Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli2 pärähtää käyntiin viikon kuluttua, riittääkö työpaikkoja kaikille?

Vierailija
15.04.2022 |

Ihana kevät ja toiveikkuutta työttömien rinnoissa, jo kesäksi saattaa päästä töihin!
Mutta onko työttömille seurauksena vain pettymys, onko työpaikkoja tarpeellisia määriä? Onko ehkä ilman työnhaku pakkoa ennen nykyhallitusta ehkä hieman totuttukin makoilemaan sohvalla tukieurojen varassa?!?
Nyt te-toimistot ja soskut viritetty huippuiskuun, tuhansia virkailijoita palkattu ja valmiina käsittelemään työttömät- työttömät lupausten innoittamina ryntäämässä töihin!
Valtavasti kohenee kansantalous ja elintaso KAIKILLA,ei vain työttömille, kun saadaan apukäsiä kaikille yhteiskunnan aloille. Kaikki osallistuvat niin saamme aikaiseksi valtavan kakun ja ehkäpä siitä kakusta riittää sitten murusia jaeltavaksi almuina muuallekin maailmaan!
Mutta sitä ennen pitää leipoa kakku yhdessä eikä se onnistu vetelehtimällä!

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou helkaari je je jee!

Vierailija
162/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä TE-toimiston tai kuntakokeilun työntekijät ovat itse tästä mallista? Kiinnostaisi kuulla.

Ainakin meillä pitävät sitä ihan kauheana ja valittavat kun heitä ei ole kuunneltu yhtään. Näkevät jo ennalta ettei toimi ja aiheuttaa vain turhaa kärsimystä monelle työttömälle. Ja rahan tuhlausta, valtio ei tästä tule hyötymään lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei vaihteeksi olisi sellaista kokeilua, jossa vaikka 10 000 työtöntä tulisi joka päivä työkkäriin( eri työkkärit, noin 15 työtöntä/ryhmä) ja sitten heidän kanssaan etsittäisiin töitä tehostetusti 7 tunnin ajan/arkipv. Tähän sisältyisi erilaista koulutusta (esim. hygieniapassi) ja erilaista sparrausta (ammattilainen opettaisi uudestaan ja uudestaan esim. raivaussahan käyttöä ja huoltoa, neuvoisi työssä kädestä pitäen). Poissaoloja ei sallittaisi kuin lääkärintodistuksen turvin.

Uskon, että alle 3 kuukaudessa koko porukka olisi töissä.

Usko on höhliä varten, käytä matematiikkaa, se ei petä.

Tarkasta montako avointa työpaikkaa on ja montako työtöntä.

Tosin näin yksinkertaista se ei ole, sillä kohtaanto ongelma mutkistaa yhtälön toteutumista, mutta tuo ensimmäinen antaa sinulle faktaa uskon sijaan

Silti meillä yli 2 000 000 suomalaista on töissä. Mikä heissä on vikana, kun heille löytyy työpaikka samoin kuin suurelle osalle työttömistä ensimmäisen 3 kk aikana? Ne, jotka ei saa 3 kk aikana töitä, ei töihin edes halua!

Ehkä ikä?

Vierailija
164/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kysymys rekry lomakkeessa oman nimen jälkeen on nykyisen työnantajan nimi. Koneluettavat hakemukset eivät etene ihmiselle asti jos vastaus on tyhjä tai rasti ruudussa kohdassa olen työtön. Näin tunnetussa pörssiyhtiössä.

Tietenkin näin, koska ei siellä ole aikaa tuhertaa työttömien hakemusten kanssa. Koneäly on käytössä nimenomaan siksi, että jo alussa saadaan tarpeettomat hakijat sivuun rasittamasta prosessia.

Ja sitten moititaan työttömiä kun eivät saa töitä.

Vierailija
165/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä TE-toimiston tai kuntakokeilun työntekijät ovat itse tästä mallista? Kiinnostaisi kuulla.

Voi olla sellaisia sisäilmaa ohjelman kaltaisia fiiliksiä. 

Vierailija
166/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja ei riitä kaikille. Karenssi kyllä sitten tosin riittää kaikille…

Vierailija
167/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja ei todellakaan ole ja sitten on näitä hetkellisiä työpaikkoa ja provisio-palkalla olevia paikkoja ja puhelinmyyjien paikkoja yms. - kaikki suurta huijausta... Kuten olen jo aiemmin sanonut niin tämä on rikkaan eliitin keksintö laittaa pienipalkkaiset nahistelemaan keskenään.. sen sijaan pitäisi kysyä että kuka on hyväksynyt mm. yli 10000 euron palkat missään hallinnossa tai valtiolla, en minä ainakaan veronmaksajana ole hyväksynyt moisia... ja kukaan näistä yli 10000 tienaavista ei tekisi hoitajan palkalla hoitajan töitä jossa asiakkaat ovat esimerkiksi  narkkareita, psykopaatteja, sosiopaatteja, väkivaltaisia... Tai opettajien palkalla opettaa häiriköiviä lapsia päivästä toiseen... etenkin eliitin lapsia joiden suorittamaa häirintä arvostellessaan opettajille tulee välittömästi potkut töistä...Eiköhän ole aika alkaa pudottaa suuripalkkaisten tuloja heti  merkittävästi ja siirretään niitä pienipalkkaisille... kuka kannattaa?

Vierailija
168/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS: Vasemmisto vastusti Sipilän ”aktiivimalli kakkosta”, nyt se toteuttaa hallituksessa lähes vastaavan

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008317661.html

Koittakaa nyt ymmärtää, että se on edelleen se SAMA malli. Keskusta Sipilän johdolla asetti sen hallitusneuvotteluissa hallitukseen tulon ehdoksi.

Vierailija
169/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja ei riitä kaikille. Karenssi kyllä sitten tosin riittää kaikille…

Onhan se ihan matemaattisesti mahdotonta kun vertaa työttömien määrää työpaikkojen määrään.

Vierailija
170/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10472 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää paikkansa tuo, että pitkään työttöminä olleilta ei vaadita aktivointia. Minullekin tuosta mainittiin. Olen ollut 25 vuotta työttömänä ja outoa olisi, jos nyt alkaisi töitä löytymään kun niitä ei tähänkään asti ole ollut tarjon.

Nyt ihmettelen suuresti. Työpaikallani on Kuntakokeilun virkailijoita ja olen ymmärtänyt että todellakin koskee ihan kaikkia, ja nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä. Ihmettelen myös kuinka joku on voinut olla 25 vuotta yöttömänä, sen ei pitäisi olla mahdollista. Jotain työllisyystemppuja on ollut ihan varmasti.

Minä kirjoitin tuon, johon vastasit. Minä olen saanut työttömyyskorvausta 25 vuotta eikä kertaakaan ole ollut puhetta mistään kuntouttavasta toiminnasta tai mistään muistakaan työllistämiskokeiluista. Ovat vain kehottaneet hakemaan työkyvyttömyyseläkettä, ja niin olen tehnytkin, mutta hakemustani ei ole hyväksytty, joten olen sen vuoksi työmarkkinatuella. Jollain minunkin pitää elää.

joo elikkä tämä henkilö ei ole joutunut kelan niin sanotulle kelan sakkolistalle.Elikkä kunnat/kaupungit valitsee osan työttömistä tälle listalle jolle työvoimavirkailija sitten ehdottaa kaiken maailman pilipali toimenpiteitä.tuo sakkomaksu termi on vähän virheellinen koska se ei varsinaisesti ole mikään sakkomaksu. kuntien ei tarvitse osallistua työttömien päivärahojen maksuun kun ne järjestävät erilaisia toimenpiteitä työttömälle vaan kela maksaa sen kokonaisuudessaan.muuten kela laskuttaa puolet rahasummasta kunnilta. tästä saamme kiittää entistä pääministeriä matti vanhasta joka v 2005 keksi että kunnat/kela yhdessä joutuvat osallistumaan työttömän päivärahan maksuun,mutta kunnat voivat sen välttää järjestämälle työttömälle erilaisia toimenpiteitä

Mallin äiti on kylläkin silloinen työministeri Tarja Filatov (SDP).

Vierailija
171/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt on niin, että töihin on mentävä. Ei auta vikinä, koska kesä.

Trollilla jo laarin pohjia kaavitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi