.

– En normaalisti ottaisi yhteyttä mihinkään, mutta Tyksin potilaiden hoito on aivan katastrofaalisessa tilassa. Lakko aiheuttaa nyt laajaa vahinkoa ja ennenaikaisia kuolemia, vaikka toisin yritetään väittää. Syöpien hoito on lähes mahdotonta. Hoito vastaa lähes samaa kuin olisimme sotatilassa, lääkäri toteaa järkyttyneenä.

Hän toteaa, että Tyksissä työskentely on ahdistavaa tällä hetkellä, kun potilaita ei pystytä auttamaan. Myös potilaat ovat huolissaan ja ahdistuneita.

– Järkyttää, että ihmisillä on todettu syöpä ja he tietävät möykyn kasvavan ja leviävän kehossaan, mutta me emme pysty auttamaan. Emme voi tutkia, mitä sairautta olisimme hoitamassa, kun esimerkiksi tietokone- ja magneettikuvauksia on hyvin vaikea saada ja lähes kaikki näytteenottotoimenpiteet on peruttu. Emmekä hoitamaan, kun ei ole henkilökuntaa.

Ts

Taitaa olla toimittajan keksimä mielikuvituslääkäri, joka näin on todennut... Ei kukaan syöpälääkäri puhu noin.

Vierailija
165/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pikkuhiljaa ihmisten aika ymmärtää että hoitotyö on ammatti ja työ siinä missä mikä tahansa muukin. Siis vain työ, ei mikään kutsumus tai muuta sen ylevämpää. Työ. Yksittäisellä hoitajalla on velvollisuus tehdä vain työnsä sopimuksen mukaan, ja sopimus on nyt katkolla. Työnantajan tehtävä on nyt tarjota sellainen uusi sopimus jonka kanssa viitsii töihin palata. Se on näin yksinkertaista.

Minua voitte yrittää syyllistää ihan niin paljon kun haluatte, ei kiinnosta. Minä palaan töihin sitten kun olen tyytyväinen tarjottuun uuteen sopimukseen.

Liitto päättää, koska palaat töihin, koska et kykene itsenäiseen päätöksentekoon.

Liitto ei voi päättää yhtään mitään kenenkään puolesta. Jokainen yksilö päättää ihan itse omalla kohdallaan miten toimii.

Vierailija
166/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi varjoainekuvaus tulossa ensi viikolla ja leikkausjonossa olen myös. Toivottavasti eivät peru tuota ensi viikon aikaa. Muistutusviesti varatusta ajasta tuli jo eilen, kuvaus siis keskiviikkona aamupäivällä eli viimeinen mahdollinen päivä perua olisi kai tiistai. Aika paskaa jos peruvat vasta edellisenä päivänä. Olen joutunut olemaan ilman erästä lääkettä tuota kuvausta varten ja jos se nyt perutaan, niin olen kärsinyt turhaan kaksi viikkoa ilman lääkettä. Leikkaus varmaan ainakin pitkittyy, sille ei kai mitään nyt voi. Olisi kyllä ollut kiva olla kesällä paremmassa kunnossa ja vihdoin nauttia elämästä monen vuoden sairastelun jälkeen, nyt kun vihdoin on diagnoosi ja hoito selvillä.

Ei niistä perumisista tarvitse edes ilmoittaa potilaille.

Ai jaa? Husin sivuilla kyllä mielestäni luki, että ilmoitetaan tekstiviestillä. No jos mitään ei kuulu, niin menen tietysti keskiviikkona paikan päälle. En kyllä ole kovin iloinen, jos kuvausta ei sitten olekaan. Yritin eilen soittaa siihen yksikköön, jossa kuvaus on, mutta kukaan ei vastannut.

Jos kyseessä on yksikkö joka on suljettuna pääsiäisen aikana, ei siellä tietenkään ole ketään soittamassa sinulle ja permassa aikaasi. Tiistaina tulee ilmoitus jos aika on peruttu. Muutenkin suojelutyöstä neuvotellaan aina 3 päivää kerralla, joten sen pidemmälle eteenpäin ei kukaan tiedä.

Vierailija
167/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti lääkärit ovat olleet melko hiljaa asian suhteen, ja kyseinen erityislääkäri korostaa, että hän tukee ehdottomasti hoitajien parempia palkkoja ja työoloja, mutta toteaa, että ei voi enää olla hiljaa. Turun Sanomat ei kerro hänen nimeään hänen työasemansa suojelemiseksi.

– En normaalisti ottaisi yhteyttä mihinkään, mutta Tyksin potilaiden hoito on aivan katastrofaalisessa tilassa. Lakko aiheuttaa nyt laajaa vahinkoa ja ennenaikaisia kuolemia, vaikka toisin yritetään väittää. Syöpien hoito on lähes mahdotonta. Hoito vastaa lähes samaa kuin olisimme sotatilassa, lääkäri toteaa järkyttyneenä.

Hän toteaa, että Tyksissä työskentely on ahdistavaa tällä hetkellä, kun potilaita ei pystytä auttamaan. Myös potilaat ovat huolissaan ja ahdistuneita.

– Järkyttää, että ihmisillä on todettu syöpä ja he tietävät möykyn kasvavan ja leviävän kehossaan, mutta me emme pysty auttamaan. Emme voi tutkia, mitä sairautta olisimme hoitamassa, kun esimerkiksi tietokone- ja magneettikuvauksia on hyvin vaikea saada ja lähes kaikki näytteenottotoimenpiteet on peruttu. Emmekä hoitamaan, kun ei ole henkilökuntaa.

Ts

Taitaa olla toimittajan keksimä mielikuvituslääkäri, joka näin on todennut... Ei kukaan syöpälääkäri puhu noin.

Ihan hyvin voi puhua. Minut leikannut kirurgi kutsui syöpäkasvaintani knöödeliksi 😀

Vierailija
168/168 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi varjoainekuvaus tulossa ensi viikolla ja leikkausjonossa olen myös. Toivottavasti eivät peru tuota ensi viikon aikaa. Muistutusviesti varatusta ajasta tuli jo eilen, kuvaus siis keskiviikkona aamupäivällä eli viimeinen mahdollinen päivä perua olisi kai tiistai. Aika paskaa jos peruvat vasta edellisenä päivänä. Olen joutunut olemaan ilman erästä lääkettä tuota kuvausta varten ja jos se nyt perutaan, niin olen kärsinyt turhaan kaksi viikkoa ilman lääkettä. Leikkaus varmaan ainakin pitkittyy, sille ei kai mitään nyt voi. Olisi kyllä ollut kiva olla kesällä paremmassa kunnossa ja vihdoin nauttia elämästä monen vuoden sairastelun jälkeen, nyt kun vihdoin on diagnoosi ja hoito selvillä.

Ei niistä perumisista tarvitse edes ilmoittaa potilaille.

Ai jaa? Husin sivuilla kyllä mielestäni luki, että ilmoitetaan tekstiviestillä. No jos mitään ei kuulu, niin menen tietysti keskiviikkona paikan päälle. En kyllä ole kovin iloinen, jos kuvausta ei sitten olekaan. Yritin eilen soittaa siihen yksikköön, jossa kuvaus on, mutta kukaan ei vastannut.

Jos kyseessä on yksikkö joka on suljettuna pääsiäisen aikana, ei siellä tietenkään ole ketään soittamassa sinulle ja permassa aikaasi. Tiistaina tulee ilmoitus jos aika on peruttu. Muutenkin suojelutyöstä neuvotellaan aina 3 päivää kerralla, joten sen pidemmälle eteenpäin ei kukaan tiedä.

Juu, toki sen tajuan, ettei pääsiäisenä kukaan sieltä soita. Kuten sanoin, yritin itse torstaina soittaa, mutta eivät vastanneet. Olisin halunnut tietää jo tällä viikolla, perutaanko aika, jotta voisin taas aloittaa tauolla olevan lääkityksen. Ja mielestäni edellisenä päivänä peruminen on kyllä ihmisten kiusaamista. Miksi lähettää sitten noita "muistathan ajanvarauksesi" -viestejä monta päivää etuajassa, jos on todennäköistä, että aika perutaan? En tiennyt tuosta 3 päivän sopimisesta, kiitos tiedosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä