Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin juominen sisäiseen tyhjyyteen ja ikävystymiseen.

Vierailija
15.04.2022 |

En saa vain rauhaa jotenkin "sielullisesti". Koko ajan mielessä pyörii kaikenlaista käsiteltävää ja olen riippuvuuksiin taipuvainen. Levoton, tyhjä ja yksinäinen olla. Joka päivä taistelen pääni kanssa milloin mistäkin.
Kerran viikossa ratkean hakemaan alkoholia kuunnellakseni vaikka musiikkia ja turruttaakseni jotain tai sitten tunteakseni edes jotain.
Huomenna sitten masentaa ihan helvetisti taas. Oma vika mutta en osaa pitää itseäni kontrollissa koko aikaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti (kuten varmasti tiedätkin) alkoholista on se hetken apu, mutta se sotkee aivokemiat moneksi viikoksi! Ja siten aiheuttaa ahdistusta ja masennusta. Jos sulla ei ole lääkkeet auttaneet, pyydä toista lääkettä. Ja sitten taas toista ja taas toista. Niin kauan, että löytyy lääke joka sinulla auttaa. Ei niiltä lääkkeiltä saa kuitenkaan ihmeitä odottaa. Jos niistä saa edes jotain apua, esimerkiksi nukuttua paremmin, se on jo iso apu. 

Mullakin kesti yli 10 vuotta löytää sopiva lääke. Siinä välissä yritin monta kertaa pärjätä ilman mitään lääkettä ja lääkitsin itseäni alkoholilla. Mutta siinä kävi niin, että lopulta ei alkoholikaan enää auttanut. Ei se enää tuonutkaan sitä hilpeää oloa. Siinä kohtaa aloin todella haluamaan jotain lääkitystä masennukseeni ja liikkumaan enemmän, pakotin itseni olemaan sosiaalisempi vaikka ihmiset ällötti. 

Ja nykyään olo on suht ok. En enää osaa edes haaveilla sen paremmasta. Kunhan on edes siedettävä olo, se riittää minulle. 

Mielialalääkkeistä ei ole läheskään kaikille apua. Ne ovat silti ainoita mitä saa.

Vierailija
22/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, "onneksi" en ole yksin näiden ajatusten kanssa. Ehkä joskus alkava terapia toimii.. 

Sitä tarvitsen, on pakko käsitellä möröt pään sisällä jotka vetävät alas. Onneksi sentään olen tietoinen niistä ja osaan sillälailla puhua itselleni ja tarkkailla ulkopuolelta. Aina ei kuitenkaan jaksa yrittää pitää päätä asioissa. Sellaista vuoristorataa ja kamppailua mt-ongelmien kanssa. 

Juon häpeään ja yksinäisyyden tuntemuksiin tai seurajuomaksi rentoutumisen ja avoimuuden vuoksi Johonkin lukkoon. No sama se kai nyt tällä hetkellä on. Jospa tähän tulisi joskus muutos. Ymmärrän etten jaksa enää yksin vaan tarvitsen ihmisiä lähelleni, vertaistukea ja kuulluksi tulemista.

Ap

Hyvä, että olet jonossa terapiaan. Oma kokemukseni on, että riippuvuuksiin pakeneminen vain siirtää asioiden käsittelyä eteenpäin. Hetkellistä helpotusta oloon niistä toki voi saada, mutta entistä pahemmalta tuntuu jälkeenpäin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan anteeksi, jos et enää kiusaa mua ❤️. Voi olla, että olen liian väsynyt ja joku on kirjoittanut samaan tyyliin. Siinä tapauksessa olen pahoillani, että sotkin ap ketjusi.

Vierailija
24/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan anteeksi, jos et enää kiusaa mua ❤️. Voi olla, että olen liian väsynyt ja joku on kirjoittanut samaan tyyliin. Siinä tapauksessa olen pahoillani, että sotkin ap ketjusi.

Nyt kun rauhoituin niin tajusin, että saatoin ylireagoida.

Vierailija
25/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet.

Ei hyvänen aika alkoholin kanssa lääkkeitä ainakaan

Vierailija
26/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti (kuten varmasti tiedätkin) alkoholista on se hetken apu, mutta se sotkee aivokemiat moneksi viikoksi! Ja siten aiheuttaa ahdistusta ja masennusta. Jos sulla ei ole lääkkeet auttaneet, pyydä toista lääkettä. Ja sitten taas toista ja taas toista. Niin kauan, että löytyy lääke joka sinulla auttaa. Ei niiltä lääkkeiltä saa kuitenkaan ihmeitä odottaa. Jos niistä saa edes jotain apua, esimerkiksi nukuttua paremmin, se on jo iso apu. 

Mullakin kesti yli 10 vuotta löytää sopiva lääke. Siinä välissä yritin monta kertaa pärjätä ilman mitään lääkettä ja lääkitsin itseäni alkoholilla. Mutta siinä kävi niin, että lopulta ei alkoholikaan enää auttanut. Ei se enää tuonutkaan sitä hilpeää oloa. Siinä kohtaa aloin todella haluamaan jotain lääkitystä masennukseeni ja liikkumaan enemmän, pakotin itseni olemaan sosiaalisempi vaikka ihmiset ällötti. 

Ja nykyään olo on suht ok. En enää osaa edes haaveilla sen paremmasta. Kunhan on edes siedettävä olo, se riittää minulle. 

Mielialalääkkeistä ei ole läheskään kaikille apua. Ne ovat silti ainoita mitä saa.

Ei niin, mutta ei silti kannata luovuttaa heti jos ei ne auta. Moni tekee niin, ei ole voimia vaatia toista lääkettä. Niin se minullakin meni sen 10 vuotta, kunnes lopulta löysin lääkkeen joka edes vähän auttaa. Mutta kuten sanoin, ei ne mitään ihmelääkkeitä ole. Kun ei sellaista ole olemassakaan. 

Vierailija
27/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista et saa apua fiiliseesi. Kuitenkin jos juot,juo.Mut eivät sinua saa lopettaman.Päätös lähtee sinusta itsestäsi mitä elämällesi teet?Minulta et saaenpatiaa! Helppo vedota yksinäisyy,vaikea lapsuus ymm.masennus. Sinä itse päätät ryvetkö siinä.Vai otatko aikataulun päiviisi ja elämäsi haltuusi?Netti on täynnä mihin voit otta yhteys: Helsinki mission. Punanen Risti, Kirkon diakoni.Diakonisalaitos. Ilmasta tekemistä muiden kanssa.Pyytää heiltä ystävä tai menet heidän ilmasille kurseille: Kouluta ystäväksi ykinäiselle.Ei maksa mitään,eikä se ystävyys.Ja edellä mainitut on kaiken ikäisille,sukupuolesta rippumatta tai tuloista.

Vierailija
28/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun rauhoituin niin tajusin, että saatoin ylireagoida.

Mua on siis haukuttu vaikka miksi, koska olen omituinen.

Vierailija
29/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantapään kautta oppinut että jos on henkisiä ongelmia, ei alkoholin käyttö niitä ratkaise.

Ainut mitä käy on ongelmien unohtaminen hetkeksi, mutta jatkuvasti kännissä olo ei ole oikeaa elämää. Päinvastoin, sillä saa sen oikean elämän ihmissuhteet ja terveyden pilattua.

Alkoholi sekoittaa hormonitoiminnan ja on depressantti. Eli mitä enemmän ja pidempään käytät, sitä huonompaan jamaan menet. Varsinkin jos ryyppääminen ei ole arvojesi mukaista elämää.

Vierailija
30/30 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kantapään kautta oppinut että jos on henkisiä ongelmia, ei alkoholin käyttö niitä ratkaise.

Ainut mitä käy on ongelmien unohtaminen hetkeksi, mutta jatkuvasti kännissä olo ei ole oikeaa elämää. Päinvastoin, sillä saa sen oikean elämän ihmissuhteet ja terveyden pilattua.

Alkoholi sekoittaa hormonitoiminnan ja on depressantti. Eli mitä enemmän ja pidempään käytät, sitä huonompaan jamaan menet. Varsinkin jos ryyppääminen ei ole arvojesi mukaista elämää.

Se on kuitenkin ainoa apu mitä saa omalla luvalla. Lääkärille jos kerrot hukuttavasi ongelmiasi niin luokitellaan alkoholistiksi. Ei huomioida niitä alkuperäisiä ongelmia. Suomessa osataan vain syyllistää lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan