Kotimainen kurkku 2,95/kg, kpl 1,07 Prismassa
Juuri muutamia viikkoja sitten on saanut lukea palstaltakin kuinka ruoan hinta on kallistunut ja ihmiset maksaneet kurkuistaan monta euroa / kpl. Miten tämä voi olla mahdollista?
Kommentit (14)
Taisi käydä niin, että ihmiset boikotoi jättämällä ostamatta kalliita kurkkuja ja kauppias huomasi myynnin (rahantulon) vähentyvän...
Vierailija kirjoitti:
Taisi käydä niin, että ihmiset boikotoi jättämällä ostamatta kalliita kurkkuja ja kauppias huomasi myynnin (rahantulon) vähentyvän...
Kun mun mielestä ne kaikki valittajat olivat Cittarin asiakkaita. Itse siis silloinkin ihmettelin keskusteluja kun en ole Prisman asiakkaana huomannut samaa.
Miksi vihannekset ja kasvikset ovat halvempia kesäisin kuin talvella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mun mielestä ne kaikki valittajat olivat Cittarin asiakkaita. Itse siis silloinkin ihmettelin keskusteluja kun en ole Prisman asiakkaana huomannut samaa.
Isommista marketeista en tiedä, mutta ainakin lähimmässä S-marketissa kurkku oli viikko sitten yli 3 egee/kg ja tänään 2 euroa ja risat...
Vierailija kirjoitti:
ja hedelmät? riippuu tietysti mitä ostaa...
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kurkut vielä pärjäävät avomaalla...
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kesä vaan ihan yhtä "talvi" kuin muutama viikko sittenkin.
Tuottaja ei saa mitään, kauppa riistää tuottajia.
Ha! Meidän lähistön Cittarissa kurkkukilo 3,69, K-supermarketissa 2,99 ja Prismassa 2,95! Mitä ihmettä CM nyt?!? Katsokaa itse K-ruoka Citymarket Länsikeskus.
Asioista ottaa selvää. Ei taida sähkö olla enää niin kallista ku pahimmilla talvikuukausina.
Kaupat ottavat valikoimiinss joitain tuotteita tappiollakin ns. sisäänvetotuotteiksi.
Toinen syy voi olla se, että juuri nyt ovat kevään kasvukauden ensimmäiset kurkut valmistuneet, ja samaan aikaan on markkinoilla suuri määrä kurkkuja. Hinnat laskevat tai niitä lasketaan silloin.
Tomaatti 6,99 euroa /kg K-kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ottavat valikoimiinss joitain tuotteita tappiollakin ns. sisäänvetotuotteiksi.
Toinen syy voi olla se, että juuri nyt ovat kevään kasvukauden ensimmäiset kurkut valmistuneet, ja samaan aikaan on markkinoilla suuri määrä kurkkuja. Hinnat laskevat tai niitä lasketaan silloin.
Miksei tämä päde Cittarissa? 70 senttiä on iso ero kilohinnassa. Jopa oman K-ketjun "alempi" kauppa on edullisempi. Tiedänpähän jatkossa todellakin minne kauppaan en mene.
Itsekin miettinyt, että miksi kurkun hinta ensin nousi pilviin ja sitten romahti, nyt on halpaa. Mystistä.