Miksi kaikki rekrytoijat eivät suostu etähaastatteluun?
Mun on pakko hakea töitä kaukaakin mutta en mä haluaisi satojen kilometrien päähän mennä haastatteluun ja kuluttaa rahaa mahdollisesti turhaan. Asun niin pienellä paikkakunnalla jossa ei töitä minulle ole. Eihän etähaastattelussa oo mitään huonoa. Aivan hyvin saisivat minusta samanlaisen kuvan kuin kasvotustenkin. Niillä menee hyvä työntekijä ohi kun eivät suostu! Mä sentään oikeasti haluan työpaikan enkä elellä tuilla huvikseen.
Kommentit (18)
Pitäähän sinun jokatapauksessa sitten kulkea ne sadat kilometrit vaikka työn saisitkin etähaastattelulla.
Kysy työnantajalta, että korvaavatko matkakulut. Jos eivät, niin tuskin he maksavat sulle muutenkaan asianmukaisesti, joten anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sinun jokatapauksessa sitten kulkea ne sadat kilometrit vaikka työn saisitkin etähaastattelulla.
Yleensä tässä vaiheessa muutetaan.
Työnhakija joka ei uskalla tavata livenä on vähän niinkuin nainen tinderissä, jolla ei ole
vartalokuvaa profiilissa.
Eli 100% läski.
Läski ei kelpaa avioon, eikä työsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niin ison elämänmuutoksen on valmis tekemään työn takia, niin miksi ei voisi tehdä sitä uhrausta että ajaa sen kerran sinne haastatteluun?
Ap
Niin, kaikki tietävät että olet raskaana
Olen miettinyt samaa. Meillä etähaastattelu onnistuu, mutta etähaastattelulla valittu ei koskaan saa etätyöoikeutta kahteen vuoteen. Yleensä valinnan jälkeen alkaa etätyöoikeuden vaatiminen "kun se haastattelukin oli etänä" ja vaikea saada työntekijää ymmärtämään, että hänet on oikeasti valittu meille töihin, ei etätöihin.
Hahahh ootte niin hauskoja!!!
Tietenkin mä muuttaisin työn perässä.
En ole läski.
Vierailija kirjoitti:
Kysy työnantajalta, että korvaavatko matkakulut. Jos eivät, niin tuskin he maksavat sulle muutenkaan asianmukaisesti, joten anna olla.
Ikinä ei ole tällaista kysytty enkä tuollaista kuullut! Meidän työpaikkaan haki yli 200 hakijaa joista kaikki haastatteluun kutsutut tuli ilomielin haastatteluun livenä, eikä kukaan kysynyt matkakulujen korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niin ison elämänmuutoksen on valmis tekemään työn takia, niin miksi ei voisi tehdä sitä uhrausta että ajaa sen kerran sinne haastatteluun?
Harvoin yksi haastattelu riittää, moni joutuu hakemaan satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää ja ramppaamaan monissa haastatteluissa. Työ voi myös olla etätyötä tai vaatia läsnäoloa harvoin, jolloin ei edes tarvitse välttämättä muuttaa. Meillä esimerkiksi vaaditaan vain neljä toimistopäivää kuukaudessa, moni selviää vielä vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Meillä etähaastattelu onnistuu, mutta etähaastattelulla valittu ei koskaan saa etätyöoikeutta kahteen vuoteen. Yleensä valinnan jälkeen alkaa etätyöoikeuden vaatiminen "kun se haastattelukin oli etänä" ja vaikea saada työntekijää ymmärtämään, että hänet on oikeasti valittu meille töihin, ei etätöihin.
Onpas järjetön työpaikka.
Yksi syy on, että hmisen peilisolut eivät toimi etäpalavereissa, jolloin niiden puutetta ei voi huomata. Peilisolujen puute on puolestaan vakavan luonnehäiriön merkki, eli rekrytoijan red flag.
t. rekrytoiva psykologi
Vain läsnä tunnistaa autistin varmuudella joten niille ei paikkaa anneta.
Se on ensimmäinen testi motivaatiosta, onko valmis tulemaan haastatteluun paikanpäälle. Jos ei edes sen vertaa motivaatiota löydy, miten voi olettaa ihmisen tulevan töihin paikanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin yksi haastattelu riittää, moni joutuu hakemaan satoja työpaikkoja ennen kuin tärppää ja ramppaamaan monissa haastatteluissa. Työ voi myös olla etätyötä tai vaatia läsnäoloa harvoin, jolloin ei edes tarvitse välttämättä muuttaa. Meillä esimerkiksi vaaditaan vain neljä toimistopäivää kuukaudessa, moni selviää vielä vähemmällä.
Totta, mutta se nyt ei varsinaisesti auta saamaan sitä yhtäkään työpaikkaa jos ei suostu tulemaan paikan päälle. Kilpailu on aika armoton tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalat on siitä outoja, että potilaat on siellä eikä hoitajien kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalat on siitä outoja, että potilaat on siellä eikä hoitajien kotona.
No eihän tämä työpaikka voi potilastyötä olla, jos etätyötä kuitenkin voisi tehdä, mutta oikeutta ei vain kostoksi anneta.
Ei hätää, siellä on varmasti monia muita jotka mielellään tulevat haastatteluun paikan päälle.