Aktiivimalli2 pärähtää käyntiin viikon kuluttua, riittääkö työpaikkoja kaikille?
Ihana kevät ja toiveikkuutta työttömien rinnoissa, jo kesäksi saattaa päästä töihin!
Mutta onko työttömille seurauksena vain pettymys, onko työpaikkoja tarpeellisia määriä? Onko ehkä ilman työnhaku pakkoa ennen nykyhallitusta ehkä hieman totuttukin makoilemaan sohvalla tukieurojen varassa?!?
Nyt te-toimistot ja soskut viritetty huippuiskuun, tuhansia virkailijoita palkattu ja valmiina käsittelemään työttömät- työttömät lupausten innoittamina ryntäämässä töihin!
Valtavasti kohenee kansantalous ja elintaso KAIKILLA,ei vain työttömille, kun saadaan apukäsiä kaikille yhteiskunnan aloille. Kaikki osallistuvat niin saamme aikaiseksi valtavan kakun ja ehkäpä siitä kakusta riittää sitten murusia jaeltavaksi almuina muuallekin maailmaan!
Mutta sitä ennen pitää leipoa kakku yhdessä eikä se onnistu vetelehtimällä!
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisia haettavia työpaikkoja olisi 80 km säteellä vähän yli 400 kpl. Hienoa, että työttömille muistutetaan, että työmarkkinatuki ei ole kansalaispalkka.
Minä olen jo töissä, tule sinäkin!
Voi kiitos, että annat oman työpaikkasi mulle!
Onko tässä ajatuksena, että yrityksiin pitää palkata lisää työntekijöitä HR-osastolle lukemaan niitä hakemuksia joita työttömät lähettelevät?
Vai miten tämän valtaisan hakemusten lähettelyn on ajateltu lisäävän työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisia haettavia työpaikkoja olisi 80 km säteellä vähän yli 400 kpl. Hienoa, että työttömille muistutetaan, että työmarkkinatuki ei ole kansalaispalkka.
Minä olen jo töissä, tule sinäkin!
Voi kiitos, että annat oman työpaikkasi mulle!
Ole hyvä, huomenna klo 5:30 aloitetaan, voin viikon verran olla perehdyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti työttömiäpummeja rankaistaan oikein isolla kädellä!
Se ettei kokoaikatyötä riitä kuin murto-osalle työtmistä ei tee työttömistä pummeja. Se ei ole työttömän syy jos kokoaikatyötä ei riitä kaikille. Ei sua kyllä järjellä ole siunattu.
Outoa, että moni opiskelija saa kokoaikatyön jo ennen valmistumistaan. TYöttömät ei näköjään edes hae töihin, kun opiskelijakin kelpaa.
Vähänpä sinä mistään mitään tiedät. Työttömiä ei huolita, kuvitellaan että heissä on jotain vikaa.
Miten niin kuvitellaan? Palkkaa opiskelija, hän tekee työnsä hyvin. Palkkaa työtön, niin raha kyllä kelpaa, mutta töitä ei tehdä, koska työhän on riistoa.
Juuri näin. Vapaata pitäisi saada pitää milloin vain, palkka on liian pieni, edut huonot, kun ei saa gt:tä käteen ruokiksella (kun teininörtit saa colaa pelifirmoissaan), torstaina pitäisi lähteä mökille jne.
Te siis olette niin yksinkertaisia että kuvittelette työttömien olevan jokin homogeeninen ihmisryhmä, pelkästään kuvaamanne kaltaisia?
Se on valtava erehdys mutta osoititte juuri itse miksi työttömiä ei palkata. Koska noin usea työnantajakin kuvittelee.
Ei tarvitse edes kuvitella. Meille tuli pieneen firmaan pitkäaikaistyötön palkkatuella, oli töissä 2 kk mitenkuten, ilmestyi paikalle, kun viitsi eikä tehnyt mitään. Enemmän siitä oli haittaa kuin hyötyä, vaikka oli työhönvalmentaja monta päivää mukana.
Taisi kyllä olla työkokeilija, ei palkkatuella työskentelevä. Miten lieneekään osannut olla työpaikkahaastattelussa niin fiksu ja filmaattinen, että tuli palkatuksi?
Työkokeilut pitäisi lopettaa. Niistä ei palkata juuri koskaan ketään. Työttömiä vain käytetään hyväksi ilmaisena työvoimana.
Niistä ei saisi palkata ketään kuin todellisessa poikkeustapauksessa! Lisäksi kokeilija ei ole töissä, ihan outoa, että ei lueta edes sopimusta ja sitä, mitä on yhdessä sovittu. Kokeilija on tutustumassa alaan tai ammattiin toisen ohjauksessa eikä koskaan ole yksin tekemässä jotain.
Kysy niiltä jotka ovat suostuneet pitkiin jopa puolenvuoden työkokeiluihin. Kyllä niissä on täkynä lupailtua että voi löytyä töitä. Uskomatonta että moinen hyväksikäyttö on ihan laillista.
Psykologin ja psykiatrin mukaan työkyvytön, kelan mukaan ei ja ikääkin vielä työvuosiin
No kulutan kaikkien resursseja kun ei pääse työkyvyttömäksi vaikka olen sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää paikkansa tuo, että pitkään työttöminä olleilta ei vaadita aktivointia. Minullekin tuosta mainittiin. Olen ollut 25 vuotta työttömänä ja outoa olisi, jos nyt alkaisi töitä löytymään kun niitä ei tähänkään asti ole ollut tarjon.
Nyt ihmettelen suuresti. Työpaikallani on Kuntakokeilun virkailijoita ja olen ymmärtänyt että todellakin koskee ihan kaikkia, ja nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä. Ihmettelen myös kuinka joku on voinut olla 25 vuotta yöttömänä, sen ei pitäisi olla mahdollista. Jotain työllisyystemppuja on ollut ihan varmasti.
Minä kirjoitin tuon, johon vastasit. Minä olen saanut työttömyyskorvausta 25 vuotta eikä kertaakaan ole ollut puhetta mistään kuntouttavasta toiminnasta tai mistään muistakaan työllistämiskokeiluista. Ovat vain kehottaneet hakemaan työkyvyttömyyseläkettä, ja niin olen tehnytkin, mutta hakemustani ei ole hyväksytty, joten olen sen vuoksi työmarkkinatuella. Jollain minunkin pitää elää.
joo elikkä tämä henkilö ei ole joutunut kelan niin sanotulle kelan sakkolistalle.Elikkä kunnat/kaupungit valitsee osan työttömistä tälle listalle jolle työvoimavirkailija sitten ehdottaa kaiken maailman pilipali toimenpiteitä.tuo sakkomaksu termi on vähän virheellinen koska se ei varsinaisesti ole mikään sakkomaksu. kuntien ei tarvitse osallistua työttömien päivärahojen maksuun kun ne järjestävät erilaisia toimenpiteitä työttömälle vaan kela maksaa sen kokonaisuudessaan.muuten kela laskuttaa puolet rahasummasta kunnilta. tästä saamme kiittää entistä pääministeriä matti vanhasta joka v 2005 keksi että kunnat/kela yhdessä joutuvat osallistumaan työttömän päivärahan maksuun,mutta kunnat voivat sen välttää järjestämälle työttömälle erilaisia toimenpiteitä
Työn tekeminen on kyllä ihan perseestä. Kai sitä nyt jotain _vois_ tehdä elääkseen mutta en ymmärrä ihmisiä joilla on kova hinku työelämään. No, saahan siitä rahaa mutta että muuten. Onneks oon niin paska työntekijä että oon aika hyvin tähänki asti välttyny ihan vaan olemalla oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kokoaikatyötä riitä kuin murto-osalle työtmistä ei tee työttömistä pummeja. Se ei ole työttömän syy jos kokoaikatyötä ei riitä kaikille. Ei sua kyllä järjellä ole siunattu.
Outoa, että moni opiskelija saa kokoaikatyön jo ennen valmistumistaan. TYöttömät ei näköjään edes hae töihin, kun opiskelijakin kelpaa.
Vähänpä sinä mistään mitään tiedät. Työttömiä ei huolita, kuvitellaan että heissä on jotain vikaa.
Miten niin kuvitellaan? Palkkaa opiskelija, hän tekee työnsä hyvin. Palkkaa työtön, niin raha kyllä kelpaa, mutta töitä ei tehdä, koska työhän on riistoa.
Juuri näin. Vapaata pitäisi saada pitää milloin vain, palkka on liian pieni, edut huonot, kun ei saa gt:tä käteen ruokiksella (kun teininörtit saa colaa pelifirmoissaan), torstaina pitäisi lähteä mökille jne.
Te siis olette niin yksinkertaisia että kuvittelette työttömien olevan jokin homogeeninen ihmisryhmä, pelkästään kuvaamanne kaltaisia?
Se on valtava erehdys mutta osoititte juuri itse miksi työttömiä ei palkata. Koska noin usea työnantajakin kuvittelee.
Ei tarvitse edes kuvitella. Meille tuli pieneen firmaan pitkäaikaistyötön palkkatuella, oli töissä 2 kk mitenkuten, ilmestyi paikalle, kun viitsi eikä tehnyt mitään. Enemmän siitä oli haittaa kuin hyötyä, vaikka oli työhönvalmentaja monta päivää mukana.
Taisi kyllä olla työkokeilija, ei palkkatuella työskentelevä. Miten lieneekään osannut olla työpaikkahaastattelussa niin fiksu ja filmaattinen, että tuli palkatuksi?
Työkokeilut pitäisi lopettaa. Niistä ei palkata juuri koskaan ketään. Työttömiä vain käytetään hyväksi ilmaisena työvoimana.
Niistä ei saisi palkata ketään kuin todellisessa poikkeustapauksessa! Lisäksi kokeilija ei ole töissä, ihan outoa, että ei lueta edes sopimusta ja sitä, mitä on yhdessä sovittu. Kokeilija on tutustumassa alaan tai ammattiin toisen ohjauksessa eikä koskaan ole yksin tekemässä jotain.
Kysy niiltä jotka ovat suostuneet pitkiin jopa puolenvuoden työkokeiluihin. Kyllä niissä on täkynä lupailtua että voi löytyä töitä. Uskomatonta että moinen hyväksikäyttö on ihan laillista.
Jos työtön ei suostu niin tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituisilla lukee puhelinpalvelussa usein tauolla ja on jopa 2 viikon sairaslomia. Osa käy salatupakalla.
Ei ole kenellekään väliksi töistä sen jälkeen, mitä tapahtuu kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden pohjoismaisen super hyper ohjelman tavoite on saada 10 000 ihmiselle työpaikka vuodessa.
Näitä super ihmisiä palkattiin 1200 henkilöä!
Vuodessa jokaisen uuden on kyettävä saamaan 8 ihmistä töihin, 😅 onpa tavoite!
Kuukaudessa siis vain 0,7 ihmistä pitäisi työllistyä, 😂, huh huh kyllä on tavoitetta kerrakseen!
Viikossa pitäisi onnistua jopa 0,17 ihmistä saada töihin.
Voiko hullumpaa projektia olla, kyllä naiset osaa keksiä jäätäviä työllisyystoimia!
Ja velkarahalla!
Ei sinne ole palkattu uutta väkeä yhtään, mistä ihmeestä tämä virheellinen tieto on saanut alkunsa.
Kuules pölöpää, osaatkohan edes lukea?
Pohjoismaisen työvoimapalvelumallin arvioidaan kasvattavan työllisyyttä noin 9 500–10 000 henkilöllä. Työllisyysvaikutukset syntyisivät täysimääräisesti vuodesta 2025 alkaen.
Työllistymistä tukisivat erityisesti keskustelut, joita järjestettäisiin työnhaun alkuvaiheessa kahden viikon välein. Tutkimusten mukaan juuri työnhakijan kohtaaminen säännöllisesti, aktiivinen työnvälitys ja työnhaun seuranta lyhentävät työttömyysjaksoja.
Jotta yksilöllinen palvelu on mahdollista, hallitus lisää TE-toimistojen ja kuntien resursseja 70 miljoonalla eurolla. Tällä palkataan noin 1200 uutta virkailijaa.
Lähde löytyy naisten valtakunnasta
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/yksilolliset-palvelut-tukevat-tyonh…
Tuota 4 työpaikkaa haetaan vain omasta kotikaupungista. On paljon työpaikkoja mihin ei voi hakea esim. palomies, puheterapeutti, hammashoitaja, sähkömies, putkimies jne.
On vain muutamia työpaikkoja mihin voi hakea, ne saavat sadoittain hakemuksia.
Työn hakeminen lisääntyy, työn tekeminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahdotonta että kuukaudessa tulisi 4 avointa työpaikkaa haettavaksi ihan kenelle tahansa. Työmarkkina tuki on niin alhainen ettei sillä kukaan pysy työkuntoisena ilman sairastumista mielenterveys ongelmiin ja sitä mukaa työkyvyttömäksi.
Minä asun Helsingissä, joten löydän helposti neljä mahdollista työpaikkaa joka kuukausi. Ei minua silti palkata.
Vierailija kirjoitti:
Ja heti sillä hetkellä kun opiskelijana töihin tullut saa yt-neuvotteluissa potkut, niin hänestä tulee työtön lusmu. Sitäkö yrität sanoa?
Tarjotaanko taas naisille rakennusalan kursseja kun ei muuta tarjottavaa ole? minulle tarjottiin jo, "innolla" odotan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahdotonta että kuukaudessa tulisi 4 avointa työpaikkaa haettavaksi ihan kenelle tahansa. Työmarkkina tuki on niin alhainen ettei sillä kukaan pysy työkuntoisena ilman sairastumista mielenterveys ongelmiin ja sitä mukaa työkyvyttömäksi.
Minä asun Helsingissä, joten löydän helposti neljä mahdollista työpaikkaa joka kuukausi. Ei minua silti palkata.
Ohis. Minä olen löytänyt pääkaupunkiseudulta monta sopivaa työpaikkaa joka ikinen kerta, kun olen niitä kartoittanut - kahdesti viikossa siis - mutta niissä kaikissa on se vika, että minua ei haluta palkata niihin. On ollut aikamoinen yllätys, että en kelpaa esimerkiksi palkkatukipaikkoihin tekemään työtä, jota olen tehnyt 25 vuotta. Vuorotteluvapaasijaiseksikaan en pääse tekemään oman alani työtä. Työvoimakoulutukseen pääsisin tekemään puoleksi vuodeksi oman alani työtä ilmaiseksi, mutta en mene. Järkihän tässä ennen pitkää lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teit johtopäätöksen että hän edusti kaikkia työttömiämme? Älykkyys suorastaan loistaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden pohjoismaisen super hyper ohjelman tavoite on saada 10 000 ihmiselle työpaikka vuodessa.
Näitä super ihmisiä palkattiin 1200 henkilöä!
Vuodessa jokaisen uuden on kyettävä saamaan 8 ihmistä töihin, 😅 onpa tavoite!
Kuukaudessa siis vain 0,7 ihmistä pitäisi työllistyä, 😂, huh huh kyllä on tavoitetta kerrakseen!
Viikossa pitäisi onnistua jopa 0,17 ihmistä saada töihin.
Voiko hullumpaa projektia olla, kyllä naiset osaa keksiä jäätäviä työllisyystoimia!
Ja velkarahalla!
Ei sinne ole palkattu uutta väkeä yhtään, mistä ihmeestä tämä virheellinen tieto on saanut alkunsa.
Kuules pölöpää, osaatkohan edes lukea?
Pohjoismaisen työvoimapalvelumallin arvioidaan kasvattavan työllisyyttä noin 9 500–10 000 henkilöllä. Työllisyysvaikutukset syntyisivät täysimääräisesti vuodesta 2025 alkaen.
Työllistymistä tukisivat erityisesti keskustelut, joita järjestettäisiin työnhaun alkuvaiheessa kahden viikon välein. Tutkimusten mukaan juuri työnhakijan kohtaaminen säännöllisesti, aktiivinen työnvälitys ja työnhaun seuranta lyhentävät työttömyysjaksoja.
Jotta yksilöllinen palvelu on mahdollista, hallitus lisää TE-toimistojen ja kuntien resursseja 70 miljoonalla eurolla. Tällä palkataan noin 1200 uutta virkailijaa.
Lähde löytyy naisten valtakunnasta
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/yksilolliset-palvelut-tukevat-tyonh…
Tuota 4 työpaikkaa haetaan vain omasta kotikaupungista. On paljon työpaikkoja mihin ei voi hakea esim. palomies, puheterapeutti, hammashoitaja, sähkömies, putkimies jne.
On vain muutamia työpaikkoja mihin voi hakea, ne saavat sadoittain hakemuksia.
Työn hakeminen lisääntyy, työn tekeminen ei.
Kuinka niin vain omasta kotikaupungista? Pitää hakea en enää muista oliko se 80 kilometrin säteellä asuinpaikasta vai puolentoista tunnin matkan (suunta) säteellä, olia autoa tai ei, kulki julkiset tai ei. Älytöntä. Mutta epäilen ettei kukaan työnantaja halua palkata ihmistä jolla todellisisa vaikeuksia päästä työpaikalle.
Mitä mieltä TE-toimiston tai kuntakokeilun työntekijät ovat itse tästä mallista? Kiinnostaisi kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kenellekään väliksi töistä sen jälkeen, mitä tapahtuu kesäkuussa.
Mitä tapahtuu kesäkuussa?
joo mutta sen vastapainoksi,vaikka ei mennyt töihin saattaa työkkärin täti ehdotella erilaisia kursseja "työllistämisen parantamiseksi".itse sain jatkuvalla syötöllä heti kun aloin nostaa ansiosidannaista erilaisia kehotuksia mennä kaiken maailman jonninjoutaviin kurssituksiin.Noihin juoksutuksiin eivät joudu kaikki työttömät vaan jos henkilö on joutunut niin sanotulle "kelan sakkolistalle" niin noita työllistämistoimenpiteitä on vähän väliä.Siinä mielessä noi työttömiin kohdistuvat toimen piteet on epäreiluja kun kohdistuu vaan osaan työttömistä.Uskomus työttömästä joka juo pilsneriä ja vetää lonkaa eikä hae työtä eikä joudu työvoimatoimiston pompoteltavaksi koskee vain osaa työttömiä.