Myyjät! Iso takki ei tarkoita, että ihminen on varas. (Erityisesti Lidl.)
Iso takki ei tarkoita, että ihminen on varas.
Reppu selässä, mökkivaatteet tai tuoteselosteiden lukeminen ei tarkoita, että ihminen on varas.
Ei taida olla tullut mieleen, että ihminen jolla ei ole merkkivaatteita ei selvästikään himoitse kalliita merkkituotteita?
Tai ihminen, joka maksaa kasan ostoksia olisi varastanut mitä, yhden extra-keksipaketin lisää?
Vai mikä se logiikka on?
Yrittäkää edes, Lidlin myyjät.
S-kaupoissa koulutus on selvästi parempi, K-kaupoissa myös.
Ikävää joutua vaihtamaan kauppaa ammattitaidottomien myyjien takia. Ei ole sattumaa pysäyttää ihmistä laukun tarkistukseen peräkkäisinä päivinä. Typerryttävä huomio on, että iso takki päällä pyydetään kertomaan henkilökohtaisen laukun sisältö ja pieni takki päällä ei. Mökkivaatteet päällä kyllä, juhlavaatteet päällä ei. Ei ole sattumaa, että ainoa kauppa missä tällaista valikointia myyjät tekevät on Lidl.
Myyjillä ei ole oikeutta tarkastaa laukkuja. Jos on rikosepäily, niin vartija saa ottaa epäillyn kiinni. Kameroista voi tarkistaa tapahtumat.
Moni varas on itseasiassa varakas keski-iän ylittänyt rouva tai herra, jonka arvoa säännöt ei koske, mutta kehenkään ei voi yleistää. Myyjien sopii kuitenkin muistaa, että vääriä ihmisiä epäillessään ne oikeat varkaat myhäilevät. Seuraisivat vaikka niitä kameroita ihmisten ulkonäön sijaan.
Kommentit (105)
Miksi muuten et käytä sopivia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaupoissa ostoksilla noin 50 vuotta. Ikinä en ole joutunut mihinkään ongelmiin, vaikka en juhlavaatteissa ostoksia teekään. Ehkä teidän, jotka olette koko ajan jossain liemessä elämänne eri osa-alueilla, olisi joskus syytä katsoa peiliin ja löytää sieltä se syyllinen jatkuviin ongelmiinne.
Ollaanpa sitä olevinaan. Eikö mitään vastoinkäymisiä ole elämässäsi ollut. Fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia, tapaturmia, rikoksia jne. Kunpa ne voisikin välttää pelkällä peiliin tuijottelulla.
Itse näin kerran kun nainen meni sovituskoppiin, laittoi päälleen kaupassa myydyn Adidaksen hupparin ja poistui muina naisina kassojen ohi eikä ostanut mitään. Minä katsoin huuli pyöreänä. Ihmeellistä miten näin selkeää varkautta ei vartijat ja etsijät huonaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin kerran kun nainen meni sovituskoppiin, laittoi päälleen kaupassa myydyn Adidaksen hupparin ja poistui muina naisina kassojen ohi eikä ostanut mitään. Minä katsoin huuli pyöreänä. Ihmeellistä miten näin selkeää varkautta ei vartijat ja etsijät huonaa.
Tuokin varkaus meni jonkun muun asiakkaan syyksi. Oikeat varkaat on tyyniä ja rohkeita. Minä olen helposti hermostuva ja jännittynyt, en koskaan uskaltaisi varastaa mitään. Silti minua on kohdeltu kuin rikollista. Eikö kaupat ihmettele miksi varkaudet ei vähene vaikka vartijoita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin varkaus meni jonkun muun asiakkaan syyksi. Oikeat varkaat on tyyniä ja rohkeita. Minä olen helposti hermostuva ja jännittynyt, en koskaan uskaltaisi varastaa mitään. Silti minua on kohdeltu kuin rikollista. Eikö kaupat ihmettele miksi varkaudet ei vähene vaikka vartijoita on.
Sama juttu. Itse olen hermostunut ja pälyilen, koska stressaannun helposti jos kaupassa on esimerkiksi paljon ihmisiä. Sitten kohdellaan niin kuin rilollista, kun olet aran ja hermostuneen oloinen. Täytyy kai harjoitella ja ryhtyä röyhkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Myös vapaapäivänä aikaansa kuluttavia, kaupassa päämäärättömän näköisesti kuljeksivia on varkaaksi epäilty.
Kuten myös erikoistuotetta etsivää hyllyjen välissä sinne tänne rapmppaavaa..
Molemmilla kerroilla kutsuttiin vartija paikalle.
Minä en ollenkaan tiedostanut mitkä käyttäytymispiirteet ovat epäilyttäviä kaupoissa. Kokemus opetti.
Reppu, edestakaisin kuljeksiminen kun etsii tiettyä tavaraa, paluu hakemaan jotain unohtunutta, kännykän kaivaminen laukusta/ taskusta ja sen laittaminen takaisin, tuotteiden räplääminen ja laitto takaisin hyllyyn, tuoteselosteiden tutkiminen, otat tavaran ja kadut ja viet sen takaisin tai palautat väärään paikkaan. Liian kauan kestävä asiointi, kiertely. Jännittäminen kassalla. Oman kassin tai korin käyttäminen ostosten pakkauksessa. Nämä saa vartijat tai myyjät vainoamaan sinua vaikket ikinä varastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös vapaapäivänä aikaansa kuluttavia, kaupassa päämäärättömän näköisesti kuljeksivia on varkaaksi epäilty.
Molemmilla kerroilla kutsuttiin vartija paikalle.Minä en ollenkaan tiedostanut mitkä käyttäytymispiirteet ovat epäilyttäviä kaupoissa. Kokemus opetti.
Reppu, edestakaisin kuljeksiminen kun etsii tiettyä tavaraa, paluu hakemaan jotain unohtunutta, kännykän kaivaminen laukusta/ taskusta ja sen laittaminen takaisin, tuotteiden räplääminen ja laitto takaisin hyllyyn, tuoteselosteiden tutkiminen, otat tavaran ja kadut ja viet sen takaisin tai palautat väärään paikkaan. Liian kauan kestävä asiointi, kiertely. Jännittäminen kassalla. Oman kassin tai korin käyttäminen ostosten pakkauksessa. Nämä saa vartijat tai myyjät vainoamaan sinua vaikket ikinä varastaisi.
Ai kamala, minä teen kaikkea tuota. Olen varmaan super epäilyttävä. Ikävää saada varkaan leima vaikka ei tulisi ikinä mieleenkään varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä että muistaako joku sitten etukäteen missä hyllyillä mitäkin kaupassa on , jos sekin on epäilyttävää että kiertelee kaupassa ja etsii jotain tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaupoissa ostoksilla noin 50 vuotta. Ikinä en ole joutunut mihinkään ongelmiin, vaikka en juhlavaatteissa ostoksia teekään. Ehkä teidän, jotka olette koko ajan jossain liemessä elämänne eri osa-alueilla, olisi joskus syytä katsoa peiliin ja löytää sieltä se syyllinen jatkuviin ongelmiinne.
Luulis nyt sootana koulutettujen ammattilaisten edes vähän osaavan katsoa kuka varastaa ja kuka ei. Sehän on niiden työ.
Ainoa kerta kun on pyydetty avaamaan kassi, oli muutama viikko sitten Alkossa. Myyjä kysyi onko kassissa pullo, mutta eihän siellä ollut kuin pari purkkia kissanruokaa.
Vartijat voi myös ihan kiusallaan tehdä noin asiakkalle josta eivät muutenkaan pidä. Kostona levittävät epäilyjä.
Aika mielenkiintoista, sillä kun käyn yksin kaupassa, minulla on usein mukanani reppu ja lähes aina oma kestokassi tai useampi. Olen vuosia käynyt kaupassa repun kanssa, eikä kukaan ole koskaan pysäyttänyt ja pyytänyt sen avaamista, tosin en ole myöskään varastanut.
Mieheni käy usein lenkkinsä ohella kaupassa ja aina mukana on reppu. Ilmeisesti me emme sitten ole liian pälyileviä, kun tutussa kaupassa käymme ja päällä ei ole liian isoa takkia edes talvella?
Perheessämme on kaksi allergista lasta, joten on pakko välillä tarkistaa, onko tuotteiden ainesosaluettelot muuttuneet tai mitä uusi tuote sisältää, en tiennytkään, että se on erittäin epäilyttävää. Joka tapauksessa jatkan pakettien tutkimista, sillä tavoin voimme välttää sairaalareissun, jos tuote onkin "saattaa sisältää" tai sieltä löytyykin yksi vältettävien tuotteiden piilonimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt tuollaista tapahtuvan. Jos ap:lle on tapahtunut monta kertaa, siiihen on syy.
Syyhän mainittiinkin. Iso takki.
Reppu on ilmeisesti toinen vartijoiden huomion kiinnittäjä, kuten aloituksessa mainittiinkin. Autottomalle reppu on tarpeellinen painavien ostosten kuljetukseen.
Minulla oli yksi kummallinen pitkä jakso, jolloin sain vartijat jatkuvasti kannoilleni useiden ketjujen liikkeissä käydessä. Sekin on vaihtoehto, että muistutin jotain toista näpistelystä kiinnijäänyttä. Ei pidä paikkaansa minun kohdallani, että seuraamiselle olisi ollut aihetta.
Käyn kansd kävellen lidlis, niin repulle olis kyllä ihan tarpeen olla sellainen säilytyslokerikko jonka saa siksi aikaa lukkoon kun menen kauppaan. Tyhjäkään reppu tuskin kovin kauaa eteisessä säilyy mikäli sen sinne jonnekin penkin alle saa laittaa. Toki vaijerilukko pidättelee arempia ja työkaluttomia ehkä sen aikaa, että ehtii kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että omassa lähi-citymarketissani vartijat kyttäävät, jos on reppu selässä ja lukee tuoteselosteet tarkkaan tai muuten kulkee hitaasti kaupan ympäri. En minä nyt kuitenkaan sitä reppuani rupea kotiinkaan viemään jos työmatkalla käyn kaupassa, menen mieluummin sitten muihin kauppoihin joissa ei kytätä.
Likinäköisenä joudun vielä kaivamaan silmälasit kassista että näen yleensä luekea niitä pikkuruisia tekstejä. Yritän aina tehdä tämän keskellä käytävää siten ettei kukaan saisi epäilyksiä jne.
Likinäköinen ottaa lasit päästä pois nähdäkseen lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat voi myös ihan kiusallaan tehdä noin asiakkalle josta eivät muutenkaan pidä. Kostona levittävät epäilyjä.
Onpas inhottavaa jos heillä on valta pilata syyttömienkin ihmisten maine. Sen ymmärtää jos joku on oikeasti jäänyt kiinni varkaudesta, mutta sairasta jos syyttömiä voidaan mustamaalata noin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen mene jo kunnianloukkauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Jos en olisi tehnyt mitään, en näkisi tätä minään kostona.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt tuollaista tapahtuvan. Jos ap:lle on tapahtunut monta kertaa, siiihen on syy.
Samaa mieltä! Näin stevarina voin kertoa, että vaistoan kyllä, kenellä on varastelu ja muu pahuus mielessä. Siksi seurailen epäilyksen herättäneitä tyyppejä vaikka koko kauppareissun ajan. Useimmat myymälävarkaat ovat joko niitä rappiotyyppejä tai sitten hyvinkin laskelmoivia ns. parempaa väkeä. Haukankatseeltani ei säästy kukaan. Jos seuraan ja kyttään juuri sinua, se kertoo, että herätät minussa ja ammattivaistossani epäluottamusta. Ei siitä kannata nokkinsa ottaa.